Na wstępie witam wszystkich miłośników Bryana, ten krótki guide postanowiłem napisać z prostego powodu - Bryan to moja ulubiona postać no i nie ma tutaj póki co nic innego
Guide będzie podzielony na kilka segmentów, tak aby był czytelniejszy. Pisząc to staram się być obiektywny, nie jestem oczywiście ekspertem, ale całkiem sporo czasu poświęciłem Tekkenowi więc jakieś tam minimum wiem
Na początek linki, walki różnych dobrych graczy znajdują się na serwisie youtube.com, jeśli chodzi o Bloodline Rebellion to polecam takich zawodników jak:
Knee, Mr. Naps, Deja vu, Sonic oraz Sunchip FRAME DATA BackgroundBryan jest dość specyficzną postacią w całej serii, wynika to zarówno z jego dużej unikalności jak i świetnego designu. Nie wiem czy wszyscy zainteresowani wiedzą, ale koncept postaci został zaciągnięty z klasyki kina S-f "Blade Runner" i kreacji Rutger Hauera - androida Roya Batty! Miód. Teraz trochę o unikalności. Czemu Bryan jest unikalny? Wg. mnie są trzy powody - taunt, brak generic moves oraz raczej defensywny styl gry. Na tier listach Bryan budzi kontrowersje, ani na koreańskich, ani na japońskich ani na amerykańskich nie zajmuje żadnej z TOP pozycji ale w tym samym czasie ogólna opinia jest taka, że na planszach ze ścianami jest najsilniejszą postacią w grze. Czemu? Wszystko za sprawą swojego unikalnego taunta, który w wypadku tech trapów pod ścianą jest potężną bronią (95pkt po b+4 z dobrego kąta). Jednak defensywny styl gry, narzucony przez specyfikę ciosów i frame date nie sprzyja w tej części Bryanowi. Cechą wspólną postaci topów jest bezpieczeństwo ciosów, dobre launchery etc. Bryan tutaj widocznie odstaje na tle Lawa, Paula, Lili, Steva, Larsa, Boba itp. Ok przejdźmy do dalszej części.
JuggleJest kilka rzeczy, które należałoby mieć na uwadze w przypadku juggli i Bryana. Nie będę podawał niczego poza
standardami, ponieważ takie informacje są szeroko dostępne w sieci. Juggle jak w przypadku większości postaci dzielą się na prostsze i trudniejsze. Ja skupie się raczej na tzw. turniejowych jugglach, czyli tych prostych, z dużym damage i prawie zawsze siedzących
Zaczniemy jednak od launcherów ponieważ to one są odpowiedzialne za późniejsze jugglowanie.
Bryana launchery nie są jakieś wybitne, większość jest wolna i karalna. Nie ma sensu opisywanie dokładnie każdego, istotnych jest tylko kilka.
WS 3- szybkie 12 klatkowe kolanko ze wstającego, juggluje na CH, jest relatywnie bezpieczne (-10), nie da się go parować ani kontrować, trafia na mid. Polecam nadużywać ale mieć na uwadze, że można je stepować jeśli gramy przewidywalnie. Polecam też poćwiczyć iWS3 czyli prawie instantowe kolanko, potrafi bardzo zaskoczyć przeciwnika.CH 4 - inaczej zwane "magic 4", świetny keep outowy cios, ma tylko 12 klatek na counterze juggluje. Można bezpiecznie nadużywać przeciwko pitbullom. Jest wyjątkowo ciężko posadzić po tym sensowniejszą akcje, przynajmniej mi nie wychodzi :PSą jednak alternatywy.f,b 2 - Jet upper, całkiem znośny launcher, stracił w tej części na efektywności ale do karania od -14 klatek jest nadal b.dobry. Trafia na high, jest dosyć whiff punishable, więc uważajcie. Idealne po tauncie na planszach bez ścian, ale wykonanie tego w T6BR jest MEGA ciężkie. Just frame, ze względu na brak możliwości wbuforowania przodu (jak na bloku). Z odpowiedniego dystansu potrafi przebić punche.WS 1 - dosyć wolne, ale jeśli schylimy się pod jakimś ciosem w kombinacji wejdzie, inaczej bym nie używał, jedyna
przewaga nad kolankiem to launch on HIT.3+4 - nowe stare 3+4, po trafieniu i odpowiednim dashu powinniśmy zebrać z ziemi, świetny cios na keep out.
uf 4 - w piątce mój ulubiony launcher, teraz ze względu na szybkość - jej brak (24 klatki) stracił na wartości. Bezpieczny, trafia na mid, jest low crushem.
df 3 - szalenie ryzykowny launcher, 27 klatek -29 na bloku. Ja dosyć często go robie jako bait na WS3. Jeśli dobrze
przewidujemy przeciwnika ma swoje zastosowanie, warto poćwiczyć trafianie z maksymalnego dystansu, jest wtedy relatywnie bezpieczny i tylko kilka postaci jest w stanie go adekwatnie ukarać, inaczej fruniemy.
QCB 4 - tzw. "soccer kick", świetny midowy launcher, ma spory zasięg i można go ładnie wymieniać z QCB 3. Jest wolny, ale w miare bezpieczny (-12), uważajcie na SS!
b+1 - od jakiegoś już czasu wybija tylko na CH ale to nadal świetne narzędzie do pressingu, trafia na mid, na bloku daje nam +3, jest wolny ale nadal świetny.ok, pora na juggle, bez bicia - wklejam z tekken zaibatsu, ponieważ są optymalne i jestem leniwy:
FILLER 1u_uf+3
WS 3
f+3
1+2
db+2
FILLER 2b+2,1~ss
f+3
1+2
db+2
2
1
FILLER 31+2
db+2
2
1
FILLER 4db+2
2
1
---
df+3 albo SS (2),3FILLER 1, FILLER 4, f+1, b+1 B!
FILLER 1, FILLER 4, f+1, b+3~f,4,1,2
CH b+1 albo d+1+2~2 lub uf~N+4FILLER 2, FILLER 4, f+1, b+1 B!
FILLER 4, 2, 1, b+3~f,4,1,2
uf+4FILLER 3, FILLER 4, f+1, b+1 B!
FILLER 4, 2, 1, b+3~f,4,1,2
QCB+4db+2, FILLER 4, f+1, b+1 B!
db+2, 2, 1, b+3~f,4,1,2
fb+2f+1+2, FILLER 4, f+1, b+1 B!
dash b+3~f,3, f+1, b+1 B!
ff+4 B!, uf+3, 1, b+3~f,4,1,2
f+1+2, 2, 1, b+3~f,4,1,2
dash b+3~f,3, f+1, b+3~f,4,1,2
WS 1b+3~f,3, f+1, b+1 B!
fb+2_FILLER 2, FILLER 4, f+1, b+1 B!
ff+4 B!, uf+3, 1, b+3~f,4,1,2
b+3~f,3, f+1, b+3~f,4,1,2
WS 2~f+2ff+4_b+1 B!, db+2, db+2, ff+2
b+3,1+2 B! dash db+2, 1, ff+2
b+3,1+2 B!, dash d+3+4,2
CH 4głęboki dash f+1, b+3,1+2 B!, b+3~f,4,1,2
ff+2
3,4 (przytrzymać 4)
CH 3+4uf+3, db+2, f+1, b+1 B!
uf+3, db+2, f+1, b+3~f,4,1,2
CH f+3SSR, db+2, FILLER 4, f+1, b+1 B!
SSR, db+2, 2, 1, b+3~f,4,1,2
CH (d+2),3dash db+2, FILLER 4, f+1, b+1 B!
dash db+2, 2, 1, b+3~f,4,1,2
CH WS 3db+2, FILLER 4, f+1, b+1 B!
db+2, 2, 1, b+3~f,4,1,2
CH WS 3,4db+2, 1+2, d+3,2
db+2, 1, ff+2
CH (1,2),1df+2,1, f+1, b+1 B! d+3,2_db+1+2
df+2,1, f+1, b+3~f,4,1,2
b+1 B!, uf+3, 1, dash d+3,2
low parry B!u+3, db+2, f+1, b+3~f,4,1,2
db+2, 2, 1, b+3~f,4,1,2
---
B! movesb+1
b+3,1+2 (drugi hit)
ff+4
ŚcianaJak napisałem wyżej - ściana jest wyjeb**a
Jeśli chodzi o wall carry, Bryan jest w czołówce zaraz za lee, brucem i leo.
Polecam zachować B! na ścianę.
Wall Carryb+3~f,4,1,2
b+3~f>3>4
3,3,2
b+2,1,2
f+1,2,4
f+1,4
Główna kombinacja już na ścianie (po b+1, b+3 1+2, ff4) to:
d+1+2~f,3,4
dopiszę również kombinacje po tauncie przy ścianie, scenariusz: enemy leży sobie na ziemi, bo właśnie go doprowadziliśmy
pod ściankę i pobiliśmy okrutnie, może:
a) leżeć i dostawać d+4
b) wstać
Jeśli nieumiejętnie wstanie i trafimy go tauntem, wchodzi:
TAUNT ~ b+4, fb2, uf n 4, b3 1+2, d+1+2~f,3,4 ponad 90 pkt
fakt nie jest łatwo trafić b4, to jest just frame, są jednak łatwiejsze opcje np. f+2,1,4
Punisherystojąc:
-10: 1,4 za 21 pkt i +4, oraz 2,3 za 24 pkt i +1
-12: 4 za 15 pkt i +6
-13: d/f+2,1 za 22 pkt i +2
-14: f,b+2 za 17 pkt i juggle oraz ff+2 za 30 pkt i knockdown (bardziej jako whiff punisher)
-18: 3+4 za 20 pkt i knockdown
FC:
-10: FC 1 za 5 pkt i +6
-11: ws+4 za 16 pkt i +5
-12: ws+3 za 18 pkt i +4
-15: ws+1 za 18 pkt i juggle
-19: ws+2~f+2_b+2 za 33 pkt, juggle
Extra stuffTak jak pisałem już wyżej, bryanem gramy raczej defensywnie i na keep out. Naucz się wykorzystywać taunta oraz mixup, skup się na kontroli przestrzeni (spacing). Taunt jest naprawde świetnym narzędziem, co prawda trwa aż 28 klatek ale można go w każdej z nich cancelować w inny cios baitując przeciwnika i sępić na CH. Z mixupów polecam 121/124, QCB 3/4 z najprostszych, do tego tech trap z tauntem, który można stosować nie tylko pod ścianą ale również w normalnym jugglach.
B! uf3, dash i tutaj w zależności od tego co przeciwnik zrobi pickup db+2, 2, 1, b+3~f,4,1,2 na kolejną rundkę, bądź taunt i dowolny followup:
+1,4 (24 dmg, +4)
2,3 (28 dmg, +1)
4 (18 dmg, +6)
df+2,1 (26 dmg, +2)
1+2,2 (39 dmg, +0)
f+2,1,4 (50 dmg, KD)
b+4 (22 dmg, +15)
fb+2 (20 dmg, JG)
To by było na tyle, jeśli macie jakies pytania, piszcie śmiało. Jeśli odkryliście coś ciekawego w kwestii setupów/mixupów etc. dajcie koniecznie znać! Miłej gry
#EDIT: Drobne poprawki, literówki etc.