Autor Wątek: Anti-Character strats  (Przeczytany 19665 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 28, 2010, 17:55:03 »
A Xian jest dobra na Aste? Ewentualnie jakis malo popularny zawodnik?

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 28, 2010, 19:07:58 »
Xian jest okropna na Aste. Francuzi mają ten matchup jako 7:3 dla Asty (tutaj się moge z nimi zgodzić - wszystkie postacie z badziewnym zasięgiem maja "disadvantage" z powodu chorego pushbacku)

Negatywne dla niego matchupy wg Francuzów to: Hilde, Cass, Ivy, Setsuka, Sophitia i Yoshimitsu.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 11, 2010, 09:36:53 »
Grałem wczoraj online z najlepszym Kilikiem na świecie (Something-Unique) i dopiero teraz się przekonałem, jak tą postacią się powinno grać, on gra zupełnie inaczej niż gracze z Europy. Nie używa prawie postaw, ogranicza sie do masakrycznego turtlingu. Namówiłem go, żeby pograł ze mną więcej przed EBO i powiedział, ze pomoże mi się przygotować:P

Do listy najlepszych ciosów Kilika trzeba koniecznie dodać FC 3B. Ten cios ma tylko 17 klatek a zasieg na pół areny dosłownie. Jest szybszy znacznie niż większość zasięgowych ciosów Ivy i stanowi dla niej ogromny problem (i nie tylko dla niej)

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 11, 2010, 11:05:41 »
no co ty, zasięg stanowi ogromny problem  ; D?

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 11, 2010, 11:21:30 »
Nie chodzi o sam zasieg. Kilik ma sporo ciosów o wielkim zasięgu, podobnie jak pare innych postaci, ale żaden nie jest tak szybki. U Ivy tego typu ciosy mają szybkość około 30 klatek, z paroma wyjątkami (jak np WP 3A ale to ma 2 razy mniejszy zasięg niż jego FC 3B).

Często dostawalem tym FC 3B, niby jest liniowe ale jednak to też zależy od paru czynnikow. Pozatym często dostawałem przy pomocy iWS B, które S-U robi często na pałe kiedy ktoś się do niego zbliży.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2010, 11:24:57 wysłana przez Ring »

Amer

  • [Warszawa]
  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Amerazzz
  • PSN ID: AmerazzzPL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 15, 2010, 09:38:51 »
Orientuje się ktoś może jak na chwilę obecną wygląda lista tierów w SCIV (ostatnia wersja)? W sumie nigdy takowej nie widziałem, a teraz ciekawość daje o sobie znać. Zakładam, że na 8wayrun.com spokojnie idzie ją znaleść, niemniej mi się nie udało.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2010, 09:49:08 wysłana przez Amer »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 15, 2010, 10:37:16 »
Do tej pory nie ma "oficjalnej" bo nikt nie może się zdecydować. Amerykanie mają swoją, Francuzi swoją, Niemcy swoją itp... ale mniej więcej przedstawia się to tak (kolejność losowa nie licząc Hilde):

Top: Hilde, Algol, Amy, Voldo, Kilik, Setsuka
High-Mid: Ivy, Sophitia, Cassandra, Cervantes, Asta, Yoshi, Mitsu, Lizardman
Mid: Siegfried, Xian, Nightmare, Tira, Zasalamel, Raphael, Taki
Low-Mid: Yun, Maxi, Talim
Low: Mina, Rock

To jest mniej więcej na podstawie listy francuzów, która imo jest dobra nie licząc paru wyjątkow. Generalnie większość osób się zgadza, że Hilde, Amy, Algol, Voldo i Kilik to topy. Postaci jak Setsuka, Ivy czy Sophitia zawsze były na pograniczu high-mid top ale wg matchupow to Suka jest z nich najlepsza mając tylko jeden negatywny matchup (Hilde) i tym samym jest wg tego drugą najlepszą postacią w grze.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2010, 10:42:24 wysłana przez Ring »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 15, 2010, 11:06:18 »
Druga postać w grze my ass ;].

Generalnie dobra lista, poza setską która jest "tylko" hajem;].

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 15, 2010, 11:25:42 »
Myślę, że teoretycznie można ją do topów włożyć. W końcu ona ma niemal wszystko: szybkośc, damage, zasieg, jest bezpieczna i ma jeden z najlepszych ciosów do karania w grze. Nie wiem jak to się przekłada na jej matchup chart, w którym Maxou na pewno miał "ciut" udziału, a on jest nieco nieobiektywny :p

Dla "pocieszenia" powiem, że Francuzi za 3 najlepsza postać w grze uznali Ivy, zawyżając punkty w jej matchupach w stosunku do tego, co zrobiliśmy na 8WR (w udziale czego brali praktycznie wszyscy najlepsi gracze Ivy na świecie) przez co jej matchup chart wygląda nieco komicznie. No ale trudno troche traktować ich listę w całości poważnie (przynajmniej jeśli chodzi o topy) jak oni włożyli Amy do midów, a Cassandrę do topów.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 15, 2010, 11:49:39 »
Problem jest taki że jedni lubią brać pod uwagę teoretyczny potencjał postaci a inni wolą brać pod uwagę realny potencjał, patrząc na najlepszych graczy daną postacią oraz to co oni nią potrafią.

Jak chcą brać teoretyczny potencjał to ok może i setsuka mogłaby być topem karając wszystkie -12 parasolką. Ale w tym momencie taka Ivy jest jeszcze lepsza będąc postacią z najlepszą liczbą możliwości ataku, mixupów itp, oraz "teoretycznie" najlepszym tchrow game.
Niech więc znajdzie się najpierw ktoś kto potwierdza swoją grą to że setska jest topem i niech kara wszystkie -12. I wygrywa turnieje.

No i setska wszystkiego nie ma. Ma średnie lowy, wiele postaci ma dużo lepsze które można spamować, i ma jeden z wolniejszych movementów. Mi to wystarcza.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 15, 2010, 17:17:45 »
No Maxou "prawie" wygrał Cannes ;p W sumie jeśli o lowy chodzi to jej wystarcza samo 1A:A:A, które zbiera ze stapa, daje RO/ściane. Dzięki temu ma swoje mixupy low/mid/throw.

A mi się wydaje, że Ivy nawet teoretycznie nie ma najlepszego throw game'u w grze. Najlepszy teoretycznie i "w realu" ma Asta, który w każdym momencie może zrobić mixup JFowych rzutów na A lub B za 70/80dmg + RO/ściana. W dodatku ma bardzo mocne rzuty na kucającego i nawet leżącego. Ivy to może się schować przy tym.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 15, 2010, 20:12:37 »
Czy ja wiem? ics robiony z miejsca w każdym momencie, z zasięgiem z kilometra, robiony z max prędkością w kilka klatek jf'owe wyrwanie. Ja rzutów asty się nigdy nie bałem mimo że nie problem wykorzystać je w prawie 100%. Przed rzutami ivy czuję respekt mimo że nikt nie wykorzystuje ich chyba nawet w 50%, wykorzystanie w 100% i imo nie dałoby się na nią grać. Teoria jest tutaj bezwzględna dlatego nie ma na nią tutaj miejsca.
W ogóle skoro setska nie ma żadnych słabych stron to ciekawi mnie jakie są słabe strony ivy skoro nie jest topem?

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 15, 2010, 20:44:03 »
No ale u niej tylko iCS ma taki zasieg. Jak jesteś poza zasięgiem zwykłego rzutu, to nie ma żadnego mixupu, wiesz, że z danej odległości może Cię złapać tylko CS. A w przypadku Asty oba rzuty mają poryty zasieg i łatwo je robić z max prędkością i "karać" nimi ciosy na -17. W dodatku przy krawędzi lub ścianie masz kolejny mindgame, bo jego rzut z B daje RO lub Wallsplata (który winduje damage powyżej setki):P

A co do Ivy, to jest to postać bardziej defensywna. Jest karalna i nie ma żadnych 50/50. Wszystkie wybitki/combo startery na NH mają od -13 do -20. Trudno zmusić przeciwnika by się schylał, bo nie ma żadnego niewidzialnego lowa ze stójki. Pozatym ma wiele strat na trafieniu i jest beznadziejna w karaniu (które na dodatek jest sytuacyjne). Ma też wiele plusów ale wg mnie odstaje troche od topów. Trochę jak w SC3, nauczysz się blokować 22K i jej skuteczności znacznie spada, nauczysz się wyrywać z CS/SS to jeszcze bardziej. Tylko, że w SC4 bardzo dobrze rozbija SG co w połączeniu z pushbackiem jest problematyczne dla wielu postaci, dlatego Ivy jest tutaj lepsza niż w SC3.

Generalnie Ivy bardzo zyskała po zmianie systemu gry. Bez CFów była by to postać porównywalna do tej z SC3 z tym, że tutaj ma w końcu jakiś damage na NH, a w SC3 nie miała (ale za to była bardzo bezpieczna...)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2010, 20:49:44 wysłana przez Ring »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 15, 2010, 21:30:19 »
"A w przypadku Asty oba rzuty mają poryty zasieg i łatwo je robić z max prędkością i "karać" nimi ciosy na -17"

Ale mu tu nie mówimy o tym co łatwo a co nie łatwo. Tylko o tym co teoretycznie można zrobić, powiedziałeś mi że teoretycznie można karać setską -12 no to ja ci mówię że teoretycznie ivy można wykręcić cs'a w 7 klatek, tylko o 2 klatki wolniej niż rzuty asty. Sorry ale albo rozmawiamy o teorii albo o praktyce;].
Co z tego że tylko ics ma taki zasięg, schylisz się na refleks zawsze? Uda ci się zawsze trafić w te 5 klatek? Nie. Więc można "teoretycznie" tego używać jako zasięgowego rzutu, na whiff punishing, przeciwnik więcej razy łyknie niż nie łyknie.

"Ivy jest karalna" to nie żaden minus. Każda postać w grze jest karalna. Setsuka też jest karalna nie ma żadnej bezpiecznej podcinki czy lowa a jej najlepsze ciosy mają tyle na minusie że trzeba stać i blokować po nich ewentualnie modlić się że ktoś nie zdąży ukarać bądź obejść czegoś.
"nie ma żadnych 50/50" to też nie jest minus, nie każdy ma 50/50 z prawdziwego zdarzenia, setska też nie ma bo chyba mi nie powiesz że 22 klatkowy low z karą na trafieniu i na bloku to jest jakiś mix up? To nie jest niewidzialne, kwestia ogrania;].
"Wszystkie wybitki/combo startery na NH mają od -13 do -20" to nie jest minus, taka specyfika postaci, nie gra się nią na wybitki, poza tym w tej grze ze względu na śmieszny system counterów bardziej się liczą akcje na CH.
"bo nie ma żadnego niewidzialnego lowa ze stójki." niby nie ma, ale jak widziałem to mało kto umie siebie dobrze radzić z jej lowami, poza tym ma fajnego lowa z fc i to wystarcza do tego żeby nie miała źle;]
Zgodzę się że nie ma dobrego karania, ale niestety coś za coś, ma zasięg, ma mnóstwo opcji, jeden z najlepszych step killerów z gwarantem, czasem zanim do niej dojdziesz tracisz pół życia. W czymś ma prawo być tylko dobra bądź nawet słaba;].

Ale generalnie takie gadki są bez sensu bo można tak się bić na argumenty i bić. Głównie chodziło o to że umieszczanie w topach postaci patrząc na teoretyczne możliwości jest bez sensu.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anti-Character strats
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 15, 2010, 22:31:19 »
No dobra, to dajmy spokój z tą teorią ;p tylko ja nie napisałem, że Setsuka zawsze będzie karać -12. Tylko mi chodzi, że parasolka jest jednym z najlepszych ciosów do karania ze względu na zasieg, szybkość oraz to, że można ją zrobić z FC i jest midem.

Tylko,jak można nie uznać karalności za minus? Przecież to jest podstawowy minus wielu postaci. Amy karze 70% moich ciosów i przejmuje inicjatywe cały czas, grać w taki sposób jest bardzo trudno. Jakby Setsuka miała takie -15 po 33B, 11B, 3B i 1BB to też by się nią grało znacznie trudniej;P większość topów jest bezpieczniejsza niż postacie z niższej półki, to im daje jakąś przewagę nad resztą.

Ja myśle, że Setsuka ma bardzo dobre 50/50. Tego lowa nikt nie blokuje na reakcje więc za każdym razem jak się zbliży to trzeba zgadywać. Karalny na hicie jest przez 1 czy 2 postaci.