Legenda:
Force Lift (Lift) - d,b+1
Force Push (Push) - b,f+1
Force Port (Teleport, TP) - d,b+4
Normale:
Ciosy, po których możemy linkować Lifta: 1,2; 3,1; b+2,b+1; 2,2; b+1,1,4 (ustawione rosnącym dmg)
3,1 (mh) - szybki, 12klatkowy string o bardzo przyjemnym recovery (niekaralny na bloku), każdy cios można cancelować w Force Lift + combo. Uwaga, pod drugim hitem można się schylić! Wersja z kontynuacją, czyli 3,1,2 (mhm) na hicie daje nam safe jumpa, na bloku -8 (a więc karalna na szybkie specjale: Spin Kunga, Lot Raidena czy Shadow Kick J.Cage'a).
1,2 (hm) - najszybszy (10f) string Ermaca, można po obu ciosach linkować Force Lift, niekaralny na bloku. Kontynuacja: 1,2,1 (hmm) jest dalej Natural Combo, ale bez możliwości dalszego jugglowania, na bloku niekaralna (+ odpycha)
b+1,1,4 (mmm) - jeden z najwolniejszych, ale i najlepszych stringów Ermaca. 18f, na bloku niekaralny, można wciskać Force Lift po każdym ciosie, dobrze nabija Breaker na bloku.
b+2 (m) - w zależności jak długo trzymamy Trójkąt, cios ten zwiększa swój damage: 3, 5, 7, 9% by na końcu stać się Unblockablem z gwarantowanym Force Lift i combo. Na bloku karalny na full combo, przydatny tylko w setupach.
f+4 (lm) - dwuhitowy low, na hicie daje nam safejumpa, na bloku -8. Kontynuacja f+4,b+2 (lmh) na hicie jest gwarantowana, ale ostatni cios to high, więc na crouch bloku fruwamy.
u+4 (OH) - jedyny overhead w arsenale Ermaca. Powolny (25f), na hicie nie daje żadnych kontynuacji, tylko KND, bezpieczny na bloku, ale za to lowcrushuje.
d+2 (m) - Ermacowy uppercut, przeciętna szybkość, użyty jako antiair pozwala na juggle (!)
Reszta jego normali jest raczej bezużyteczna w polu.
Specjale:
Force Ball (d,b+2) - średniej prędkości i obrażeń kulka, można się pod nią schylić bez bloku. Wersja Ex zadaje więcej dmg oraz ma większy hitbox - trafia kucających bez bloku. Na bloku karalna tylko z bliska.
Airblast (d,b+2 w powietrzu) - "kamehamka" w powietrzu o dziwnym hitboxie, wersja Ex zadaje więcej obrażeń. Na hicie pozwala na safejumpa, na bloku także daje przewagę, bezbronni jesteśmy tylko na whiffie. Użyta jako AA daje KND.
Force Port (d,b+4) - teleport, jeden z wolniejszych w grze, można go wykonać w powietrzu (wychodzi wtedy odrobinę szybciej), działa jako AA. Na hicie mamy safejumpa, na bloku karalny na full combo. Wersja Ex daje juggla, karalna na bloku tak samo mocno.
Force Lift (d,b+1) - 14klatkowy specjal będący juggle starterem o niezłym zasięgu w poziomie (ok. 2 backdashy) jak i w pionie (ściąga z powietrza do wysokości sutków). Podniesiony Liftem przeciwnik zostaje odbity od podłoża w miejscu podniesienia. Na bloku przynajmniej -20, więc kara to każdy zależnie od dystansu. Wersja Ex zadaje większy damage, podniesiony przeciwnik po ciosie znajduje się w odległości jednego backdasha od naszej postaci (ułatwia to dalsze jugglowanie), na bloku tak samo karalne.
Force Push (b,f+1) - 13klatkowy specjal dający KND i odrzucający przeciwnika na drugi koniec ekranu. Bardzo duży hitbox: w poziomie 3 backdashe, w pionie praktycznie cały ekran (świetny AA). Na hicie pozwala nam na safe teleport (whiffuje, ale znajdujemy się przy przeciwniku co pozwala na dalszy pressing). Wersja Ex zadaje większe obrażenia oraz pozostawia przeciwnika bliżej nas.
Hover Slam (d,d,u) - unblockable stomp z powietrza, 8% obrażeń. Przytrzymując blok możemy lewitować dłużej, jednak ściąga nas stąd praktycznie każdy projectile w grze. Lewitację możemy scancelować w Airblast lub Teleport.
Juggle:
W każdym z juggli możemy zrobić Ex Specjala, co dolicza nam kilka % obrażeń więcej
Lift, j.K~TP, j.K~TP, d+1~Push [36%]
AA d+1, Lift, j.K~TP, ff, 2,2~Push [32%]
AA uppercut, Lift, Push [27%]
AA uppercut, Lift, ff j.K~TP, ff 2,2~Push [44%]
j.P, 1,2_3,1_2,2~Lift, j.K~TP, j.K~TP, d+1~Push [41_43_47%]
j.P, b+1,1,2~Lift, j.K~TP, ff, 2~Push [45%]
j.P, charged b+2,b+1~Lift, j.K~TP, ff, 2,2~Push [50%]
nj.P, ff, Lift, j.K~TP, ff, 2,2~Push [35%]
j.K~TP, ff, 2,2~Lift, j.K~TP, d+1~Push [40%]
ExTP~Lift, ff, j.K~TP, d+1~Push [32%]
Wall:
j.P, b+1,1,4~Lift, 3,1, 3,1, 2,2~Push [47%]
Lift, 3,1, 3,1, 3,1,2~Push [32%]
Plecami do ściany:
ExTP~Lift, 3,1 3,1 3,1,2~Push [35%]
Fatalities:
Fatality 1: d,u,d,d+BLK (jump)
Fatality 2: f,b,f,d+4 (jump)
Stage Fatality: d,u,d,d+3
Babality: d,d,b,d+2 (jump)