Autor Wątek: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9  (Przeczytany 322760 razy)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #780 dnia: Czerwiec 11, 2011, 15:58:25 »
Ciekawe, czy w PSXE do poradników postaci będą dołączać data z hotfixów :D

//EDIT:
A może spatchują tylko US wersję gry, bo tylko hamburgery nad nią płaczą, a naszą zostawią taką jaka jest? ;3
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2011, 16:03:14 wysłana przez Qjon »

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #781 dnia: Czerwiec 11, 2011, 16:04:03 »
To, ze zjechali dmg z 47 do 35-40% (nie mowcie mi, ze nie wycisnie tyle bez OTG) postaci, ktora ma szybki teleport, reversal na projecty (i nie tyle), trackujacy project dajacy juggla, rzut z powietrza, niewidzialnosc (co wcale nie jest glupie), dobre wakeupy, nie oznacza, ze nalezy juz wyprawiac pogrzeb. Rozumiem, ze amerykanie placza, bo to amerykanie, ale nie myslalem, ze tutaj bedzie taki smutek z powodu nerfa postaci topowej postaci, ktory i tak byl nieunikniony. Widac, ze niesmialo zabieraja sie za ermaca. Dziwi mnie, ze Raidena nadal nie pocisneli brutalnie. Ale to kwestia czasu. Takze, zepnijcie poslady i grajcie, bo smoke i tak ma za dobrze.

A ja się będę kłócił. Z której strony Smoke ma dobrze?

X-Ray - karalny, można było wbić w jugglu; teraz można posadzić tylko gołego X-A albo wcisnąć go po gołej bombie - czyli praktycznie wypada z gry
smokebomb - megakaralny, można było wbić w jugglu, nie nadawał się do zoningu bo miał hitboxa przy samej ziemi i nie robił chipa - wszystkie wady zostają, nie można wbić w jugglu - praktycznie wypada z gry
shake, EX-shake - no fajny był/jest, ale poza matchupem vs Noob nie jest w żaden sposób gamechanging
teleport punch - yup, dalej działa
smoke cloud - nadal gówniany/sytuacyjny w wersji zwykłej, w wersji EX- przydatny ale traci się pasek w zamian za bardzo wątpliwy zysk
mixupy - lol jakie mixupy, ta postać nie ma żadnego dobrego lowa, do tego stringi dające dobry dmg są bardzo wolne
AA - było sytuacyjne j.3~airthrow~smokebomb, teraz nie ma nic - czyli jedyne dobre AA to njp, uppercut był i jest kiepskim żartem
damage z juggli - kolejny raz znerfiony o 10%

Podsumowując - Smoke stracił nie tylko dmg, ale też dużo możliwości taktycznych. To jest teraz postać tylko i wyłącznie na chamskiego rushdowna opartego na szybkości i możliwie częstej zmianie kierunków, ale za to pozbawiona jakichkolwiek sensownych mixupów. Normalnego nerfa typu lekkie zmiany we framedata czy nieco większe w dmg przyjąłbym ze wzruszeniem ramion, ale wypierniczenie z gry połowy arsenału postaci z górnej części mid-tier (odsyłam do wyników obstawionych turniejów) to "lekkie" przegięcie, nie uważasz? To w zasadzie trochę tak jakby usunęli z gry jedną postać i wstawili na jej miejsce inną, niby podobną - ale tak naprawdę zmuszającą do zupełnie innego stylu gry.

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #782 dnia: Czerwiec 11, 2011, 16:35:11 »
Nie mowilem, ze ma dobre mixupy. Brak dobrego lowa to jego najwieksza wada, ale jakby jeszcze mial lowa, z ktorego ida combosy to byloby troche op. Z drugiej strony najszybszy sweep w grze chyba nie nalezy do "useless stuff". Jesli uwazasz, ze AA w ktorym robisz "tylko" jk~airthrow to nic, to co maja powiedziec inne postacie? Smokebomba to imo dobra rzecz do zone'ingu postaci bez teleportu (kto zoneuje postacie z teleportem?). Smoke cloud jak sie nie myle da sie zrobic z wakeupa, jak dla mnie bardzo ciekawa rzecz, majac w swiadomosci mozliwosc uzycia teleportu z wakeupa. No i mysle, ze dobrze uzywajac shake'a, mozna namieszac nawet jak nie grasz z zone'rami. Wniosek? Smoke faktycznie zostal oslabiony, ale jest to jedna z niewielu postaci, ktora mozesz wybrac na kazdego. Na pewno ten nerf nie jest powodem do tego aby pisac nekrologi.

Apock

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 282
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Kraków
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #783 dnia: Czerwiec 11, 2011, 16:38:00 »
Furb tak sobie gada pewnie o smoke, bo gra raidenem i używajac teleportu i torpedy nie czuje potrzeby jugglowania.. czemu się oczywiscie nie dziwie.

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #784 dnia: Czerwiec 11, 2011, 16:45:30 »
No coz, jesli uwazacie, ze jest to postac nie do grania to nim nie grajcie. Ja wam nawet podziekuje. Jeden kiepski matchup mniej.

Apock

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 282
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Kraków
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #785 dnia: Czerwiec 11, 2011, 16:51:04 »
Ja nie mówiłem, że jest nie do grania, prosiłbym abyś nie mówił takich rzeczy. Smoke nadal ładnie wygląda, lol.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #786 dnia: Czerwiec 11, 2011, 16:51:04 »
No coz, jesli uwazacie, ze jest to postac nie do grania to nim nie grajcie. Ja wam nawet podziekuje. Jeden kiepski matchup mniej.
To akurat prawda :D

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #787 dnia: Czerwiec 11, 2011, 17:21:23 »
Nie mowilem, ze ma dobre mixupy. Brak dobrego lowa to jego najwieksza wada, ale jakby jeszcze mial lowa, z ktorego ida combosy to byloby troche op. Z drugiej strony najszybszy sweep w grze chyba nie nalezy do "useless stuff".

Ten sweep to jest footsie tool (jak zresztą każdy sweep w grze), więc nie wiem czemu to mieszać z mixupami używanymi przy rushdownie. Smoke ma z bliska w zasadzie tylko d+3, każdy jego atak można wybronić z minimalną stratą HP po prostu trzymając górny blok - bo rzut przerywa akcję, a Smoke ma bardzo trudnego approacha więc raczej się go z zasady rzadko używa.

Jesli uwazasz, ze AA w ktorym robisz "tylko" jk~airthrow to nic, to co maja powiedziec inne postacie?

Raiden powie shocker-juggle. Ermac powie uppercut-juggle, jk~TP-juggle albo nawet 1-juggle. Scorpion zaśmieje się złowieszczo i posadzi ci setupa za 35 albo 70%, zależnie od tego czy dobrze zgadniesz przy nieuchronnym 50/50. Kabal nic nie powie bo musi oszczędząć płuca, ale posadzi dasha i zajuggluje. Johnny stwierdzi że to było zbyt proste i palnie z kopa i też zajuggluje. Mileena zrobi air-Sai i posadzi juggla. Kitana zrobi lifta i posadzi juggla albo zrobi niebreakowalnego z samych wachlarzy. Kung Lao nic nie powie bo wszyscy już wiedzą że posadziłby spina i zaczął czynić zło. Nightwolf zasadzi siekierą między oczy i też zrobi pełnego juggla. Sindel nakrzyczy i zbije. Noob, Kano, Sektor, Cyrax, Quan Chi, Sub-Zero - mają mniej lub bardziej dedykowane AA albo trudne do przeskoczenia projecty. Tylko ten biedny Smoke musi wygrać starcie na jumpkicki (tak jak i musiał wcześniej), a teraz w nagrodę może za to posadzić airthrowa... świetna perspektywa jak na postać która nie ma żadnego szybkiego normala z wysokim hitboxem i sensownym zasięgiem, naprawdę. I tak, próbowałem bardzo długo z b+3, nie działa. Smoke jest teraz po prostu jedną z najbardziej podatnych na crossupy postaci w grze, nie ma żadnego powodu żeby tego nie abusować bo jest po prostu pomijając identyczny dla każdej postaci njp bezsilny i niczym nie straszy - wcześniej ryzykowałeś sytuacyjnym jugglem z airthrowa, teraz nie ryzykujesz niczym poważniejszym.

Smokebomba to imo dobra rzecz do zone'ingu postaci bez teleportu (kto zoneuje postacie z teleportem?).

Nie jest dobra ponieważ:
- jest na tyle wolna że łatwo ją zablokować na reakcję
- nie trackuje szybkich, poruszających się do przodu speciali (Nightwolf, Kabal, Sub-Zero, Reptile, Cage, Stryker itd)
- nie zadaje chip dmg więc przy przewadze HP u przeciwnika nie tworzy żadnego nacisku
- ma hitbox przy samej ziemi i trafia punktowo, więc nie tworzy wokół ciebie żadnej "strefy" przez którą przeciwnik musi się przebijać
- ma długie recovery co w połączeniu z niskim hitboxem sprawia że przeciwnik może po prostu bez żadnego ryzyka/timingu na reakcję skoczyć do przodu i z połowy ekranu posadzić swojego najmocniejszego juggla; postacie posiadające divekicka mogą nim zaatakować z całego/prawie całego ekranu

... w związku ze wszystkimi powyższymi wadami, nie kojarzę żadnej postaci przeciwko której można skutecznie użyć bomby w neutralnej sytuacji; co więcej, większość postaci z odległości mniejszej niż pełen ekran może cię za to ukarać od 10% dmg w górę. Co to za zoning którym robisz sobie większą krzywdę niż oponentowi?

Smoke cloud jak sie nie myle da sie zrobic z wakeupa, jak dla mnie bardzo ciekawa rzecz, majac w swiadomosci mozliwosc uzycia teleportu z wakeupa.

Jedno i drugie można zatkać głupim d+3, wakeupy Smoka poza EX-shake to albo oznaka desperacji albo ukaranie nadmiernej agresji.

No i mysle, ze dobrze uzywajac shake'a, mozna namieszac nawet jak nie grasz z zone'rami.

True, tak jak pisałem shake był i jest dobry ale zdecydowanie nie nadaje tonu żadnemu matchupowi poza starciami z bardzo projectile-heavy zonerami pokroju Nooba i może Sindel.

Wniosek? Smoke faktycznie zostal oslabiony, ale jest to jedna z niewielu postaci, ktora mozesz wybrac na kazdego. Na pewno ten nerf nie jest powodem do tego aby pisac nekrologi.

Cechą charakterystyczną Smoka jest to że prawie każdy matchup może sprowadzić do walki przy użyciu normali i "fizycznych" speciali. Problem w tym, że nigdy nie był w tym specjalnie dobry - a teraz dodatkowo stracił po raz kolejny sporo dmg (wysoki dmg z juggli akurat trochę to równoważył) i, co gorsza, stracił też jedynego poważnego bata na przeciwników nadużywających skakania.

Efekt tego nerfa jest taki, że o ile wcześniej Smoke był postacią która był na granicy racjonalnego wykorzystania w turniejowej grze, o tyle teraz spadł gdzieś do rangi Sheevy czy Strykera i nikt raczej w jego stronę nie spojrzy, chyba że mu to OTG przywrócą.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2011, 17:32:24 wysłana przez Wombat »

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #788 dnia: Czerwiec 11, 2011, 17:34:15 »
Masz pewne racje. Jesli uwazasz, ze juz nikt nie spojrzy na Smoke'a to ja sie tylko ciesze.  Mimo wszystko nadal uwazam, ze nie jest to mid-low tier. Z reszta, gadamy o patchu, ktory jeszcze w europie nie wyszedl ;D. Coz, jesli organizujecie jakas stype dla Smoke'a to chetnie wpadne.

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #789 dnia: Czerwiec 11, 2011, 17:46:03 »
Masz pewne racje. Jesli uwazasz, ze juz nikt nie spojrzy na Smoke'a to ja sie tylko ciesze.  Mimo wszystko nadal uwazam, ze nie jest to mid-low tier. Z reszta, gadamy o patchu, ktory jeszcze w europie nie wyszedl ;D. Coz, jesli organizujecie jakas stype dla Smoke'a to chetnie wpadne.

Nie wiem w sumie czy słusznie go skreślam z gry turniejowej (może się jakiś prawdziwy czekista znajdzie), ale na 100% nigdy nie był ścisłym topem i na 100% poleciał teraz sporo w dół. Jak dla mnie NRS po prostu strzeliło sobie w stopę usuwając widowiskowe zagrania w tym patchu (bo co by nie mówić o bomb trapie Cyraxa, otg Smoka czy nawet tych zgadywankach Quan Chi to bardzo fajnie je się na streamach oglądało)... tak jak już wcześniej pisałem - jeśli coś jest imba, to pojechać damage nerfem albo dłuższym recovery, a nie totalnie usuwać rzeczy personalizujące postacie z gry.

Ale cóż - nerfy lecą, a Kung Lao dalej napier***la, więc jak dla mnie wszystko jest ok :D

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #790 dnia: Czerwiec 11, 2011, 18:19:22 »
Masz pewne racje. Jesli uwazasz, ze juz nikt nie spojrzy na Smoke'a to ja sie tylko ciesze.  Mimo wszystko nadal uwazam, ze nie jest to mid-low tier. Z reszta, gadamy o patchu, ktory jeszcze w europie nie wyszedl ;D. Coz, jesli organizujecie jakas stype dla Smoke'a to chetnie wpadne.

Ja mam tylko nadzieję, że zmiany które omawiacie przyczynią się do rzadszego występowania tej postaci online. Bo już mam dość grania z tymi wszystkimi Smokami, Ermackami i Scorpionami... Bleh.


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

EndarSeth

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: EndarSeth
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #791 dnia: Czerwiec 11, 2011, 18:22:37 »
Z efekciarskimi zagraniami jak najbardziej się zgodzę :)  Bardzo przyjemnie sie je ogląda, jeszcze przyjemniej sie je robi....
Nie jestem/byłem jakimś masterem Smoka, ale airthrow w bombę zazwyczaj ratował mi dupę. Tak w 80% przypadow, Nawet jeżeli przeciwnik używał wtedy breakera, to zapiszę to na swoją korzyść.

Granie Dymkiem (:) ) i tak zależy od przeciwnika.....bo jak stoi na końcu planszy i trzyma blok, to niewiele opcji pozostaje. Tym bardziej, jeśli prowadzi w HP. Niby jest Smoke Cloud Forward zakończony rzutem, ale wejdzie to ze dwa-trzy razy w meczu i tyle. Tak to tylko można podejść i mordercze ciosy w kostkę robić :P Co wygląda, powiedzmy sobie szczerze, komicznie.

No nic, pogram sobie nim od czasu do czasu, bo coś tam nim umiem. Ale muszę sobie poszukać nowego, równie szybkiego ulubieńca. Shang jest totalnie zajebisty, ale też sytuacyjny i wymaga niezłego opanowania (wewnętrznego skupienia ;) )

No nic, wrócę do domu to patch pewnie już będzie. Obczaję sobie Sekatora i może kogoś jeszcze... dunno.

PS. Qjona Ermac jest chyba najbardziej widowiskowym Ermaciem z jakim grałem. Latanie po całej planszy for the win ! Flawless.

[/img]http://www.dark-souls.pl/upload/Forum/3ca70318e5.jpg[/img]

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #792 dnia: Czerwiec 11, 2011, 18:23:35 »
Ja mam tylko nadzieję, że zmiany które omawiacie przyczynią się do rzadszego występowania tej postaci online. Bo już mam dość grania z tymi wszystkimi Smokami, Ermackami i Scorpionami... Bleh.
Wątpię, nooby i tak nie znały juggli ze smokebombą ; [

Cytuj
Obczaję sobie Sekatora
Dobry wybór :)

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #793 dnia: Czerwiec 11, 2011, 18:40:37 »
Moje wrażenia po patchu:

Kitana - dmg zmniejszony średnio o 4-10% na podstawowych jugglach
Sindel - 21~db+2 jest niemożliwe do posadzenia, nie wiem skąd sobie to wymyślili
Mileena - damage zwiększony 5-7% na podstawowych jugglach.


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #794 dnia: Czerwiec 11, 2011, 20:10:47 »
Nevan, skąd tego patcha masz? Na EU PSN jeszcze nie ma, a na Live! nie ma chyba nawet w USA.