Autor Wątek: Tekken 6 - temat ogólny  (Przeczytany 260378 razy)

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #120 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:28:00 »
Knockback na niej jest zachowany.

A co ma znaczyć, że obowiązują takie same reguły ścian jak w T5? Aż chce mi się od razu napisać że to nieprawda, ale posłucham najpierw.

[edit] sorki, pisałeś o regułach juggli. Ale one też nie są takie same - po prostu knockback w pewnym momencie i przy pewnych kombinacjach jest FIXED i nie ma możliwości najgonienia tego.

A rozwalająca ściana po prostu jest takim przystankiem - postać na nią wpada po x ciosach w jugglu, dostaje ciosem albo serią łamiącą ścianę i kolejny cios wyrzuci ją z taką samą prędkością jak wyrzuciłby każdy kolejny, gdyby dostała w powietrzu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2010, 22:35:30 wysłana przez Nevan »


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

SłońTrombalski

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 939
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Mistrzów Mazowiecki
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #121 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:28:54 »
terefere Nevanku, nie czytałeś Tuwima ? nie wiesz kto ja jestem ? ;p

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #122 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:32:43 »
credit mr. Naps


##############################################################################################################

Here is how the wall system works in Tekken 6: BR.


After a normal wall splat (I'll get back to what is "normal"), if you do one or two hits, they will end up slumping down at a slow speed. If you do three or more (basically any amount past two, it will all be the same end-result) hits, they will end up slumping down at a fast speed.


Here are the things people get confused about :


-First and foremost, the amount of hits you do prior to the wall splat has nothing to do with anything. You could hack the game and do a 475 hit combo before getting to the wall, and the wall system/rules will still remain the same.

-Second, single hitting bounds (like Bryan's b+1 or ff+4) DO NOT count towards the wall count.

-Third, multiple hitting bounds (like Bryan's b+3,1+2) DO count, but only for one hit: the b+3 (unless you somehow made b+3 whiff and just bounded with 1+2). CHANBO, this is why w! b+3,1+2, b!, d+1+2~f,ws+3,4 does not work (for the most part anyway; I'll get back to this later). b+3 = first hit, 1+2 DOES NOT COUNT, d+1+2 = second hit, ws+3 = third hit, and by that time, they are already slumping down too fast to catch them with the last hit, the 4.

-Fourth, paying attention to what you wall splatted with essential in figuring out if you need to start your wall count at ZERO or ONE.
--A normal wall splat is any wall splat where you see them stick to the wall for a split second. If you need a visual example, look at how they wall splat if you were to wall splat after doing 1,4, or if you were to wall splat with the normal wall carry combo of b+3~f,4,1,2. A normal wall splat is when you start at ZERO.
---Combo example: normal wall splat (ZERO wall hits), b+1 b! (still zero wall hits), d+1+2~f (one wall hit), ws+3 (two wall hits),4 (three wall hits, thus commencing the fast wall slump described above).
--A low wall splat is any wall splat where you hardly see them stick to the wall at all. They pretty much just go straight into the slow wall slump. You won't come across this situation as often with Bryan as you may other characters, but one instance would be if they were to wall splat after b+3~f,4,1, and they wall splat so late, that you can barely b+1 to bound on reaction after seeing the wall splat. This is a low wall splat, and this is when you start at ONE.
---Combo example: low wall splat (ONE wall hit), b+1 b! (still one wall hit), d+3 (two wall hits),2 (three wall hits, commencing the fast wall slump once again).

-Fifth, if you succeed in getting a high wall splat, you can sneak in an extra hit or two, given that the move is fast enough, and it WON'T count towards your wall hit count. This is why Bryan's f,b+2 w!, U_U/F n 4, ff+4_b+1 b!, d+1+2~f, ws+3,4 works, for example. Since the U_U/F n 4 doesn't count towards wall hit count, bound into three hits work before they start wall slumping fast.


What does slow or fast wall slump mean for Bryan?
Aside from figuring out the correct combo just like everyone else, Bryan has to think about which oki he would want to be left with, because of taunt. If Bryan opts for the slow wall slump (optimally speaking, would be two wall hits), he gives up a small amount of damage and the chance of them mixing him up with the delayed wall slump tech, for a lower risk of getting wake-up kicked out of his taunt attempt. Conversely, if Bryan opts for the fast wall slump (optimally speaking, as many wall hits as possible while still being able to run up and have an uninterruptable tracking taunt), he gives up a higher risk of being wake-up kicked out of his taunt, for a small bit of extra damage and an easier time of not having to worry about delayed wall slump tech.

##############################################################################################################

Całość na przykładzie Bryana, ponieważ autor pocina cyborgiem ;)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #123 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:59:08 »
No to akurat wiem:P, chodziło mi o tę ściankę która jest do rozwalenia na jednej planszy:P. Myślałem że może postać tam zyskuje dodatkowego speeda wraz z każdym zadanym na niej ciosem no ale Nevan powiedział że zostaje ta prędkość którą postać miała w jugglu przed trafieniem na ścianę, więc ok:).

Nevan chyba wiem o co ci chodzi, o te ciosy typu laser DJ'ta czy fF+2 czy inne takie które wysyłają daleko do przodu nawet kiedy jest to pierwszy hit w powietrzu. W sumie takie ciosy już były w poprzednich częściach ale nie wywalały aż tak daleko i nie było ich aż tak dużo, no to są takie wyjątki. Mi bardziej chodziło o te najprostsze zasady dla większości ciosów.

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #124 dnia: Styczeń 06, 2010, 23:03:47 »
Ale ja piszę o tej samej ścianie na Temple Grounds:-)


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #125 dnia: Styczeń 07, 2010, 11:05:46 »
Hmm, jeśli chodzi o tą ścianę na temple grounds to z mojego doświadczenia można po jej rozbiciu posadzić co najwyżej 2 ciosy, no chyba że powodujemy B! po rozbiciu ściany, wtedy siedzą bardziej przyzwoite końcówki.

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #126 dnia: Styczeń 07, 2010, 13:56:32 »
Ciekawą sprawą jest system ataków z udziałem U/B, U, U/F. Nie jest to co prawda nic nowego bo ten ficzer istnieje od czasów T3 i jest także obecny w serii calibura, działał na podobnej zasadzie (ataki ze skokiem) i się z niego korzystało.
Mimo tego że jest to tak stare jak T3 to nie jest to tak znane a jeżeli jest to jest uznawane za mało przydatne.

O co chodzi?

Chodzi o zmniejszanie klatek egzekucji wszystkich ciosów z U/B, U, U/F, pozostawiając jednak całkowity czas trwania ciosu. A wykonuje się to poprzez U/B_U_U/F, jakiś przycisk.

Podam to na przykładzie hop kicka który ma 15 klatek. Jak wiemy, kiedy wykonamy go poprzez U/F+4 to wykona się on w 15 klatek i tyle samo będzie miała animacja exe.

Można jednak zrobić coś takiego U/F,4. Postać po U/F najpierw, przez kilka klatek (powiedzmy 6), wykona początkowy motion skoku, po czym po dodaniu 4 zacznie się exe hop kicka. Logicznie rzecz biorąc całość powinna trwać 21 klatek (6 klatek po U/F + 15 klatek exe hopkicka) jednak tak nigdy się nie dzieje. Całość od momentu wciśnięcia U/F będzie trwała wciąż 15 klatek. Po prostu exe hop kicka się skróci o te 6 klatek i tak naprawdę będzie on trwać tylko 9 klatek.

Ktoś powie ?Ale ty facet pieprzysz, przecież całość i tak trwa 15 klatek poza tym 15 klatkowy hopkick i tak jest wystarczająco szybki. Po kiego grzyba skracać jeszcze animacje??.

Oczywiście całość trwa wciąż 15 klatek nie zmniejszamy szybkości ciosu a jedynie szybkość animacji (exe).

Ale dzięki temu że skracamy szybkość animacji, skraca nam się też okres czasu w trakcie którego narażeni jesteśmy na CH.

Poza tym nie każdy cios z U jest tak szybki jak hop kick. Przy takim ataku z U/F który trwa powiedzmy 24 klatki i jest blokowany na reakcje można skrócić animację do zaledwie 16 klatek, jako że U/B_U_U/F można przedłużyć maksymalnie o 8 klatek.

Dodatkowo w przypadku ciosów ze skokiem nie pogarszają nam się właściwości crush a możliwe że w niektórych przypadkach będą one lepsze (jako że ucina nam zawsze pierwsze klatki).

Działa to także z rzutami, dzięki temu U/F,1+2 Alisy skraca animację z 15 do nawet tylko 7 klatek, nie muszę mówić, że takie skracanie animacji powoduje, że wyrwanie się z takiego rzutu jest znacznie trudniejsze:).

Fajną sprawą jest też zmiana własności niektórych ciosów. Np. D/J?owe U/F,4 ma dzięki temu mniejszy zasięg (dobra tu akurat jest to wadą:P) a takie Xiajkowe U/B, 3+4 ucina początkowe klatki przy których Xio się przesuwa do przodu dzięki czemu skacze bardziej do tyłu:P.
Polecam posprawdzać zagrania u własnych postaci bo być może znajdziecie coś fajnego, np. przyśpieszony crush.

System ten nie działa w przypadku postaw, z których nie można skakać jak np. DES u alisy. Ale przy reszcie postaw może nie działać bądź może być to niezauważalne z powodu innego systemu inputu dla skoku.

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #127 dnia: Styczeń 07, 2010, 14:06:41 »
U Lawa raczej to nie zadziała, bo pod U/B_U_U/F 4 ma "słoneczko"...
Chociaż będę musiał sprawdzić, może coś się zmieni...

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #128 dnia: Styczeń 07, 2010, 14:32:30 »
No może przy jakiś ciosach nie działać. Jak np u lawa który ma 3 różne ataki u+4, U+4 i U,4. U niego też nie działa U/F1, w ogóle nic nie skraca i nie można ukarać tego co może u/f+1. U,2 już z kolei działa.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #129 dnia: Styczeń 07, 2010, 14:40:02 »
Cheese, prośba. Wiem że działało w DR, ale tutaj albo ja lamię, albo tego już nie ma - Ale właśnie szybkie wykonanie rzutu u/f+1+2 Jacka. I czy jego u/f+2 da się zrobić w szybkiej wersji? Zawsze wychodzi mi u/f+n, 2...

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #130 dnia: Styczeń 07, 2010, 15:16:02 »
U/F,1+2 na bank nie działa. Niestety sama sytuacja co z U/F,1 Lawa.
U/B_U_U/F,2 na bank działa, wyraźnie szybciej macha łapką.

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #131 dnia: Styczeń 07, 2010, 15:28:37 »
z tego co widziałem na you tubie to u Larsa można z tego korzystać w przypadku u/f+4.

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

SłońTrombalski

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 939
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Mistrzów Mazowiecki
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #132 dnia: Styczeń 07, 2010, 15:32:21 »
U lawa masz 4 rodzaje hop kicka :

u/f+4 - zwykły
U/F+4 - flip
U/F(dłużej)+4 - standardowe U/F+4
U/F,n,4 - hopkick do karania strat na low 18+

wszystko tak jak było

NuSzKa

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: NuSzKa
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #133 dnia: Styczeń 08, 2010, 23:34:59 »
off topic.
Jak gracie z motion blur on czy off. Na ps3 po wyłączeniu zyskujesz 2xmsaa gdzie większość "ząbków" znika , fakt tracisz ciekawie wyglądający motion blur lecz po paru godzinach i tak nie zwracam na to uwagi , a poszarpane krawędzie dalej kłują w oczy. Sam mam motionb wyłączony obraz jest ostrzejszy i  ma faktycznie lepszy antialiasing dzięki czemu gra wygląda jeszcze lepiej.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #134 dnia: Styczeń 09, 2010, 01:06:23 »
Nie potrafię już patrzeć na tekkena bez blura :)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.