Autor Wątek: SSF4 dyskusja ogólna  (Przeczytany 539668 razy)

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1140 dnia: Wrzesień 20, 2010, 01:32:43 »
Pro tip: nie graj Zangiefem.
Pro tip 2: nie graj Makoto.
Jak w SF3 zrobili parry, to przez 10 lat nie mogli się pozbierać po tej porażce.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Bellevar

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Bellevar
  • Skąd: Grudzidz
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1141 dnia: Wrzesień 20, 2010, 02:01:34 »
Pro tip: nie graj Zangiefem.
Pro tip 2: nie graj Makoto.
Jak w SF3 zrobili parry, to przez 10 lat nie mogli się pozbierać po tej porażce.
Po pierwsze gram Makoto bo mi sie podoba zarowno jej design jak i gameplay. Nie ma dla mnie innej postaci w SSF4 dlatego tez nie gralem wczesniej w SF4 i na pewno nie bede zmienial postaci bo wyszla slabiej w danej odslonie czy cos. Gram nia bo lubie i mimo wszystko dobrze mi sie nia gra.
Po drugie jeżeli jesteś jednym z takich co sądzą, że parry jest randomowe to nie mamy o czym rozmawiać bo tak naprawde to ten cały focus attack jest niedopracowany. Np. co by zaszkodziło gdyby focusa można było zrobić cancela nie tylko w dasha czy backdasha ale powiedzmy w skok...czy już nie było by choć troche ciekawiej? No ale to już by było za fajnie...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2010, 02:17:15 wysłana przez Bellevar »

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1142 dnia: Wrzesień 20, 2010, 03:30:42 »
No to zdecyduj się: ganianie za przeciwnikiem jest drażniące czy jednak Ci się podoba?
Jestem jednym z tych co sądzą, że parry wyeliminowało projectile z gry (a dokładniej praktycznie wyrzuciło na margines) co uważam za ogromną wadę w grze z serii SF. Jeżeli natomiast ceniłbym nieskrępowaną swobodę ruchów to nie zawracałbym sobie głowy SFem a zająłbym się jakąś bitką tzw. nowej generacji jak chociażby Arcana Heart.
Wnioskowania "FA można anulować tylko w dash ergo jest niedopracowane" nie pozwalaja mi skomentować moja śladowa ilość dobrych manier.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1143 dnia: Wrzesień 20, 2010, 08:54:29 »
Też uważam parry za pomyłkę, projectaile zawsze były ważnym elementem rozgrywki w serii a parry skutecznie je zabiło. I niech mi nikt nie mówi, że jest inaczej. Taki remy w sf4 byłby topem. FA jest o bardziej wielowymiarowy i z jego użyciem nawet skutecznym łączy się jakieś ryzyko etc. Żeby nie było gram postaciami bez projectaili.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

adm

  • [Warszawa]
  • Full Member
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: adm_pl
  • Skąd: wwa
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1144 dnia: Wrzesień 20, 2010, 09:21:33 »
Pro tip: nie graj Zangiefem.
Pro tip 2: nie graj Makoto.

Kto jeszcze jest be? ;]
Wolałbyś żeby wszyscy grali tylko Ryj/Akuma/Guile?

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1145 dnia: Wrzesień 20, 2010, 09:21:49 »
Niech będzie że parry to była pomyłka ale to była jedna z najfajniejszych pomyłek systemowych w bijatykach ever xD.

MaDJaRwAL

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: MaDJaRwAL_PL
  • Skąd: sosnowiec
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1146 dnia: Wrzesień 20, 2010, 09:32:28 »
Zgadzam sie ze pary to najlepsza rzecz jaka przytrafila sie tej serii.Dzieki takiemu rozwiazaniu nie ma stania wlasnie w rogu i caly czas tylko sonic boom czy hadoken.W Street Fighterze 3rd liczyl sie Skill i Movement jak kiedys w T5 czy T5:DR.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2010, 09:37:03 wysłana przez MaDJaRwAL »


Uploaded with ImageShack.us

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1147 dnia: Wrzesień 20, 2010, 09:35:19 »
FA cancel nie działał, bo puszczał ogniowe, lariat niezbyt do przodu posuwa Zangiefa i daje dużo czasu na kolejną ucieczkę, robiłem blok i Green Fist ... tu wyszło tylko moje noobowskie granie, że nie wychodziło zawsze jak chciałem. Niemniej głupio, gdyż innej taktyki jak ganianie powolnym zawodnikiem jakiegoś Goku po ekranie nie uważam za szczyt emocji w mordobiciach :P
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1148 dnia: Wrzesień 20, 2010, 12:12:13 »
W ogóle takie granie postac na postac wynika z tego jak jednak niedopracowana jest ta bijatyka i tyle.
Dlaczego uważasz że to jest niedopracowanie? Może po prostu takie było założenie twórców. No i co jest takiego złego w graniu postać na postać? Z tym jest tak samo jak z pojedynczymi ciosami postaci w niektórych matchupach. Grając z określonymi postaciami dane ciosy stają się praktycznie bezużyteczne (np. dive kick w meczu z Zangiefem), więc musimy po prostu przestać ich używać, jakoś nikt na to nie narzeka. Robiąc to wybieramy po prostu ciosy lepsze (w danej sytuacji) zamiast tych gorszych. Podobnie jest z postaciami - wybieramy cały zestaw określonych wartości (ciosy, stamina, stun, szybkość poruszania się, hitbox itd.). Jedyna różnica jest taka, że wyboru poszczególnych ciosów dokonujemy co kilka sekund, a postaci co walkę. Cały czas nie rozumiem skąd wzięła się ta mentalność, że nie granie jedną postacią tylko dobieranie odpowiednich środków jest złe, zwłaszcza jeśli komuś taka gra przynosi dobre efekty. Nie jesteśmy jakimiś samurajami z kodeksem walki i nie musimy się trzymać jednej postaci aż do śmierci, to tylko gra.
Wolałbyś żeby wszyscy grali tylko Ryj/Akuma/Guile?
Ja tam bym wolał. Dziesięć razy lepiej gra mi się z shoto niż z jakimś Vegą, Genem czy innymi pokemonami.
Dzieki takiemu rozwiazaniu nie ma stania wlasnie w rogu i caly czas tylko sonic boom czy hadoken.
No sorry, ale jeśli ktoś przegrywa z graczem stojącym w rogu i puszczającym kulki to to jest tylko i wyłącznie jego wina.
Niemniej głupio, gdyż innej taktyki jak ganianie powolnym zawodnikiem jakiegoś Goku po ekranie nie uważam za szczyt emocji w mordobiciach :P
Eee... strasznie dziwne to zdanie, przypuszczam że chodziło ci o coś innego niż napisałeś ;p


Co do dyskusji o tym czy parry jest fajne czy nie to, głupio mi to mówić, obie strony gadają głupoty ;] Parry jest bardzo fajną rzeczą, gdyby go nie było to sf3 byłby po prostu drugim super turbo, tyle że z innymi postaciami. Po co komu dwie tak bardzo podobne gry? Tak samo jest z sf4, po co robić drugiego 3s'a? To że nie ma parry i to że że projectile odgrywają dużą rolę nie oznacza, ze gra nie wymaga skilla i movementu (lol, w ogóle co za pomysł). Widać, że niektórzy nie wiedzą co to różnorodność w grach. Widać, że niektórzy nie mają pojęcia co to spacing i zoning i do czego tak naprawdę służą fireballe w bijatykach.

krill

  • [Zachodniopomorskie]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1149 dnia: Wrzesień 20, 2010, 12:24:00 »
Parry pomylka? Ja jebie. Najlepsza chyba rzecz w bijatykach 2D jaka byla.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1150 dnia: Wrzesień 20, 2010, 12:32:43 »
1. fireball
2. custom combo
3. air dash

Parry może być czwarte ;d

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1151 dnia: Wrzesień 20, 2010, 12:56:12 »
Ja bym na miejscu 1 dał Fatality z MK ... :P
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1152 dnia: Wrzesień 20, 2010, 13:44:10 »
kwestia gustu z parry i tyle, nie ma co się kłucić co do air dasha to... :>
snejuuu! ty łobuzie wiesz, że erdasze so zuuee!
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

MaDJaRwAL

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: MaDJaRwAL_PL
  • Skąd: sosnowiec
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1153 dnia: Wrzesień 20, 2010, 14:04:07 »
Sneju ja nie mowie ze SF4 czy SSF4 nie wymaga skilla i movementu.Parry wprowadzily inna taktyke gry.Chodzilo mi o to ze nie ma juz stania w rogu i tak jak wyzej napisalem.Gracz musi kombinowac jak podejsc itd.Powiem tak wedlug jednego z najlepszych graczy w 3rd w Polsce Lukasza Pycha pozdro Pychu :) zaden Street Fighter nie wymagal takiego Skilla czy Movmentu wlasnie dzieki parra.


Uploaded with ImageShack.us

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1154 dnia: Wrzesień 20, 2010, 14:43:16 »
Po sieci YT szukałem walk specjalnie Zang vs Akuma i znalazłem coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=WYX-Y7Dc0rM
Jak widać nawet z 10k BP walka tych dwóch wygląda podobnie (poza faktem, że ten Akuma umiał coś w bezpośrednim starciu).

Wprowadzić osobną ocenę za styl walki, jakiś algorytm do jej obliczania przypisać i też by było dobrze :) W zasadzie, to znakoKU..Amicie :D Bo jak w każdej grze, tak i tu o widowiskowość także chodzi. Bo chyba mało komu podoba się kamehowanie przez ekran przez 3/4 walki ;)
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!