Autor Wątek: MK1/2/3 a Polska.  (Przeczytany 25465 razy)

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 07, 2011, 16:46:30 »
dla mnie combo to takie cos ze numerki migaja i z boku wyjezdzaja
 problem w tym ze stare gry nie maja numerkow
a w nowych sa comboresety i stuny i numerki zle sie wybijaja
lol trzeba maszynistke zmienic z lepszym AI

a na powaznie combo to sekwencja/seria ciosow wyprowadzona w pewnym schemacie dla uzyskania zwiekszonego demage
nie musi byc niewyrywalna, twierdze ze nawet ze w skrajnych przypadkach nie musi byc nawet niekaralna/niekontrowalna :D

odnosnie starych czasow to wuja wielkiego kazdy potrafił grac z prostej przyczyny
- nie było kasy na zetony!
aby potrenowac dobrze i poodkrywac rzeczy bez opisow i youtuba! a jak juz ktos doszedł do poziomu jakiego takiego to gra zdazyła sie zwalic razem z cała buda albo kolo ja wymienił na punishera oooo LOOLLL tyle ze wspomnien z automatami błehehe
Z tego powodu w wielu salonach/budach przechodziło się tryb arcade bo zabawa trwała dłużej lol. Przynajmniej tak było w mojej dzielnicy i tam gdzie jezdziłem na kolonie :D
tak było wszedzie :D w duzych maistach i w barakowozie w wachocku, przejscie mortala to było max 15min obok stała vendetta na ktorej zrobiłem 6 lopow i grałem 3h do zarzygania
trzeba byc niezłym lolem aby pisac cos z perspektywy tamtych czasow i twierdzic ze ludzie wymiatali
chyba ze mieli wuja z hameryki albo stary znalazł złoto pod parapetem po rabinie
poobijałem sie po salonach w tamtych czasach i sczytem skila w UMK3 było posadzenie basika smołkiem po sznurowce albo teleporcie, takie shity sie widywało jako szczyt skila
 skill to był jak fatale znał oba... to był kolo skillowy
runjaby nauczyłem sie od kolesi bodajze w katowicach ale było to ze 2 lata po premierze UMK3 a wtedy nikt w to juz nie gral automat stał pusty.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 07, 2011, 19:12:39 »
Haha, nie spodziewałem się że mój czepialski pościk wywoła taki brainstorm :d

@Liberty - na początku nie ogarniałem o co ci chodzi, ale teraz w ostatnim poście ładnie wyjaśniłeś i przyznaję ci rację. Tylko że przez pryzmat tego posta wychodzi na to że sam sobie przeczysz:
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane
W jaki sposób? Najlepszy przykład to chyba resety z jugglach w t6. Taki loop Bruce'a nie jest gwarantowany, ale raczej nie powiesz że nie jest to juggle, a tym sposobem combo (pojęcie szersze).

Tak więc przyznaję ci rację co do teorii, ale nie przyznaję ci racji co do czepienia się mojego czepienia się. ;]

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 07, 2011, 22:42:13 »
loop brusa? chodzi o te śmieszne otg z tekkena? Co to pozwala na zrobienie niekończonej liczby ewgf'ów xD? Możesz nazywać to jak chcesz, może to być juggle (chociaż dla mnie nie jest bo w tekkenie z zasady juggle są gwarantowane) może to być kombo z którego można techrollować, może to być też nowe pojęcie typu "no techtoll catch" które bardzo trafnie oddaje to co się tam dzieje a może to być po prostu okizeme, chociaż trafiany przeciwnik ma status "in air".

Jak dla mnie to jest po prostu juggle w śmieszne tekkenowe otg w kolejne juggle jeżeli coś po tym jest. No ale tak jak mówię nazywaj to jak chcesz to jest akurat dość specyficzne i było to wcześniej tylko w t3 i ttt i to byłoby ostatnią rzeczą której bym się przyczepił jeżeli ktoś powiedziałby na to juggle czy kombo. Ciężko się odnieść jednoznacznie do czegoś co pozwala na akcje typu wybitka i n ilość kolanek kazika które ciągle podnoszą z ziemi przeciwnika (co w walce nigdy się nie zdarzy) tak jak ciężko się odnieść do akcji typu nieskończona ilość u/f+2 gdzie kolejne nie pozwalają na blok następnym jeżeli blokujemy auto blokiem (gdzie w normalnej walce nikt nie blokuje auto blokiem).

Cytuj
sczytem skila w UMK3 było posadzenie basika smołkiem po sznurowce albo teleporcie, takie shity sie widywało jako szczyt skila
kowal nie gadaj ja się nauczyłem trochę lepszego basika po lince smołkiem 2xLP HP cancel blokiem HP HP LK HK LP (chyba tak to szło) xD.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2011, 22:49:02 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 07, 2011, 23:00:08 »
To był tylko przykład.
może to być też nowe pojęcie typu "no techtoll catch" które bardzo trafnie oddaje to co się tam dzieje
No, ale szare combosy w gg czy tam bb to już nie "no techroll catch" tylko "combo", bo to by przeczyło twojej teorii. ;p

Nvm, ta dyskusja w ogóle nie ma sensu, chodziło mi tylko o to że wyrażenie "combosy i juggle" to to samo "owoce i jabłka", chyba nikt nie powie że jest inaczej.

W sumie żałuje że to napisałem, przez to skończyła się ta fajna napinka o polskiej scenie MK1. :(

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 08, 2011, 00:00:44 »
nie, bo cyferki kombosa dalej lecą, proste :d

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 08, 2011, 00:11:06 »
Tak, bo naprawdę jest co się sugerować licznikiem combosa w tekkenie z jego "10 hit combosami", lol. A b+3 xN Asuki to infinite, nie? ;p

Jakoś bounda nie da się już w takiej sytuacji ponownie zrobić, więc nie można do końca powiedzieć że to całkowicie nowe combo.

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 08, 2011, 00:23:59 »
Sneju... chyba Ci się gry mylą dziecię drogie. W Tekkenie jest sporo dych, które można zrobić jako 9 albo 8 hit, a niektóre to po 5 i tak się nazywają 10-string n. 3.

A boundowanie po parę razy w Tekkenie to od kiedy jest? Dam Ci maila to mi wyślesz tą cześć gdzie odkryłeś te wszystkie hity.


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 08, 2011, 00:30:10 »
Sneju odpowiem ci już na gg bo to na prawdę nie temat o tym i już na głębokie wody wchodzisz, idziesz w skrajności i coś zaczyna ci się mylić ; D

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 08, 2011, 00:40:15 »
Sneju... chyba Ci się gry mylą dziecię drogie. W Tekkenie jest sporo dych, które można zrobić jako 9 albo 8 hit, a niektóre to po 5 i tak się nazywają 10-string n. 3.
o_O Ale co to ma do rzeczy ile jakiś string ma hitów? Chodziło mi tylko o to że nie ma co się sugerować w tej grze wyskakującymi lub niewyskakującymi cyferkami przy stwierdzaniu, czy coś jest combem czy nie.
Cytuj
A boundowanie po parę razy w Tekkenie to od kiedy jest? Dam Ci maila to mi wyślesz tą cześć gdzie odkryłeś te wszystkie hity.
Od nigdy, właśnie na tym polegała cała idea w moim poprzednim poście...

Ok, gadam już Libertym na gg żeby tu nie zaśmiecać.

A zresztą, co mi tam - juggle w caliburze nie są "zawsze gwarantowane", więc niech nikt nie pisze że "juggle to combo które jest zawsze gwarantowane" :F
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2011, 00:43:16 wysłana przez Snake »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 08, 2011, 01:03:17 »
To idź na 8wayrun i sobie poczytaj. Tam akurat uważają że jak z czegoś można uciec poprzez AC to nie jest to juggle. Więc 99% rzeczy jest tam nazywane combosem także te z których można się wyrwać. Jedyne prawdziwe juggle to te których ciosy blokują AC czyli gwarantowane. Zresztą nie kłóć się ze mną na temat SC ja się nie kłócę z tobą na temat Sf xD. No, koniec, do nauki xD.

W ogole to nawet jeśli uznać ze w sc są niegwarantowane juggle to jest to inna bajka i ewenement z tym swoim śmiesznym ac;].
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2011, 01:16:14 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 08, 2011, 01:09:11 »
Tak w sumie wychodzi, że nie dojdziemy do wspólnego mianownika w definicji combo dla wszystkich bijatyk.

Proponuję, byśmy przestali jednak łapać się za słówka i pisać na takich podstawach elaboraty, bo ludzie się zaczną z nas w końcu śmiać.

O ile już tego nie czynią.


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

Ukyo_Tachibana

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
  • Gamertag: UkyoT666
  • PSN ID: Ukyo_PL
  • Skąd: Plymouth UK
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 08, 2011, 01:22:39 »
Cale szczescie ze to forum jest tak niszowe a nasz jezyk tak pojebany ze ludzie z cywilizowanego swiata w zyciu tego nie przeczytaja

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 09, 2011, 06:23:50 »
A ja mam pytanie. Tyle słyszę i czytam na różnych forach o UMK3 które nigdy nie było dostępne na PC a jakoś nikt nigdy nie wspomina mojego ulubionego MKTRIL , które pozostaje moim ulubionym po dziś dzień. Graliście w to panowie trochę? Bo jakoś nikt nigdy słowem nie wspomina tego wydania mortala. O ile pamiętam Trilogia zawierała postacie ze wszystkich pierwszych 3 części łącznie z kameleonem który dostępny chyba był tylko w Trilogii skorygujcie jeśli się mylę.
feel death's cold embrace

ornit paweł pierwszy

  • Gość
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 09, 2011, 09:51:45 »
MKT dorobiło się statusu "broken" więc nikt w to nie grał. Tylko UMK3 jako gra automatowa traktowana była na poważnie (jeśli chodzi o ostatni mk).

Apock

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 282
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Kraków
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 09, 2011, 10:24:15 »
Ornit, jakies konkerty możesz podać? Prócz Nooba oczywiście.