Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 676774 razy)

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1395 dnia: Styczeń 10, 2012, 00:02:41 »
ehheeh  "namco wie że ćpiesz?" Mi się bardzo podoba piątka póki co, dwójka był zajebista, trójka mi się nie podbobała, czwórka też mi się podobała. Poprorstu dla mnie tak gra jest tak zajebistą bijatyką  że nawet takie babole jak Vader, Yoda, okrajanie postaci itp, nie przyćmią mi przyjemności grania w tą gierkę. Gram od soula jedynki i chyba nie mógłbym grać tyle w inną gierkę bo za nudne postacie, za mało ciosów, nie widzę pola do kombinowania itd. W soulu praktycznie każda postać jest zgoła inna ma inna broń, inny styl, inaczej się gra. Porównaj sobie np walkę Asta vs Taki, Voldo vs Ivy, Klik vs Setska, do np Paul vs Leo, Nina vs Heju, Roger vs Jin niby inne postacie ale zasięg podobny, ciosy może inne ale standard, nie ma znikania, tarzania się, skakania, biegania po całej arenie, ring outów, zbić [terazjf-g].Nie mówię że takken jest zły, dobry jest, ale soul odpowiada moim gustom efektowna, kolorowa, różnorodna, szybka i do wyskilowania, ponadoto jeden błąd nie kosztuje cię 70 energii, ta gra jest poprostu elastyczna ;]
Jak widzę np walki prosów tekkena to nie jaram się bo tam jest mega skill ale on raczej polega na skrupulatnym liczeniu klatek, karaniu, i w 90% na sępieniu sie na juggla, mnie to nudzi wybitka juggle ściana, wake up, wybitka jugle ściana wakeup, rzut, blok, kara, wybitka ściana juggle to dla matematyków bardziej gra :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2012, 00:11:05 wysłana przez Bolgan »


Jesteś GRZYBIORZEM.

Ukyo_Tachibana

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
  • Gamertag: UkyoT666
  • PSN ID: Ukyo_PL
  • Skąd: Plymouth UK
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1396 dnia: Styczeń 10, 2012, 00:29:26 »
Jak oglądam te walki i wszystko opiera się na naciskaniu sobie A,A B,B A,B albo o zgrozo A,B,B to się to troszkę smutne robi ... W SCII Postacie miały flow ( Talim Yun Yoshi Raph Taki Maxi ) Tutaj jak widzę Raphaela którego szczytem kwintesencji jest jebniecie High,Low to mi się nóż w kieszeni otwiera przez to ze ta gra jest z części na cześć coraz biedniejsza a bugów w kolizjach i omijaniu horizontal'i 8wr jest tyle samo jak nie więcej

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1397 dnia: Styczeń 10, 2012, 00:35:30 »
W SCII Postacie miały flow ( Talim Yun Yoshi Raph Taki Maxi ) Tutaj jak widzę Raphaela którego szczytem kwintesencji jest jebniecie High,Low to mi się nóż w kieszeni otwiera
Tu z przykrością się muszę zgodzić, ja nie mogę im podarować że od SC2 okaleczyli misturugiego  takie 66BBB, 66AA, 22AA  się wręcz biegało po tej arenie wymac***ąc kataną, to była piękna samurajska szarża, teraz to lipa jak nic gra mitsem mnie nijak nie bawi.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2012, 00:37:58 wysłana przez Bolgan »


Jesteś GRZYBIORZEM.

Ukyo_Tachibana

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
  • Gamertag: UkyoT666
  • PSN ID: Ukyo_PL
  • Skąd: Plymouth UK
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1398 dnia: Styczeń 10, 2012, 00:48:59 »
Kazda gra w która się zagrywałem z pasja i siedziałem przy niej godzinami ciesząc się jak dziecko została spłycona do granic możliwości ( SC poczynając już od 3 Tekken 6 i TTT2 no k**wa -_- SF4 ze swoimi pro shortcutami buforowaniem i 10 dniowym okienkiem reversala BlazBlue ja pierdole oddajcie mi stare GGXXAC+ w HD o SFxT juz zal nawet wspominać bo nie kopie się lezącego ) Jak już wyjdzie jakaś gra która od gracza wymaga czegoś więcej to sprzedaje się w takich ilościach ze w PL nie ma dystrybutora a wydanie VF5:FS będzie pewnie ostatnim gwoździem do trumny wbitym w ambitne gry. Dla tego właśnie psioczę i nie kupie SCV ( wiem ze to gówno da i gra nie będzie finansowa klapa ) bo mam nadzieje ze jak developerów jebnie po kieszeniach to się ockną i zaczyna może dla odmiany pracować nad czymś więcej niż tylko slitasna graficzka i tym ile DLC można wydać zanim gra pojawi się na rynku

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1399 dnia: Styczeń 10, 2012, 13:17:56 »
Jak oglądam te walki i wszystko opiera się na naciskaniu sobie A,A B,B A,B albo o zgrozo A,B,B to się to troszkę smutne robi ... W SCII Postacie miały flow ( Talim Yun Yoshi Raph Taki Maxi ) Tutaj jak widzę Raphaela którego szczytem kwintesencji jest jebniecie High,Low to mi się nóż w kieszeni otwiera przez to ze ta gra jest z części na cześć coraz biedniejsza a bugów w kolizjach i omijaniu horizontal'i 8wr jest tyle samo jak nie więcej
Może poczekaj aż ta gra wyjdzie, bo to co oglądasz to walki osób, które nawet nie mają dostępu do command listy, już o frame dacie nie wspominając. Więle inputów zmienona, nie wiadomo co daje przewagę na trafieniu a co nie itp Za wczesnie na takie osądy. Kiedy ja i Di byliśmy we Francji to nasze walki wyglądały podobnie.

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1400 dnia: Styczeń 10, 2012, 19:14:21 »
Jak już wyjdzie jakaś gra która od gracza wymaga czegoś więcej to sprzedaje się w takich ilościach ze w PL nie ma dystrybutora a wydanie VF5:FS będzie pewnie ostatnim gwoździem do trumny wbitym w ambitne gry. Dla tego właśnie psioczę i nie kupie SCV ( wiem ze to gówno da i gra nie będzie finansowa klapa ) bo mam nadzieje ze jak developerów jebnie po kieszeniach to się ockną i zaczyna może dla odmiany pracować nad czymś więcej niż tylko slitasna graficzka i tym ile DLC można wydać zanim gra pojawi się na rynku

Yyy chyba kolego masz problemy nie tylko z rozeznaniem rynku, ale i zwykła logiką bo sam sobie przeczysz we własnym poście... Narzekasz na to, że gry stają się coraz prostsze i że nowy Virtua Fighter pewnie się nie sprzeda, ale liczysz na to, że developerzy dostaną po kieszeniach ?? Niby dlaczego dostaną po kieszeniach ?? Bo jakiś super-pro no-life tego nie kupi ?? LOL! Przecież Ci developerzy tak upraszczają gry i walczą o dobrą grafikę, właśnie po to by nie dostać po kieszeniach. Rynek wyraźnie pokazał, że bijatyki muszą być "easy to get into" czy tam "easy to play". Opcjonalnie mogą też być "hard to master", ale to raczej dobra wola programistów, ich własne ambicje oraz ich szacunek do "pro" graczy niż wymóg rynkowy. Jakbyś przeczytał komentarze pod zapowiedziami różnych bijatyk (w tym SC V), to byś wiedział, że ludzie głównie narzekają na to, że grafika nie jest wystarczająco poprawiona względem poprzedniej części i że gra zdaje się nie oferować niczego nowego. I bynajmniej w temacie "nowości" nie oczekują super-hiper just frame'owych combosów czy przechwytów. Raczej brakuje im rozbudowanego trybu story, fatality i paru innych bajerów. Pewnie oczekiwaliby czegoś w stylu zmiany broni/stylu w czasie walki, na wzór MK DA z PS2 (sorki jeśli pomyliłem grę - sporo tego było), ruchomych i interaktywnych aren (krok dalej niż w DOA 4) czy super duper grafiki na miarę serii Killzone czy Uncharted. Ja bym się na twoim miejscu modlił o to, żeby takie gry jak SC V się sprzedawały, bo jeśli się nie, to kolejne części mogą albo w ogóle nie powstać (zawsze można przerzucić programistów do robienia jakiegoś FPS'a czy RPG'a) albo powstaną, ale będą jeszcze bardziej uproszczone. Dlatego ja się cieszę, że w SC V będzie rozbudowany edytor postaci (akurat sam z tego korzystam) i mam nadzieję, że będzie dobry tryb story (chociaż nie zamierzam w niego grać) - tylko po to, żeby się dobrze sprzedał tytuł. Już widać, że brakiem dużych postępów w grafice ludzie są rozczarowani. A co do just-frame'owych ciosów i super krótkich buforów czy okienek - to sam nie jestem ich fanem. Jeśli gra w za dużym stopniu opiera się na manualu to jest to mega zniechęcające nie tylko dla amatorów, ale nawet dla semi-pro graczy. Sytuacja, w której 99% ludzi nie ma szans czegokolwiek ugrać, bo nie mają super-boskiego manuala jak paru genetycznych farciarzy, raczej nie sprzyja popularyzacji ani motywacji do grania. Złożoność (trudność) gry powinna raczej polegać na jej odpowiednim rozbudowaniu i szerokim repertuarze możliwości, a graniu na parę ciosów i combosów, za to super trudnych do wykonania. Ale to tylko moje skromne zdanie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2012, 19:16:28 wysłana przez PePe »

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1401 dnia: Styczeń 10, 2012, 20:06:54 »
I dlatego powinni oddać Raphowi i większości postaci command listę z dwójki, zbalansować ją, żeby nie dało się grać na dwa ciosy i byłoby słodko.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Ukyo_Tachibana

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
  • Gamertag: UkyoT666
  • PSN ID: Ukyo_PL
  • Skąd: Plymouth UK
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1402 dnia: Styczeń 10, 2012, 20:39:59 »
PePe co ma manual do Just Frame bo widzę ze nie masz pojęcia o czym piszesz a na dodatek masz spore problemy z czytaniem i rozumieniem w czasie rzeczywistym ... Gra nie musi być trudna manualnie ( jak mp SFIII czy SCII ) żeby system był bogaty i dawał więcej możliwości niż wciskanie A,B na zmianę ... piep***sz od rzeczy wiec na resztę posta nawet nie chce mi się odpisywać
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2012, 20:45:50 wysłana przez Hiryu »

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1403 dnia: Styczeń 10, 2012, 20:46:43 »
No ja mam wrażenie, że jednak kto inny ma problemy z logiką ;) Swoją drogą istnieje takie pojęcie jak "czytanie i rozumienie w czasie rzeczywistym" ?? Chyba Ty masz problemy z językiem polskim :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2012, 20:52:14 wysłana przez PePe »

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1404 dnia: Styczeń 10, 2012, 21:29:44 »
Ej, ale Ukyo ma rację - w SC2 gra opierała się na czymś więcej jak dziadowskiej wymianie B,B, A,B, 2K i czasem jakiejś wybitki czy innego ciosu. Tam postacie miały flow, później namco zaczęło robić jakieś kosmiczne zmiany w systemie i niewybaczalne w arsenale postaci (Yunsung WTF - przecież to była genialna, skillowa i chyba najbardziej stylowa postać ever) a finałem jest to co mamy teraz. Tam nawet bug (:2G) był skillowy i traktowany był bardziej jako element systemu.

Zsasualowanie bijatyk to zły pomysł. To są gry w które gra się turnieje - tutaj nie ma miejsca na casual. Przecież w takiego CSa czy inne Halo - jeżeli nie poświecisz tym grom połowy życia to nic nie ugrasz. Tak powinno być z bijatykami imo. Dlatego preferuję VF - po roku naprawdę solidnej gry i obczajania mogłem walczyć niemalże na równi z jednymi z najlepszych na XBL, potem pół roku przerwy i dostawałem od nich taki wpierd%l że nie mogłem w to uwierzyć. Potem właczyłem po...roku jakos - SC4 i po 4 dniach grałem spokojnie z dobrymi graczami NOWĄ postacią, bo Hilde niby zbanowana. Komentarz zbędny.
"Don't f%ck with a witch"

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1405 dnia: Styczeń 10, 2012, 21:31:17 »
W sc2 gra opierała się na 33A.

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1406 dnia: Styczeń 10, 2012, 21:39:25 »
Snake, próbuje błysnąć sarkazmem, ale tak naprawdę to mu przykro, że taki jeden cios to 1/3 całego command listu jego postaci z SF4;].
"Don't f%ck with a witch"

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1407 dnia: Styczeń 10, 2012, 21:53:40 »
Hmm, bardziej 1/40 niż 1/3, z tym że tam postacie rzeczywiście się czymś różnią, a nie mają tylko inne ciosy. No ale nieważne.

Bardziej próbowalem błysnąć wiedzą na temat gry, w którą się grało przed moją epoką. 8) W każdym razie to nie był sarkazm, a wręcz przeciwnie, to była właśnie pozytywna opinia. ;p Ja lubię jak w grach są imba rzeczy, całkowicie zbalansowane bijatyki bez broken stuffu są nudne. I też uważam że Ukyo ma rację.

Ukyo_Tachibana

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
  • Gamertag: UkyoT666
  • PSN ID: Ukyo_PL
  • Skąd: Plymouth UK
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1408 dnia: Styczeń 10, 2012, 21:55:30 »
PePe no wiec proszę powiedz mi co manual ma wspólnego z JF ?

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #1409 dnia: Styczeń 10, 2012, 22:07:15 »
Gra nie musi być trudna manualnie ( jak mp SFIII czy SCII ) żeby system był bogaty i dawał więcej możliwości niż wciskanie A,B na zmianę ... piep***sz od rzeczy wiec na resztę posta nawet nie chce mi się odpisywać

Ale przecież Pepe to napisał właśnie :D
I co się czepiasz tego just frame, dla mnie just frame to od manuala zależy i od timingu. Mimo wszystko timing mogę zaliczyć do manuala, czepiasz się trochę. Ważne kto jak gra a nie jakim kto jest nerdem systemowym oto moje zdanie. Wg ciebie nie trzeba miec dobrego manulala żeby wykręcić kombo najeżone skilowymi jf-ami?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2012, 22:11:27 wysłana przez Bolgan »


Jesteś GRZYBIORZEM.