Autor Wątek: SSF4 na wesoło  (Przeczytany 57288 razy)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 19, 2010, 13:19:44 »
Obawiam się, że Hakuma będzie kolejną "joke" postacią ehh :( Grając z apoloniuszem w haderemixa wczoraj, uświadomiłem sobie iż wcześniej większość zawodników była bad ass mofos. Blanka wyglądał jak ogromny potwór z dżungli, dhalsim to był nakoksowany rzeźnik a rogal wyglądał jak morderca. Pozatym sama gra jest mega surowa i ciężka (Kiss of death etc), wystarczy kilka sekund i po tobie. Czy też nie uważacie, że capcom powinno odejść od casualnego/dziecięcego podejścia i wrócić do korzeni?? W końcu sf4 miał z założenia być odświeżoną dwójką. Brakuje mi ssf2t focusa, nowszej grafy i świetnych animacji i dźwięków z sf4, ale z chęcią wróciłbym do dużych obrażeń, "cięższej" oprawy wizualnej i designu, szybkiej rozgrywki, mocnych rzutów, braku dasha i braku tych $%^&*( skrótów inputowych, które doprowadzają mnie do pasji w sf4 :(
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Fazza

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Fazza_PL
  • Skąd: Grudziądz
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 19, 2010, 14:31:29 »
Całe szczęście, że Capcom idzie do przodu a nie opiera wszystko na starszych częściach. Chcesz ze Streeta zrobić KOFa?

Możesz mi to przybliżyć?
Cytuj
Czy też nie uważacie, że capcom powinno odejść od casualnego/dziecięcego podejścia i wrócić do korzeni??
Co poza skrótami uważasz za casual? Jakie podejście w ogóle? ;).

Chcesz szybkiej walki, mocnych rzutów, brak dasha, duże obrażenia? Nie wyobrażam sobie tego i chyba dobrze :-X.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 19, 2010, 15:07:37 »
Fazza, chodzi mi o:

1. lenient inputs (shortcuts etc)
2. Easier spacing with dash
3. slower pace of battle (less damage from combos, less stuns etc)
4. Much bigger stages
5. Big reversal windows
6. Weaker throw game
7. "Cartoony", childish art direction

sorry, że po ang, ale nie chce mi się pisać ponownie więc robię copy paste własnego posta z srk :p
Generalnie chodzi o to aby street bardziej przypominał streeta a nie dragonballa :) Już nawet pomijając niuanse mechaniki itp, to jakich moronów zrobili w tej części z niektórych zawodników to głowa mała. Te ich maski jak dostają i teksty po walce.. ok rufus rozumiem, dan jest też dla jaj, ale zangief, honda, blanka, dhalsim, ken (wygląda jak opóźniony paź na dece!). Rozumiesz :)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

GHETTOkingSAS

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Nidzica/olsztyn/gdynia
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 19, 2010, 16:03:20 »
jesli dash uwazasz za wade w grze to wez sie ogarnij  ;)
areny sa zajebiste :)
okno na reversal - wielkie mi co :) - to laczy sie z narzekaniem na uproszczenie inputu - skoro jest taki prosty to czemu ludzie daja sobie wmashowac SRK w twarz xD chyba maja problem z inputem  i linkami, a taki ten input uproszczony jest :) to czemu nikt nie czesze linkow 1ramowych nonstop ? :)

art direction - kwestia gustu, mi to dragon balla nie przypomina

a ze da sie z rzutu wyrwac bez utraty dmg to tez dobrze

tez marudzilem ale doszedlem do wniosku ze lepiej nauczyc sie grac niz pierdolic farmazony :)

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 19, 2010, 17:12:07 »
SASu ma rację.
Dla capcomu nie problem jest zrobić grę bardzo trudną, bez bufferingu, z zerową tolerancją na błędy w inpucie, z uproszczonym poruszaniem się. Problem jest taki, że później mało kto może taką grę kupić. Bo nie każdemu może spodobać się taki surowy system którego dobre ogarnięcie będzie wymagać od grającego ponad przeciętnych umiejętności.
Dlatego muszą oni szukać złotego środka. Zrobić grę tak by nie była zbyt ciężka do opanowania a jednocześnie nie była za łatwa.

Często jest tak że z jednej strony ktoś narzeka na to że jest zbyt łatwo, a z drugiej strony ta osoba mocno ustępuje w każdym elemencie gry takim czołowym graczom z jap, i często egzekucja jest na pierwszym miejscu tych elementów.

GHETTOkingSAS

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Nidzica/olsztyn/gdynia
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 19, 2010, 17:31:57 »
dokladnie, tak narzekaja wszyscy na ten input a przychodzi co do czego to nic nie wychodzi xD

nie to zebym sam byl jakims kosiarzem xD ale nie mozna narzekac na skroty w inpucie (tolerancje skosów) , ja tam klepie srk po staremu a nie df df xD 

jak komus wychodzi srk zamiast ultra albo teleport zamiast ultra, to nie wina uproszczonego inputu tylko zlej egzekucji danego ciosu ;)


ornit

  • Gość
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 19, 2010, 22:09:41 »
Chcesz szybkiej walki, mocnych rzutów, brak dasha, duże obrażenia? Nie wyobrażam sobie tego i chyba dobrze :-X.
Bo nigdy w odsłony SF2 nie grałeś

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 19, 2010, 22:54:22 »
1. lenient inputs (shortcuts etc)

Mniej tępego trenowania manuala.

2. Easier spacing with dash
4. Much bigger stages

Nie do końca się znosi, ale pasuje do siebie. Poza tym ten spacing nie taki zupełnie easier, bo absorbowanie fireballi dużo zmieniło na korzyść space'owanego.

3. slower pace of battle (less damage from combos, less stuns etc)

Więcej rzeczy da się zrobić na reakcję a z drugiej strony jest więcej okazji na rozpoznanie patternów przeciwnika.

5. Big reversal windows
6. Weaker throw game

Po knockdownie nie mamy już tak totalnie przewalone.

7. "Cartoony", childish art direction

"Kreskówka" lepsza niż dążenie do realizmu. Choć i tak poza ekstremalnymi przypadkami (Rufus) nie ma to większego znaczenia - opatrzy się prędzej czy później. Już bardziej czepiłbym się niekończących się ultrasów.

Gra jest po prostu inna niż poprzednie co wywołuje automatyczną reakcję obronną u starych wyjadaczy, którzy czują się zrobienie w jajo. "Jak to można sobie tak reversalować wszystko łatwo, szybko i przyjemnie? To ja tyle ćwiczyłem techniki pozwalające uzyskać >80% skuteczność przy jednoklatkowym reversalu i to wszystko na marne? Jak to tak, że teraz przy ekstremalnym rushdownie dostaję kontrę znikąd? Że co, miałbym zmieniać styl gry i miksować granie na karę z ofensywą? NIGDY! SyF4, 3s/A2/ST/HF forever."
Tak było, jest i będzie, taka naturalna kolej rzeczy jest.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 19, 2010, 23:08:31 »
Heh temat miał być na wesoło, a momentami zrobiło się całkiem na poważnie xD.
Szostak - pseudo cytat z wyjadacza zajebisty, ubawiłem się.

Fazza

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Fazza_PL
  • Skąd: Grudziądz
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 19, 2010, 23:58:34 »
Chcesz szybkiej walki, mocnych rzutów, brak dasha, duże obrażenia? Nie wyobrażam sobie tego i chyba dobrze :-X.
Bo nigdy w odsłony SF2 nie grałeś
Jasne że grałem. Odnoszę tylko wrażenie, że Wy chcecie zrobić z SFIV kolejny remake SSFII. Kolejne odsłony SF powinny wnosić nowe pomysły w systemie walki a te w czwórce uważam za udane. Pewnie jeszcze nie jedna wersja SFII wyjdzie, więc się nie martwcie.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 20, 2010, 17:50:28 »
Ja jestem zdecydowanie za tym, żeby sf4 pozostało takie jakie jest. Powód jest prosty - po co robić kolejnego sf2? ST nadal żyje i się w to gra, tak samo 3s. Jaki jest cel robienia dwóch praktycznie identycznych gier, gdzie największą różnicą byłaby grafika? Ja wolę zamiast tego trzy odmienne gry, w których podobieństwo ogranicza się tylko do fundamentalnych założeń serii.

Zresztą, walić SF. CvS2 4 life 8)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 20, 2010, 19:01:11 »
okno na reversal - wielkie mi co :) - to laczy sie z narzekaniem na uproszczenie inputu - skoro jest taki prosty to czemu ludzie daja sobie wmashowac SRK w twarz xD chyba maja problem z inputem  i linkami, a taki ten input uproszczony jest :) to czemu nikt nie czesze linkow 1ramowych nonstop ? :)

A co ma okno do reversali albo skróty, które więcej psują niż upraszczają wspólnego z trudnymi linkami?
Są postacie z arcytrudnymi linkami i ciężkie technicznie z jednej strony, z drugiej strony masz uproszczone inputy np. na shoryukena (co mi przeszkadza np.) i duże okna na reversale - co procentuje najbardziej dla i tak już mocnych postaci.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 20, 2010, 19:18:10 »
A co do designu nie chodzi mi o to aby gra poszła w stronę realizmu, gdzie ja coś takiego napisałem?? Realizm dla serii gdzie ludziki strzelają magicznymi kulkami to ostatnia rzecz której bym chciał. Czy muszę przytaczać sam swoje własne wypowiedzi? Grafika w ssf2t nie jest realistyczna, tak jak napisałem chodzi mi o to, że obecny wygląd niektórych postaci jest kiepski ponieważ je ogłupia. Na szczęście nie gram blanką, hondą czy zangiefem ale nie muszę żeby wiedzieć, że byłbym wkurw$%^& gdyby okazało się że w SFV Dyktator jest goofy klaunem, który trzaska śmieszne maski, drapie się po dupie i generalnie wygląda co najwyżej "pociesznie".
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

TasTer

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1102
  • Płeć: Mężczyzna
  • Opieka Społeczna
    • Zobacz profil
    • .
    • Email
  • PSN ID: TasTerPL
  • Skąd: Szczecin
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 20, 2010, 19:33:29 »

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 na wesoło
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 20, 2010, 19:58:45 »
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.