Autor Wątek: STREET FIGHTER x TEKKEN  (Przeczytany 305026 razy)

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #705 dnia: Marzec 05, 2012, 12:24:06 »
Z innej beczki.

Ja dobrze słyszę że Jin z ENG VA krzyczy "Right here!" jak robi projecta i "Can't touch this" jak robi Power stance'a?

Ah Capcomie, widzę co tutaj zrobiłeś :D


Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #707 dnia: Marzec 05, 2012, 18:08:38 »
Zombie-Bison, Alisa-Juri i Julka rewelka!

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #708 dnia: Marzec 05, 2012, 18:26:00 »
Ale Larsowi mogliby w końcu zrobić strój Songo... :(

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #709 dnia: Marzec 05, 2012, 18:31:48 »
Dobrze widzę że Brytan cosplayuje Uriena O.o

Ten Emo/Gosu strój Larsa to jego alt czy cosplay?

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #710 dnia: Marzec 05, 2012, 18:36:36 »
Raczej jego alt. Cosplayuje chyba Guya.

rifi28

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Rifi2814
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #711 dnia: Marzec 05, 2012, 18:44:00 »
OMG jaka słitaśnaaa Xiajka <3

Kamikaze17

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
  • Flowing like the wind
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Grodzisk Maz.
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #712 dnia: Marzec 05, 2012, 18:59:08 »
VesperArcade już robi triale, póki co daje im 2/10 w trudności (gdzie 10/10 to KoF13 a 9/10 to BlazBlue), w sumie nieco pomysłów dają.
Believe what you want to believe~

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #713 dnia: Marzec 05, 2012, 19:54:01 »
Czas żebym podzielił się z Wami swoimi spostrzeżeniami na temat gry :). Temat poszczególnych postaci pominę, bo pewnie wielu z Was obejrzało filmy z nimi. Podobnie zresztą z systemem. Skupię się na trybach oraz ciekawostkach.

Ogólnie rzecz biorąc gra się bardzo przyjemnie, a system w 80% jest SF-owy, a w 20% tekkenowy (tak na oko). Na ekranie dużo się dzieje (olać gemy – możemy je wyłączyć), trafione launchery zmieniają kamerę, mamy masę nowych możliwości dzięki bogatemu systemowi. Opowiadać można długo. System juggle'owania będący połączeniem tego z SF z tym z Tekkena sprawda się wyśmienicie (co powiecie na pięć salt Lawa w jednej akcji?).
Na dodatek gra wydaje się nieco szybsza niż AE, a na pewno bardziej dynamiczna (połączenie AE z Marvelem, z naciskiem na pierwszy tytuł). Po kilku dniach grania mam nadzieję, że – o ile nie pojawią się przeróżne kwiatki – gra przyjmie się na turniejach, bo choć w porównaniu do AE została mocno uproszczona (Boost Combo), wygląda na to, że śmiało można dać jej łatkę "competitive".



Tryby:
- Arcade Mode – standard, przy czym mamy łącznie kilkanaście par, które mają swoich rywali (w pewnym momencie odpala się bonusowa walka); zakończenia są niezłe, polecam zwłaszcza Heńka z Kumą
- Versus – gramy do czterech osób (z możliwością gry w Scramble), przy czym nie możemy ustawić poziomu trudności postaci kontrolowanych przez konsolę w Scramble oraz podczas Cross Assaulta
- Online – nie grałem
- Training – standardowy tryb treningowy z m.in. możliwością ustawienia pasków supera, życia (w tym na 25%, żeby móc aktywować Pandorę) oraz nagrywania zachowania przeciwnika
- Challenge – Trial – każda postać ma po 20 triali, które na dodatek są dużo łatwiejsze niż w Arcade Edition; są co prawda takie nieco bardziej wymagające, ale jeśli przy pierwszym kontakcie z grą (ok. 1,5h) byłem w stanie wykonać wszystkie triale sześciu postaci (Cole, Rufus, Guile, Balrog, Juri, Bison), to musi być łatwo ;) szkoda, że nie zamieścili żadnych triali ze zmianą postaci; w tej chwili mam ponad 20 postaci na 100% (chyba 25 fajterów) i kilka na 90-95%
- Challenge – Mission – 20 różnych misji (choć większość polega na wygraniu); o medalu decyduje czas lub ilość życia (zależnie od misji); poziom trudności jest bardzo zróżnicowany, a przy tych najtrudniejszych (13. oraz od 17. do 19.) bardzo pomocne okazują się gemy, do zakupu których namawia Dan („Nie możesz przejść misji? Kup gem w sklepie. Gemy kupione są lepsze niż te dostępne od razu”.);
- Challenge – Tutorial – 20 krótkich tutoriali, które wprowadzają w system (nie ma tam jednak wszystkiego, np. o Switchu podczas ciosu, który kosztuje 1 pasek)



Ciekawostki:
1. Kazuya ma dwie wersje elektryka (a więc WGF oraz EWGF). Ten drugi nie ma wersji EX i zadaje 100 dmg (chyba więcej niż EX WGF). W przeciwieństwie do Tekkena to, czy wyjdzie EWGF nie zależy od dokładności wciśnięcia d/f oraz pięści (z każdą wychodzi tak samo), a od szybkości. EWGF różni się dodatkowo kolorem (fiolet zamiast niebieskiego), a żeby tego było mało, EWGF nie jest zaliczany w Trialach jako Rising Uppercut (WGF). Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że przed Rising Uppercutem zawsze zaliczany jest Mist Step. Jeśli uda nam się zrobić EWGF-a, to Mist Step nie zostanie zaliczony.
2. Jeśli Boost Combo (będę zapisywał je z tyldą zamiast z przecinkiem) nie zakończymy Boost Rushem (launcher), będziemy mieli tak dużą stratę, że przeciwnik będzie mógł nas ukarać (nawet na trafieniu!). Jest to mocno widoczne podczas wykonywania misji, gdy np. gramy przeciw Mardukowi i ten po – przykładowo – trafionym c.MK~c.HP Ryu (gdy c.HP wychodzi zamiast SA :P) może nam zrobić swojego tackle'a (HCB+K).
Kazuya jako jedyna postać w grze potrafi cancelować swojego stepa, który na dodatek cancelujemy w kolejny łatwiej niż w Tekkenie. Jeśli ustawimy sobie Super Easy Command gem, wykonywanie lightdasha będzie sprowadzało się do mashowania d/f.
3. Launchery są mocno karalne, ale mają klatki nietykalności (AI w 19. misji potrafi mocno ich nadużywać). Zobaczymy jak to się sprawdzi na versusie.
4. Bob może odbijać strzały swoim QCF+P (pojedynczy brzuch). Ma również brzuchy z Tekkena, które da się tu jeszcze łatwiej confirmować, ALE combuje się tylko wersja zwykła (o dziwo w przypadku EX drugi cios można zablokować).
5. Każda postać z Tekkena ma możliwość uniknięcia projectile'a. Dla większości zawodników będzie to dash, dla Asuki bodaj f+LP (f+2 z Tekkena), dla Kumy chyba leżenie z postawy (d+2P z Hunting), a dla Ogre'a jego teleport z góry.
6. Jeśli korzystacie ze zbindowanych potrójnych przycisków (pozdrowienia dla tejotla :P), to musicie uważać, bo przy bardzo szybkim inpucie przyciski są blokowane. Nie wiem, czy tak to działało w Arcade Edition, ale tutaj jeśli naciśniemy np. LP i zaraz potem 3P, to gra nam zaliczy MP+HP zamiast trzech pięści (LP jest zablokowane). Dla przykładu: chcemy zrobić c.HP xx SA Paulem – jeśli wciśniemy 3 pięści (QCF+3P) zbyt szybko, wyjdzie nam EX-owy bądź zwykły deadfist (kolejna bzdura – mimo tego, że gra pokazuje 2P oraz pomimo paska wychodzi zwykły deadfist).
7. Sam tego nie sprawdzałem, ale podobno ładowane do EX wersje ciosów specjalnych (każda postać ma jedno takie zagranie) mogą mieć inne właściwości niż zwykłe EX-y.
8. Niektóre postacie (na pewno Ryu, Abel, Poison, Kuma, Xiaoyu, Hwoarang oraz Marduk, może ktoś jeszcze) mogą cancelować sweepa (c.HK) w specjala. Nie testowałem tego dogłębnie, ale może dzięki temu Ryu oraz Poison będą mieli bezpieczne podcinki (c.HK cancelowane w QCF+P). Sprawdziłem za to, że c.HK (blok) QCF+[P]~dash (cancel Super Charge'a) daje kilka klatek straty, więc o frametrapowaniu nie ma tu mowy.
9. Wydaje mi się, że okno na zrobienie Cross Cancela działa jednak zależnie od blockstuna. Za przykład niech posłuży QCB+HK Ryu. Tatsumaki ma to do siebie, że jeśli zablokujemy drugi cios i puścimy blok, trzeci zostanie automatycznie zablokowany (czy tak samo jest w AE?). Jeśli zablokujemy drugi, to Cross Cancel możemy zrobić w dowolnym momencie między blokami (drugiego a trzeciego ataku).
10. FADC jest w kilku przypadkach zastąpione przez cancelowanie ciosu w EX Super Charge (jeśli robimy Boost Combo, to nie zrobimy cancela w zwykłego specjala), a ten z kolei w dash – kilka triali tego wymaga.
11. Gdy wykonujemy Switcha podczas ciosu (1 pasek), który trafia daleko (np. f+HP Dhalsima), druga postać biegnie do przeciwnika. Jeśli nie wykonamy ataku, dobiegnie do niego (w tym przypadku brak gwarantów), ale bieg możemy cancelować od mniej więcej połowy (może 1/3) ekranu.
12. Podczas Cross Assaulta oraz Scramble niektóre rzuty (np. standardowy Rufusa) pozwalają na atakowanie przeciwnika przez naszą drugą postać zanim przewrócimy go na ziemię (nie sprawdzałem tego tylko widziałem podczas walki, więc nie jestem pewny). Niewykluczone, że dzięki temu po rzucie będzie można zrobić SA.
13. Wyniki (zaliczone misje, triale) są zapisywane dopiero gdy wyjdziemy z walki. Kilkukrotnie już zdarzyło mi się, że wyłączyłem grę przechodząc kilka misji/triali po kolei, po czym zauważyłem, że gra nie została zapisana i musiałem to powtarzać.
14. Postacie z Tekkena mają strasznie dużo midów, a w związku z brakiem blockstuna podczas niektórych ciosów (np. Hellsweep) musimy zgadywać.
15. Dhalsim oraz Akuma mają dwa SA, przy czym tylko Dhalsim może charge'ować dwa ciosy do Supera (Akuma nie zrobi charge'a na Raging Demonie).
16. W grze można zrobić Super Jumpa, ale nie znalazłem dla niego zastosowania.
17. Super Charge na projectile'ach (Ryu, Guile, Poison) to świetna opcja i pozwala na jeszcze lepsze kontrolowanie pola gry.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #714 dnia: Marzec 05, 2012, 20:21:54 »
3. Launchery są mocno karalne, ale mają klatki nietykalności (AI w 19. misji potrafi mocno ich nadużywać). Zobaczymy jak to się sprawdzi na versusie.
Launchery na szczęście mają tylko lower body invincibility, nie są w pełni nietykalne.
Cytuj
Sprawdziłem za to, że c.HK (blok) QCF+[P]~dash (cancel Super Charge'a) daje kilka klatek straty, więc o frametrapowaniu nie ma tu mowy.
:( To miał być mój cheap shit na ten piątek.
Cytuj
14. Postacie z Tekkena mają strasznie dużo midów, a w związku z brakiem blockstuna podczas niektórych ciosów (np. Hellsweep) musimy zgadywać.
Co masz na myśli z tym brakiem blockstuna? Chodzi Ci o to, że Kazuya bo trafieniu hellem na blok nie wchodzi w ten śmieszny tekkenowy stagger (jak np. Hwo przy d/b+4), tylko może ciągnąć stringa dalej?

VanDarkholme

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 905
  • Ciężarówka z nocnego hełmu
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: 康海龍
  • Skąd: Poznań/Olsztyn
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #715 dnia: Marzec 05, 2012, 20:33:28 »
Cytuj
14. Postacie z Tekkena mają strasznie dużo midów, a w związku z brakiem blockstuna podczas niektórych ciosów (np. Hellsweep) musimy zgadywać.
Co masz na myśli z tym brakiem blockstuna? Chodzi Ci o to, że Kazuya bo trafieniu hellem na blok nie wchodzi w ten śmieszny tekkenowy stagger (jak np. Hwo przy d/b+4), tylko może ciągnąć stringa dalej?

Może chodzi o to ze wszystko to frametrap, ale to byloby strasznie glupie i bezsensowne, więc tez nie rozumiem :psyduck:
"Są Ci co są pro i są Ci co tworzą scenę"
"That's why you try to measure gambling by the numbers you shit out of your head."

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #716 dnia: Marzec 05, 2012, 20:34:16 »
Co do Launcherów - zgadza się, jako AA nie zadziałają (i całe szczęście).

Co masz na myśli z tym brakiem blockstuna? Chodzi Ci o to, że Kazuya bo trafieniu hellem na blok nie wchodzi w ten śmieszny tekkenowy stagger (jak np. Hwo przy d/b+4), tylko może ciągnąć stringa dalej?
Tak, nie wchodzi w staggera i kontynuuje atak (vide Tatsumaki). O ile dobrze pamiętam, w przypadku QCB+HK (lub EX) Kaza ("młynek") ostatni cios może iść na low lub mid, co wiąże się ze zgadywaniem (chyba że wcześniej zrobimy Cross Cancel). Możliwe, że jest jakaś inna metoda ucieczki (np. odskok jak przy c.HK Guile'a), ale mi się to nie udało.

VanDarkholme

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 905
  • Ciężarówka z nocnego hełmu
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: 康海龍
  • Skąd: Poznań/Olsztyn
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #717 dnia: Marzec 05, 2012, 20:40:27 »
ostatni cios może iść na low lub mid, co wiąże się ze zgadywaniem (
Jakie zgadywanie? Wystarczy blokowac na lowie ciagle
"Są Ci co są pro i są Ci co tworzą scenę"
"That's why you try to measure gambling by the numbers you shit out of your head."

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #718 dnia: Marzec 05, 2012, 20:43:00 »
Nie, bo w tej grze mid działa jak overhead (wysokości ciosów działają jak w Tekkenie).

VanDarkholme

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 905
  • Ciężarówka z nocnego hełmu
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: 康海龍
  • Skąd: Poznań/Olsztyn
Odp: STREET FIGHTER x TEKKEN
« Odpowiedź #719 dnia: Marzec 05, 2012, 20:44:33 »
Nie, bo w tej grze mid działa jak overhead (wysokości ciosów działają jak w Tekkenie).

Tzn lowy to lowy, mid to overheady a overheady to overheady teraz, tak?
"Są Ci co są pro i są Ci co tworzą scenę"
"That's why you try to measure gambling by the numbers you shit out of your head."