Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 676587 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #825 dnia: Listopad 01, 2011, 22:11:36 »
To nie była Kayane.

Pady były bezprzewodowe, ale monitory stały na ziemi.

suuusuuu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: ephemeralm
  • Skąd: music box
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #826 dnia: Listopad 02, 2011, 18:28:48 »
http://www.youtube.com/watch?v=GAZTv_7yxoA character creation, jesli kogos to interesuje ┐('~`;)┌ pretty cool
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 18:38:36 wysłana przez suuusuuu »

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #827 dnia: Listopad 02, 2011, 18:50:48 »
4:44 jest Yoshi :D Ale rozbudowany customize yeeah. Zaprawdę powiadam wam ta gra może zamieść.


Jesteś GRZYBIORZEM.

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #828 dnia: Listopad 02, 2011, 19:00:37 »
Świetnie! Będzie zajęcie na długie, wiosenne wieczory. Teraz to już się nie krępowali z opcjami.
Moje pięści krwawią śmiercią!

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #829 dnia: Listopad 02, 2011, 20:36:26 »
Wygląda na to że nogi nawet w wersji -20 są dosyć grube xD Nie będzie się dało zrobić EMO w rurkach slim xD

suuusuuu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: ephemeralm
  • Skąd: music box
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #830 dnia: Listopad 02, 2011, 20:44:01 »
ale wyglada na to, ze faceci moga nosic damskie ciuchy a kobiety meskie ;d moze sie jeszcze uda emo ;d

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #831 dnia: Listopad 02, 2011, 21:04:20 »
4:44 jest Yoshi :D
To może być równie dobrze Mitsu.


Było o TTT2, czas na kilka słów na temat nowych "Mieczyków". Gra prezentuje się wyraźnie lepiej niż SoulCalibur IV i choć śmiga na silniku "czwórki", dzięki kilku elementom bliżej jej do mojej ukochanej części niż do dwóch poprzednich odsłon (BD nie liczę). W pierwszej kolejności chodzi oczywiście o usprawnione poruszanie się - chodzi tu o ujednolicony movement (wygląda na to, że teraz wszyscy chodzą tak samo lub przynajmniej bardzo podobnie) oraz nowy quick step, wykonywany jako 2~2 lub 8~8 (działa również z 1, 3, 7 oraz 9), dzięki któremu omijamy niemal wszystkie verticale (a nawet część horizontali). Krok możemy cancelować dopiero pod koniec animacji (nie ma mowy o step-G), ale i tak jest bardzo przydatny (musimy jednak oczywiście uważać na łapanie CH w trakcie poruszania się).

Nowe postacie to tak jak chyba Ring już napisał - nowa jakość. Mam tu jednak na myśli nie Patroklosa, ale oczywiście Violę i Z.W.E.I.'a, których techniki znane są w bijatykach 2D, ale w 3D raczej próżno tego szukać (tym bardziej w tych turniejowych). Sądzę, że Violą będzie grał każdy, bo w tej postaci leży wielki potencjał (a i granie nią to frajda). Dwie przykładowe zagrywki (druga to mój patent):
1. Robimy jej CE, który działa na takiej zasadzie jak Aegis Reflector Uryena z tą różnicą, że dodatkowo przyciąga, przez co musimy cały czas blokować - w tym momencie Viola sadzi gwarantowanego unblocka (na szczęście nie jest on bardzo mocny).
2. Jej obie wracające kulki (górna i dolna) idą na s-mid, ale jeśli zablokujemy dołem, to podczas blockstuna nasza postać wstanie, dzięki czemu Viola ma gwarantowaną próbę rzutu (dla przypomnienia: podczas wyrwania zawsze tracimy energię).
Część postaci fajnie rozbudowali (Siegfried), ale zmiany u Ivy rzeczywiście są nieuzasadnione. Z drugiej strony nie tylko ona coś straciła, bo np. Mitsu odebrano jedną postawę.

Brak normalnych GI - odczuwalny, ale idzie się przyzwyczaić. W SC5 GI (4A+B+K, tracimy 50%*) będą bardzo mocno sytuacyjne.
* - cały pasek ma 200%.

Just Guard - wydaje mi się, że w starym buildzie były ona zbyt łatwe. Może zmienią je.

Brave Edge - bardzo fajny dodatek, coś świeżego w serii. "Jestem na tak".

Critical Edge - kolejny fajny element. Dobrze, że nie skupili się na zwykłych seriach skupiających się na obrażeniach, bo byłoby zbyt nudno. Dla mnie poza CE Violi najciekawszym jest ten Najciaka - aGI na wszystko (coś jak XR Johnny'ego Cage'a z MK), które trwa bardzo długo (2-3 sekundy?), a obrażenia zadane z kontry są tym większe, im później aGI zadziała.

Oprawa - w końcu wzięli się do roboty. Jest świetnie.

Z ciekawostek systemowych warto wspomnieć, że BT 2K nie przewraca, a po wstaniu z ziemi przez jakiś czas nie możemy blokować na low (jak to wyglądało w SC4?).


Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i jestem pewny, że - w przeciwieństwie do "czwórki" - będę grał w nowe "Mieczyki" (jako ciekawostkę dodam, że dziś zostałem modem Leixi na forum 8WR). Mam nadzieję, że scena odżyje i będą turnieje :) (może nagrody, które będę się starał załatwić od Namco pomogą? ;) )

BTW: Uczę się grać na sticku, a w SC5 mam zamiar grać na AS-ie Mad Catz dedykowanemu tej grze. Hype! ;D
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 21:06:29 wysłana przez Di »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #832 dnia: Listopad 02, 2011, 21:22:31 »
W poprzednich soulach można było blokować dół i górę tak samo szybko. W sumie dziwna zmiana, może spowodować to że wejdzie tu do gry takie coś w stylu meaty attaks z 2d, tyle że tutaj takie coś może będzie gwarantowane. Np niech dół można będzie bokować 2-3 klatki później niż górę to na wstającego będzie można zrobić lowa obliczonego tak że jak wstanie techrollem/ukemi (bądź przewidzimy że wstanie normalnie) to aktywne klatki naszego ataku pojawią się w tym samym czasie co pierwsze klatki "stand state" postaci wstającej. I wtedy będzie gwarantowany low na wakeupie.

Ciekawe czy to prawda, a jak tak to po co takie coś dali :g.

Chyba że nie można blokować, ale można just blokować.

Tak w ogóle to jak teraz się bronić przed unblokami jak nie ma zwykłego GI?
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 21:24:47 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #833 dnia: Listopad 02, 2011, 21:27:22 »
Chyba że nie można blokować, ale można just blokować.
Animacyjnie raczej nie da rady, więc wątpię.

Tak w ogóle to jak teraz się bronić przed unblokami jak nie ma zwykłego GI?
Tak jak w Tekkenie ;).

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #834 dnia: Listopad 02, 2011, 21:31:40 »
nie no, wydaje mi się że coś tam na to będzie innego xD, chociaż patrząc na unblock graba asty oraz to że można to teraz łatwo obejść może wszystkie unbloki teraz będą łatwiejsze do wyminięcia

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #835 dnia: Listopad 02, 2011, 21:32:43 »
Ale czy brak zwykłego GI (a w zasadzie JI) jest tutaj tak ważny?

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #836 dnia: Listopad 02, 2011, 21:55:35 »
Powiem szczerze, że brak GI które zawsze mi się kojarzyło z serią SC jakoś mi nie pasuje... Obawiam się również co to będzie z tymi rzutami teraz - chwytanie jest jeszcze bardziej opłacalne, gdyż nie widać czym się wyrywać, a zbyt późna reakcja może zabrać energię (bo chyba nie jest tak że każde wyrwanie, szybkie lub wolne, zabiera HP?), a ponadto wciąż nie ma super kar po schyleniu się pod rzutem(za pół paska+, jak w Tekkenie). Trochę też niepokoi mnie fakt ograbiania z postaw/ciosów/setupów, z każdą częścią niektóre postacie wydają się coraz "biedniejsze". No i co z ta Tirą? :P Mam wrażenie, że niektóre jej ciosy w GS już nie zabierają energii jak kiedyś, ale liczę że dadzą jej możliwość zregenerowania paska życia w jakiś sposób.

Za to grafika, design i muzyka wydają się pierwszorzędne! Jak w każde SC, spróbuję pograć i w to. Dzięki chłopaki za niusy i odczucia wobec gry!

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #837 dnia: Listopad 02, 2011, 21:57:23 »
(bo chyba nie jest tak że każde wyrwanie, szybkie lub wolne, zabiera HP?)
Każde. Jeśli wyrwiesz się późno, to dodatkowo lądujesz na glebie (podobna animacja jak przy późnym wyrwaniu w SC3, ale tam nie było KND).

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #838 dnia: Listopad 02, 2011, 22:04:06 »
Uuu, to niedobrze, grapplerzy teraz będą jeszcze silniejsi. Mam nadzieję że spudłowany rzut będzie miał odtąd duży disadvantage. Czy mi się wydaje czy postacie poruszają się teraz szybciej? Pojawia się też arena bez ścian i RO, tak?

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #839 dnia: Listopad 02, 2011, 22:04:51 »
Ale czy brak zwykłego GI (a w zasadzie JI) jest tutaj tak ważny?
To czy ważny to sie okaże jak gra wyjdzie. Jeżeli znajdą się unbloki (np u ivy) które będzie się bardzo łatwo setapować i które szły na mid, będą trakowały i będą zasięgowe, to JI był w takich sytuacjach trudny, ale to zawsze było lepsze wyjście od braku wyjścia.