Comba Hulka są raczej nieskomplikowane i prowadzą do bardzo przyjemnych obrażeń. Niewątpliwie jeśli chcemy mieć Bannera w teamie to będziemy potrzebować jakiejś asysty OTG. Hulk może podnosić z ziemi swoim Gamma Wavem, ale ze względu na charge'ową komendę tego ciosu jego przydatność w combach jest znikoma.
Warto pamiętać, że w MvC mamy ograniczenie do jednego ground bounce na combo (asysty się nie liczą).
Będę starał się updateować posta i dodawać dokładne wartości obrażeń.
HYPERY◘
Gamma Tsunami (qcf+AA) - pomimo łatwości combowania w dowolnym miejscu ekranu rzadko jest najlepszym rozwiązaniem. Zadaje najmniej obrażeń ze wszystkich hyperów Hulka. W większości sytuacji Hulk może dashować, wezwać asystę OTG i jechać dalej z koksem.
◘
Gamma Crush (qcb+AA) - jeden z najbardziej, jeśli nie najbardziej wjeżdzający hyper 1 levelu i powinien stanowić cel do którego dążymy. Dodatkowo ma na początku całkiem sporo klatek niewrażliwości (co jest rzadkością w Marvelu).
◘
Gamma Quake (dp+AA - wali OTG, ale zadaje mniejsza obrażenia i stosujemy to tylko w wypadku, kiedy niemożliwe jest przywołanie asysty, badź chcemy cancelować to x-factorem w Gamma Crush dla chorych obrażeń. Pierwszy hit - uderzenie w ziemie, nie ma hitboxa - to tylko animacja.
SPECIALE◘
Gamma Crush (qcf+Atk) - znajduje zastosowanie zarówno w combach jak i skracaniu dystansu. Możemy wybrać jeden z 3 follow upów.
- L - krótka wersja
- M - średnia wersja
- H - długa wersja
- L follow up - jedziemy dalej poziomo
- M follow up - prosto w niebo
- H follow up - cofamy się na przeciwną stronę ekranu
◘
Anti Air Gamma Crush (dp+Atk) - podobne działanie, tyle tylko, że pierwszy hit wylatuje pod kątem w powietrze.
- L - krótka wersja
- M - średnia wersja
- H - długa wersja
- L follow up - jedziemy dalej w górę
- M follow up - jedziemy poziomo
- H follow up - pikujemy w dół (powoduje ground bounce)
◘
Gamma Wave (charge <- -> Atk) - trzy wersje - trzy odległości. Uderza OTG i zjada niemal wszystkie projectile jakie gra ma do zaoferowania. Potrafi też tradeować z hyperami.
◘
Gamma Tornado (hcb+Atk) - hulkowy command throw. Wersja z H chwyta z powietrza. Całkiem znośny zasięg (lepszy niż np. chwyty Thora). Możemy mashować buttony dla zwiększenia obrażeń.
Jedziemy z
podstawami.Najbardziej klasyczne combo, które w różnych wariacjach możemy zrobić wszędzie to:
j.H,j.S,c.H,S,up,j.M,j.M,j.H,j.S
j.H,j.S,c.H,S,up,j.L,j.M,j.M,j.H,j.S (dodatkowy hit nie daje dużo więcej obrażeń, a w wielu wypadkach whiffuje)
To najbardziej damageująca wersja comba opartego tylko na normalach i podstawa większości innych combosów.
Z ziemi możemy zacząc to tak:
L,M,S,up,j.M,j.M,j.H,j.S
M,S,up,j.M,j.M,j.H,j.S (często to lepsze rozwiązanie ze względu na super armor M i większy zasięg)
Corner funW narożniku Hulk jak i większość postaci czuje się najlepiej. Tu ma dostęp do swoich najmocniejszych combosów.
j.H,j.S,c.H,S,up,j.M,j.M,j.H,j.S,otg assist,qcf+H, L follow up xx qcb+AA
To jak na razie najmocniejsze combo Hulka bez używania x-factora (880.900 dmg; 2.290.100 z level 3 x-factor
). Jeśli postać asystująca w otg jest na trzecim miejscu w teamie, to możemy DHC w większość hyperów (przykładowo Angled Proton Cannon Iron Mana da nam 1.047.000)
Oczywiście całość możemy zacząć od L,M,H, czy dp+A, H follow up. Bez asysty zamiast gamma charge xx gamma crush robimy gamma quake, które można cancelować x-factorem i wtedy doprawić gamma crushem, jeśli naprawdę chcemy się pozbyć przeciwnika:
j.H,j.S,c.H,S,up,j.M,j.M,j.H,j.S,dp+AA,kfc,qcb+AA
MidscreenMożemy tutaj oczywiście wykorzystać dowolną wersję naszego bnb, ale jeśli nie jesteśmy idealnie w samym środku planszy to Hulk bardzo łatwo może zawieźć przeciwnika do rogu, gdzie czeka na nas upragnione Gamma Crush.
L,M,dp+L,M follow up, land, diagonal jump, j.L,j.M,j.S,c.H,S,up,j.M,j.M,j.H,j.S,otg assist, qcb+AA
Nie używamy tutaj gamma charge przed gamma crush ponieważ przy tej długości combosa przeciwnicy lubią na zwyczajnie wyfrunąć.
To na razie najmocniejsze combo z midscreena (koło 800.000). Oczywiście możemy to zacząć jump inem, albo s.H.
Tak samo jak w corner combie możemy skończyć gamma quake'iem kfc gamma crush (1.448.000 dmg).
Prostsza opcja to:
L,M,qcf+H,L follow up xx qcb+AA
Działa niemal spokojnie z połowy planszy i zadaje rozsądne 622.800. Możemy dodać jeszcze c.H przed gamma chargeami.
Kolejna możliwość to combo po jego command throwie - Gamma Tornado.
Jeśli mamy plecy skierowane do rogu to combowanie jest banalnie proste i możemy wykorzystać nasze ulubione rozwiązanie.
Jeśli jednak tak nie jest to w większości wypadków nie ma się czym martwić. Jeśli nie jesteśmy w samym środku planszy, czy nie wyrzucamy przeciwnika z rogu to Hulk może zrobić coś takiego:
hcb+Atk, dash, otg assist, c.H xx qcf+H, L follow up xx qcb+AA
hcb+Atk, dash, otg assist, c.H, S, up, j.M, j.M, j.H, j.S, dp+AA
Obydwa rozwiązania skutkują obrażeniami w granicach 550.000 (jeśli dobrze wymashujemy dodatkowe hity przy Tornado to obrażenia rosną do 600.000).
Kara throwyHulk raczej nie będzie odnosił sukcesów w tej dziedzinie, bo jego normale pomimo olbrzymiego zasięgu nie przesuwają go do przodu. Jednak można to wykorzystać na bloku robiąc L, M xx hcb+Atk tak aby M zostało cancelowane zanim uderzy.
ResecikKiedy przyzwyczaimy przeciwnika do comba L,M,dp+L,M follow up, land, diagonal jump, j.L,j.M,j.S,c.H,S,up,j.M,j.M,j.H,j.S,otg assist, qcb+AA
możemy sprawę nieco urozmaicić i iść na reset prowadzący do 100% comba na każdej postaci w grze.
L,M,dp+L,M follow up, land, diagonal jump, j.L,j.M,j.S, dp+L,M follow up, land, diagonal jump i air throw
potem możemy popłynąć z klasyką:
otg assist, j.H, j.S, c.H, S, up, j.M, j.M, j.H, j.S, dp+AA
lub
otg assist, j.H, j.S, c.H xx qcf+H, L follow up xx qcb+AA
Nie jestem pewien, która wersja mocniej wjeżdża.
http://www.youtube.com/watch?v=nsd4fEKldT4 - tu mamy niepełną wersję tego resetu, ale wiadomo o co chodzi.
Na razie starczy. Będe dodawał nowe odkrycia
Dodatkowe info:◘ Hulk nie może cancelować dasha crouchem, za to może robić to za pomocą skoku. Niestety nawet jeśli uda nam się to wykorzystać do zrobienia 'prawie instant' overheada to szanse na combo są bardzo nikłe (może na Sentinelu itp.)
◘ dash przeskakuję nad wieloma kucającymi postaciami (nie tylko maluchami) i z bliska nad stojącą Amaterasu
◘ gamma wave zjada niemal wszystkie projectile w grze i tradeuje z hyperami
Warto zajrzeć
tutaj dla wartości obrażeń poszczególnych ciosów oraz ich właściwości. Np. które mają super armor.