Autor Wątek: Arcade Cab - mod panelu  (Przeczytany 5082 razy)

Patrese

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Patrese_PL
  • Skąd: Cracovia
Arcade Cab - mod panelu
« dnia: Październik 25, 2010, 20:07:42 »
Czołem fighterzy,

Jeszcze na forum nSports.pl prezentowałem swój zmodowany arcade cab, co starsi forumowicze pewnie kojarzą. Ja na pewno kojarzę cięgi jakie dostałem za użyte części oraz layout buttonów ;) Fakt, ułożenie przycisków było totalnie nieergonomiczne, wymuszone przez poprzedniego właściciela który wiercił oryginalny panel. Aby poprawić to wszystko, wywaliłem do rzeki stary panel, buttony i gałki, porywając się na totalny mod całego panelu. Poniżej zdjęcia, gdzie pierwsze pokazuje stary panel i układ, drugie - nowy po przeróbce:







Nowy panel wyciąłem z blachy ryflowanej, praktycznie centymetr po centymetrze - do dziś bolą mnie łapy na samą myśl ;) Profil blachy w miejscu, gdzie miały się znaleźć buttony i gałki został zeszlifowany i wypolerowany. Otwory wykonane otwornicami boscha. Układ przycisków zgodny ze standardem Sega Astro City.

Gałki EasyMount zastąpiłem joystickami Seimitsu LS-32 - lubię krótkie shafty, zresztą ten model był montowany w cabie 3rd Strike i chciałem mieć wrażenia jak z oryginału. Buttony wymieniłem na Seimitsu PS-14-KN, z wyjątkiem przycisków 1P Start / 2P Start. Przyciski startowe to model Chrome Effect, podświetlany na niebiesko i zielono, co akurat słabo widać na zdjęciach. Silnik automatu nie uległ zmianie i nadal jest to Xbox & Ultimarc IPAC & JPAC.

Co tu dużo gadać, wrażenia z gry są nieporównywalne. Nie wyobrażam sobie już gry na innych buttonach niż Seimitsu - one po prostu "same grają" :) Natomiast nadal przestawiam się ze starych gałek, żeby przyzwyczaić się do "kwadratowej" pracy nowych nabytków. Ale czuję że gdy się już przestawię to na amen.

Czekam na komentarze, nawet te najbrutalniejsze - moja klata przyjmie wszystko :D

Greetz
Main: Sagat
Other: Ryu, Akuma

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2010, 20:41:50 »
Dayuuum, ale ci zazdroszcze.

To kiedy można wpadać? ; D

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2010, 22:47:50 »
no, no. jest się czym pochwalić.
Ja tam tej japońszczyzny hardware'owej nie uznawałem dopóki nie zagrałem. Nie dość, że gra nie byle jaka to i sprzęt robi wrażenie, oby Ci jak najdłużej służyło.
Moje pięści krwawią śmiercią!

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2010, 22:49:59 »
Ale to nie tylko 3s, przecież on sobie na tym praktycznie każdą bijatyke odpala, nie licząc tych next genowych ;p

tejotl

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 763
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2010, 23:38:34 »
hardware - świetna sprawa - co tam jeszcze możesz na tym odpalić? w sensie w środku siedzi konkretna maszyna?
kiedy chodzi o design to troche odrzuca - ta blacha troche jak "filip z konopii" itd. - pewnie dla większości to sprawa drugorzędna, ale u mnie wychodzi "zboczenie zawodowe" :D
na poważnie już - zamierzasz umieścić jakiś większy tekst o tym jak to to się rodziło? tak już bardziej od podstaw, fotki itd. - mógłby z tego być fajny artykuł
apes will rise
get your stinkin' paws off me, you damn dirty ape!
freedom has never been won except by the deeds of war

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2010, 00:21:23 »
Ale to nie tylko 3s, przecież on sobie na tym praktycznie każdą bijatyke odpala, nie licząc tych next genowych ;p

Wiem wiem, tylko z założenia komentuję to, co jest a nie to, co może być. Jakby na screenie był jakiś karnov revenge to bym się czepił ;p
Moje pięści krwawią śmiercią!

Patrese

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Patrese_PL
  • Skąd: Cracovia
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2010, 09:06:59 »
Wewnątrz maszyny siedzi Xbox "jedynka" z dyskiem 80GB. Jak to działa? Wszystko za sprawą genialnych konwerterów Ultimarc (http://www.ultimarc.com/JShopServer/section.php?xSec=8&xPage=1, na tej stronie są przejściówki z J-PAC / I-PAC do większości konsol), które konwertują sygnały audio / video / controls konsoli przez złącze jamma. Czyli automat posiada oryginalne komponenty: monitor arcade, listwę jamma, zasilacz, okablowanie, a jedyną różnicę stanowi Xbox plus konwertery w miejsce płyty PCB.

Żeby wszystko sprawnie działało, trzeba wyprowadzić kilka dodatkowych buttonów na panel: przycisk power, który uruchamia konsolę (biały, znajdujący się z boku panelu) - do tego trzeba rozebrać klocka i wlutować kabel w przełącznik. Do tego butttony wyprowadzone nie z listwy jamma, a z I-PAC: R3/L3/back (trzy kolorowe przyciski w jednym bezelu, również z boku), niezbędne w wielu emulatorach - choćby w FBA XXX czy MAMEoX, jako funkcja coin (przycisk do zwrotu monet we wrzutniku również dostał funkcję "coin up"). Czerwone buttony po bokach to triggery - idealne do obsługi pinballi ;). Kozacką sprawą jest programowalność I-PACA - można dowolnie, programowo skonfigurować buttony i ich funkcje.

Racja Snake, można grać we wszystko, co ukazało się na Xboksie. Fundament to kompilacja Street Fighter Anniversary Compilation, czyli Hyper Street Fighter II Turbo i SF 3rd Strike w konwersji arcade perfect i zremasterowanym BGM. Oprócz tego np: Marvel vs Capcom 2, Capcom vs SNK 2001: Mark of the Millennium, Guilty Gear X2 Reload, wszystkie KOF-y od '94 do 2004, a także wszystko z CPS2 i CPS3 (seria Alpha, X-men vs Street Fighter, Marvel Super Heroes, Red Earth, JoJo Bizarre Adventure). Wgrany jest dash UnleashX z SF3rd theme, animowanymi trailerami i wyłączoną animacją startową Xbox (od której szlag mnie trafiał :) ).

Tu znajduje się filmik, pokazujący cabinet w akcji: http://www.youtube.com/watch?v=jQ-5xOFsx3M

Kto chce wpadać niech wbija śmiało, Kraków i okolice anyone? :)
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2010, 20:57:19 wysłana przez Patrese »
Main: Sagat
Other: Ryu, Akuma

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 12, 2010, 13:38:33 »
Wydaje mi się, czy P1 ma troszkę inny układ buttonów niż P2?

tak to wygląda na zdjęciach, jak dla mnie niezbyt to dobre rozwiązanie  :)

Patosław

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 368
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: PatoslawPL
  • Skąd: Wrocław
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2010, 22:59:19 »
Wiem, że o pieniądzach się mówić nie powinno, ale ile +/- w tego caba włożyłeś ? Poważnie zastanawiam się nad poskładaniem takiej machiny i myśle ile wypłat muszę na to wywalić :psyduck:

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2010, 23:21:40 »
na allegro można ustrzelić caba z wśródmordziem i tv za jakieś 700 pln, dodaj do tego bebechy i kilka innych p***dół i pewnie ze 2 koła wyjdą.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Patrese

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Patrese_PL
  • Skąd: Cracovia
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 14, 2010, 22:02:25 »
Wydaje mi się, czy P1 ma troszkę inny układ buttonów niż P2?

tak to wygląda na zdjęciach, jak dla mnie niezbyt to dobre rozwiązanie  :)

Taki layout ma oryginalny panel Astro City - lekkie odchylenie obu układów do wewnątrz, tak aby obaj gracze mieli większy komfort grania, stojąc bar w bar :) Wyjątkiem są u mnie buttony P1 Start / P2 Start. Dla porównania oryginalny panel:



Jeśli chodzi o cash, wszystko zależy jakiej klasy cab chcesz wykorzystać - za w miarę przyzwoitą, oczywiście używaną "szafę" w znośnym stanie trzeba dać od 800zł wzwyż. Priorytetem przy zakupie powinien być stan techniczny kineskopu i stopień jego zużycia, bo to najdroższy kawał złomu i jeśli on padnie, jesteś w lekkiej żopie :) Mój cab był w stanie masakrycznym (nie licząc kineskopu) i jego restaurowanie zajęło mi trochę grosza. Ale to akurat zabawa nieobowiązkowa.

Licząc całość:

Cab + renowacja - ok 1000zł
Konwertery plus okablowanie - ok 600zł (w zależności od kursu walut)
Hardware (buttony, joysticki) - ok 400zł (w zależności od kursu walut)
Konsola Xbox plus akcesoria - ok 400zł

W sumie ok 2.500zł
Main: Sagat
Other: Ryu, Akuma

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 15, 2010, 16:43:09 »
Dałoby radę coś takiego zbudować z x360 w środku? On chyba jest kompatybilny wstecz?? Tak myślałem aby w środku były klasyki ale także i nowe streety, mvc,  i inne tekkeny czy nowe kofy, mortale itp :)

Słuchaj była by opcja aby poprosić cie o pomoc w złożeniu czegoś takiego? Jeśli złożyłoby się tak, że nigdzie nie wyjadę to pomyślę nad czymś takim, a wtedy potrzebowałbym kogoś kto mógłby pomóc mi dobrać części, wszystko skonfigurować etc. :)

Oczywiście nie za free.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Patrese

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Patrese_PL
  • Skąd: Cracovia
Odp: Arcade Cab - mod panelu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2010, 19:47:17 »
Odradzałbym next-geny do takiej przeróbki, z kilku powodów. Po pierwsze, Xbox 360 / PS3 wyświetlają obraz w standardzie HD, co wymaga zupełnie innych kineskopów arcade - najtańsze modele np na stronie www.xgaming.com/store kosztują 499 dolców plus koszty wysyłki z USA. Oczywiście, można kombinować z monitorami PC LCD ale ich parametry nie mają nic wspólnego z monitorami arcade, do tego mają niestandardowe wymiary i ciężko je dopasować do cabinetu. Po drugie - awaryjność next-genów. Konsola zamknięta w drewnianej budzie, bez odpowiedniej ilości powietrza to pewniak na szybki serwis :) Trzecia kwestia to ilość dostępnych emulatorów dla X360 - z tego co wiem, zbyt wiele z tego nie ma. Jeśli zależy Ci na wstecznej kompatybilności z arcade'owym oldschoolem, a do tego chcesz zagrać np w SF4 i nowsze odsłony fighterów 3D, najlepszym wyjściem jest PC z konwerterem Ultimarc ArcadeVGA. Tylko że przy takiej opcji trzeba liczyć się z wyższymi kosztami (różnica cen w konwerterach plus różnica cen między konsolą a PC), a efekt wg mnie nieopłacalny - po co grać na cabie w pecetową wersję SF4 (chore i DROGIE wymagania - i4, 1GB RAM, nVidia itp), skoro na PS3 masz SSF4, grając na sticku?

Według mnie, najlepsza i najkorzystniejsza cenowo opcja to Xbox lub Dreamcast. Stawiam na to pierwsze - jako mocniejsza konsola emuluje niemal wszystko co wyszło przed 1999 rokiem (nie licząc tytułów 3D), a dzięki HDD można customizować wszystko do woli. Dreamcast jest idealnym wyjściem dla fanów shmup'ów / scrollowanych shooterów (IKARUGA!), ale jednocześnie możesz grać tylko w jeden tytuł (konieczne otwieranie caba i wachlowanie CD - jak w prawdziwym cabie przy wymianie PCB ;) ) Przy opcji xboxowej chętnie pomogę, w miarę możliwości :) Najlepiej żebyś wpadł do Krk i spojrzał na całość z bliska, zanim zabierzesz się za temat.
Main: Sagat
Other: Ryu, Akuma