mocno się mylisz. Brotosi dysponują taka tanią jednostką zwaną potocznie maphackiem, więc:
a) powinieneś wyscoutować, że zerg masuje muty
b) stalkery hard counterują mutaliski a dodatkowo robiąc taki commitment (3k minerałów, 3k gazu na 30 mut) powoduje, że armia zergów jest mega słaba, nie ma też szans na jakikolwiek tech.
c) jaki protos w ogóle otwiera grę wrzucając do kompozycji na początku zeloty i to w proporcji 3:2:1?? Zelotów robi się jako meatshield do deathballa, na końcu gry, jako mineral dump.
d) otwierając 4 gate pushem w wersji eko, nie ma szans aby zerg wytechował do mut albo jakiekolwiek innej drogiej i wolnej jednostki (spire ma najdłuższy tech time w grze). wymusisz roache swoim 4gate a potem stopniowo do mass stalkerów +sentry dodajesz pojedynczo colosusy. Guardian shield NISZCZY muty.
e) protosi mają najlepsze w grze synergy (caly deathball jedzie na jedym upgrade path), zaczynając stalker+sentry caly czas walisz na chrono upgrade melee i dodajesz po zdobyciu expa chronoboostowane colossusy. GG