Why ken air tatsu so godlike ? W porównaniu np. do ryjowego. No i dlaczego Raven jest taki dobry, też proszę o jakieś argumenty, chciałbym nim grać (lecz nie wychodzi mi to w ogóle).
Ryjowe też jest godlike, z tym że Ryu nie ma z tego full combo bez paska (musi zużyć jeden na taga) + nie ma tak zjebanego hitboxa, który praktycznie uniemożliwia anty airowanie tego ciosu. Wczoraj grając z jednym Kenem (btw. Ryu/Ken to zdecydowanie najbardziej scrubowy team w całej grze) próbowałem różnych rzeczy u różnych postaci i jedyne co działało consistently (oprócz supera Rufusa który jest genialny jako AA) to jump back jab Rolento. I nie, 30 dmg za każdym razem to nie jest wystarczająco dużo, żeby zniechęcić Kena do robienia tego. ;] Oczywiście po prostu blokować też nie można, bo Ken zawsze może zrobić zamiast tatsu zwykły jumpin/empty crossup c.lk/whatever. I nie chodzi mi tutaj o sytuacje kiedy Ken robi nam to na wake-upie, bo tutaj to jest legit mixup, z którego w dodatku możemy uciekać rollem. Chodzi mi o sytuacje kiedy dwie postacie stoją w mid range i Ken po prostu just fucking does it, a my mało co możemy na to poradzić.
Jeśli chodzi o Ravena, to ta postać moim zdaniem ma wszystko z wyjątkiem dobrego AA (tutaj niby jest s.mk i s.hk, ale te ciosy nie działają wystarczająco consistent imo) oraz reversali (przy czym i tak Raven w uciekaniu z pressingu nie ma aż tak cięzko jak niektóre inne postacie, ze względu na swój godlike backdash i teleport). A co ma?
1) świetnego fireballa z niezłym recovery, dobrym hitboxem i milionem zastosowań (może nim coverować teleporty, tk'owanie go daje mu forward/backwards momentum, kończenie nim blockstringów zostawia Ravena na przewadze, no i oczywste - zoning i runaway)
2) niekucalnego 3-klatkowego jaba z mega zasięgiem i +4 na bloku. Bez komentarza.
3) pełno różnych mixupów - qcf+lk/mk, ambiguous j.mk crossup, b+mk,mk/hk, lp shuriken -> teleport, no i do tego dzięki godlike jabowi nawet tick throw/frame trap jest dosyć legit (jak na tą grę ;]).
4) dobry movement.
5) loldamage (ponad 350 meterless z hit-confirma s.lp, s.lp) + ogólnie dobre combosy (c.hp jest świetne do switch cancelowania i sam dobrze robi po tagu)
Przy czym Raven nie jest prostacki manualnie i nie ma jakichś easy-mode footsies (ani też kompletnie nie sra na footsies jak Rufus). Póki co to imo chyba najbardziej dopracowana i kompletna postać w tej grze.