Hmm, odniósłbym się jakoś do poprzednich wypowiedzi ale wiem, że są one trafne, z tym że tak naprawdę w ten sposób można wygrywać dowolną postacią...
Oceniaczka do Lawa, czyli dlaczego mamy do czynienia z topem
Ver.1.01 Marshall LawPunishment: 4,5/5
Nic dodać nic ująć, jeden z najlepszych punisherów w grze zaraz po Mishimach, Jeśli chodzi o przewagę zapisaną po DSS to nie można posadzić na niej nic gwarantowanego, przeciwnik może blokować ale my mamy mix-upy z pozycji.
-10: 1,1,2 (23 dmg, +1 frame)
2,f+2,2 (27 dmg, +4 frame)
-11: 4,3 (30 dmg, -5 frame, DSS +16 frame)
-12: 3,4 (38 dmg, KND, wallsplat)
-14: 3+4 (30 dmg, KND, wallsplat)
-14~15: d/f+2 (JS, juggle spokojnie po 65 dmg i więcje)
FC_WS:
-11: WS+4 (30 dmg, -4 frame, DSS +12 frame)
-13: WS+1,2 (36 dmg, KND + oki)
-15~16: WS+2 (JS, juggle po 75 dmg i więcej)
Ofensywa: 5/5
W ofensywie Law czuje się jak ryba w wodzie, przez zmianę jego niektórych ciosów i dodanie np. d+4,3, można przeciwnika bardzo szybko zmusić do schylania. Bardzo dobry zestaw poke-ów (1,1,2; 2,2; 4,3; d/f+1; d/f+3; d/f+4; d+4,3; b+1,>2,>2 itd.), rzut na juggla, masa ciosów z przewagą na trafieniu no i nie wolno zapominać o jego arsenale ciosów po których mamy przejście do DSS z którego potem dalej możemy mieszać (mid, rzut, low- do wyboru do koloru), świetny iWR+3.
Kto grał z dobrym Lawem ten wie że jak już siądzie na bloku to można się pogubić
i na bank zgodzi się z moją oceną, ale jeśli gramy z Lawem bez przejścia do DSS to w tej kategorii można mu odjąć 1 pkt.
Whiff punishment: 3,5/5
Źle nie jest ale może być lepiej:
d/f+2, z bliska,
3+4, z dużych odległości, które przewraca przeciwnika jak i również wall splatuje,
b+2,2_3, całkiem niezły zasięg,
f,f+2,3, świetny zasięg, NC, KND, wall splat,
Keep out/Panic: 5/5
Na Lawa ciężko wychodzić z jakąś ofensywą, posiada on bardzo przydatne crushe i stopery na ofensywnych graczy:
d/f+2- dobra, szybka nie karalna wybita
4- po prostu świetny jedenastoklatkowy cios z jugglem na CH (65 dmg i wyżej)
d+2,3- swoisty wszystko crush, zaczyna się od i11 s-mida i pozwala na CH na juggle za 80 i więcej
d/b+4,4- świetny highcrush z kontynuacją za 56 dmg
Oczywiście warto pamiętać o jego PunchParry (b+1+2) dla nie ogranych z Lawem to może być gwóźdź do trumny i to dosłownie, Law może wyprowadzić z tego akcje 75+ jeśli przeciwnik nie zrobi techrolla, do tego dochodzi jeszcze jego parry~DSS z gwarantami 30+.
Okizeme: 3/3
W poprzednich częściach Lawowi zawsze w tym aspekcie czegoś brakowało, teraz ma zbierające z ziemi d/b+4_d/+3_wślizg, na backrollujących jest b+2 gdzie kontynuować można akcję jak w jugglu, dodatkowo na szybko wstających można odpalać iWR+3 i dalej męczyć przeciwnika na bloku, opcji jest naprawdę sporo.
Damage: 4/5
Niestety z czystym sumieniem nie mogę dać maksa ponieważ na planszach bez ścian Law nie kroi strasznie dużych ilości (juggle po normalnych wybitach w granicach 65-75 dmg, po niektórych ciosach na CH juggle są koło 80 dmg). Oczywiście na planszach ze ścianami sprawy się trochę zmieniają bo Law ścianę może posadzić nawet po stapple jugglach, a najmocniejsza opcja kroi aż 57dmg (liczę f+1+2, WB! ssl_ssr 4,3 DSS f+3). I taj jak w przypadku ofensywy tak i dmg jest mniejszy bez DSS, jeśli Law nie używa DSS w jugglach to można tutaj odjąć 1 punkt.
Overall Rating: 25/28
Bez przejścia do DSS 23/28
Oczywiście zapraszam do dyskusji i oceny moich wypowiedzi ^^