Autor Wątek: Kącik dla początkującego  (Przeczytany 136665 razy)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #495 dnia: Luty 13, 2014, 22:10:45 »
Nagraj walki.

wilku

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 560
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Wilku na Facebooku
    • Email
  • PSN ID: Wilku
  • Skąd: Konin
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #496 dnia: Luty 14, 2014, 00:12:34 »
Bez sensu jest pisanie żali na temat tej gry ale jest we mnie tyle soli że mógłbym odśnieżać drogi. Napomnę tylko że to najbardziej frustrująca i nieprzyjazna bijatyka w jaką grałem. Help?
Daj mi inv, zobaczę co z ciebie za gość, nagrywanie walk raczej nie pomoże jak będzie fundament słaby bo 30 walk z rzędu przegrać można właśnie dlatego, albo ktoś grał Cammy :D

Z innej beczki żali, które dodam od siebie, że gram głównie endless (na ranked cierpliwość nie pozwala bo znaleźć gościa z dobrym połączeniem to szukanie czasem całymi dniami), to będzie się ta wypowiedź odnosiła do tego właśnie trybu:

PSN'owi gracze to największa kupa śmieci/buractwa
  - zakładają lobby na x graczy ale kikują bo winning streak na noobie się popsuje
  - quitują w połowie sesji bo czekać mu się nie chce po przegranej
  - lobby na 8 graczy - serio - jest ktoś kto tyle wytrzyma gapiąc się w ekran,
    już 3 osobowe lobby powoduje że w przerwie sobie idę herbatę zrobić, WC odbębnić itp,
    a co dopiero 8 rund...
  - zaczyna mnie powoli irytować gra niektórych ludzi, załóżmy że nazwę ją na tzw "pałę",
    wykorzystując pewną przewagę natury technicznej - fizyczna odległość pomiędzy graczami.
    Dzieje się to wtedy jak już im totalnie nic nie wychodzi, albo co grosza, mają błędne
    mniemanie o tym co wyczyniają, szczególnie przy dużej liczbie graczy w lobby,
    walą więc te głupoty i co wkurwia to to że czasem się coś uda zrobić w tan sposób ugrać
  - lobby >= 3'osobowe - im więcej ludzi tym gameplay tragiczniejszy
  - zasypują człowieka msg'ami, zazwyczaj natury rozweselająco niecenzuralnej.

Całe szczęści są osoby z którymi sobie pograsz bezstresowo, logicznie i bez udziwnień, po prostu solidna podstawa i tylko dla nich mam cały czas to konto na PSN inaczej wywalił bym w pizdu i przeszedł na xbox live
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2014, 01:02:09 wysłana przez wilku »
Czytaj ze zrozumieniem, pisz z głową


so true

nerobianco

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • CFN: Nerobianco
  • PSN ID: nerobianco123
  • Skąd: Zambrów/Białystok

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #498 dnia: Luty 14, 2014, 02:10:43 »
Cóż ci powiedzieć. No nie znasz gry, no ; )

Ale z takich rażących rzeczy:

a) staraj się nie whiffować tak dużo c.hp. W ogóle ogranicz używanie tego ciosu poza antiairami i combosami, a jeśli już go używasz to ZAWSZE go canceluj w coś, bo to jest karalne nawet na hicie.
b) dash canceluj focus attack. Zawsze. Trafisz -> dash -> combo, zablokuje przeciwnik -> dash/backdash, wiesz, że przeciwnika nie dotkniesz -> backdash itd.
c) Ultra 1 Ryu nie nadaje się jako antiair. Robienie jej na pałkę też jest gównianym pomysłem, bo ma bardzo mało inva i nie porusza się jakoś super szybko.

Jak masz konkretne pytania to wal.

EDIT

Na razie jak się gubisz i nie masz combosków wbitych w paluszki to postaraj się robić bejzik rzeczy. c.mk xx hado na blok/w futsis i np. c.mk xx tatsu (albo lepiej c.hp xx tatsu) na punish. Żeby było prosto, a się coś działo. Im szybciej się nauczysz srk fadc ultra tym lepiej.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2014, 02:16:26 wysłana przez Gargooletz »

VanDarkholme

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 905
  • Ciężarówka z nocnego hełmu
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: 康海龍
  • Skąd: Poznań/Olsztyn
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #499 dnia: Luty 14, 2014, 02:15:20 »
c.mk - hado essential stuff Ryjem, pobaw się tym trochę - jak Ci poczas footsies bedzie wychodziło shoryu zamiast hado to rób półkoło zamiast ćwierćkoła, wtedy nie wyjdzie autokorekta

Jak przeciwnik mocno się jebnie i mozesz cos "mocno" ukarać, to polecam jesli jest sie close range cl.hp w srk albo tatsu, proste i dobre
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2014, 02:16:51 wysłana przez VanDarkholme »
"Są Ci co są pro i są Ci co tworzą scenę"
"That's why you try to measure gambling by the numbers you shit out of your head."

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #500 dnia: Luty 14, 2014, 10:32:08 »
Nero po prostu widać, że jeszcze nie do końca rozumiesz na czym polega ta gra - robisz dużo rzeczy, które wydaje mi się że rzucasz randomowo nie planując tego, co chcesz danym normalem/specialem osiągnąć. Jak już mówiono mejsowi - znaj swoje cele, niech każde naciśnięcie guzika czemuś służy oprócz "a moze teraz to zrobie, może akurat wejdzie".
Staraj się też mieć określony gameplan dla swojej postaci, np. w tej rundzie będę starał się stać na ziemi i grać defensywnie, rzucając kulki i kontrując skoki przeciwnika; w tej rundze nie będę puszczał randomowych kulek wcale, tylko starał się samymi normalami połkować przecwnika - i trzymaj się stricte tylko tego. Będziesz przegrywal, ale nauczysz się wykorzystywać swoje narzędzia i nabierzesz fundamentów.
Graj z ludźmi z forum a nie randomami - każdy chyba tutaj chetnie pomoże ci nabrac podstawy gry i nie będzie grał "po chamsku" czy za wszelką cenę napierdalał, żeby wygrać. Jak już skumasz into stritfajter graj z randomami żeby ogarniać meczapy.

Naucz się komb.

nerobianco

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • CFN: Nerobianco
  • PSN ID: nerobianco123
  • Skąd: Zambrów/Białystok
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #501 dnia: Luty 14, 2014, 11:18:31 »
Tutaj gram sobie z Frizenem
https://www.youtube.com/watch?v=VlBk_vOycRs
https://www.youtube.com/watch?v=WwONAyUpCg8
https://www.youtube.com/watch?v=VCOv8M-wlVs

Zestaw pytań:
Jak wstać?
Co daje techowanie w SF?
Dlaczego czasami blokuję divekick ale reszty ciosów już nie?
Jak poradzić sobie z crossupami ?
Dlaczego czasami gdy Frizen robi focus zanim wstanę to mimo tego że trzymam tył to obrywam, a czasami udaje mi się zablokować?
Jak mogę zrozumieć hitboxy swojej postaci? ( wydaje mi się że powinienem trafić ultrą a tu pupa)
Dlaczego te combo są tak niewyobrażalnie trudne? W jaki sposób mam się ich uczyć i wiedzieć jak łączyć ze sobą poszczególne ruchy?


wilku

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 560
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Wilku na Facebooku
    • Email
  • PSN ID: Wilku
  • Skąd: Konin
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #502 dnia: Luty 14, 2014, 12:02:36 »
Zestaw pytań:
1.Jak wstać?
2.Co daje techowanie w SF?
3.Dlaczego czasami blokuję divekick ale reszty ciosów już nie?
4.Jak poradzić sobie z crossupami ?
5.Dlaczego czasami gdy Frizen robi focus zanim wstanę to mimo tego że trzymam tył to obrywam, a czasami udaje mi się zablokować?
6.Jak mogę zrozumieć hitboxy swojej postaci? ( wydaje mi się że powinienem trafić ultrą a tu pupa)
7.Dlaczego te combo są tak niewyobrażalnie trudne? W jaki sposób mam się ich uczyć i wiedzieć jak łączyć ze sobą poszczególne ruchy?
1. zależy co przewidujesz że zrobi przeciwnik, więc możesz zrobić FA, techować rzut, lub jej teleport (ma chyba jego trzy warianty)
2. wyrwanie się z rzutu
3. divekick jest bodajże ciosem mid i low więc możesz go blokować tylko dołem (ale to jeszcze muszę sprawdzić bo przynajmniej rufus tak ma), a czemu nie udaje ci się reszty ciosów - po prostu zostajesz uderzony na low pokiem i dalej idzie combo
4. na crossupy nie ma lekarstwa poza tym żeby nauczyć się wyczucia odległości, zarówno na oko jak i po zadanych ciosach na bloku bo czasem jest to czyste zagranie na setup do crossa lub czegoś podobnie zaskakującego
5. FA ma 3 fazy rozdzielają się takim błyskiem, pierwsze dwie zablokujesz a trzecia to guardbreaker prowadzący do crumple, bdw druga też ci to zrobi ale tylko jak nie zablokujesz.
6. to że ci się wydaje nie oznacza że klatkowo licząc przeciwnik nie zareaguje, startup twojej ultry zanim dojdzei do hita może przeciwnikowi ktory coś tam zrobił dać czas żeby zablokować.
7. też tak miałem ale z czasem zobaczysz że większość postaci ma bardzo podobne systemy na comba i przejście z jednej do drugiej postaci jest już o niebo łatwiejsze, dlatego (jak już wiesz) uczą ludzi żeby zaczynać od Ryu bo na nim można się dużo nauczyć a startując od Juri robisz sobie lekko pod górkę bo to zoner a bez podstaw footsies ma imo raczej ciężko
Czytaj ze zrozumieniem, pisz z głową


so true

VanDarkholme

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 905
  • Ciężarówka z nocnego hełmu
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: 康海龍
  • Skąd: Poznań/Olsztyn
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #503 dnia: Luty 14, 2014, 13:08:17 »
Ajć Wilku... zapomniałes wspomnieć w 1, że istnieje coś takiego jak blokowanie na wakeupie i raczej jest to najlepsza rzecz, jaką można się nauczyć zaczynając przygodę ze streetem imo.
FA na wakeupie?meh, no chyba że zaraz po tym backdash/dash
już od tego lepsze naprawde jest zrobienie ex srk albo backdash(backdashe maja inva na startupie, ale też mają recovery, więc dopóki ktoś Cie za to nie kara to mozesz abuseować - nero)
Opcji jest multum, i skupianie się tylko na tych agresywnych, może nie zanieść użytkownika daleko, chyba że lubi, i jest dobry w zgadywaniu za każdym razem.
Cytuj
3. divekick jest bodajże ciosem mid i low więc możesz go blokować tylko dołem
nie tylko dołem, ale jakkolwiek mu się podoba może blokować : >

« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2014, 13:11:04 wysłana przez VanDarkholme »
"Są Ci co są pro i są Ci co tworzą scenę"
"That's why you try to measure gambling by the numbers you shit out of your head."

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #504 dnia: Luty 14, 2014, 13:15:10 »
1) To pytanie pokroju "jak wstać" w tekenie  :jester: Nie ma jedynej słusznej opcji, jest ich wiele i każda z nich ma swoje dobre i złe strony; trzeba te możliwości też dobierać pod kątem tego, jakiej akcji ze strony przeciwnika możemy się spodziewać. Polecam przejrzeć materiały z blogu Xiana (http://xianmsg.blogspot.com/), ostatnio kilka razy poruszał temat defensywy w AE. Na low level najlepsza opcja to backdash :4d:
2) Techowanie na wakeupie? Sprawia, że po knockdownie zmuszamy przeciwnika do zgadywania czy wstaniemy szybko (tech) czy nie - utrudniając mu tym samym oki game.
3) @wilku: ani divekick Rufusa ani Yuna nie są lowami :psyduck: i można je blokować zarówno stojąc jak i kucając. @nero: najwyraźniej nie trzymasz bloku, bo to nie są jakieś magiczna unblocki :4d:
4) i 5) To co napisał wilku.
6) To co napisał wilku + U2 Juri jest po prostu c**jowa - ma za wolny startup, żeby używać jej jako antiair, nie ma żadnego hitboksa z tyłu postaci, kombuje się chara specific. Tu nie ma co rozumieć hitboksów, z tym trzeba dilować.
7) Linki nie są trudne, wymagają tylko innego podejścia niż te, z którym do tej pory spotykałeś się w swoich grach. Uczysz się ich na rytmikę - każdy kolejny cios musi być stimingowany po sobie w określonym "rytmie", a nie mas**jąc. Co z czym łączyć odczytujesz po prostu z framedaty; bierzesz cios 1, sprawdzasz ile ma klatek przewagi na hicie - teraz wiesz ile maksymalnie startupu musi mieć kolejny cios, żeby się skombował. Koniec filozofii :)

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #505 dnia: Luty 14, 2014, 13:29:30 »
1 + 3. Domyślną pozycją obronną w 2D jest low block i to przekłada się również na wake up. Blok jest często najbezpieczniejszą i najmniej zobowiązującą opcją. Jeśli ktoś skacze to oczywiście blokujesz na high (czasu na reakcje jest bardzo dużo) lub jeśli przeciwnik wyraźnie spóźnił skok to normalnie go antiairujesz (w wypadku Ryu praktycznie każdy skok, który nie jest specyficznym setupem można zbić SRK, bo jest tak szybkie).
W związku z tym, że tak łatwo jest zablokować meaty lowa/jumpin to przeciwnicy będą próbowali cię crossupować. Dobre crossupy są faktycznie ciężkie do odróżnienia od zwykłych skoków, ale większość z nich jest dość jasna. Po prostu wymaga nieco wprawy, żeby przyzwyczaić się do blokowania w drugą stronę. Przy crossupach uważaj na mashowanie SRK, bo może wyjść w drugą stronę :>

Poza tymi opcjami otworzenia cię na wake upie przeciwnik ma rzut i overheada. Overheady nie są super popularne (prócz postaci jak Dudley) i na część z nich można zareagować. Zostają więc nieszczęsne rzuty. Pamiętaj, że nie możesz być rzucony przez kilka klatek po wstaniu, więc meaty rzuty są niemożliwe.

Jak już było wcześniej wspomniane - backdash jest spoko opcją dopóki przeciwnik nie udowodni ci, że wie jak z tym dilować.

2. Przypomnę tylko, że techowanie w SF odnosi się do dwóch akcji. Quick Rise (nie tylko utrudnia oki game, ale też spowalnia momentum przeciwnika) i rwania się z rzutów (mechanika rzutów jest dość zawiła, ale warto wiedzieć tyle, że osoba rzucająca jest odepchnięta dalej niż rzucana i że nie da się na nie reagować).

5. Dodam, że lv3 focus jest niecancelowalny na whiffie i sam wychodzi w związku z czym najlepszym sposobem na radzenie sobie z FA na wake upie jest zablokowanie focusów lv1 i 2 (bądź też backdash jeśli nie jesteśmy w rogu :>), żeby uniknąć sytuacji, że mashujemy SRK, przeciwnik backdashuje i jest siara na dzielni. SRK walimy dopiero jak już widzimy, że idzie focus lv3.

nerobianco

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • CFN: Nerobianco
  • PSN ID: nerobianco123
  • Skąd: Zambrów/Białystok
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #506 dnia: Luty 14, 2014, 16:30:21 »
Jak mogę przećwiczyć obronę przed tym wszystkim łączenie z crossupami?
Dalej nie wiem jak wstać, mówiąc że mam wiele opcji to o co dokładnie wam chodzi i jak z nich skorzystać?
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2014, 16:35:33 wysłana przez nerobianco »

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #507 dnia: Luty 14, 2014, 16:43:44 »
Można próbować ćwiczyć takie rzeczy męcząc się z recordem w treningu, ale naprawdę, najlepiej po prostu grać. No może sobie nagraj te focusy, żeby się nauczyć rozpoznawać level.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #508 dnia: Luty 14, 2014, 16:51:27 »
Opcje na łejkapie:
- Blok
- low profile normal
- neutral (tak, neutral sprawia że np niektóre jumpiny w setapach na anbloki whiffuja)
- backdash
- frontdash
- focus backdash, focus late backdash
- skok
- reversal

Jak z nich korzystać? Sprawdzać która działa  :4d:

Taz_Thrash

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 369
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #509 dnia: Luty 16, 2014, 11:31:59 »
Ostatnio wziąłem się za Street Fightera, bo już mam totalnie dość Mortala i Injustice. Póki co spokojnie zbieram doświadczenie :) Jako postać na "dzień dobry" wybrałem sobie Juri. Wydaje się prosta i jakaś taka przystępna. Mam jednak pytanie:

- jak scombować  lekki fire ball ? Gram sobie póki co challenge i tam jest combo gdzie po HK bodajże muszę zaatakować L fireball i potem do scancelować w FA. Kompletnie nie wiem o co kaman ? Wiem, że fireball można przytrzymać, zdashować i puścić potem, ale jak takie coś powinno wyglądać ?

Ktoś chce ze mną pograć ? Przydałoby mi się zebrać trochę expa, bo gra naprawdę mi się podoba :)

Drugie pytanie, bo czytam sobie topic:

- co to znaczy scancelować FA w back dash ? Rozumiem, że trzymam mp+mk, postać zaczyna animację ataku i potem szybko do tyłu ? Tylko po co się czegoś takiego używa ? widziałem na youtube, że ludki używają FA do przebijania się przez projectile.


ps. jeszcze jedno pytanie:

- jak w tej grze wygląda system wstawania ? Wiem, że wciskając dół mamy techa i możemy się szybciej pozbierać, ale jak wylądujemy na glebę,  to czy można wykonać jakiś wake up albo przetoczenie się ? Jak się bronić przed goścmi, którzy mnie atakują kiedy leżę ? Mam z tym duże problemy, bo koleś na mnie skacze i dostaję kolejne razy. Juri często wstaję z ex flipkick (qcb+ MK). Czy są inne opcje ?
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2014, 11:36:58 wysłana przez Taz_Thrash »