Autor Wątek: Tier lista  (Przeczytany 243746 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 23, 2009, 17:00:14 »
Do T6? Ja jej nie widziałem. Jeśli ktoś zna adres tematu, to poproszę o link.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 23, 2009, 17:15:23 »
Tutaj jest http://www.tekkenzaibatsu.com/forums/showthread.php?threadid=110780

Projekt chyba zawieszono bo od dawna nic nowego nie doszło...

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 23, 2009, 17:22:33 »
Dzięki :)

To jak, zaczynamy pisać własny ranking, na podstawie tego? IMO najlepiej, żeby najpierw opisać wspólnie jakąś postać, a dopiero potem przejść do kolejnej.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 23, 2009, 21:20:31 »
Najgorsza 10f kara w grze (chyba nie ma innej postaci która nie ma 10 klatkowego naturala...)

Jack.

Bez kitu, każdy kto stawia Jacka ponad Mishimy - Proszę, argumentujcie to chociaż.

Od razu wysuwam kontrargumenty:
- 11 klatkowy punch
- Duży model = brak możliwości sidestepowania wielu stringów/followupów
- Brak dobrych low crushy
- Przeciętne oki
- Przeciętne karanie

Od wszystkich Mishimów jest lepszy tylko jeżeli chodzi o rzuty.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2009, 21:24:22 wysłana przez HateMe! »

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 23, 2009, 22:08:34 »
Zapomniałem o Jacku!
A zatem Asuka: 1 (8dmg), 10f, -2 na bloku, +9 na hitcie i na CH
i Jack: f+2 (18dmg), 10f, -12 na bloku +5 na trafieniu i KND na CH
mają najgorsze kary na -10...

Co do miejsca Jacka na liście to stawiał bym go odrobinę za mishimami, nie wiem czemu na skopiowanej przeze mnie liście jest tak wysoko, być może chodzi o jego astronomiczny zasięg wydaje mi się że to jednak by nie wystarczyło...

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 23, 2009, 22:29:11 »
No to może niech na pierwszy ogień pójdą miśki.

Karanie: 3.5/5
Na bloku Kuma/Panda karze dość dobrze.
-10: 2,1 [25] / f+1 [8] -> wszystkie posiadają bardzo dobry zasięg i często potrafią ukarać ciosy, które inne postaci nie potrafią; po trafieniu 2,1 można się pokusić o buforowany rzut
-12: d/b+1,2 [37] -> bardzo dobry zasięg (zawsze ukarzemy wstającą nogę na mid), dobry damage; niestety na trafieniu coś koło równowagi (może minimalna przewaga)
-13/14: f+2,1 [38] (nie jestem pewny co do szybkości) -> gorszy zasięg niż d/b+1,2, ale KND + wallsplat
-15: d/f+2,1 [JS] -> jeden z najlepszych whiff-punisherów w grze o rewelacyjnym zasięgu; potrafi ukarać takie zagrania jak deadfist i demo (nawet wersję z chmurką) Paula czy f,f+2 Heńka
-20: f,f+2 (też nie jestem pewny co do szybkości) [JS] -> juggle za ~80

FC_WS:
-12: WS+4 [24] -> zasięgowe WS+4 z cleanem
-13: WS+1,1 [36] -> do tego okizeme
-15: WS+2 [JS] / u/f+4 [JS]
-20: f,f+2

Byłoby 4/5, gdyby nie brak i14 launchera z kucania.


Ofensywa: 2.5/5
Wbrew temu, co wiele osób sądzi, miśkami nie można pograć za bardzo w ofensywie. Powodem tego jest mała ilość ciosów z przewagą na bloku, a na trafieniu przewaga jest zwykle znikoma. Na dodatek bardzo wiele ofensywnych ciosów ma karę.
Na plus do ataku zaliczyć można to, że przy Pandzie/Kumie przeciwnik musi się schylać (59 dmg po HS i niezłe lowy z HBS) oraz buforowalny rzut HCB,f+1+2, który można zrobić jako choćby HCB,SS,f+1+2.


Karanie whiffów: 5/5
Czy to wymaga komentarza? Jeśli ktoś zagrał kiedyś z dobrym miśkiem, to rozumie, skąd 5 punktów.


Keep Out/Panic: 3/5
Przeciętne crushe i tracking, za to świetne f+1 (w zasadzie tak dobre jak w T5/DR) i niezłe u+3.


Okizeme: 2.5/3
Kilka naprawdę dobrych ciosów na oki, na przykład:
b+1 - mid z dobrymi obrażeniami, trafiający leżących, który trochę trackuje
u+1+2 - naskok na low z dobrym zasięgiem i bardzo dużym "splashem" (trafia dobrze na boki)
d/f+2 - łapie backrolla, dając małego juggle'a
d/b+3 - tak jak d/f+2
u/f+3,4,1+2 - jeśli przeciwnik rolluje, to siądzie cały string; jeśli leży, to ostatni cios go trafi; potem można wejść do HBS i pomieszać


Obrażenia: 2.5/5
Damage z juggle'i jest poniżej średniej Tekkena 6 (najczęściej bez ściany poniżej 70), ale za to Kuma/Panda ma dobre obrażenia ze zgadywanek (np. HBS d+1+2_b+1+2,1+2).


Łącznie: 19/28
Moim zdaniem powinny tutaj zostać jeszcze odjęte dwa punkty z powodu modelu postaci - brak możliwości obejścia niektórych ciosów, strasznie niekorzystne okizeme przeciwnika (leżącego miśka trafi d/b+2 Bryana, b+2 Bruce'a i wiele innych ciosów) oraz mocniejsze juggle (chyba każdy ma na Kumę/Pandą mocniejszą ścianą niż na inne postacie, a np. taki Lee tylko na K/P robi normalnego juggle'a po WS+2,3).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2009, 22:47:38 wysłana przez Di »

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 23, 2009, 22:34:34 »
Yoshek został omówiony na zaibatsu, zgadzam się z tamtą analizą.
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 23, 2009, 23:36:18 »
być może chodzi o jego astronomiczny zasięg wydaje mi się że to jednak by nie wystarczyło...

Zamienię zasięg za elektryka i wavedash! :D

Komandos

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
    • Email
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 24, 2009, 00:38:26 »
być może chodzi o jego astronomiczny zasięg wydaje mi się że to jednak by nie wystarczyło...

Zamienię zasięg za elektryka i wavedash! :D

Nie tylko zasięg ale też dmg. Jack to jedna z silniejszych postaci w grze, o ile nie najsilniejsza.

Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 24, 2009, 12:22:47 »
Bo ja wiem, czy z 15 klatkowego launchera pół paska (92) licząc B! w "terenie" i dobicie na ścianie to tak dużo.

Jeżeli chodzi o ściany to nie wiem jak to u mishimów wygląda, ale nie wiem kto inny wyciska 120-140. Tyle że jak nie ma ścian to robi się krucho.

Żeby była jasność: nie płaczę że Jack jest słabą postacią, bo nie jest, ale absolutnie nie postawiłbym go ponad takimi postaciami jak mishimy, Leo, Lee czy Alisa.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2009, 12:28:09 wysłana przez HateMe! »

Frizen

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1339
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 24, 2009, 18:32:04 »
Dla mnie Law jest bez dwoch zdan najsilniejszy w tej czesci. Ma doslownie wszystko... d/b+4 crushujace high po ktorym sa gwaranty dajace sporo dmg. Dwie wybitki na mid - d/f+2 i hopkick jezeli spodziewamy sie lowa. Zabojczy pressing, mocna sciana i dobre karanie - czego chciec wiecej?
"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts… their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world,shaped by their beliefs?"

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 24, 2009, 19:49:30 »
Podcinki dżaglującej ? :D

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 24, 2009, 20:18:38 »
Podcinki dżaglującej ? :D
d/b+4,4 b+4,3 (dobrze napisałem?) daje 56 punktów, prawie tyle co hellsweep Pandy.

IMO jedyne czego Law nie ma to zasięgow, wybijające whiff-punishery z neutrala (bo np. będąc w FC można zrobić FC d/f~WS+2 czy nawet FC d/f,d,d/f~WS+2).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2009, 20:33:29 wysłana przez Di »

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 24, 2009, 20:36:29 »
Cytuj
d/b+4,4 f+4,3
d/b+4,4 b+4,3  8)
Prawie dobrze napisałeś ale przecież dobrze wiesz że dragon tail jest MEGA widoczny poza tym po h.uju juggl po nim jest aż 2 hity :) Choć przyznam że JAK już się uda to komuś wsadzić przy ścianie to będzie dodatkowa akcja  (WB! itd. ) .

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 24, 2009, 20:44:37 »
Wcześniej już poprawiłem ;)

Tak, Dragon Tail jest widoczny, no ale sam napisałeś, że Lawowi brakuje dżaglującej podcinki ;] Zresztą d/b+4 ładnie sprawuje się jako high-crush i SS-killer.

A co z tego, że cała akcja liczy łącznie 4 ciosy? Ważny jest damage. Kangur po d/b+3 sadzi łącznie 6 ciosów, ale damage jest znacznie mniejszy, a na dodatek ściana tutaj przeszkadza.