Autor Wątek: O przyrodzie  (Przeczytany 47503 razy)

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #165 dnia: Czerwiec 10, 2011, 12:53:31 »
Ultry i rejdże to jest sprawa problemowa, bo z jednej strony tak, jak mówisz, nagradzanie gracza za dostawanie oklepu, ale z drugiej strony pozwala to na jakieś wyratowanie sytuacji, bo ja wiem, wyjście z beznadziei. No i to kolejny krok ku realności, bo każdy, kto się kiedyś z kimś napierdalał na podwórku musiał usłyszeć po jakimś celnym ciosie coś w stylu "Teraz to mnie wkurwiłeś!" ;D

Co do ułatwiania inputu, to nie przekonuje mnie to, co mówisz. Może w SF ma to jakieś zastosowanie, ale w TK tylko irytuje. Za T3 umiejętność wsadzenia trzech elektryków dawała szacun na dzielni. Teraz by chyba było trzeba sześć wsadzić, a i to by Ci dmg z juggla popsuło.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

True_Mumin

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 412
  • Płeć: Mężczyzna
  • #TylkoTekken
    • Zobacz profil
  • Gamertag: N/A
  • Skąd: Łódź
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #166 dnia: Czerwiec 10, 2011, 12:56:17 »
No nie można też z tym ułatwianiem przesadzać, bo kończy się to jak nowy MK, z chorym oknem na negative edge, co nieraz psuje combosy, oraz durnowatym timingiem, a raczej jego brakiem - wszystko wklepywane na pałę, jak numer na klawiaturze domofonu, "byle szybko".
Wakeup ex shoryu everyday :kapparyu:

pzdr dla kumatych ; )))))))

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #167 dnia: Czerwiec 10, 2011, 13:04:37 »
Przecież jak negative edge psuje Ci kombosa, to znaczy, że go niedokładnie wykonałeś, więc nie jest to stricte ułatwienie - to po prostu cecha systemu, że bufor ma taką a nie inną długość.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #168 dnia: Czerwiec 10, 2011, 13:22:56 »
Jak Kranken pierwszy raz usiadł do T6, to mu juggle nie siadały Bryanem. No nie sięgał dwójką/jedynką tam, gdzie zwykle się to Brytem robi, spadał mu klient na glebę. Chwilę nie mógł dojść do tego, dlaczego się tak dzieje aż w końcu przestał przed tymi panczami dashować i zaczęło siadać. Nie patola?
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Gordaf

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 120
  • Wiesiek Team Fighter's
    • Zobacz profil
  • Skąd: Limanowa
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #169 dnia: Czerwiec 10, 2011, 14:39:22 »
Też tak czasem mam że mi coś nie siada bo próbuje daszować z przyzwyczajenia i czystej potrzeby zrobienia czegos a nie wciśniecia ale bardzo mi się podoba T6 :D
"I'm gonna stomp 'em to dust. I'm gonna grind their bones. I'm gonna burn down dere towns and cities. I'm gonna pile 'em up inna big fire and roast 'em. I'm gonna bash 'eads, break faces, and stomp on da bits dat are left. An' den I'm gonna get really mean."

prm

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Tomaszów Maz./Łódzkie
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #170 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:00:09 »
Czasami dashowanie jest zbędne lub w niektórych przypadkach w ogóle nie wskazane,taki już jest T6.
Zaś co do Mk i kombosów to też walnąłem karpia jak zobaczyłem bufor tej gry,ale idzie się szybko przyzwyczaić.

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #171 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:11:36 »
Jeszcze w T5 jak ktoś chciał pociągnąć dobry dmg za ścianę, to mógł   sobie, owszem, ale najpierw musiał sobie do tej ściany donieść, a to już   nie było takie mehehehe. Chyba, że się grało Stiffem (...)

O tym mniej więcej mówię, retardacja jakaś w grach zaczęła panować. Wszystko jest łatwiej. Nawet Yosho, co wiecznie miał problemy ze wszystkim teraz dostał narzędzia do niesienia, do odcinania paska energii, etc.

Mogę wiedzieć z czym Yoshi miał problemy w Tekkenie 5? Absolutnie nieprawdziwe stwierdzenie.

Edit: To a propo wall carry Yosha. http://www.youtube.com/watch?v=738LDbOqxW4#t=0m47s
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 15:17:39 wysłana przez Tenshimitsu »
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #172 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:19:01 »
Oj, oj, ja wiem, że Yosho nie miał źle, ale w porównaniu z tym, co ma teraz, to szału nie robił. Ot, choćby i skończyć jugglea było kijowo, bo po Kamikadze spadał. Można było trzaskać d/f+3,1, albo u/f+4, ale dobijało do ziemi, a i tak tego chyba nikt nie robił, przynajmniej ja nie widziałem. No i fakt, FC d/f+3 miał lepsze niż teraz, but still, podnieść czymś po tym, albo po FC d/f+1 i pociągnąć dżagla było albo trudno, albo kiepsko opłacalnie. No i nie miał narzędzi do niesienia pokroju b+2,1, albo tych butów, co nigdy nie pamiętam, jak się je robi. Nie oszukujmy się, Tenshi, Yosha dopaśli w wielu kwestiach i chociaż w DRce wydawał się kompletny, to rzeczy, które dostał w T6 jeszcze żadnemu Yosh playerowi nie wadziły ;) d/f+2,2 4life :P
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #173 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:21:39 »
Yoshi w Tekken 5.0 > Yoshi w Tekken DR > Yoshi w Tekken 6. 

Diabeł tkwi w szczegółach.

"Nie oszukujmy się"... lol. Czyli twierdzisz, że znasz się lepiej niż ta banda najlepszych Yoshów na świecie, którzy mówią, że Yoshi jest słabszy w Tekkenie 6 niż TK 5/ DR? Daj sobie na wstrzymanie, nie chce mi się wymieniać, w czym tak go w Tekkenie 6 "dopalili".

Dużo tego jest.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 15:23:29 wysłana przez Tenshimitsu »
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #174 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:24:11 »
Nie wątpię i nie mam zamiaru się kłócić, jednakoż śmiem twierdzić, że dla nie-pro-Yosh-playera hierarchia będzie się miała dokładnie na odwrót. Bo w T5 dla osiągnięcia tych samych celów trzeba się było napocić i liczyć ile razy się wcisnęło 1, a teraz już nie trzeba, bo wystarczy b+2,1.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #175 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:32:43 »
Cóż, w Tekkenie 6 i tak trzeba "spinować", i tak, więc nie wiem do końca o co Ci chodzi. Powiedziałabym nawet, że spiny sa w T6 bardziej randomowe niż kiedyś, a zrobić po nich bounda to sztuka. Dlatego pewnie nie widzisz ich za dużo w T6 - takie juggle są po prostu trudne i "inconsistent".

Chyba że masz na myśli masło maślane po d/f+2,2 - tu się zgodzę, bardzo łatwe.

Poza tym, znam z pierwszej ręki pewnego Tekkenowego gracza o niezbyt dużych umiejętnościach ale wielkim sercu do treningu Yoshem, który coś ugrywał Yoshem w Tekkenie 5.0, a w Tekkenie 6 już kompletnie sobie nie radzi.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 15:40:36 wysłana przez Tenshimitsu »
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #176 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:46:17 »
Przesiadka graczy na T6 to jest temat na odrębną dyskusję. I w T6 spinować potrafię nawet ja, czego o sobie za T5 powiedzieć nie mogłem, więc nie opowiadaj :P A myślałaś o TTT2? Tam już ogólnie nie będzie trzeba spinować, bo JS, ta trzyhitówka z boundem na końcu (d+2,2,2? :D) B! b+2,1 KIN f+2, czy jak to tam idzie i dmg będzie całkiem przyzwoity, jak nie lepszy od tego z dwoma spinami przed tą trzyhitówką. Retardacja, mówię Ci. Jest różnica - w T5 gracz musiał coś umieć, jak nie elektrykować, to spinować. A teraz nie musi, najwyżej może, bo ma dwa wyjścia. W TTT2 możliwe, że nie będzie ani musiał ani mógł nic umieć, bo nie będzie takiej potrzeby i juggle 3/4 postaci będą jak te Brusowe - trzymaj przód i klep, tylko nie zapominaj o przodzie, bo Ci w pasarta nie wejdzie.

Spadam, jou.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #177 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:54:20 »
Przesiadka graczy na T6 to jest temat na odrębną dyskusję. I w T6 spinować potrafię nawet ja, czego o sobie za T5 powiedzieć nie mogłem, więc nie opowiadaj :P A myślałaś o TTT2? Tam już ogólnie nie będzie trzeba spinować, bo JS, ta trzyhitówka z boundem na końcu (d+2,2,2? :D ) B! b+2,1 KIN f+2, czy jak to tam idzie i dmg będzie całkiem przyzwoity, jak nie lepszy od tego z dwoma spinami przed tą trzyhitówką. Retardacja, mówię Ci. Jest różnica - w T5 gracz musiał coś umieć, jak nie elektrykować, to spinować. A teraz nie musi, najwyżej może, bo ma dwa wyjścia. W TTT2 możliwe, że nie będzie ani musiał ani mógł nic umieć, bo nie będzie takiej potrzeby i juggle 3/4 postaci będą jak te Brusowe - trzymaj przód i klep, tylko nie zapominaj o przodzie, bo Ci w pasarta nie wejdzie.

Spadam, jou.

Wiesz, trudność w użyciu Yosha tkwi gdzie indziej. Yoshi IMO miał zawsze proste juggle.
Ta trzyhitówka z TTT2 to d+2,2,d+1 :)

Moim zdaniem juggle się robią ogólnie coraz prostsze, bo jest coraz więcej ciosów w grze. Kiedyś było mało ciosów, więc trzeba było klepać punche :) reszta to wina systemu, który przy wciśnięciu f,f robi wielkiego dasha w przód.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 15:57:16 wysłana przez Tenshimitsu »
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #178 dnia: Czerwiec 13, 2011, 12:12:33 »
Juggle się robią coraz prostsze, żeby sunday players mogli się cieszyć, że zjadają pół juhy. I nieprawda, że w poprzednich częściach nie było co sadzić w juggleach, ale trzeba było to sobie wymyślić. Każdy, kto grał w T3 musi pamiętać godziny spędzone na practice w poszukiwaniu optymalnych akcji po wybitkach. I ciosów wcale nie było mało, po prostu nie były robione po coś. Od T5:DR w command listach zaczęły się pojawiać ciosy, czy stringi dedykowane do konkretnych sytuacji. Bo sama powiedz, jakie praktyczne zastosowanie ma na przykład b+2,1 Yosha oprócz zakończenia jugglea i ściany? Może się nie znam, może można tego użyć jeszcze gdzie indziej, ale idę o zakład, że na okazję tego gdzie indziej znajdzie się coś innego, lepszego. Podobne rzeczy znajdziesz u praktycznie każdej postaci, jak choćby 3,2,3 Lili, którego nie da się użyć nigdzie indziej niż w juggleu, a i to tylko wtedy, kiedy chcemy donieść do ściany.

Rozumiesz, o co mi chodzi? Ciosy tworzone w konkretnych celach. W poprzednich częściach programiści dawali graczowi jakieś ciosy i mówili "Masz, kombinuj". Teraz dają jakieś ciosy i mówią "Tym bounduj, tym nieś, tym zrobisz dobry dmg, to masz na ścianę, a to rób, jak ci co innego nie siada". I to pięknie widać u tych nowych postaci w stylu Lilki, Draguna, czy Larsa. Nie spotkałem się u nich z sytuacją, w której bym zrobił jakiś cios i rzekł "O, tym można fajnie bić wstających". Przeleci człowiek commanda i z marszu wie, co do czego służy, czym karać 10fr straty, czym 12, czym 15, czym bić kucających, czym zmuszać do kucania i tak dalej, i tak dalej.

Jeżeli popatrzeć na to z czysto technicznej strony, olewając animację, to można śmiało uznać, że jeżeli tak dalej pójdzie, to Tekken 7 może okazać się czymś w stylu Super Generic Moves Fighter, bo postaci będą się różniły jedynie animacją. Oby nie, choć balans dawałoby to nieziemski :D
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: O przyrodzie
« Odpowiedź #179 dnia: Czerwiec 13, 2011, 13:00:05 »
b+2,1 Yosha będzie miało zastosowanie w Tagu - będzie wybijać jak f,n,d,d/f+1, a więc będzie janowską zgadywanką z b+2,2. Po prostu, jeśli zgadniesz że ktoś będzie chciał się schylić, wybijasz. Poza tym: b+2,1~Tag. :)

Aktualnie b+2,1 jest 'przydatne' na CH, ponieważ jest NCc. Niestety nie hit-confirmowalne. Ale janek to nieziemski, z nieziemskim okizeme po nim, można skroić spokojnie pół paska. Jednak jeśli źle ocenisz sytuację, "lecisz i kwiczysz". ^^

Osobiście wolę b+2~KIN.

Poza tym... nie sądzę, że Tekken idzie w złym kierunku. To naturalna ewolucja. Ponadto, twórcy zdają się także doceniać walkę w stójce, dlatego normalnie ciosy zadają 120% damage. Na ziemi juz 100%, a w jugglach damage mocno się skaluje.

Osobiście najbardziej lubię w TK walkę w stójce, juggle to moment odprężenia przed okizeme z dodatkiem strategii (wall carry czy nie wall carry?). Na turniejach nie uraczysz ludzi robiących hardy (jak np. Malgu Lawem) chyba ze są rozgrzani i pewni zwycięstwa. Wtedy można zaszpanować, a poza tym? Po co trudne STANDARDOWE juggle jak i tak najważniejsza część gry i strategii rozgrywa się na innej płaszczyźnie?

Bo nieprawdą jest, ze w Tekkenie nie ma już trudnych JG. Są i to dużo, jednak są też bardzo sytuacyjne. Żeby je zrobić, to dopiero trzeba mieć skill - w ocenie sytuacji.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 13:08:42 wysłana przez Tenshimitsu »
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."