Autor Wątek: Sub-Zero - Combo's & Juggle  (Przeczytany 29189 razy)

gaawa

  • Moderator forum
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 443
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pruszków/W-wa
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 23, 2011, 12:03:26 »
xray na koniec comba to dla mnie też tak dla zabawy bardziej. Fajnie wygląda i w ogóle, ale 3 paski za te mniej niż 20% troche się nie opłaca. Każdy gra po swojemu. Ja np. wole już użyc X-raya w polu i wykorzystać to, że jest najszybszy i ma tego armora. puszcza ktoś project i sru.

co do inputu ex ślizgawki - kurde ja myślałem, że to ja coś zle robie, a to widze ogólny problem, że nie wchodzi tak 100 na 100

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 23, 2011, 12:25:37 »
gaawa: Dokładnie. Ja używam xraya na końcu tylko jak wiem że dobije tym przeciwnika, albo żeby pokazać fajnego max juggla jakiemuś noobkowi. Poza tym końcowy Xray to zdecydowanie mniej niż 20%. Powiedział bym że coś koło 10%, czyli jeszcze mniej niż jeden EX Slide.

Di: Mniej więcej wiem kiedy używać :) Z bliska często nie wychodzi, bo dostajesz w dziub, ale na projectile jak najbardziej można użyć.

Grasz coś ostatnio w ogóle online?

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 23, 2011, 12:28:33 »
Odpuściłem sobie versusy w Mortala (nawet offline) z racji braku czasu.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 23, 2011, 12:41:12 »
Subzerem problem polega na zabraniu przeciwnikowi pierwszej polowy paska, pozniej wali sie kombo 50% z xrayem i boom wygrana.
Zwykly wslizg zada zalozmy 9% dmg, a ex wslizg 12% i wmawiacie mi ze szkoda paska na 20% dmg z xraya, a uzywacie 3% z ex slide?
I oczywiscie warto miec Xraya i uzyc go vs projectile, bo ma armora.

Tak czy siak wg mnie ex slide jest BARDZO sytuacyjny, ex clone bezsensu, exicepuddle tylko w jugglach chociaz i tak lepiej wsadzic BnB za 33% niz 35% z 1 paskiem wg mnie, oraz ex iceball dobry vs cyrax/reptile/sub i jezeli mamy pewnosc ze przeciwnik skoczy, bo stracic pasek na exiceballa gdy przeciwnik nie skoczy to niezbyt dobrze =[

Zreszta wyobraz sobie sytuacje ze uzyles w walce 2xExSlide co dalo ci 6% wiecej dmg niz zwykly slide i nagle dostaje jump puncha i kombo za 40%, i nie masz paska na breakera, albo koles cie zonuje i ma malo hp, a ty nie masz paska na Xraya vs projectile, albo robisz 22freeze i nie masz paska bo wczesniej zwiffowales icepuddle i nie mozesz kolesia dobic tylko tradycyjnie 30% bez paska

Sub zero nie jest postacia ktora z latwoscia buduje swoj pasek, wiec wg mnie zarzadzanie nim w optymalny sposob jest kluczowe dla tej postaci

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 23, 2011, 12:45:14 »
Zwykly wslizg zada zalozmy 9% dmg, a ex wslizg 12% i wmawiacie mi ze szkoda paska na 20% dmg z xraya, a uzywacie 3% z ex slide?
Wyraźnie zaznaczyłem, że chodziło mi o robienie go na wakeupie, gdy mamy ścianę za plecami. O innej sytuacji nie pisałem.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 23, 2011, 12:47:25 »
Zwykly wslizg zada zalozmy 9% dmg, a ex wslizg 12% i wmawiacie mi ze szkoda paska na 20% dmg z xraya, a uzywacie 3% z ex slide?
Wyraźnie zaznaczyłem, że chodziło mi o robienie go na wakeupie, gdy mamy ścianę za plecami. O innej sytuacji nie pisałem.

no tak jest to dobra opcja, ale jak wiadomo jak bedzie blok + punish ( brak paska na breakera )

Roznica jest taka ze uzywajac paska do Breakera + Xray ( vs projectile, lub jakos 50% combo ) mamy 100% skutecznosci.

Uzywajac Ex icebalaa,slide,clona,pudle nie mamy zadnej gwarancji na zadzialanie takiej akcji i jest to tylko sytuacyjne

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 23, 2011, 13:03:24 »
Di: Szkoda. Chciałem Ci obić tego Smoka jeszcze ;]

Co do EX Slidu to zdecydowanie ma więcej wartości dodanej w sobie nad zwykłym Slidem niż dodatkowe 3%. Chodzi o armora slidu na wakeupie, przerzut na drugą stronę i np. dowalenie do ściany (na daleką odległość odrzuca), zdecydowanie większy zasięg (niema niczego bardziej fustrującego niż slide z drugiego końca ekranu pod wysokim projectilem jak np. Pistolet Strykera, i zatrzymanie się tuż przed nogami przeciwnika), i chyba szybkość podjazdu jest trochę większa. Tak czy siak nawet jakby zliczyć 3x3% to mamy 9%, czyli tyle ile dodaje użycie Xraya w kombie. Poużywaj sobie tego to zobaczysz że się przydaje często.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 23, 2011, 13:14:16 »
Combo z Xrayem bez zadnych resetow tylko zwykle 22,freeze,JP214,Xray = 50% czyli masz 20% wiecej

Oczywiscie ze na slabych graczy zadziala strategia typu exslide z 2 konca mapy, lub exslide na wakeup, ale dobry gracz jak ma knocked down subzero to wie ze slide to jego jedyna opcja na wakeupie zeby zaatakowac wiec zawsze bedzie gotowy. Stracenie paska na full kombo to zla opcja.

Problem w tym jest taki ze uzywajac Breakera/Xraya masz 100% gwarancji ze wejdzie ci akcja, te wszystkie Exmoves nie maja takiej gwarancji i latwo sie na nich przejechac. No chyba ze wy za kazdym razem ex move u subzero wkladacie ze 100% skutecznosci i wam to wszystko wychodzi.

Tak osobiscie jakbym zrobil se 2 ex slide i 1 exiceball i np z tego wszedlby mi jeden slide tylko, a chwile pozniej bym dostal 40% combo i nie mial breakera to bym sie drugi raz zastanowil jak paska uzyc. Nie mieliscie takiej sytuacji? Jak zaczynalem grac subem to tez troche tych exmoves uzywalem, teraz doslownie tylko exicebaal vs cyrax/rept/sub i exslide SYTUACYJNIE kiedy wiem ze wejdzie i da mi przewage pozycji chociaz i tak szkoda mi tego paska na slide ;]

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #83 dnia: Lipiec 23, 2011, 13:21:27 »
Wszystko jest sytuacyjne. Ex slidy wchodzą nawet w najlepszych graczy. I oczywiście nie mówię tu o Slidowaniu na pałe, tylko wtedy, kiedy wiesz że trafisz. Jak koleś puszcza projectila po powaleniu Cie (często się zdarza, bo zwykle taki project jest bezpieczny), to może nie wiem jak starać się blokować, ale nie zdąży przed EX Slidem.

jP, B+1,2, FREEZE, nJP, B+1,2 ,2,1,2,  SLIDE to 37%

jP, B+1,2, FREEZE, nJP, B+1,2 ,2,1,2,  XRAY to 48%

czyli 11% więcej.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #84 dnia: Lipiec 23, 2011, 13:28:55 »
Wszystko jest sytuacyjne. Ex slidy wchodzą nawet w najlepszych graczy. I oczywiście nie mówię tu o Slidowaniu na pałe, tylko wtedy, kiedy wiesz że trafisz. Jak koleś puszcza projectila po powaleniu Cie (często się zdarza, bo zwykle taki project jest bezpieczny), to może nie wiem jak starać się blokować, ale nie zdąży przed EX Slidem.

jP, B+1,2, FREEZE, nJP, B+1,2 ,2,1,2,  SLIDE to 37%

jP, B+1,2, FREEZE, nJP, B+1,2 ,2,1,2,  XRAY to 48%

czyli 11% więcej.

nie pisz B+12 bo to nie jest starter ktorego sie uzywa w grze


zrob JP 22,freeze, JP214 XR = 49%
JP 22,freeze, JP214slide, = 33%
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2011, 13:33:05 wysłana przez OnizukaPM »

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #85 dnia: Lipiec 23, 2011, 13:50:45 »
Onizuka: Po JP lepiej użyć B+1,2. Masz po tym zdecydowanie lepszy DMG w kombie, a też jest zgadywanka jak trafisz na blok. Możesz użyć baardzo bezpiecznej podcinki, albo overheada jak już koleś nauczy się blokować tą podcinkę. Sam rzadko używam, bo nie weszło mi w krew jeszcze to combo. Tym bardziej że pewnie zostanę przy jP, 2,1,2 bo po nim mogę zrobić akcje z EX Ground Freeze, która mi się coraz bardziej zaczyna podobać :)

Poza tym wszystkie opcje starterowania mają swoje plusy i minusy:

2,1,2 - Za swoją agresje i dynamikę i dość dobrą przebijalność.
2,2 - Szybkość i chyba miało coś z Anti Airem związanego.
B+1,2 - Dobry DMG, możliwość zrobienia zgadywanki na bloku low/mid, dobry zasięg.

O wadach nie będę pisał bo nie jest to w moim interesie (np. Apock może to czytać, a zamierzam go zlać w bliższej przyszłości :D )

http://www.youtube.com/watch?v=87WOdEj-qDQ&feature=player_embedded

Popatrz na ten Slide w 22sekundzie. Nienawidzę takich sytuacji. Noob powinien dostać w tym momencie w dziób. Z EX Slidem by dostał.

Pitrex

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 461
  • Płeć: Mężczyzna
  • Foot Dive ;D
    • Zobacz profil
  • Gamertag: leszek_co_mial_na_chooju_meszek
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #86 dnia: Lipiec 23, 2011, 15:13:30 »
Jakby ten slide miał większy zasięg to by było przegięte :P

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 23, 2011, 15:37:05 »
ta podcinka nie jest bezpieczna bo mozna po B12 zrobic crossupa i masz kombo w pysk ;]

B12 nie uzywa sie do kombosow bo masz malo opcji, po 22 masz 224 slide, 22slide, 22pause clone, 224clone,22hitconfirm freeze, 22dash throw itd. B12 nie daje ci tylu opcji i jest wolniejsze, te 3% dmg nie jest tego warte, poza tym lepszy jest dmg scaling po Xrayu gdy uzywasz 22,freeze,jp214,xr

22 i 212 maja taka sama szybkosc rozpoczecia, jednak po 21 moze ci np raiden wleciec supermanem i lipa, i oczywiscie ciezko kontynuowac presje z 212, latwiej jest 22,poke,22 ( i se wybierasz co robisz )

22 uniemozliwia crossupa, jezeli walniesz 22 na blok i typ chce cie crossupowac to robisz 22 freeze B12(pierwszy cios nie trafia ) 212 slide, temu w rogu 22 zza klona jest takie dobre, poza tym 22 ma ogromny zasieg na tym mieczu, a 212 niestety nie zbierze nic z powietrza.

Wg mnie wniosek jest krotki 22 jest owiele lepsze niz 212
e. no i po 212 robisz freeze i co dalej? B12 whiff i 22slide za 28%, lub musisz zuzyc pasek co jak juz staram sie przekazac nie jest najlepsza opcja , chyba ze te kombo z 212,freeze,dash,exicepuddle,dash,B+2,B21,212slide to jedyna zaleta 212 oprocz tego ze w rogu postawisz klona.
Chyba ze sa jakies zalety 212 ktorych ja nie znam, to chetnie sie o nich dowiem. Jezeli dasz mi argumenty ze 212 bije na glowe 22 to zmienie styl gry na 212

212 sie przydaje w rogu bo klon wtedy zadziala, po 224clone w rogu sie nie uda

Apock zna wady/zalety tego ^^
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2011, 15:39:48 wysłana przez OnizukaPM »

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #88 dnia: Lipiec 25, 2011, 01:46:20 »
"212 sie przydaje w rogu bo klon wtedy zadziala, po 224clone w rogu sie nie uda"

hmm mało się znam ale z tego co widzę gdy przeciwnik blokuje w rogu za równo 212, 214 a także B12 dają możliwość zrobienia klona trzymając przeciwnika wciąż w rogu. Jednakże gdy nie blokuje jeszcze ani razu mi klon nie wyszedł po żadnej z tych kombinacji gdyż sub zbyt blisko przeciwnika jest
feel death's cold embrace

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #89 dnia: Lipiec 25, 2011, 02:33:33 »
chodzi oczywiscie na bloku ;] jak masz na hicie to robisz krociutka przerwe i stawiasz normalnie klona, konczenie slidem to glupota