Autor Wątek: Street Figter 3: 3rd Strike  (Przeczytany 134459 razy)

don

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje
    • Zobacz profil
  • PSN ID: don_rogalesko
  • Skąd: Zielona Góra
Street Figter 3: 3rd Strike
« dnia: Grudzień 26, 2009, 10:26:51 »
Jak dla mnie zdecydowanie najlepszy street fighter ;) Odejście Capcomu od klasycznych postaci z serii udało się wyśmienicie. Chociaż system parry można uznać za przypadkowy to jednak żeby w pełni go wykorzystać potrzebne jest duże ogranie. 
Na zachętę kilka filmików.

Absolutny klasyk znany chyba każdemu miłośnikowi bijatyk.
http://www.youtube.com/watch?v=KS7hkwbKmBM

Makoto vs Dudley
http://www.youtube.com/watch?v=Bxke7BGgMow&feature=player_embedded

Zestawienie kilku akcji. Godne podziwu.
http://www.youtube.com/watch?v=fO7_zkU9Ax8&feature=player_embedded

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2009, 14:36:00 »
system parry można uznać za przypadkowy
Dlaczego?

don

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje
    • Zobacz profil
  • PSN ID: don_rogalesko
  • Skąd: Zielona Góra
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2009, 14:54:50 »
bywa że uda nam się sparować przypadkowo jakiś cios, np. podczas dash albo gdy wklepujemy jakąś kombinacje zaczynającą się od naciśnięcia przodu ( przykład: HCB+K Q)

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2009, 01:18:01 »
Niestety, ale to prawda. Wiele razy miałem tak, że chcąc zrobić shoryukena sparowałem sobie jakiś cios. Samo parry to zaje.bista sprawa, ale nad jego inputem mogli trochę dłużej poisiedzieć i znaleźć coś lepszego niż d i f :)

Co nie zmienia faktu, że to i tak chyba najlepsza bijatyka w historii. Aż człowiek żałuje, ze marnował czas na granie w Kingdom Hearts w czasach, kiedy 3s był jeszcze w Polsce popularny ;]

don

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje
    • Zobacz profil
  • PSN ID: don_rogalesko
  • Skąd: Zielona Góra
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2009, 02:44:19 »
Uproszczony input swoje plusy ma..łatwo go przyswoić sobie (: Niestety złota era 3rd strike'ra, kiedy gościł on na polskich salonach ominęła mnie całkowicie z prostego powodu...nie miałem pojęcia o tej grze

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2009, 07:08:54 »
Nie wiedziałem, że tak też można zrobić parry. Dzięki.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2009, 10:43:34 »
Osobiście jestem przeciwnikiem parry, spłyca grę. Spacing w ogóle przez okno leci, żaden projectal nie ma sensu bytu. Uważam, że Focus Attack jest znacznie ciekawszym narzędziem, które ma jakieś drawback i nie robi się go na pałe bez zastanowienia.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

don

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje
    • Zobacz profil
  • PSN ID: don_rogalesko
  • Skąd: Zielona Góra
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2009, 15:28:22 »
Nie jestem za tym że aż tak bardzo spłyca to system. Wzbogaca to grę defensywną. Dzięki parry nie ma sytuacji bez wyjścia. Dobrze parujący gracz wybroni się z każdego cheap damage'u. O ile się orientuję (bo nie grałem za dużo w SFIV) to focus attack już tego nie gwarantuje.

ornit

  • Gość
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 28, 2009, 16:16:38 »
Może oprócz tego co napisał don o parry jako czynniku teoretycznie eliminującym sytuacje bez wyjścia, to wprowadza dodatkowe mind gamesy, chyba że ktoś "potrafi" parować tylko górą. Co do parowania fireballi, to kwestia gustu. Jednemu podoba się czajenie na fireball trapy, inny zrozumie to jako podstawowy element taktyki grając swoją postacią (Sagat, Ryu w ST i SF4)  a jeszcze inna osoba nazwie to zwykłą platformówką. W sf3 fireballe stosuje się przeważnie w combosach lub na przedłużenie "okienka" z hit confirmation (no, chyba że gramy Remym)

Oczywiście zawsze pozostaje element przypadkowości, że sparujemy coś robiąc coś innego np. ume shoryu lol niemniej jednak jest to nie tylko prosty do wykonania ale też dopracowany element systemu i jeśli ktoś jest naprawdę dobry to nigdy nie będzie starał się parować na pałę.

EDIT: Di -> Zero dało się parować tylko na pałę, albo przez wciśnięcie przodu przed zrobieniem shoryukena, kiedy on wyskakiwał z genei-jinem lol
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2009, 16:27:00 wysłana przez ornit »

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 28, 2009, 16:17:17 »
Nie gwarantuje nic i o to chodzi, nawet jeśli focus pochłonie atak to i tak HP spada ale regeneruje się powoli, FA działa na wielu płaszczyznach i stosuje się go zarówno ofensywnie jak i defensywnie. Nie eliminuje projectali z gry...
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2009, 23:05:38 »
Osobiście jestem przeciwnikiem parry, spłyca grę. Spacing w ogóle przez okno leci, żaden projectal nie ma sensu bytu.
Według mnie parry nie tyle spłyca grę, co czyni ją zupełnie inną, dlatego nadal się w to gra, po wyjściu kolejnej części. Jak dla mnie jest street fighter i jest 3s - jakkolwiek dziwnie bo to nie brzmiało ;] Co do spacingu, to tutaj też jest obecny i bardzo ważny, tylko działa po prostu inaczej niż w st czy sf4. Tutaj bardzo często gra się tylko na movement, poke'i i counter-poke'i. Takie przynajmniej mam odczucia po tym, jak zacząłem jakiś czas temu trochę więcej sobie w to grać.   

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2009, 09:57:57 »
Wiadomo, spacing zostaje w innej formie, ale dla mnie SF bez projectali to nie SF :)
Parry byłoby dobre gdyby jego zastosowanie nie było takie tanie i jednowymiarowe, pod tym względem Focus jest znacznie ciekawszy. Oczywiście nadal uważam (mimo braku ogrania w ta grę), że third strike jest naprawdę dobry, pomijając parry, balans postaci i same postacie (design większości mi średnio podpasował).
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Patrese

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Patrese_PL
  • Skąd: Cracovia
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 31, 2009, 11:51:55 »
Niestety, ale to prawda. Wiele razy miałem tak, że chcąc zrobić shoryukena sparowałem sobie jakiś cios. Samo parry to zaje.bista sprawa, ale nad jego inputem mogli trochę dłużej poisiedzieć i znaleźć coś lepszego niż d i f :)

W porcie 3rd Strike na konsolę Dreamcast, a także na PS2 i Xbox (składanka Street Fighter Anniversary Collection) można ustawić szybkość reakcji parowania (System Direction, page 1 - opcja Parrying / Ground Parrying Command Input Time, w skali 1 - 4), co przydaje się do treningu lub grania osobom z mniejszym refleksem :)

Szukam kogoś do sparringu w tą świetną grę z okolic Krakowa - są jacyś chętni?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2009, 12:24:39 wysłana przez Patrese »
Main: Sagat
Other: Ryu, Akuma

don

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje
    • Zobacz profil
  • PSN ID: don_rogalesko
  • Skąd: Zielona Góra
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 31, 2009, 13:28:36 »
Parry dla mnie ma jeszcze jeden ważny plus...sprawia że walki są widowiskowe. Jest nie tylko efektywnym ale i efektownym elementem systemu. Pojedynek dwóch dobrze parujących graczy ogląda się naprawdę dobrze. Ale to może tylko ja mam taki spaczony gust :P

Crono

  • Poznań Dojo
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poznań Dojo
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Crono86
  • PSN ID: CronoPL
  • Skąd: Poznań
Odp: Street Figter 3: 3rd Strike
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2010, 10:27:52 »
Parry to geniusz systemu, uwielbiam 3rd strika chociaż w porównaniu z SSFIIT, Alphami czy nawet SFIV bardzo mało przy nim siedziałem. Na pewno wydadzą go na PSN & X-BOX LIVE, więc tytuł na razie pozostaje uśpiony i czeka na odrodzenie :)