Autor Wątek: Tier lista  (Przeczytany 243947 razy)

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #255 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:26:29 »
Cambion

Rzeczywiście 2,1,3 ma 11f, my bad! (już poprawiłem)

Co do ofensywy to rozważam podniesienie do 3,5 biorąc pod uwagę dużą ilość opóźnianych ciosów (b+2<1+2, d/b+1+2<2, 1,2<4)

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #256 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:35:19 »
No i te postawy (BOK i KNK), z których KNK jest całkiem niezła do sprawienia, aby przeciwnik nie próbował atakować, bo z doświadczenia wiem, że jak ktoś spróbował przebijać gdy jestem w KNK  i 10 razy z rzędu dostał KNK 2, to już potem stał i blokował. Chociaż z drugiej strony jak już ktoś sie ogra na to, to nic mu nie zrobimy bo brak konkretnego lowa z tej postawy robi swoje. Na szczęście jest jeszcze przechodzenie między postawami BOK 4 i KNK 1~d.
Suma sumarum sam nie wiem czy dac 3 czy 3.5 za ofensywe, bo chyba 4 to troche za wysoko 8)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2010, 22:37:49 wysłana przez Cambion »

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #257 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:39:37 »
Leo

Karanie: 3.5/5

Standing

-10f : 1,4 (24dmg, +5)
-11f : 2,1,3 (31dmg, brak danych o przewadze... może być - na trafieniu!)
-12f : d/f+4 (15dmg, +)
-13f : u/f+1,2 (29dmg, KND)
-14f : f+2,2 (35dmg, +)
-14f do -15f : f,f+2 (23dmg, KND)
-15f : d/f+2 (14dmg, JS) lub u/f+4 na kucających (13dmg ,JS)
-17f : f+1+2 (32dmg, KND)

FC_WS

10f : FC 1 (5dmg)
11f : WS+4 (15dmg)
12f : WS+1+2 (22dmg, f+1+2 siedzi przy braku techrolla)
13f : WS+3,1 (34dmg)
16f : WS+2 (15dmg, JS )

Splat od -13, JS od -15 i przyzwoity dmg z pozostałych kar. Absolutna przeciętność pod każdym względem.

Ofensywa 3.5/5

Leo to postać mało ofensywna. Przewagę na bloku mamy tylko po kilku ciosach. Po d+2 które jest wolne, łatwe do ss i daje tylko +1 na bloku. Po f+4 które przechodzi automatycznie do pozycji KNK i pozwala na zgadywankę. Druga pozycja crushuje gożej niż by to wynikało z animacji ale mamy z niej dobry cios na przewagę BOK+3 (+9 na bloku, niestey wolne i na high...). Zostaje jeszcze iWR+3 i f,f+3 oba dośćłatwe do obejścia. Ofensywa Leo kończy się zazwyczaj na kilku poke'ach i powrocie do defensywy, w której to postać ta czuje się dużo lepiej.

Whiff punishment: 4.5/5

d/f+2!!!! Karalne (-13) ale zasięg prawie jak u Jacka, nie wybija jednak kucających. Także f,f+4 ma fenomenalny zasięg, jest jednak dość wolne. f,f+2 to najlepsza opcja na karanie wiffów o szybkim recovery. Większość walk Leo wygramy właśnie dzięki skutecznemu karaniu wiffów.

Keepout/Panic: 4/5

Bardzo kłopotliwa kategoria... Z jednaj strony doskwiera brak bezpiecznej wybity (po za BOK+2 które trwa całe wieki) i brak sensownych ciosów na low. Z drugiej strony mamy aż 5(!) sposobów na parrowanie w zależności od ciosu oponenta. b+2+4_b+1+3, b+1+2, u/b+1, 2+3, BOK+1+2 oto wszystkie opcje na parry/auto-block, można się w tym pogóbić. Na uwagę zasługuje d/f+1 które ma 0 na bloku i wiele bezpiecznych pokeów. Po za tym Leo posiada backdasha nieco lepszego niż reszta stawki (jednak nie tak dobry jak Alisy). Dobrze spisuje się też f+2+3 z wbudowanym SS (minusem jest to że idzie na high).

Okizeme: 2/3

Bcakroll jest chyba jedyną okazją do posadzenia mocniejszej akcji (qcf+4 i juggle). Kilka ciosów trafia leżących, ale nic nie jest gwarantowane. Czasami udaje się re-float po qcf+3, ale jest to rzadkością.

Obrażenia: 5/5

Leo zasługuje na komplet w tej kategorii, bez dwóch zdań.

Akcja za 77dmg po d/f+2. Ponad 100dmg po rzucie (będąc plecami do ściany).
Zasadniczo każda sensowna akcja ze ścianą powoduje uszczuplenie stanu życia przeciwnika o trzycyfrową sumę.

A tak w razie wątpliwości moje krótkie CMV: http://www.youtube.com/watch?v=K2M8n0_aVbk

Ogólna ocena: 22.5/28

Leo to postać niezwykle równa, w każdej kategorii prezentuje się nieźle. Mixupy z pozycji nie są specjalnie przesadzone, nie uświadczymy też żadnego über-crasha. Niemal wszystkie wybity są karalne ale w zamian dostajemy mocne juggle. Niewielkie braki czynią z Leo nadzwyczaj solidnego mid-tier'a ze sporymi aspiracjami do wyższej półki.








Poprawione!
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2010, 22:44:51 wysłana przez DaeDraug »

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #258 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:43:57 »
Aha tylko jeszcze mała poprawka odnośnie komentarzy: BOK 3 ma chyba +9 na bloku ;)
Poza tym ocena Leo jak najbardziej prawidłowa, zgadzam się w 200%. 8)

PS. Jutro postaram się zamieścić ocenę Wanga. 8)

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #259 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:46:13 »
Naprawione!

Tak to jest jak się z głowy pisze frame'y  :D :D :D

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #260 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:49:23 »
Ciekawostka!
Czytałem w ocenach postaci z T6.0, że WS+3,1 Leo wtedy jugglowało ???!!! Nie moge powiedzieć czy to prawda,bo nie widziałem żadnej walki Leo w T6.0
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2010, 22:51:51 wysłana przez Cambion »

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #261 dnia: Styczeń 31, 2010, 15:26:15 »
Wang

Karanie: 2.5/5 
-10: 1,4_2,3_1,1 [24_28_22] - standard z tym że chyba najbardziej opłaca się 1,4, bo mamy największą przewagę na trafieniu (+5)
-11: 4 [22] - lepiej używać 1,4
-12: d/f+4 [15] - tylko tam gdzie 1,4 nie sięga
-14: b+2,1 [21] - brak gwaranta po tym sprawia, że lepiej użyć 1,4
-15: u/f+3 i juggle -  mały zasięg
-16: d/f+2,1_u/f+4 - lepiej użyć pierwszej opcji ze względu na mocniejsze juggle.
 
FC_WS:
-11: WS+4 [22] - standard
-13: WS+1,1 [37] - wrzuca na ścianę
-15: u/f+3 i juggle - niestety mały zasięg wiec nie wszystko sięga
-16: u/f+4 i juggle

Karanie wypada u Dziada bardzo słabo. Brak konkretnych kar od -11 do -14 robi swoje. Jednakże wybija od -15 więc daje "mierny +".

Ofensywa: 2.5/5
Wang to postać typowa do turtlowania (wystarczy zobaczyć RAUMa). Wiele kar, brak konkretnych stringów do mieszania, nie pozwala zbytnio nastawiać się nim na ofensywe. Zabranie gwaranta b+2,1, 1,4 też niestety się do tego przyczyniło. Ratują go jedynie całkiem niezłe mixupy z FC i snake dasha oraz WM, z którego naprawde prosto jest się wyrwać. Wprawdzie Wang ma dużo low'ów, ale ogromna większość z nich to zwykłe poki za nieco ponad 10 dmg, a do schylania możemy przeciwnika zmusić jedynie poprzez FC d/f+4,3. 

Karanie whiffów: 3.5/5 
d+1+2 i d/f+2,1 dobrze sprawują się na bliski i średni zasięg. To drugie ma zmienioną animacje w stosunku do DR przez co zasięg znacznie się zmniejszył. Na daleki dystans mamy nieśmiertelnego DF'a, który niestety jest słabszy niż ten sam od Paula, ale na cleanie potrafi skroić trochę krechy. Oczywiście w tej dziedzinie Dziad też ucierpiał przez zabranie mu b+2,1, 1,4, które było w sam raz do karanie małego recovery ze średniego dystansu.

Keep Out/Panic: 5/5 
u/f+3_u/f+4 - dwa jugglujące low crashe
d+3; d/b+3; d+4,1 (NCc); SS+4 - dobre high crushe
d/f+4 i d/b+3 - do dystansowego pokingu
Ponadto: reversale, d/b+1+2 i b+1+2 (punch parry), 1,1~2 (i10 NCc), magic 4 oraz b+1 i kontynuacje, w moim mniemaniu zasługują razem na 5/5.
 
Okizeme: 1,5/3 
Wprawdzie ma sporo low'ów, ale ze względu na bardzo mały dmg z nich, przy Wang'u wystarczy spokojnie leżeć bądź sideroll'ować i dostać jakiś pok za 10 niż próbować wstawać w miejscu czy backroll'ować dostając b+2,1 zbierające na juggla.

Obrażenia: 3.5/5
Obrażenia i z ciosów i z juggli nie prezentują się jakoś okazale. Po u/f+3 najsłabszej wybitce standardowy dmg to 65, po innych JS'ach odpowiednio wyżej. Sytuacje ratuje trochę ściana, ale to też nic więcej niż standard.

Łącznie: 18.5/28 
Wang to nie top, z resztą nigdy nim nie był. W T5 uznawany za prostaka lecz znajdującego się w środku stawki. W DR -  na końcu Tier List. Szósta odsłona też nie okazała się dla niego przyjazna. Zabranie gwaranta po b+2,1; d+2,1+2 nie jest już NC, to są te jego najważniejsze zmiany na gorsze. W porównaniu do innych postaci dostał też raczej niewiele dobrego stafu, co czyni go postacią słabą i rzadko używaną
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2010, 16:23:21 wysłana przez Cambion »

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #262 dnia: Styczeń 31, 2010, 16:13:22 »
Wang nie ma już pełnego juggla po rzucie? Pamiętam, że mocno to kroiło. Dodałbym, że jego unblock jest naprawdę niezły i sam w sobie jest launcherem, okrutnie tym potrafi #$%^&.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #263 dnia: Styczeń 31, 2010, 16:18:46 »
Ma dalej juggla po WM ale jest to ciężej posadzić,  a poza tym z tego rzutu naprawde łatwo się wyrwać. Zaś jego unblock jest teraz nieprzydatny gdyż nie trackuje jak w DR :(. Tam robiło się z tym setupy "mega śmierci" JS, b+2,1,  b+2,1, (przeciwnik techrolluje) f+1+4; pierwsze kilka razy wchodziło na  każdego, a kroiło razem ze 140 dmg 8).   

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #264 dnia: Styczeń 31, 2010, 16:37:03 »
Potwierdzam, juggle po WM sa w ch*j trudne teraz przez to ze postac szybciej obraca sie z BT.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #265 dnia: Styczeń 31, 2010, 18:45:34 »
Jak szybkie jest f+2,2 dziada?

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #266 dnia: Styczeń 31, 2010, 20:19:06 »
15 klatek. Do karania tam gdzie u/f+3 nie sięga, bo zasięg ma zajebisty!!!
Zapraszam na subforum Wanga, tam opisałem  zmiany i nowe ciosy ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2010, 20:23:12 wysłana przez Cambion »

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #267 dnia: Luty 01, 2010, 21:49:41 »
Ok, w trakcie nagrywania CV wyszło wiele dynksów, tak więc przyznaję rację Cambionowi - Oceniłem Jacka za słabo.
Poprawiona wersja:

Jack-6
Karanie: 2/5


Standing:
-10: f+2 - high; 12dmg; +5 - Najsłabszy punisher -10 zaraz za Asuką
-11: 2,1 - high, mid; 26dmg; +2 - Przeciętny dmg, tylko +2 na trafieniu.
-12: d/f+4 - mid; 18dmg; +7 - Bardzo słabe obrażenia w porównaniu do karania -12 większości postaci
-13: d/f+3+4 - mid; 35dmg; KND - Porządny zasięg, dobre obrażenia
-14: d/f+1 - mid; 14dmg; +4 - Używane tylko w rzadkich przypadkach kiedy d/f+3+4 nie ma zasięgu, ogólnie tragedia jeżeli chodzi o karanie.
-15: d/f+2 - mid; 15dmg; JS _ f+1+2 - mid; 24dmg; KND - Najzwyklejsze d/f+2 o dużym zasięgu (juggle do 75 na trafieniu z bliska, standardowo 67), lub cios wbijający na ścianę o jeszcze większym zasięgu
-16: d/f+3>2 - mid, high; 49dmg; KND _ ff+4 - mid; 42dmg; KND - ff+4 w przypadku ciosów z pushbackiem, oba zadają niezły dmg.
-17: ff+1+2 - mid; 24dmg; JS - Ogromny zasięg, juggle za 70+
-18: ff+2 - mid; 25dmg; JS - Juggle za 90+

FC
-11: FC+2,1 - Smid, low; 18dmg; -3 FC _ ws+4 - mid, 24dmg, +5 - Niezłe obrażenia jak na ws+4, FC+2,1 tylko jeżeli chcemy zostać w FC.
-12: FC d/b+1 - low; 18dmg; +9 FC
-15: ws+2 - mid; 15; JS - Nie wybija kucających, max. 76dmg
-16: ws+1 - mid; 21dmg; JS _ ws+3>2 - mid, high; 49; KND - max. 82dmg z ws+1, ws+3>2 do wbijania na ścianę


Ogólnie kiepsko - Boli brak dobrych punisherów -10 i -12, szczególnie w sytuacji gdzie znacznie mniej ciosów jest karalnych na wybitkę (Jack najlepszym przykładem). Gdyby nie zasięg dzięki któremu można karać ciosy z pushbackiem dałbym 1.

Ofensywa: 2,5/5
W przypadku Jacka dałbym całe 4 punkty za ofensywę na arenach ze ścianami, i 1 za areny bez ścian, co daje nam 2,5.
Zacznę od gorszej strony, czyli czemu tylko 1 na arenach bez ścian.
7 ciosow z przewagą na bloku. 2; ff+3; hcf+1; b+2 (tylko przy ścianie ze względu na pushback); f+4~1,2; ss+1; ss+2. Cóż... ff+3, czyli najszybszy cios z przewagą poza zwykłym 2 wychodzi w 18 klatek. Po standardowym 2,1 jesteśmy jedną klatkę w plecy, dodajmy też że 2 Jacka wychodzi w 11 klatek. Trzeba pisać coś więcej? Dwie rzeczy które ratują nas na otwartych arenach to rzuty i d/b+1 którym można zmusić przeciwnika do kucania. Tyle że lepsi gracze z rzutów się wyrywają, a d/b+1 zadaje tylko 12 obrażeń. Brak najprostszych zgadywanek typu dwa punche i mid bądź low, brak jugglującego lowa.
Na arenach ze ścianami sytuacja wygląda zupełnie inaczej, wszystko dzięki ff+1 i b+2 - Dzięki pushbackowi dopchanie przeciwnika pod ścianę jest relatywnie łatwe, a przy ścianie Jackiem można nieźle namieszać - Po pierwszym d/b+1 zaczyna się mordercza zgadywanka. FC d/b+1 na trafieniu zadaje 18dmg i daje aż 9 klatek przewagi, co sprawia że większość ciosów z WS jest nie do przerwania. Wystarczy proste mieszanie d/b+1, ws+4, b+2, FC d/b+1, ws+3>2 i FC d/f+2, f+1 lub d+2, aby pasek życia przeciwnika bardzo szybko zaczął się zmniejszać.

Karanie whiffów: 5/5
Masakryczny zasięg łap Jacka robi swoje. ff+1+2, ff+4, deathfist, ff+2, i tak dalej, i tak dalej...

Keep Out/Panic: 2/5

Wszystkie high crushe Jacka (poza d+2,1) to "high risk - high reward" - f+3+4 wbijamy na ścianę i ściągamy pół paska, d+1+2 w początku animacji crushuje ciosy na high, później przez kilka klatek na low, też tniemy z tego pół paska, tyle że oba są dość wolne, i karalne.
Gdyby f+2 było bezpieczne, byłoby świetnym ciosem do wcinania się w customy przeciwnika, niestety ryzykowanie łyknięcia 30+ dmg i KND (w przypadku grania przeciwko topowym postaciom) za 12dmg lub ok. 30 w przypadku CH nie jest tego warte.
I teraz największa bolączka - Praktyczny brak low crusha. Jedyny którego czasem warto użyć to u/f+2, ale wychodzi w 22 klatki.
Cytując z TZ: "Jack's low crush is backdash cancel to d/f+2"

Okizeme: 2,5/3
Gwaranty po rzutach (qcb+2, 1+3 plecami do sciany), dobre oki po kazdym rzucie (poza u/f+1+2 i 1+3), gwaranty po kilku ciosach (ff+1, d/b+2 for the win).
ff+2 jako ender po B!:
Na leżących i wake-up kicki - d/b+[2] za 30 - Tyle ze przed B! nie może być więcej niż 3 ciosy żeby trafiło.
Na backroll - Kilka opcji: WR+2, dash d/f+2 lub backthrow (za 70 i reset oki) i kilka slabszych
Na techroll - hcf+1 mieszane z d/b+[2] - hcf+1 trafia kucajacych od razu po techrollu, d/b+2 trafia stojacych
Na forward roll - ff+2 i reset oki

Obrażenia: 5/5
Najmocniejsza strona Jacka: juggle z d/f+2 zadają do 75 obrażeń bez ściany, ze ścianą pół paska. Z pozostałych launcherów pół paska bez ściany to standard, z najsłabszego wallsplata ok. 80, z najmocniejszego - ponad 120. Do tego mocne rzuty, część z gwarantami.

Łącznie: 19/28
Tak samo jak w przypadku Miśków, Jack cierpi w powodu dużego modelu postaci - Brak możliwości obejścia niektórych ciosów, niekorzystne okizeme, i mocniejsze juggle. Dlatego też odjąłbym dwa punkty.
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2010, 23:15:01 wysłana przez HateMe! »

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #268 dnia: Luty 01, 2010, 21:56:26 »
Kurcze zaczynam się zastanawiać czy nie ewaluować oceny Bryana, chociaż wydaje mi się nadal w miarę trafna :/
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #269 dnia: Luty 01, 2010, 22:00:32 »
Hate nareszcie dobrze zsumowałeś i wyszło 19 bo w tej poprzedniej ocenie po zsumowaniu wychodziło 16.5, a nie 18.5, co czyniło Jacka najgorszą postacią ever.
Notabene teraz już lepiej Jack wygląda. 8)