Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 676251 razy)

Aragh

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Arragh
  • Skąd: Zakopane/Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2085 dnia: Luty 06, 2012, 04:44:12 »
jeżeli jest tak jak PePe mowi i goście ocenili grafikę w IV na 9 a w V na 7 to po prostu to jest jakiś błąd, bo jedyną rzeczą za jaką mozna by uciąć punkty za grafikę w V są te pływające pola na nieskończonych stage'ach. Tak samo singleplayer: w V jest duzo więcej do roboty dla jednego gracza niż w bylo w IV i to jest fakt z którym nie da się dyskutować. No i online naprawdę ratuje tą grę, i myślę że sam fakt iż jest praktycznie bezlagowy mógłby spokojnie wywindowac ocenę o 1 punkt, a przecież oprócz tego jest w nim pełno bajerów.
Tak naprawdę średnia ocen kolejnych caliburów w necie wygląda tak (źródło: gamerankings.com):
III 86.43%
IV 84.76%
V 82.11%
więc nie jest źle. Z perspektywy casualowej to V powinien mieć wyższą ocenę niż IV bo po prostu jest tu dla casuali wszystkiego więcej, ale recenzje ciągle napływają, ta ocena jest średnią z dopiero 18stu i może się zmieni coś.

suuusuuu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: ephemeralm
  • Skąd: music box
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2086 dnia: Luty 06, 2012, 05:56:29 »
chociaz wcale nie gram jakos super to powiem tylko, ze tira ma dosc malo intuicyjny input w porownaniu z sc4... jak gram innymi postaciami to jakos to ma wiecej sensu niz u niej :( i wkurza mnie to, ze zabrali duzo ciosow 8wr, to naprawde nie bylo az tak skomplikowane... tak samo A+K, jaki jest problem w uzyciu takiej kombinacji? :(


btw pewnie was to kompletnie nie interesuje, ale pokazuje jak na chama chca przedluzyc zywotnosc SP w tej grze - zeby odblokowac wszystkie fizyczne elementy do Creation (ktore jest i tak skierowane glownie do casualowych graczy) trzeba wylevelowac do 53lv. zeby odblokowac wszystko w grze trzeba miec 99lv. co to jest, koreanski mmorpg?
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2012, 06:03:44 wysłana przez suuusuuu »

lisaros

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poznań
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2087 dnia: Luty 06, 2012, 09:21:24 »
chociaz wcale nie gram jakos super to powiem tylko, ze tira ma dosc malo intuicyjny input w porownaniu z sc4... jak gram innymi postaciami to jakos to ma wiecej sensu niz u niej :( i wkurza mnie to, ze zabrali duzo ciosow 8wr, to naprawde nie bylo az tak skomplikowane... tak samo A+K, jaki jest problem w uzyciu takiej kombinacji? :(

Rzeczywiście Tirą gra się mało intuicyjnie, ma pozmieniane niektóre ciosy i trzeba się do niej przyzwyczaić. Natomiast przesiadka na nowego Astarotha wyszła całkiem płynnie :) Przy okazji - w liście ciosów Tiry nie zauważyłem jednego - (gloomy) 44B - fajny "wślizg" ;) Więc może inne postacie też tak mają? Hiisi Barpque nie zabiera teraz energii, a Grim Reaper dodaje dużo więcej niż w SC4, więc teoretycznie powinno być lepiej, jednak nie mogę się do niej przyzwyczaić. Gorzej mi tez idzie przez to, że JG mi nie wychodzą :(

btw pewnie was to kompletnie nie interesuje, ale pokazuje jak na chama chca przedluzyc zywotnosc SP w tej grze - zeby odblokowac wszystkie fizyczne elementy do Creation (ktore jest i tak skierowane glownie do casualowych graczy) trzeba wylevelowac do 53lv. zeby odblokowac wszystko w grze trzeba miec 99lv. co to jest, koreanski mmorpg?

Rzeczywiście to sztuczne wydłużanie czasu gry, ale dla mnie to akurat dobra rzecz - expa potrzebnego do levelowania dostaje się praktycznie chyba za każdą wygraną walkę (także online), więc nawet po kilkudziesięciu godzinach gry zawsze można coś nowego odkryć.

 

TeeVar

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 51
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2088 dnia: Luty 06, 2012, 10:42:56 »
Czytam te wasze wypowiedzi i nie bardzo rozumiem co was tak boli w tych recenzjach. Od dawna wiadomo ze sa one malo obiektywne i recenzuja je osoby czasami nie majace pojecia o temacie. Jak sie popatrzy na na oceny z poszczegolych serwisow waha sie ona od 7/10 na GameSpot do 9/10 w PSM3 Magazine UK. Glowne zarzuty to zmiany w systemie i oczywiscie single player. Wy patrzycie na nia jako pro gracze, siedzacy w bijatykach juz jakis czas. Dodatkowo dochodzi aspekt turniejowy. Czy myslicie ze jak gra dostanie same 9 to bedzie w nia wiecej osob gralo. Czy gracz fify czy coda bedzie siedzial nad frame data, co jest karalne a co jest gwarantem. On pogra troche przy piwku z kumplami i na tym sie skonczy. Ring to ze internet jest dzisiaj normalna rzecza i duzo gier posiada tryb online a w bijatyce powinien byc standardem nie oznacza ze wszyscy chca grac online. Dla ciebie jest to wazny element ale dla takiego "kowalskiego" juz nie koniecznie. Rownie dobrze mogli by wydac SCV Online Edition gdzie bedzie tylko wiadomo online a dodatkowo tryb customizacji aby byla jakas roznorodnosc.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2089 dnia: Luty 06, 2012, 11:02:42 »
Na przykładzie SC4 było widać, że online nawet kiepską grę potrafi utrzymać przy życiu długie lata, tak więc mysle, że granie po sieci jest priorytetem dla wielu osób.

A co do recenzji to wydaje mi się, że pisał ją Amer, który jest fanem serii SC i grał w nią turniejowo.

subtag

  • [Zachodniopomorskie]
  • Jr. Member
  • *
  • Wiadomości: 92
  • Płeć: Mężczyzna
  • haha!
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sz-n
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2090 dnia: Luty 06, 2012, 11:33:40 »
Rzeczywiście to sztuczne wydłużanie czasu gry, ale dla mnie to akurat dobra rzecz - expa potrzebnego do levelowania dostaje się praktycznie chyba za każdą wygraną walkę (także online), więc nawet po kilkudziesięciu godzinach gry zawsze można coś nowego odkryć.

Powiem że mi się to podoba - akurat exp dostajemy za wiekszosc rzeczy.
I o ile samo story jest mało ciekawe i na raz,
tak dla single playera  pozostaje Quick Battle - czyli pokonanie wszystkich (chyba 240) "graczy".

Jest to dość czasochłonne ale zdobycie tytułów oraz bonusików pozostaje jedyną alternatywą dla praktyki i on-lina.
Grałem wczoraj na badziewnym polaczeniu (jakies wi-fi) i jak juz znalazło się gracza, to walka była plynna i bez bluzgania na laga.

Co do zmian w movelistach - to ja widzę tego soula jako powrót do części pierwszej.

Co prawda w poprzednich soulach zostało odwalonej mase roboty jesli chodzi o movelist, które tutaj widzimy jakby zostało lekko zmarnowany. Ale kogo sie oszukujemy? i tak grało sie na kilka ciosów (skutecznych).

Wadę to ja widzę w 3 postaciach "aniołek-kilik-edge master" na ciul komu 3 mokujiny?

jak mam się jeszcze czepiac
- to brak możliwosci konfigurowania drugiego pada z poziomu menu głównego
- brak możliwości ustawień ogólnych gry (ilość rund - BRAK CZASU NIEOGRANICZONEGO)
- brak dodatkowych (juz standardowych) trybów -team battle, survival, time attack (no niby jest arcade ranking).

Może i mało osób sie tym bawiło - ale zupełne zabranie tak standardowych rzeczy jest dla mnie wadą.
Ale możliwe że coś przegapiłem, dlatego mnie poprawcie jeśli się mylę.


subtag zrobil, subtag ma :)

Aragh

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Arragh
  • Skąd: Zakopane/Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2091 dnia: Luty 06, 2012, 16:07:17 »
dla wszystkich, którzy zamawiali preorderem w ultimie: kod na dampierra jest w twoje konto -> moje zamowienia po zalogowaniu na ich stronie

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2092 dnia: Luty 06, 2012, 16:15:04 »
Wow ile czytania, przeczytałem wszystko i dorzucam moje 3 grosze:
PSX Extreme to już nie jest ta sama gazeta to raz, dwa zawsze była średnioprofesjonalna, a trzy dobre recenzje to tylko Neo+, tamci ludzie mieli jakiś warsztat, recenzje Grabarza rox.

Ocena grywalności 7/10 - nie za ciekawie pamiętam jak takie noty zgarniały jakieś dziwactwa.

Nie jestem sfrustrowany bo osłabili Volda, tylko dlatego że go okaleczyli. Powiem to jeszcze raz: ja nie grałem na 4 ciosy, nienawidzę grać na cztery ciosy dlatego nie gram w 2d, w piątce czuję się grając jakby mi ktoś palce poodcinał. Voldo z kołkiem w dupie tak go mogę nazwać teraz. Jeszcze raz - on nawet nie ma ciosu w BS 3K, a z BS 8WR A, B, K ma jeden cios!, żal/ukośnik/bieda.

Gra w porównaniu z dwójką jest taką biedą że aż szkoda gadać, naprawdę upadek. Tago i Daishi niezły PR tej grze nakręcili bo dobrze wiedzieli co się święci.


Jesteś GRZYBIORZEM.

subtag

  • [Zachodniopomorskie]
  • Jr. Member
  • *
  • Wiadomości: 92
  • Płeć: Mężczyzna
  • haha!
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sz-n
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2093 dnia: Luty 06, 2012, 16:38:53 »




Nie zgodzę się że gra w porównaniu z 2 jest biedą.
Albo inaczej... sprecyzuj dokładniej :)

Bo graficznie nie jest biedniejsza, ma creatora (w 2 był?), ma online, ma critical edge i pare innych bajerków których nie było w 2.

A czy ktoś pamięta jedyneczkę? oraz Spirit Charge? To był dopiero bajer :D

Jest piatka taka jaka jest - słabsza, gorsza, biedniejsza... no cóż - i tak będę grał w oczekiwaniu na TTT2.
Bo wole takiego soula niż Mortal Kombat.

oczekiwania graczy są zawsze ogromne, bo jak pamietam, to od 2003 roku chciałem mieć "praktyke" w tekkenie jaka zrobili w virtua fighterze 4. Dlatego strasznie jest patrzeć jak pewne genialne rozwiazania nie są powielane i wdrazane w konkurencyjne tytuły.

Co do Soula, to zastanawia mnie tylko czy jako DLC beda postacie (seung mina, talim i mase innych co zabrakło), czy tylko stroje do kreatora? <zonk>

subtag zrobil, subtag ma :)

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2094 dnia: Luty 06, 2012, 16:45:58 »
Chodzi mi o biedę w rozbudowaniu postaci, bo tylko to mnie boli. Gra jest fajna niepowiem, jednak okrojona pod paroma względami tak, że ciężko to zrozumieć. Wystarczy porównać mista z dwójki i piątki.


Jesteś GRZYBIORZEM.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2095 dnia: Luty 06, 2012, 16:50:02 »
Grabarz to wariat (podobnie zresztą jak jego Voldo w SCII :) ), niemniej mi recenzja Amera spodobała się. Może to kwestia tego, że mamy podobne zdanie.

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2096 dnia: Luty 06, 2012, 16:53:56 »
Ja to tylko obczaję dla twoich 3 groszy.


Jesteś GRZYBIORZEM.

subtag

  • [Zachodniopomorskie]
  • Jr. Member
  • *
  • Wiadomości: 92
  • Płeć: Mężczyzna
  • haha!
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sz-n
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2097 dnia: Luty 06, 2012, 17:01:28 »
cofamy się do jedyneczki :)

najwyraźniej Soul zatoczył koło.

Pytanie tylko, czy historia się powtórzy, i następna cześć będzie lepsza, a każda po niej już tylko gorsza?

subtag zrobil, subtag ma :)

suuusuuu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: ephemeralm
  • Skąd: music box
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2098 dnia: Luty 06, 2012, 19:03:09 »
Przy okazji - w liście ciosów Tiry nie zauważyłem jednego - (gloomy) 44B - fajny "wślizg" ;)
GS 44B zabiera prawie 1/3 zycia tylko jest malo bezpieczny, trafia na mid i trzeba go w dobrym momencie uzyc

Powiem że mi się to podoba - akurat exp dostajemy za wiekszosc rzeczy.
I o ile samo story jest mało ciekawe i na raz,
tak dla single playera  pozostaje Quick Battle - czyli pokonanie wszystkich (chyba 240) "graczy".
zeby dostac jeden level trzeba bardzo szybko wygrac 10-11 walk (zeby bylo ponad 50 sekund na timerze; dostaje sie za to wiecej punktow, im dluzej trwa walka tym mniej expa). za walki online dostaje sie malo punktow...
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2012, 19:07:11 wysłana przez suuusuuu »

rifi28

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Rifi2814
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2099 dnia: Luty 06, 2012, 20:32:06 »
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hEV4xuAEwQk
Cross Counter Asia i Soul Calibur V. Hmm..., ciekawe połączenie.  \(^o^)/