Autor Wątek: Kącik dla początkującego  (Przeczytany 136627 razy)

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 27, 2010, 18:03:25 »
Czyli tak jakby przodem ? Pytań będę miał pewnie jeszcze sporo bo od dwóch dni w sumie tylko streeta katuję, nie mam z kim grać w tekkena w Żywcu a online sprawia że tylko skill spada. Mam całe wakacje żeby się w streeta nauczyć grać. Nie idzie mi źle ogólnie ale wielu rzeczy po prostu nie rozumiem.

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 27, 2010, 18:15:11 »
LK Tiger Knee nie jest karalne , ale wszystkie Uppercuty są karalne , Tiger Shot na bloku nie jest karalny jak ktoś sfocusuje w dobrym czasie to jest karalne i to bardzo.

Co do anti aira to najlepiej jest poczekac chwile jak przeciwnik będzie już lądował i skorzystać z inviciblity frames Tiger Uppercuta tak żeby zadał pełny dmg , trzeba to poćwiczyć.

Co do prośby to wyśle jak uda mi się pobrać aktualizacje : narazie deszcz napierdala i mi przerywa download.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2010, 18:19:00 wysłana przez maddest »

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 27, 2010, 19:14:53 »
TK mk na pewno nie jest karalne jesli trafisz z daleka drugim ciosem. Co do HK nie mam pewnosci ale chyba tez nie. i Tu sie zaczyna zabawa z Frame Trapami.

Z TU jest tak, ze jesli przeciwnik zrobi safe jump np na wake up to masz przesrane.
Bardzo dobrym AA jest tez zwykły HK .

A co do blanki to nie dostaniesz recepty, gdyz na tego pokemona nie da sie grac. :) No moze Seth ma troche łatwiej. Podstawa to cerpliwosc, nie puszczaj TS gdy ma naladowany EX, uwazaj na wslizgi juz z polowy ekranu i uwazaj na crossujace kulki. Nie skacz tylko karaj najlepiej cMK-TS, MK-TS. Jak sie nauczysz to karaj :  cMK,SRK FADC Ultra, cLK,cLK, SRK FADC ULTRA itp :)

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 27, 2010, 21:57:59 »
Miło jednak przeczytać, że to nie chodzi o to, że taka jestem noga, że nawet z Sagatem łatwiej mi idzie niż z tym zielonym gnojem, co na niezłej imprezie matka go spłodzić musiała (cóż, w trakcie walk czasem bardziej bezpośrednio Blankę nazywam), tylko że ogółem ciężko z nim boje toczyć  ::)
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 28, 2010, 10:02:09 »
Pytanie numer 2 :  Jak się blokuje kiedy przeciwnik w momencie jak wstajemy nas przeskakuje i atakuje przy użyciu j.lk jakby w plecy i kontynuuje kombo ? Czy zamiast blokować powinienem robić coś innego? Strasznie mi sie od tego kręci w głowie.
- blok: w sf blokuje się wbijając kierunek przeciwny do tego gdzie jest twój przeciwnik (jeżeli już minął Ciebie górą, choćby minimalnie, to kierunek blokowania musisz już w tym momencie dopasować) - nie jest ważne w którą stronę skierowana jest twoja postać
- FA xx backdash: lepsza opcja niż blok, wyłapujesz focus attackiem cios crossujący z powietrza (ponieważ FA to MP+MK nie przejmujesz się kierunkiem blokowania) i potem spokojnie cancellujesz FA wy-dashowując się z niego w tył
- auto korygujący reversal: u shotosów mało "reliable" chociaż do pewnego stopnia działa, ale np taki deejay czy blanka może walnąć ex anti-aira, który automatycznie skoryguje kierunek (lewo-prawo)

Pytanie numer 3 : Czy tiger knee , tiger uppercut i tiger shot zrobione przy użyciu lk/lp są karalne na bloku ? Czy tylko dają stratę na bloku ? Wersje robione z mp/mk już chyba są karalne , przynajmniej tak mi się wydaje .
Wszystkie tiger uppercuty są karalne. Co do tiger knee to zależy czy uderzy już w początkowej fazie ciosu czy samą końcówką (jak już spada). Jeżeli zrobione jest z odpowiedniej odległości i uderza tylko opadając to jest safe.

Pytanie numer 4 : Czy jako anti air powinienem używać głównie f+hk i kontynuować tiger knee lub ultra czy jednak zamiast tego robić  tiger uppercut ? Inaczej ujmując kiedy używać pierwszej a kiedy drugiej opcji ?
f+hk nadaje się tylko na skoki z bardzo daleka - takie które i tak byłyby niedolotem, ewentualnie na zgarnianie przeciwnika w początkowej fazie skoku, ale to musi być "psychiczne" f+hk. Podsumowując - cios jest mniej przydatny niż się może wydawać. Już lepsze AA to po prostu hk bez forward. Aczkolwiek tak jak pisal maddest, powinienes pocwiczyc w treningu deep tiger uppercut (w ostatniej chwili robione). Taki deep TU zawsze można pociągnąć do ultry poprzez TU xx FADC, f+hk, U1.

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 28, 2010, 15:01:50 »
Świetne rady,zupełnie zrozumiałe, wielkie dzięki ! Teraz tak:

-Ten cały deep TU na prawie spadających to akurat umiem, na practisie z łatwością TU canceluje w U1, dlatego gram ostatnio tyle walk na sieci żeby się tego nauczyć w walce bo z tym troszkę trudniej (muszę to mieć we krwi a nie czaić się na to bo wtedy zawsze przegrywam ;p ).

Pytanie numer 5 :

Czy j.MP to faktycznie najlepszy cios do jump inów(nie wiem czy dobrze napisałem) ? Tak wyczytałem chyba na eventhubs?

Pytanie numer 6 :

Jak skutecznie stosować FA ? Chodzi mi bardziej o to kiedy go zastosować aby przeciwnikowi zadać ból bo udanym wykonaniu. Możecie to wyjaśnic na przykładzie Sagat vs Ryu ?

Dodatkowe pytanie (natury filozoficznej) :

Dlaczego system parowania był tylko w 3s ? Przecież to jest wyje.biste :)


apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 28, 2010, 16:10:21 »
Pytanie numer 5 :
Czy j.MP to faktycznie najlepszy cios do jump inów(nie wiem czy dobrze napisałem) ? Tak wyczytałem chyba na eventhubs?
Nie gram sagatem, ale faktycznie wielu tak naskakuje. Aczkolwiek nie jestem przekonany czy Sagat nadaje się w ogóle do jumpinowania, ja bym sobie dał z tym spokój i skakał tylko gdy przewidzę, że pójdzie fireball ze słabym recovery. A wtedy najlepiej użyć jumpina zadającego najwięcej obrażeń (chyba j.HP?) i pociągnąć kombo. Inna sytuacja w której czasem bym skoczył sagatem to crossup j.LK na wstającego od czasu do czasu (też kombosa można pociągnąć, np crossup j.lk, cr.lk, cr.lk xx TU).

Pytanie numer 6 :
Jak skutecznie stosować FA ? Chodzi mi bardziej o to kiedy go zastosować aby przeciwnikowi zadać ból bo udanym wykonaniu. Możecie to wyjaśnic na przykładzie Sagat vs Ryu ?
Zastosowań FA jest wiele. Pytasz o ból, czyli jak rozumiem chodzi Tobie o to, jak złapać przeciwnika na crumple stun? Podczas gry high level to raczej rzadkość. Noobów możesz np. złapać na AA FA, ale lepsi gracze będą safe jumpować.
Dążenie do crumple stuna to kiepska strategia na walkę (chociaż po zdobyciu przewagi na bloku czasem można zaskoczyć przeciwnika ładując FA lev2).
Proponuję stosować to inaczej.
Przykłady:
a) ofensywnie
- (np vs ryu) focusujesz jego fireballa, dash cancellujesz w przód, i od razu naskok i kombos (jest szansa że ryj puści drugiego hadokena, nad którym przeskoczysz)
- kombosy z FADC
b) defensywnie
- tak jak poprzednio pisałem o uciekaniu spod crossupa (FA xx backdash)
- wyłapuj podcinki i fireballe na FA xx backdash (ładujesz sobie tym revenge meter)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2010, 16:12:55 wysłana przez apolon »

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 28, 2010, 16:20:26 »
Pytanie numer 7:

Co to safe jump ? Czy wszystkie podcinki są tak samo karalne ? (jak? ). Mówiłem że pytań będę miał sporo ;]

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 28, 2010, 18:02:54 »
Pytanie do pro-playerów (tylko bez fałszywej skromności teraz, że "Daigo to jest pro" :P): gracie Arcade Stick czy padem i jak wielce ułatwia triale gałeczka?

I może jakieś pole koło profilu, gdzie można wprowadzić taką, w sumie cholernie ważną, daną: gram padem/arcadem?
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 28, 2010, 18:05:01 »
I może jakieś pole koło profilu, gdzie można wprowadzić taką, w sumie cholernie ważną, daną: gram padem/arcadem?
Dobry pomysł :) Już się robi!

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 28, 2010, 18:13:26 »
Pytanie numer 7:

Co to safe jump ? Czy wszystkie podcinki są tak samo karalne ? (jak? ). Mówiłem że pytań będę miał sporo ;]

Safe Jump - to jest taki Jump który wkurwia jak cholera , czasem wykonującego jak i odbierającego owego Safe Jumpa mianowicie jest to skok na czyimś wakeupie (tym dłuższym po podcince , throwie , superze itp) że jeżeli ktoś jebnie reversala typu SRK , TU itp. to Safe Jump to pokona i jest free combo , wykonującego może to wkurwiać dlatego że niektóre rzeczy się trudniej safe jumpuje (SRK , TU) a niektóre łatwiej (Ex Messiah). Wykonanie chodzi o to że skaczesz na wstającego przeciwnika tak żeby punch czy tam kick uderzył "jak najgłebięj" czyli musisz jeszcze skoczyć przed tym jak przeciwnik wstaje ale tak że jak już wstaje to dostanie owy Safe Jump.

Podcinki na bloku karaj podcinką.

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 28, 2010, 19:10:19 »
I może jakieś pole koło profilu, gdzie można wprowadzić taką, w sumie cholernie ważną, daną: gram padem/arcadem?
Dobry pomysł :) Już się robi!
I od razu lepiej :) Przy okazji, pozdro Di :D
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 28, 2010, 20:55:15 »
Safe Jump - to jest taki Jump który wk**wia jak cholera , czasem wykonującego jak i odbierającego owego Safe Jumpa mianowicie jest to skok na czyimś wakeupie (tym dłuższym po podcince , throwie , superze itp) że jeżeli ktoś jebnie reversala typu SRK , TU itp. to Safe Jump to pokona i jest free combo
Save jump nie pokona reversala, chodzi po prostu o to, że jeśli przeciwnik wstając będzie trzymał tył, dostanie nasz atak na blok i mamy darmowy pressing, jeśli natomiast wstanie z reversalem, recovery naszego ciosu z naskoku się skończy i go zablokujemy (= free combo). Oczywiście nie wszystkie rzeczy da się save jumpować albo jest bardzo ciężko (np. srk Ryja i Akumy).

Co do karania podcinek, to to już zależy od postaci. Np. sweep Ryu ma ogromne opóźnienie, prawie każda postać może ukarać go swoją podcinką, za to taki Boxer opóźnienie po podcince ma dość małe. Niektóre postacie mogą karać podcinki ultrami (U1 Akumy, U1 Chun), ale u Sagata chyba nie da rady, pozostaje ci c.hk (no chyba że ktoś jest noobem i zrobi ci podcinkę na blok z bardzo bliska, wtedy myślę że spokojnie możesz zrobić c.lk xx TU, FADC, ultra).

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 28, 2010, 22:47:24 »
Pokona = miałem na myśli że będzie free punish , można to różnie tłumaczyć co chciałem wyrazić ; p

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 29, 2010, 09:47:54 »
można to różnie tłumaczyć co chciałem wyrazić
Proponuję po prostu wyrażać się jasno.

To ja też spróbuję swoich sił w definiowaniu safe jumpa  8).

Jak dla mnie safe jump jest wtedy gdy spełnione oba warunki:
- wykonujemy naskok z ciosem na postać wstającą lub ładującą FA
- cios z naskoku opóźniamy maxymalnie, robimy go tuż przed glebą

Taki bardzo późny cios z naskoku ma minimalne recovery, dzięki temu zdążymy zablokować jeżeli przeciwnik wstaje z gleby z reversalem. W przypadku safe jumpowania na FA zdążymy wsadzić kolejny cios już z ziemi w postać ładującą FA, co rozbije armoura.

Przyszło mi do głowy jeszcze jedno dobre zastosowanie FA, którego nie wymieniłem w jednym z postów wyżej. Dzięki FA możesz uczynić bezpiecznym cios, który taki nie jest. Np wstajesz z gleby z TU xx FADC back i jeżeli TU był na blok jesteś safe. Jeżeli TU był na hit, to poprawiasz tiger shotem.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2010, 10:02:15 wysłana przez apolon »