Autor Wątek: MK1/2/3 a Polska.  (Przeczytany 25447 razy)

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 07, 2011, 14:31:17 »
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane, każdy juggle jest combosem, nie każdy combos jest jugglem, więc tak, można pisać to oddzielnie


Combo to seria następujących po sobie ataków charakteryzująca się tym, że jeśli pierwszy trafi to reszta jest gwarantowana.

Czyli wszystko co można brejkować w MK9 nie jest kombem?

Breakować możesz tylko jak masz na to pasek. MK częściowo łamie zasadę, o której pisałem. Ale gdybyśmy przyjęli to, o czym pisał Cheese (tzn. że tylko juggle to combo) okazałoby się że żadnych combo w tej grze nie ma poza trafieniem przeciwnika dwa razy w powietrzu projectilem.


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 07, 2011, 14:36:51 »
Szang Tsung trafi 6 razy ; D

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 07, 2011, 14:43:18 »
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane, każdy juggle jest combosem, nie każdy combos jest jugglem, więc tak, można pisać to oddzielnie


Combo to seria następujących po sobie ataków charakteryzująca się tym, że jeśli pierwszy trafi to reszta jest gwarantowana.

Czyli wszystko co można brejkować w MK9 nie jest kombem?

Breakować możesz tylko jak masz na to pasek. MK częściowo łamie zasadę, o której pisałem. Ale gdybyśmy przyjęli to, o czym pisał Cheese (tzn. że tylko juggle to combo) okazałoby się że żadnych combo w tej grze nie ma poza trafieniem przeciwnika dwa razy w powietrzu projectilem.
On nie pisał, że każdy tylko juggle to combo, za to Ty pisałeś, że combo jest gwarantowane. I nie tylko MK9 łamie tę "zasadę" - mechanika bursta jest obecna w wielu innych grach. Do tego dochodzą jeszcze "czerwone" i "niebieskie" combo w BB (czy tam czarne w GG), combo po stunie w SF i pewnie jeszcze parę innych rzeczy, których nie ogarniam.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:05:54 »
Szostak, właśnie po to jest system black/blue/redbeat counter (counter w znaczeniu "licznik"), żebyś wiedział co jest combem a co nie jest. W grach Arcsys licznik trafień zmienia kolor dlatego, że w którymś miejscu "comba" trafiany mógł wyskoczyć poprzez recovery/techa. Ergo, automatycznie przestajemy ten ciąg klasyfikować jako combo. Blackbeat to system pozwalający na odróżnienie comba od fuksa ("bo się zagapiłem i nie techowałem"). To nie dzieli combosów na podtypy.

Bursty jak i breaker również nie są po to, żeby zmienić definicję comba. Są to mechanizmy pozwalające na wyratowanie się. Jednakże, jeśli nie masz do nich dostępu (zużyłeś bursta, zużyłeś pasek specjala), wtedy ten sam ciąg ciosów, który przed chwilą przerwałeś staje się gwarantowany po pierwszym trafieniu. Burst nie wpływa na to, co jest combem w sensie systemowym a co nie. Jest bowiem narzędziem sytuacyjnym.
Moje pięści krwawią śmiercią!

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:18:58 »
O ile faktycznie blackbeat pozwala odróżnić fake combo od normalnego, o tyle już ze stunem jest ciężej, bo musiałbyś liczyć klatki i brać pod uwagę teoretyczny minimalny czas na "wytechowanie" stuna i o ile może nawet dałoby się to przeprowadzić, to jednak już sam burst wystarcza aby sfalsyfikować tezę o tym jakoby combo było gwarantowane. Choć oczywiście będą i takie systemy, w których combo jest gwarantowane, to jednak w niektórych tylko bywa. Zresztą być może CheeseOfTheDay miał na myśli coś jeszcze innego.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Vert

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:19:28 »
Dokładnie, breakery nie mają absolutnie nic wspólnego z definicją comba. Jeśli planujesz zrobić 10-hit, a ktoś się wyrwie breakerem np. po 3 hicie, to zrobiłeś po prostu 3-hit combo. Simple as that.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:24:58 »
Nie lepiej powiedzieć że combo jest na ziemi, a juggle są w powietrzu?

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:32:24 »
A jak podczas comba wybijesz przeciwnika i pociągniesz akcję dalej? :psyduck:

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:39:37 »
Każdy juggle ma przecież swojego jugglestartera no nie?? Wtedy to początkowe combo uznajemy za JS'a, proste.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:43:02 »
a jak w Mortalu 4 można było Scorpionem zrobić Hk Hk~Linka, nj.Hk Hp Hp Hk d+Hp "dash" Hp j.HK~AT i juggle zaczynał się w momencie d+Hp, to jugglestarterem nazwiesz tą początkową 7hitową sekwencję? :D
Dobra, koniec trolowania.

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:46:57 »
Ja też ja też!
Combo to ciąg ataków w którym jeśli pierwszy cios trafi, trafiają wszystkie. Juggle jest combem, które polega na wybiciu przeciwnika w górę i podbijaniu go kolejnymi ciosami. Jeśli w trakcie comba atakujący i atakowany są w powietrzu, to wtedy jest aircombo.
Moje pięści krwawią śmiercią!

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 07, 2011, 16:02:41 »
nie wiem jaka jest obecnie polityka w nazewnictwie
dawniej autoblock to był autoblock taki jak w VampireSavior
w KOF uzywali tego terminu na armora bo nie było terminu armor przeszedł z 3D do 2D, jeszcze guardpointy sa w GG i clashe ktorym blizej do armorow niz do typowych clashy, np Venoma MadStrugle (z HS) ktory zgryza wiele ciosow i nikt temu nazwy nie wymyslił ani terminu tylko mowia ze ma wysoki LV i priorytet LOL i pare klatek INV lol

a stara def zawsze mowiła ze juggle to combo tyle ze w powietrzu i tutaj cambion ma racje i nie ma o czym gdybac.
zamieszanie zrobiło sie z combami ktore poszły w stringi dla mnie stringiem powinna byc sekwencja ktora do kontynułowania nie wymaga posadzenia 1hitu tak jak jest teraz w mk9 i składa sie z odzielnych animacji na ta kombinacje. w UMK3 były przeprogramowane i czesc miały swoja odzielna animacje ale nie nazywałbym ich stringami bo start był tylko przy close range i kolo musiał stac na ziemi aby zaskoczył łancuch. dla mnie ideałem combosystemu jest ten z GG oparty na cancelowaniu normali jednych w drugie i niewazne czy stoi lezy czy leci kwestai tego czy zahaczysz i wiesz co mozna scancelowac i w jakiej kolejnosci i jak dla mnie jest freestylowa ewolucja tego co było pierwotnie w UMK3 i zle sie stało ze MK9 ma co ma czyli stringi. dla mnie MK9 to zbiedzony tekken2D z fatalami.

a co do dyskusji znam sie lepiej bo gram w nowsze gry (czytaj tekken), albo i nie nie, bo ja grałem od MK1 i to online turniejowo to mega zal pl ale sobie humor poprawiłem czytajac to co niemiara

odnosnie starych czasow to wuja wielkiego kazdy potrafił grac z prostej przyczyny
- nie było kasy na zetony! aby potrenowac dobrze i poodkrywac rzeczy bez opisow i youtuba! a jak juz ktos doszedł do poziomu jakiego takiego to gra zdazyła sie zwalic razem z cała buda albo kolo ja wymienił na punishera oooo LOOLLL tyle ze wspomnien z automatami błehehe

ornit paweł pierwszy

  • Gość
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 07, 2011, 16:17:41 »
odnosnie starych czasow to wuja wielkiego kazdy potrafił grac z prostej przyczyny
- nie było kasy na zetony!
aby potrenowac dobrze i poodkrywac rzeczy bez opisow i youtuba! a jak juz ktos doszedł do poziomu jakiego takiego to gra zdazyła sie zwalic razem z cała buda albo kolo ja wymienił na punishera oooo LOOLLL tyle ze wspomnien z automatami błehehe
Z tego powodu w wielu salonach/budach przechodziło się tryb arcade bo zabawa trwała dłużej lol. Przynajmniej tak było w mojej dzielnicy i tam gdzie jezdziłem na kolonie :D

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 07, 2011, 16:18:41 »
Genealnie jeżeli chodzi o te kombosy to dla mnie są po prostu comba gwarantowane i comba nie gwarantowane. Luzie tworzą combo mowies z combami które łączą stuny, wypisują takie comba w tematach dotyczących combosów i nikt nie pisze że to nie jest combo tylko piszą że z tego można się wyrwać.

Jak gram w bijatyki to twórcy w większości systemów dodają coś takiego jak znaczki czy napisy combo, i te znaczki zazwyczaj oznaczają że coś jest combem. Jeżeli w trakcie comba (zwykłego czy aerial) jest 1 klatka na to żeby przeciwnik uciekł to to dalej jest combo tyle że takie z którego można uciec. No bo jeżeli nie jest to combo to co to jest? String? Stringi to są wiadomo co są, ewentualnie to są też zaprogramowane sekwencje paru lub większej ilości ciosów. A jak w GG robie K, HCL i spóźnię się 1 klatkę ale przeciwnik nie wklepie just frejmowo tej ucieczki to jaki to jest string skoro to nie jest zaprogramowane. Ja na to patrzę tak ogółem poprzez pryzmat wielu systemów a nie tylko tekkena czy MK a tak się składa że pograłem i poznałem w jakimś stopniu kilkanaście różnych serii.

MoonSpell

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • = Nomad Dash Devastation =
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Moonspell/WolfBogard
  • PSN ID: MoonSpell83
  • Skąd: Warszawa/Zoliborz
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: MK1/2/3 a Polska.
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 07, 2011, 16:26:48 »
Dziwne, o Mistrzostwach Polski w Mortal Kombat II trąbiliśmy dużo. Zapraszam w takim razie na Mistrzostwa Polski w Ultimate Mortal Kombat III (v. 1.2). Kwiecień 2012.

Adept.
Dzięki za zaproszenie, ale w MK jestem cienki bolek, a w MK1 i 2 nigdy w życiu nie grałem. Powaga... ::)

No wiesz do 2012 to jeszcze troche czasu jest. Po za tym poznasz ludzi, zobaczysz jak sie gra ;]
Malo spotykane doswiadczenie jak na dzisiejsze czasy...

EDIT:

W Wa-wie pamietam w podziemiach na starowce, czy wBurger Kingu przy automacie MK1/MKII zawsze bylo mnustwo ludzi i masa ludzi grala VS. Nie ma to jak to uczucie kiedy przeciwnik idzie rozmieniac kolejna kase na zetony - Zaden online/offline gaming tego nie daje :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2011, 16:38:52 wysłana przez PolishBastard »