Focus Attack można cancelować dashem lub backdashem na hicie, bloku i jeszcze przed aktywacją (podczas trzymania mp+mk). Używa się tego z bardzo wielu powodów. Właściwie nigdy nie ma sytuacji, gdzie nie chciałbyś cancelować focus attacku. Na hicie cancel daje ci możliwość kontynuowania ofensywy lub comba (crumple state), na bloku kontynuowania ofensywy lub zresetowania sytuacji (backdash), przed aktywacją możesz gonić przeciwnika, który się wycofuje lub uniknąć kary z whiffowania focusa. Tak jak już wspomniałeś używa się tego również do przechodzenia przez fireballe (oraz wolne pojedyncze poke'i itd), więc jak już pochłoniesz hitek to możesz sobie cancelować, żeby nie stać jak pień: jeśli jesteś blisko to dashniesz pewnie do przodu, żeby być na advantageu/ukarać; jeśli dalej to pewnie backdashniesz, żeby nie dostać kolejenego hita i nie stracić dużo hp.
Więcej tutaj
http://wiki.shoryuken.com/Super_Street_Fighter_IV_AE/Universal_Abilities#Focus_AttacksSystem wstawania: jeśli wciśniesz 2 ataki (lub w dół na joysticku) w momencie (tuż przed) upadkiem to wstaniesz wcześniej, jak nie to później :> Część ataków powoduje hard knockdown, którego nie można Quick Riseować (głównie rzuty, kosy i ultry). Więcej tutaj
http://wiki.shoryuken.com/Super_Street_Fighter_IV_AE/Universal_Abilities#Quick_StandŻadnych innych opcji na wstawaniu nie mamy. Niedługo w Ultra SF4 dojdzie jeszcze Delayed Wake Up.
Temat wstawania był w ostatnich postach omawiany (wraz z opcjami). Nie można cię zaatakować kiedy leżysz, więc jeśli ktoś na ciebie skacze jak już WSTAJESZ to wystarczy zablokować ; )
Co do triali:
http://www.youtube.com/watch?v=wt5emYQXfm0 Weź też pod uwagę, że triale działają na wersji Super SF4, a nie AE 2012, więc nie wszystko co tam działa musi działać w walce. Nie wiem jak to konkretnie wygląda w przypadku Juri, ale warto mieć to na uwadze.
PS. Nie powiedziałbym, że Juri jest prosta i przystępna, ale widzę, że popularny wybór wśród użytkowników forum zaczynających zabawę z AE :>