Christie Monteiro/Eddy Gordo
Karanie: 3/5
-10: 1,2 [22, +4 na trafieniu]
-12: 1+2 [32, mały zasięg] _ f+2,1 [24]
-13: d/f+1,1 [21, +8 na trafieniu] _ b+3,f [30, mały zasięg]
- 14: d/f+2 [16] -> następnie mamy dwie opcje: dash, Martelo, które jest gwarantowane za 16 dmg oraz podnosi na juggla quick/backrollerów, a to = akcja za 50 dmg; druga z opcji to u+3, które trafia leżących/siderollujących za 35 dmg.
-16: d/f+3+4 [JS]
...
-18: d/b+4 [wallsplat]
FC_WS:
-11: WS+4 [18, +8 na trafieniu]
-13: WS+1,4 [JS, pierwszy hit na high, więc nie ukarzemy tym wszystkiego]
-15: WS+2 [gdy wejdzie jako front hit z bliska gwarantuje qcf+3, dające juggla za 65, nie daje W! na NH]
-18: FC, 1+2,1+2 [KND/wallsplat]
-19: WS+3 [JS, duży zasięg]
Jeśli chodzi o karanie w stójce to nie ma szału, brak szybszego wallsplata to jakaś pomyłka, juggle od -16 to też poniżej przeciętnej. Byłoby 1,5~2, gdyby nie świetne opcje z WS, jak na moje oko to tak 4/5, 13-klatkowy JS z WS ma tylko Kaz jeszcze, czy się mylę? Jako wypadkowa wychodzi mi 3/5.
Ofensywa: 4/5
Ciężko mi rzetelnie ocenić tę kategorię ? zauważmy, że użytecznych ciosów z przewagą na bloku jest jak na lekarstwo, nie ma też jumpkicka(WR+3) jak u większości postaci. Z drugiej strony jednak, moc ofensywy Christie leży gdzie indziej ? presję pomaga utrzymać przebywanie i mieszanie w postawach, gdzie do użytku mamy naprawdę konkretny mixup(juggle na low lub mid w RLX, niewyrywalny rzut w HSP, mid poke?i z przewagami i opcjami przejścia do postawy, itp.) Można naprawdę zamęczyć przeciwnika mnogością dostępnych opcji, w stójce z kolei, co druga seria daje możliwość wejścia do postaw lub ewentualnie wymianę wysokości ciosów. Dodajmy do tego buforowany, szybki rzut za dobry damage(w parze z rzutami na kucających i gwarantami po normalnych rzutach), nieparowalnego lowa, a na koniec dorzućmy jeszcze kilka użytecznych setupów i mamy ofensywę na mistrzowskim poziomie. Odejmuję od oceny za brak przewracającego lub chociaż silnego lowa ze stójki(3~4 jest za wolne, reszta - zbyt mały dmg).
Whiff punishment: 4/5
Na średnim i dalekim dystansie większość roboty wykonuje Martelo(qcf+3) ? midowy JS o kosmicznym zasięgu(śmiem twierdzić, że lepszym niż DEWGF), szkoda, że trwa aż 19fr. Z bliska karzemy za pomocą d/f+2_d/f+3+4 o całkiem niezłym zasięgu, po których możemy wziąć dobry damage. Schyliwszy się pod ciosem na high mamy świetne WS+1,3(i13) na juggla. Nieograny przeciwnik, który nie potrafi zatrzymać Christie w postawach, bądź nawet nie spodziewa się przejść do nich i odpala cos na pałę łatwo może skończyć wybity na juggla(RLX 4~3 się kłania). Wciąż jednak nie jest to ta klasa, co zdashowany EWGF, brak szybkiego wallsplata też obniża ocenę.
Keepout/Panic: 3,5/5
W tej kategorii obowiązkowo należy umieścić nieśmiertelne b+2 ? bezpieczny mid z wbudowanym SS, który nieraz ocalił mi skórę, przydatne okazuje się również d/b+1+2 ? safe JS z potężnym unikiem w tył. Samo przebywanie w RLX też potrafi wiele zdziałać, bo tylko kilka postaci może wtedy konkretnie skrzywdzić Xtie, a jednocześnie sami posiadamy fenomenalne opcje ofensywne. W HSP świetnie myli d+3+4, unikające większości midów i generic d+1 i wybijające przy tym na juggla. Do przerywania w stójce służą 1+2,3_b+3,3(odpowiednio: i12 high_i13 mid) na CH będące JSem. Byłby max...ale brak mi konkretniejszych crushy(-0,5 pkt), rzetelnego SS - wg mnie najbiedniejszy w T6(-0,5 pkt) i szybkiego bezpiecznego trackera(-0,5).
Okizeme: 3/3
Christie posiada naprawdę niezłe możliwości nękania leżącego przeciwnika ? zacznijmy od qcf+3, które trafia leżących, zaś backrollerów podnosi na juggla za 50+ dmg. Dobijające d+2,3 oducza przeciwnika pozostawania na ziemi, zaś w paru jugglach możemy zmniejszyć damage, w zamian otrzymując opcje setupów, nieraz podnoszących na kolejnego juggla. Pod ścianą z kolei urządzamy przeciwnikowi ciężką zgadywankę. Dodam, że zwykłe rzuty u Christie dają gwaranty/setupy.
Obrażenia: 2,5/5
Z tym u Christie dość przeciętnie ? akcje po normalnych JS to max 70 dmg, brak również pojedynczych ciosów o sporej sile, zaś wallgame też nie należy do najmocniejszych. Sytuację ratują postawy, z których można wyciągnąć lepszy damage oraz rzuty.
Ogólna ocena: 20/28
Nic dodać, nic ująć z mojej strony, z waszej ? oczekuję komentarzy i uwag, bo ocena jest wstępna póki co. Nie widzę na tyle znaczących różnic między Christie a Eddym by dawać dwie różne oceny.