Autor Wątek: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?  (Przeczytany 25571 razy)

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 24, 2013, 14:52:58 »
Nowe pokolenia chcą szybkiej wygranej za przysłowiowe minimum wkładu własnego. Dajmy im easy win i popularność a przyjdą do nas tłumnie.
Na krótką metę to zrobi robotę, ale później przyjdzie im się zderzyć z brutalną rzeczywistością turniejów i co wtedy? Gorycz porażki i zgorzknienie? Kolejni zapaleńcy po mityngu z lodówką, mówiący, że ta gra jest zjebana, bo Law ma za szybkie kombinacje?
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 24, 2013, 17:09:17 »
Chyba warto zacząć dyskusję od tego, że może traktowanie Tekkena jako synonimu bijatyk kiedy mówimy o rozwoju sceny nie jest dobrym pomysłem.  Zdaję sobie sprawę, że mało komu zależy żeby, nawet na polskim gruncie, skończyć z podzialami na SCENĘ 2D i  3D (+ gdzieś Mortal na boku). Żarciki i niesprawiedliwe etykietki są na porządku dziennym – to wymaga pracy, czasu, a może nawet ma swój urok. Uważam jednak, że nie możemy sobie pozwolić na rozbijanie sceny bijatyk przy tak niewielkiej ilości aktywnych graczy w kraju. Może 2D stanowi 20-30% wszystkich fanów bijatyk, ale to nadal te 20-30% więcej. Trzymanie sie razem jest tym bardziej istotne jeśli chcemy 'konkurować' z esportami.

Chyba, że temat powstał wyłącznie dla raportu dla Namco i 'słabnąca scena bijatyk' to nic innego jak skrót myślowy dla 'słabnącej sceny Tekkena'.

Anyway.

Cytuj
Trzeba poanalizować, co takiego mają inne gry, że bijatyki popadły w zapomnienie. 
Temat rzeka, ale najkrótsza odpowiedzią będzie – online. Wszystkie gry, które odniosły gigantyczny sukces (nie tylko ostatnio) to gry multiplayerowe, które defaultowo są grane przez sieć. Specyfika bijatyk jest taka a nie inna. Granie offline zawsze będzie superior doświadczeniem i jedyną 'prawdziwą' formą tego gatunku. Tego nie przeskoczymy. To leży u podstaw kolosalnych różnic. Oczywiście dobre netcodey w bijatykach to nadal istotna sprawa, która tylko może pomóc. Potem mamy takie sprawy jak PC i free 2 play (chociaż w tym kierunku producenci bijatyk już próbują eksperymentować).  Ostatnia rzecz to być może popularność gier zespołowych.
IMO to najważniejsze różnice.

Cytuj
- Być może zasada "easy to learn, hard to master" - w bijatykach wszędzie jest "hard"?
I tak i nie. Jak już Hi pisał, Tekken (albo bardziej gry - 3D w ogóle) mają tą przewagę nad 2D, że można w nich zrobić coś 'fajnego' zwyczajnie mashując bez żadnego treningu i zrozumienia systemu. To świetny start dla wielu osób, z których część później bardziej zagłębia się w mechanikę gry, żeby zbić np. osiedlowego mistrza. Gry 2D nie mają tego luksusu, bo wiele osób mających pierwszy kontakt z bitkami nie potrafi wykręcić zwykłego QCFa. Gry, których combosy opieraja sie na linkach a nie chainach mają jeszcze bardziej przerąbane.
Z drugiej strony Tekken (w mniejszym stopniu inne gry 3D) w obecnych czasach jest tak złożoną grą, która wymaga niesamowitej ilości suchej wiedzy, że może być to nei do przeskoczenia dla osób, które chciałyby wyjść z poziomu 'osiedlowego zabijaki' gdzieś wyżej. Rozpoczynanie poważnej przygody z tą serią jeśli nie mialo sie z nią wcześniejszych kontaktów wygląda niesamowicie odstraszająco.
Tutaj gry 2D mogą mieć niewielką przewagę, bo move listy i często też ilość postaci w rosterze jest znacząco mniejsza.
Tym sposobem Tekken jest bardziej zbliżony do 'esportów', albo nawet bardziej przystępny w najwcześniejszym stadium niż one. Potem rożnice się powoli zacierają. Każdy gatunek gier na turniejowym poziomie wymaga niesamowitej ilości pracy i doświadczenia. LoL czy CoD nie będą tu żadnym wyjątkiem.

Cytuj
- Community się zrobiło dość nieprzyjemne? (szczególnie w US) Przegranie bardziej boli niż w innych grach?
Zupełnie nie wiem skąd ten pomysł :plaza:. Przecież scena bijatyk w stanach kwitnie i czemu po wyjściu ze śmierdzacych arcadeów miała by się zrobić mniej przyjemna? Zmiany jeśli są to tylko na lepsze. A u nas? Ja jestem na scenie dopiero od 4 lat, ale nigdy nie odczułem jakiejś zmiany na gorsze. Zresztą nastawienie graczy nie ma tu nic do rzeczy, bo wspomniany LoL czy CoD sa przecież znane ze swoich toksycznych atmosfer :niefajna:. Sprawa zatacza krąg i znowu wracamy do tematu offline. Grając w bijatyki dużo więcej ma sie kontaktów pysk w pysk, a to w dzisiejszych czasach dla wielu osób duży problem. Ludzie nie chcą przyjeżdżać, bo 'nikogo nie znają', 'są słabi', 'za daleko', a i zwyzywać przeciwnika w realu jest trudniej.

Cytuj
- Mały nacisk na historię postaci? Story mode? 
Nah. Popularne gierki wcale nie maja dużo bardziej rozbudowanych czy lepszych historii postaci. Nie w tym rzecz. Zresztą np. znacząca część fanbase'u Skullgirls to ludzie zafascynowani story i samymi postaciami. Czy to przekłada się na graczy turniejowych? Jak sie okazuje wcale nie, bo ci ludzie nie są zainteresowani graniem na poważnie. Wolą rysować swoje hentai doujiny.

Cytuj
- Brak oficjalnego wsparcia dla technikaliów gry? (Oficjalna frame data, na podstawie której mogłyby powstawać serwisy www)
To na pewno. Bijatyki od lat zaniedbują takie sprawy jak tutoriale i trening mode. Injustice teoretycznie ma ingame frame datę (aka ramkę danych), ale jest to wykonane tak biednie, że mogłoby tego nie być. Wspomniane już Skullgirls miało całkiem rozbudowany samouczek. Ba, przecież nawet TTTT2 było chwalone za większą ilość opcji do nauki. Street Fighter x Tekken dawał możliwość treningu przez sieć z drugą osobą. Nadchodzący Killer Instinct podobno ma mieć świetny tryb treningu i najbardziej rozbudowane tutki do tej pory.
Widać, że twórcy powoli budzą się i zaczynają pamiętać o tych sprawach. Z drugiej strony popatrzmy znów na LoLa, czy fpsy. Czy te gry oferują ingame cudne tutoriale i stratsy? Większość contentu produkują gracze – zupełnie jak w przypadku bijatyk. Czy więc jest to faktyczny problem?

Cytuj
[...] reanimujmy nowego Mortala. Ludzie to kochają bo nie bawią się w klatki czy przewagi. Gra jest popularna, widowiskowa i "łatwa" - L2+R2 = MASAKRA NA EKRANIE i wielkie WOOOOOOOW!
Przestańmy patrzeć na to co nas interesuje w bijatykach tylko na to co interesuje ludzi niegrających w nie na co dzień - tekken dla opornych!
Jak dla mnie to totalnie bzdurne podejście. Próbowanie stworzenia SCENY BIJATYK byle w co, byle by było mija się z celem. Nikt nie próbuje stworzyć sceny MOBA i zachęcać ludzi LoLem do grania w DotĘ. Trzymać trzeba się razem, ale wspierać należy swoje gry, a nie jakąś enigmatyczną SCENĘ.
Bijatyki zawdzięczają swoją popularność i rozkwit pasji ludzi, a nie reklamom w gazecie.
Nowych graczy warto przyjmować ciepło i myśleć o atrakcjach dla gapiów na turniejach, ale moim zdaniem oni przyjdą do nas kiedy zobaczą, że my się dobrze bawimy. Wiadomo, że to trzeba zaprezentować odpowiednio, ale najpierw musimy faktycznie się tam dobrze bawić i w ogóle tam być. Przecież jak wielu mamy graczy, którzy coraz rzadziej lub w ogóle nie pojawiają się na eventach. Zajmijmy się sobą, a nie nawoływaniem.
Tym bardziej pomysl z Mortalem wydaje się komiczny. Seria oczywiście cieszy się popularnością w Polsce, ale takie (jak to Junior na shoutboxie ujął) 'zarzucanie sieci' to zwyczajne robienie ludzi w bambuko i hipokryzja. 'Ej pograjcie sobie w Mortalka, easy winki, easy gierka! My sobie pogramy w prawdziwe bicie na boku.' Potem ktoś próbuje się przesiąść i 'ojej. Jednak bijatyki nie są łatwe i przyjemne! Co za niefart. Zbierasz wpierdol'. Takie podejście wcale nie wyszukuje ludzi z mindsetem do bijatyk.
Pomijam już fakt, że prawie nikt zaczynający przygode z bijatyki od MK (zarówno w Polsce jak i na świecie) nie przesiada się na inne bijatyki (oprócz IGAU, które oczywiście jest u nas martwe).

Mam nadzieję, że wprowadziłem trochę inną czy może szerszą perspektywę na problem. 

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 24, 2013, 19:29:29 »
Spytałam się kumpla spoza sceny, co według niego ludzi przyciąga do gier.


- stroje, itemy, statsy, rankingi, jakaś waluta do zbierania
- możliwość pochwalenia się powyższym wszędzie gdzie to tylko możliwe (tego bijatyki NIE mają, próbował to rozpocząć Tekken ze swoim WTF ale zupełnie się źle za to zabrał. Gracz powinien móc się również pochwalić jak ubrał postacie - niektórych to kręci, widać to na forum Tekken nation.)
- eventy (również online) sezonowe lub nie - tutaj widzę Tekken Revo coś chce robić, bardzo fajnie!
- podział graczy na LIGI - bronz, srebro, złoto, diament... rangi byłyby drugorzędne. Wtedy biedne noobki zostałyby oddzielone od wymiataczy co znacząco podwyższyłoby ich samoocenę
- inny system rankowania i matchmaking - taki jak w Lolu, Starcrafcie itp. Po co wynajdywać jakiś inny system skoro od lat funkcjonuje ten słuszny i sprawdzony?
- blogi, tutoriale, guide'y - bazujące na szablonach, jest pełno stron z guide'ami do LoL'a na przykład. To też przyjdzie wraz ze wzrostem popularności bijatyk.
- mini-gierki Tekkenowe, jak np. Tekken bowl, również z rankingami online.


Gdyby bijatyki poszły po rozum do głowy i zrobiły to co powyżej, byłoby o niebo lepiej.

Może ktoś jeszcze wyłapie jakieś różnice? Przypomni sobie w co grano kiedyś a w co teraz i dlaczego? Jaka jest konkurencja dla bijatyk?
Dla mnie coraz bardziej widać, że chodzi tu o dostępność danych. Po wyłączeniu WTFa nie można nikomu zaszpanować online - trzeba włączyć konsolę.


Ja akurat będę zbierała wszystko, co dotyczy Tekkena (i ewentualnie Soul Calibura) - ten raport pójdzie do Namco.
Ale oczywiście wszyscy mogą się tu wypowiadać, cały czas trwa brainstorm :)
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2013, 19:32:28 wysłana przez Tenshimitsu »
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

JuniOr

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 352
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Łódź
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 25, 2013, 03:22:05 »
To ostatnie to chyba ty napisałeś nazywając ich do tego frajerami.
Przydało by ci się wypić ze dwie kawy kiedy czytałeś co pisałem.

Widzicie tą kicie powyżej? To ja tak urządziłem Azazela :P

sla

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
  • Skąd: Kraków
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 25, 2013, 08:39:44 »
Gargooletz, masz sporo racji. Jeśli chodzi o bijatyki łotam praktycznie tylko w MK, bo urzeka mnie gierka pod każdym względem począwszy od MK1. Być może i jest to gra do piwka, ale jeśli są ludzie, którzy chcą w to grać i rywalizować (bez względu na to, jak jest kulawy system gry) to czemu ich pomijać?

Ligi i turnieje online też są dobrym pomysłem, pomimo że to offline tak naprawdę wyłania "true master".

Nie wydaje mi się, żeby kierunek z gazetami był dobry. Papier powoli umiera i nic tego nie zatrzyma - no chyba, że robić Ebookowe wydania.

A gdyby wrócić do koncepcji strony backdasha z poradnikami, opisem systemów itp. itd.? To było fajne, a na backdashu jest przecież sporo materiałów żeby taką stronę zapełnić.

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 25, 2013, 09:08:26 »
http://kwejk.pl/galeria/1936890/0/tla-w-bijatykach-2d-to-prawdziwa-sztuka.html#gallerypic

Dwade tak ignorowane
wow

Bardzo ładnie. Natomiast ostatni ślad 3d w tej stronie internetu (kwejk, jebzdzidy, etc.) to było to:

- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 25, 2013, 20:12:34 »
Może jeszcze raz klarowniej zaznaczę najważniejszy punkt mojego mędzenia, bo widzę, że tu Hi rozmywa temat heheszkami.

SCENA 2D niczego od sceny Tekkena nie wymaga. Nie chce wpaść i się nachapać tego na co pracowaliście przez lata. Chodzi tylko i wyłącznie o to, że robienie wspólnych eventów to zwycięstwo dla wszystkich. Czy rozmawiając ze sponsorami nie zabrzmi lepiej, że na turnieju było 100 osób a nie 70? Przecież im chodzi o przepływ ludzi.
Jedynie tacy sponsorzy jak Namco nie będą zainteresowani fanami konkurencyjnych firm.

@Sla
Sry, że potraktowałem twoją gierkę dość nieuprzejmie, ale stanowiła tylko narzędzie w dyskusji. I to nie żadna gra do piwka tylko normalny turniejowy tytuł. Owszem, system ma dużo problemów i sam nie jestem fanem gry, ale przecież samo się nie gra ; )
Dlatego też nie chcę nikogo pomijać. Jeśli ludzie chcą grać w MK to i sam chętnie bym urządził dla nich turniej. Chodziło mi o to, że używanie MK jako przynęty na nowych graczy jest IMO chybionym pomysłem.

@Junior
Po pierwsze nie wiem, czemu się oburzasz, bo określenie 'zarzucanie sieci' nie jest dla nikogo obraźliwe i trafnie opisuje twój zamysł. Po drugie moja pamięć nie jest w takim złym stanie ; )

Cytuj
Gargooletz [24|PaĹş 13:37 ]:   zarzucanie wędki na frajerów
Gargooletz [24|PaĹş 13:38 ]:   a potem 'ojej jednak bijatyki wcale takie nie sa! teraz wp***dol'
[...]
JuniOr [24|PaĹş 13:38 ]:   nie wędki tylko całkiem sporej sieci

Grey

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 385
  • Płeć: Mężczyzna
  • 未だ未だ
    • Zobacz profil
    • facebook/Tekken-TEJ
    • Email
  • Gamertag: \m/
  • PSN ID: TekkenTEJ
  • Skąd: Poznań TEJ-city
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 25, 2013, 21:12:23 »
@Gargooletz

Cała ta batalia 2Dvs3D przypomina mi rozmowę o wyższości Ferrari nad Lamborghini lub na odwrót.
Relacje społeczności 2D z TK można opisać krótkim dialogiem...

2D: Załatwiliście monitory/TV, konsole, promocje, sponsorów to my przyjdziemy na Wasz turniej i będziemy grać w 2D, ok?
TK: eee, a może nie
2D: jak to nie?!?
TK: zróbcie se sami lub mi zapłacie, to zorganizuję wypas turniej 2D
2D: ...

Wróćmy do pytania w temacie "Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?"

Jak Wam podobały się konkursy np. juggli lub VS z Mistrzem Polski na TEJu 8?
2x słuchawki przy każdym stanowisku to dobry pomysł?
2x Pady przy każdym stanowisku zachęcające do zabawy casuali to dobry pomysł?
Komentarz na żywo, rozmowy na streamie ze znanymi graczami są si?

Kot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 935
  • Płeć: Mężczyzna
  • no-life 4life
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Nekonushi
  • Skąd: Warszawa
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 26, 2013, 00:39:34 »
Jak ktoś się zastanawia dlaczego, gdzie i jakie gry są popularne, to polecam zwrócić uwagę na to, co przyciągało ludzi do gier w różnych okresach czasu. Capcomy w stanach mają ugruntowaną pozycję ze względu na arkejdy. Tekken w europie ze względu na PSXa. Ale taki np. Smash Bros też wyrósł na gruncie gierki, w którą ludzie grali sobie ot tak każualowo, a potem pomiędzy jednym osiedlowym beefem a drugim robił się turniej. Tyle, że z tego wyrosło co najwyżej pierwsze pokolenie graczy, co do którego wszyscy się chyba zgadzają, że powoli wymiera. I ciężko mi uwierzyć, że komuś przyciągniętemu leaderboardsami czy fabułą postaci będzie się chciało przyjść na turniej - jak zauważył Gargooletz, Skullgirls to bijatyka od podstaw skonstruowana z myślą o grze turniejowej i ma tysiące fanów jej fabuły, postaci, rysunków i takich tam, ale nikt w nią nie gra. Wydaje mi się, że wśród nowych na scenie najwięcej jest osób, które już gdzieś poczytały o tych wszystkich klatkach i hitboxach, oglądają czasem streamy i myślą "też bym chciał na taki turniej pojechać". Dlatego wydaje mi się, że najwięcej byśmy zyskali starając się o zorganizowanie stref bijatyk na jak największej liczbie gierkowych eventów. Zresztą wydaje mi się, że jak na razie to właśnie w tym kierunku wszystko szło, największym problemem jest rozmycie i ciągłę zastanawianie, czy to na pewno ma sens :p
smh tbh fam

JuniOr

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 352
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Łódź
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 26, 2013, 02:00:01 »
Dobra Grey nic nie wniosłeś.
Chłopaki mają rację że trzeba organizować razem z tym że razem sie nie da bo... i tu mozna by wymieniać waśnie sraśnie i inne takie. 2d vs 3d, tenshi vs robson, grey rucha małolatki etc. I tak to jest że większość robi pod siebie mając za pretekst robienie dla innych. Nie da sie współpracować kiedy każdy chce czego innego. Dla tego mamy kilka obozów które działają we własnym zakresie i starają się wybić na tym co uważają za stosowne. Jest to jak najbardziej logiczne i sensowne. Tylko błagam (i tu prośba do ludzi którzy znajdują się najbliżej mnie) współpracujmy razem, nie róbmy sobie wkoło dupy. Nie warto. Nikt na tym nie zyska a wręcz straci :)

Tak więc kto ze sceny 2d w jakie gry chciałby regularnie pograć? Ile osób etc? I czy nie usłyszę znowu od współpracującego sklepu że jakiś pajac oczerniał mnie i resztę współorganizujących - tzn. że nagrody nie były takie jak zapowiedziane i że został oszukany?

Widzicie tą kicie powyżej? To ja tak urządziłem Azazela :P

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 26, 2013, 03:37:03 »
Odnosząc się do postu Juniora, moim zdaniem właśnie rozwijanie lokalnych scen w dużych miastach/rejonach i integracja lokalnych graczy to jest kierunek, w jakim powinniśmy iść. Wiadomo, z dużymi ogólnokrajowymi eventami nie jest tak różowo, jak chyba wszyscy by chcieli, ale raczej każdy się zgodzi, że mogło być zdecydowanie gorzej. Teraz mamy właściwie cztery regularne eventy w roku (dwie Bursy, TTT, komiksy), do tego dochodzą pojedyncze turnieje jak WCG dwa lata temu, Capcom Fight Club i Laguna w zeszłym. Najbardziej zaniedbywane są właśnie lokalne fgc. W Polsce jest naprawdę sporo ludzi, którzy grają w bijatyki casualowo, i mówiąc "casualowo" nie mam na myśli osób które nawalają w guziki z kolegami na imprezie i mają z tego ubaw, tylko osoby które naprawdę grają, nawet jeśli grają na bardzo niskim poziomie i może nawet nie kumają tak naprawdę, o co w tych grach chodzi. Takim graczom może gdzieś tam od czasu do czasu przemknąć, że jest w ogóle jakaś scena i ludzie grają w te gry na poważnie, ale motywacja bardzo szybko ucieka jak człowiek dowiaduje się, że najbliższe wydarzenie, a co za tym idzie okazja na zapoznanie się z tym wszystkim, będzie za kilka miesięcy, a w dodatku trzeba będzie przejechać się kilka dobrych godzin pociągiem. Perspektywa cotygodniowych spotkań w określonych miejscach, może nawet weekly turniejów/ranbatów, najlepiej z postawionym streamem, jest zdecydowanie bardziej przyjazna i przystępna dla nowych graczy, poza tym skoro nie ma problemu odległości, to nie ma żadnej przeszkody w zabraniu ze sobą znajomych. Ja sam planuję już od jakiegoś czasu zorganizować coś takiego w trójmieście, idzie to powoli z powodu ograniczonych funduszy, ale nie poddaję się. :potter:

Nie wspominam już nawet o tym, ile regularne granie, zwłaszcza w warunkach turniejowych, dałoby obecnym już na scenie graczom jeśli chodzi o ogranie/experience. Win/win dla wszystkich. :>

Grey

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 385
  • Płeć: Mężczyzna
  • 未だ未だ
    • Zobacz profil
    • facebook/Tekken-TEJ
    • Email
  • Gamertag: \m/
  • PSN ID: TekkenTEJ
  • Skąd: Poznań TEJ-city
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 26, 2013, 04:56:58 »
Snake od czasu konsumpcji parówki wraz z plastikowym "flakiem" u Velura sporo oleju się w Twojej głowie zebrało. Podpisuje się pod tym co napisałeś rękąma i nogami.

Moja propozycja to Ogólnopolska Liga Bijatyk.
Zamysł jest prosty, dzielimy się na województwa (to naturalny nawet jak na chwile obecną podział), każde z województw we własnym zakresie szuka miejsca na cotygodniowe mecze ligowe.

W jednym tygodniu Tekken, w kolejnym Street Fighter (chyba ze jest popularniejsza bitka 2D), układ z pubem/lokalem (bo to są imo miejsca docelowe) polega na tym że 20% od zakupionych przez uczestników spotkania ligowego produktów (np. na hasło "bitki") przekazują cotygodniowo naszemu skarbnikowi wojewódzkiemu.

Ten z ma za zadanie gromadzić na koncie środki z których pod koniec ligi 3 najlepszych graczy dostanie dofinansowanie na wyjazd by zmierzyć się w wielkim finale ligi w formule SBO. Co roku inne miasto (województwo) gości finalistów.

Zwycięscy SBO z kolei dostają resztę siana w ramach dofinansowania do wyjazdu na turniej międzynarodowy (np. Ultimate Tournament w Paryżu), finaliści mogą też z pośród siebie wybrać/wylosować 1 osobę, która pojedzie bo wiadomo że milionów to nie będzie.

Co jest potrzebne:
- Pomoc prawnika by skonstruować umowę podpisywaną przez goszczący nas lokal oraz uregulować kwestie fiskusa
- Statut prawny, stowarzyszenie jakieś pewnie czy coś
- System kontroli środków, najlepiej strona internetowa na którą dane będzie wprowadzać tak właściciel lokalu lub jego pracownik jak i skarbnik (ukłony w str. Tenshi)
- system i zasady rozgrywek ligi (wiadomo dla Di robota)
- Sędziowie ligi
- Zaplecze techniczne do stremów (każdy we własnym zakresie sobie radzi, jak np. wawa ogarnie stream to będzie miała stream a np. poznań nie bo tam dajmy na to nikomu się nie chcę)
- Promocja, czyli fejs, streamy, strona ligi (znów Tenshi, gotowe serwisy mogę prowadzić)
- Zapał! Inicjatywa ma realne szanse wypalić w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu
- Współpraca i cierpliwość, wpierw będzie sporo pracy by z czasem wszystko samo szło swoim torem


Co zyskujemy:
- Elastyczny, zregionalizowany system ogólnopolskiej rywalizacji
- Realny punkt odniesienia dla potencjalnych sponsorów, bo mamy w swoich rękach coś konkretnego, lepszego niż banda ludzi śmigających PKPem po kraju by pograć w gierki
- Samonapędzający się system promocji i motywacji - jesteś PRO, chcesz jechać na finały do Warszawy i mało za to zapłacić? No to zaraź swoją pasją znajomych, z każdym zakupiony w pubie piwem dokładają Ci do biletu. A jak wiedzą że dokładają to gdy już pojedziesz będą Ci kibicować

Przedstawiam pomysł w sposób sielankowy, zgrzytów i problemów nie unikniemy...
Jednak jest to imo najsensowniejsze co można z naszą sceną zrobić, a zainteresowanie tematem rośnie bo w bitkach jest e-sportowy potencjał.
Sądzicie że MaxFlo wpakuje w Devila siano ot tak bo jest ujmujący, nie sądzę.
Oni i kolejni po nich będą chcieli zbudować scenę na miarę tych PCtowych bo jak jest scena są i pieniądze.

Napiszcie co sądzicie o moim pomyśle, najistotniejsze są dla mnie przemyślane i wiążące opinie osób z umiejętnościami przydatnymi przy tym projekcie - Tenshi, Di, ManieQ, streamerzy, prawnicy (są jacyś na forum, ktoś ma w rodzinie?)

Czekam na konkretne opinie, żadnego p***dolenia "a ja bym zrobił to tak"
Mnie interesuję Czy To Robimy (?!?), nad niuansami będziemy rozwodzić się później.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2013, 05:03:12 wysłana przez Grey »

Szyper

  • Bezkitu Team
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Poznań
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 26, 2013, 07:13:15 »
Tu jest pytanie o Tekkena konkretnie..

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 26, 2013, 09:00:55 »
Tu jest pytanie o Tekkena konkretnie..

Jak już wszyscy zaczęli to niech wszyscy mówią, i tak taki temat miał powstać w późniejszym terminie, ja sobie wyłowię na swoje potrzeby wszystko dot. Tekkena.
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Pytanie: Co można zrobić aby następne turnieje były lepsze?
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 26, 2013, 10:21:32 »
Na turnieje ogólnopolskie przyjeżdża ok. 10-50 osób (zależnie od gry), więc robienie lig w województwach uważam za zły pomysł. Co innego spotkania (mini zloty) czy lokalne turnieje. Zauważ, Grey, że w przypadku ligi gracz musi regularnie stawiać się na miejscu rozgrywek, podczas gdy przy pozostałych dwóch wymienionych przeze mnie okolicznościach można przyjść lub nie, bez konsekwencji do wyniku. Wiem, że mieliście kiedyś ligę TcT, ale te rozgrywki odbywały się wśród grupy osób, która zebrała się wcześniej, a nie kształtowała się w trakcie kolejnych granek (chyba, że się mylę).

Bardzo dobrym przykładem tego, co jest - w mojej opinii - właściwym kierunkiem były luźne rozgrywki w akadrmiku Hiryu 2 lata temu. Gdybyśmy robili podobne spotkania regularnie i w miejscach ogólnidostępnych (np. Level Up), to ludzie by znaleźli nas, a nie na odwrót :).