Autor Wątek: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje  (Przeczytany 11807 razy)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« dnia: Czerwiec 02, 2011, 21:54:35 »
Legenda:
Force Lift (Lift) - d,b+1
Force Push (Push) - b,f+1
Force Port (Teleport, TP) - d,b+4

Normale:
Ciosy, po których możemy linkować Lifta: 1,2; 3,1; b+2,b+1; 2,2; b+1,1,4 (ustawione rosnącym dmg)

3,1 (mh) - szybki, 12klatkowy string o bardzo przyjemnym recovery (niekaralny na bloku), każdy cios można cancelować w Force Lift + combo. Uwaga, pod drugim hitem można się schylić! Wersja z kontynuacją, czyli 3,1,2 (mhm) na hicie daje nam safe jumpa, na bloku -8 (a więc karalna na szybkie specjale: Spin Kunga, Lot Raidena czy Shadow Kick J.Cage'a).
1,2 (hm) - najszybszy (10f) string Ermaca, można po obu ciosach linkować Force Lift, niekaralny na bloku. Kontynuacja: 1,2,1 (hmm) jest dalej Natural Combo, ale bez możliwości dalszego jugglowania, na bloku niekaralna (+ odpycha)
b+1,1,4 (mmm) - jeden z najwolniejszych, ale i najlepszych stringów Ermaca. 18f, na bloku niekaralny, można wciskać Force Lift po każdym ciosie, dobrze nabija Breaker na bloku.
b+2 (m) - w zależności jak długo trzymamy Trójkąt, cios ten zwiększa swój damage: 3, 5, 7, 9% by na końcu stać się Unblockablem z gwarantowanym Force Lift i combo. Na bloku karalny na full combo, przydatny tylko w setupach.
f+4 (lm) - dwuhitowy low, na hicie daje nam safejumpa, na bloku -8. Kontynuacja f+4,b+2 (lmh) na hicie jest gwarantowana, ale ostatni cios to high, więc na crouch bloku fruwamy.
u+4 (OH) - jedyny overhead w arsenale Ermaca. Powolny (25f), na hicie nie daje żadnych kontynuacji, tylko KND, bezpieczny na bloku, ale za to lowcrushuje.
d+2 (m) - Ermacowy uppercut, przeciętna szybkość, użyty jako antiair pozwala na juggle (!)

Reszta jego normali jest raczej bezużyteczna w polu.

Specjale:

Force Ball (d,b+2) - średniej prędkości i obrażeń kulka, można się pod nią schylić bez bloku. Wersja Ex zadaje więcej dmg oraz ma większy hitbox - trafia kucających bez bloku. Na bloku karalna tylko z bliska.
Airblast (d,b+2 w powietrzu) - "kamehamka" w powietrzu o dziwnym hitboxie, wersja Ex zadaje więcej obrażeń. Na hicie pozwala na safejumpa, na bloku także daje przewagę, bezbronni jesteśmy tylko na whiffie. Użyta jako AA daje KND.
Force Port (d,b+4) - teleport, jeden z wolniejszych w grze, można go wykonać w powietrzu (wychodzi wtedy odrobinę szybciej), działa jako AA. Na hicie mamy safejumpa, na bloku karalny na full combo. Wersja Ex daje juggla, karalna na bloku tak samo mocno.
Force Lift (d,b+1) - 14klatkowy specjal będący juggle starterem o niezłym zasięgu w poziomie (ok. 2 backdashy) jak i w pionie (ściąga z powietrza do wysokości sutków). Podniesiony Liftem przeciwnik zostaje odbity od podłoża w miejscu podniesienia. Na bloku przynajmniej -20, więc kara to każdy zależnie od dystansu. Wersja Ex zadaje większy damage, podniesiony przeciwnik po ciosie znajduje się w odległości jednego backdasha od naszej postaci (ułatwia to dalsze jugglowanie), na bloku tak samo karalne.
Force Push (b,f+1) - 13klatkowy specjal dający KND i odrzucający przeciwnika na drugi koniec ekranu. Bardzo duży hitbox: w poziomie 3 backdashe, w pionie praktycznie cały ekran (świetny AA). Na hicie pozwala nam na safe teleport (whiffuje, ale znajdujemy się przy przeciwniku co pozwala na dalszy pressing). Wersja Ex zadaje większe obrażenia oraz pozostawia przeciwnika bliżej nas.
Hover Slam (d,d,u) - unblockable stomp z powietrza, 8% obrażeń. Przytrzymując blok możemy lewitować dłużej, jednak ściąga nas stąd praktycznie każdy projectile w grze. Lewitację możemy scancelować w Airblast lub Teleport.

Juggle:
W każdym z juggli możemy zrobić Ex Specjala, co dolicza nam kilka % obrażeń więcej

Lift, j.K~TP, j.K~TP, d+1~Push   [36%]
AA d+1, Lift, j.K~TP, ff, 2,2~Push   [32%]
AA uppercut, Lift, Push   [27%]
AA uppercut, Lift, ff j.K~TP, ff 2,2~Push   [44%]

j.P, 1,2_3,1_2,2~Lift, j.K~TP, j.K~TP, d+1~Push   [41_43_47%]
j.P, b+1,1,2~Lift, j.K~TP, ff, 2~Push   [45%]
j.P, charged b+2,b+1~Lift, j.K~TP, ff, 2,2~Push   [50%]

nj.P, ff, Lift, j.K~TP, ff, 2,2~Push   [35%]

j.K~TP, ff, 2,2~Lift, j.K~TP, d+1~Push   [40%]

ExTP~Lift, ff, j.K~TP, d+1~Push   [32%]

Wall:
j.P, b+1,1,4~Lift, 3,1, 3,1, 2,2~Push   [47%]
Lift, 3,1, 3,1, 3,1,2~Push  [32%]

Plecami do ściany:
ExTP~Lift, 3,1 3,1 3,1,2~Push   [35%]

Fatalities:
Fatality 1: d,u,d,d+BLK  (jump)
Fatality 2: f,b,f,d+4  (jump)
Stage Fatality: d,u,d,d+3
Babality: d,d,b,d+2  (jump)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2011, 00:19:23 wysłana przez Qjon »

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2011, 22:28:59 »
Świetnie, wielkie dzięki :) Akurat wziąłem się za Ermaca.

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 02, 2011, 23:16:37 »
Dorzucę przy czasie parę dżagli i pewnie trochę też innego stuffu.

Mag

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Mag_PL
  • Skąd: Kraków
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 11, 2011, 10:20:00 »
dorzuciłbym

n.JP, J.K~TP ff 1,2_2,2 lift ff 2,2 push (nie pamietam ile to dmg robi :P)

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2011, 22:15:12 »
Wziąłem Ermaćka na lab i mam pytanie + kilka fajnych combosów.

Ostrzegam że raczej nie gram nim na "poważnie" więc może być trochę teorii której nie obadałem w praktyce.

 Czy b+1,2 jest bezpieczne? Jeśli tak to ten string może być trochę niedoceniany.

b+1,2,f+1 jest hitconfirmowalne per se, gdyż ostatni hit wychodzi tylko kiedy drugi trafia a mamy po tym mocne i stylowe juggle ^^

b+1,2,f+1, TP, dash, 2~Lift, dash, b+1,2,f+1, dash, Push - 43%
b+1,2,f+1, TP, dash, 1,2~Lift, dash, b+2,b+1~Push - 40% ale +3 do charyzmy za stylówę XD (można kończyć 2,2~Push za 1% więcej)

Przy nieco późniejszym TP lądujemy nieco bliżej i można posadzić:
b+1,2,f+1, TP, dash, 2,2~Lift, dash, 2,2~Push za 45% (bardzo niestabilne combo przez timing TP)



Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 14, 2011, 22:31:39 »
Przyznam, że nie brałem na tapetę b12 z prostego względu - b114:
- siedzi po nim juggle o 1% słabszy niż twój staple (42%, z Xray 55%)
- na hicie mamy kuupe czasu na hitconfirm Lifta
- na bloku niekaralne
- na bloku odpycha przeciwnika, a jak wiemy im dalej tym lepiej dla Erma
- na bloku nabija więcej paska

b12f1 może i jest stajlisz, ale jugle są trudniejsze. Na bloku b12 wydaje się mieć lepsze recovery niż b11. No i po b11 możemy walić Lifta, a po b12 nie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2011, 22:39:05 wysłana przez Qjon »

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2011, 23:03:07 »
Rzeczywiście juggle po b+1,2,f+1 są dość trudne jak na Mortalowe standardy ale offline można to spokojnie sadzić.

Zazwyczaj nie przykładam wagi do takich szczegółów, ale ten juggle z 43% bardzo mi się podoba wizualnie (zwłaszcza to jak daleko łapie się dash-pushem)

Normalnie pewnie bym zignorował b+1,2,f+1, ale na wieści o zabraniu comba 2,2~Lift postanowiłem zawczasu poszukać jakiejś alternatywy.
b+2,b+1~Lift też ładnie się combuje, a po b+2,1,f+2 można combować TP i dalej lecieć z 2~Lift, dash b+1,2,f+1, dash, Push

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2011, 23:51:22 »
Z b2 problem jest taki, że na bloku nie wychodzą kontynuacje i jesteśmy MOCNO karani, tak więc w walce b2 przydaje się tylko do setupów na unblock (a jak przeciwnik się nauczy to można go robić w chuja, puszczając b2 szybciej :D )
Jak Ci się nudzi to porób jakieś juggle po b1,2,f+1, dash Force Lift (bo siedzi) :P Ja i tak uważam że te stringi to mocna lipa.

Cytuj
na wieści o zabraniu comba 2,2~Lift postanowiłem zawczasu poszukać jakiejś alternatywy.
b114_31 wystarczą, 22 nie używałem nigdy, więc za nim tak naprawdę nie płaczę xD Po b114 leci taki sam dmg jak po 22 (a nawet większy jeśli umiemy dash 2,2 po TP, standardowo wali się jedną "dwójkę") a są to 3 midy, więc na bloku nikt nam się nie mógł schylić i zrobić kuku.

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2011, 23:48:51 »
Qjon mam pytanko. Kiedy dokładnie używasz B+2 full charge? Bo subem już się nauczyłem z full charge B2 ale u ermaca za nic nie mogę sobie wyobrazić kiedy to niby mógłbym wcisnąć coś tak widocznego i tak wolnego. Sub to robi na zamrożonych ludkach a Ermac??
feel death's cold embrace

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2011, 01:18:31 »
Kiedy dokładnie używasz B+2 full charge?
Po trafionym f+4 jako setup

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 20, 2011, 01:56:48 »
oooo to baardzo ciekawe zaraz będę testował online
feel death's cold embrace

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2011, 18:26:33 »
Kiedy dokładnie używasz B+2 full charge?
Po trafionym f+4 jako setup
...lub j.P, także jako setup pod ścianą: robimy TeleLift, f+4, b2 charge itd lub TeleLift, nj.P, mala pauza, b2 charge - to drugie zrobione z dobrym timingiem jest do uniknięcia podobnie jak ExLodowisko Suba - tylko specjalami z invincibility na wakeupie.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 01, 2011, 17:55:53 »
Siadłem z drugim graczem i policzyłem przewagę na bloku po Airblaście; wynosi ona tylko 1-3 klatki (zależy jak nisko go zrobimy). Pozwala to jednak pod ścianą na ciekawe setupy: (na blok) j.P_j.K~Airblast, 1,2 i tu confirmujemy Lifta na hicie lub drugą "jedynkę" na blok. Niewiele postaci jest to w stanie sensownie ukarać (8f moves), a nawet jeśli to potrzeba do tego dobrej reakcji. Jeśli nasz opp w ogóle nie jest w stanie tego karać to możemy zrobić j.K~AirBlast, iAB, iAB, iAB (kolejny whiffuje) dla 10% czipa i aspektu psychologicznego ;D

Haro

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 122
  • Płeć: Mężczyzna
  • Potter
    • Zobacz profil
    • GAME-TIME
  • PSN ID: HaroPotter
  • Skąd: Wałbrzych
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 01, 2011, 22:38:02 »
Odbiegnę trochę od tematu. Qjon - stary - jak Ty coś zaczniesz pisać, to ja to odbieram, jakbys w Suahili pisał. o_o

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 01, 2011, 23:23:58 »
Dla mnie raczej jasno i przejrzyście.
Widze, że Qjon też nie porzuca Ermaca jak robią to inni  :) Przyznam się że ja miałem taki zamiar ale zdałem sobie sprawę, że nikim innym nie umiem tak napierdalać wake up attacków na pałe jak nim. Lift i do przodu!  ;)