Jako że to mój 200 post to postanowiłem się na coś przydać od czasu napisania 199 postów i podnieść lvl polskiej sceny - ot tak sobie.
Do końca nie wiem czemu to pisze ponieważ doskonale zdaję sobię sprawę żę w Polsce jest naprawdę bardzo bardzo wielu wspaniałych graczy których da się zliczyć na palcach u jednej ręki
PLINKING
-------------------------
1.Co to jest plinking
Jako że jestem leniwy pozwolę sobie tutaj przytoczyć wypowiedź osobnika o nicku Apolon
Apolon Says : Plinking - również umożliwia zaliczenie 2 inputów na jednym buttonie klatka po klatce tyle że jest prostsze manualnie. Działa tylko na medium i hard ciosach. Idea jest taka, żeby uderzyć palcem środkowym/serdecznym button na którym chcemy mieć podwójny input (palec zostaje) i klatkę potem spuścić palec wskazujący/środkowy na sąsiadujący button z lewej strony. W efekcie dostajemy przykładowo HP, HP+MP co gra interpretuje jako HP, HP.
-------------------------
2.Jak robić plinking?
Wypiszę tu dwa rodzaje plinkingu : Amerykański i Japoński
Plinking Amerykański (zdecydowanie polecam) - zacznijmy od tego dlaczego polecam? A to dlatego że uważam iż mamy dużo większy wpływ na zrobienie ale o tym więcej w podpunkcie o Japońskim plinkowaniu. Dobra skoro mniej więcej już wiemy do czego słuzy plinking (jeżeli nie to przeczytajcie sobie jeszcze raz wypowiedź Apolon'a a następnie przejdźcie do punktu drugiego) dobra cała ideą plinkowania jest ułatwienie linków , mianowicie jeżeli link jest 1 frameowy (np u Ryu : c.mp > c.hk) to możemy z niego zrobić 2 frameowy link co daję nam 50% wiekszą szansę na zrobienie go. Plinking robimy poprzez naciskanie dwóch buttonów w przypadku jak chcemy splinkować MP to MP + LP ale nie chodzi o to żeby wcisnąć je razem w tym samym czasie ponieważ nic by to nie dało , skoro nie razem to jak? A właśnie tutaj zaczyna się cała zabawa : musimy wcisnąć MP + LP razem ale jednak MP musimy wcześniej wcisnąć niż LP , Apolon bardzo ładnie to też wytłumaczył tak więc znowu pozwolę sobie to zacytować :
Idea jest taka, żeby uderzyć palcem środkowym/serdecznym button na którym chcemy mieć podwójny input (palec zostaje) i klatkę potem spuścić palec wskazujący/środkowy na sąsiadujący button z lewej strony.Wygląda to mniej więcej tak (oczywiście jeżeli plinkujemy MP) :
Żeby się nikomu nie pomyliło napiszę jeszcze co z czym plinkować.
~~ Jeżeli chcemy splinkować MP to LP i MP ~~ Jeżeli chcemy splinkować HP to MP i HP ~~ Jeżeli chcemy splinkować MK to LK i MK ~~ Jeżeli chcemy splinkować HK to MK i HK ~~ Plinking Japoński - teraz dokończę moją wypowiedź dlaczego bardziej polecam Amerykański , mniej więcej tylko dlatego że bardzo często jak go zrobimy to wychodzi plink ale drugi input jest o priorytet mniejszy dlatego moim zdaniem jest to randomowa metoda plinkowania bo czasem wyjdzie a czasem nie a my mamy mały wpływ na to , za bardzo się w niego nie będę zagłebiał bo sam uczyłem się go tylko po to że Daigo go używa (XD) ale jednak potem przerzuciłem się na Amerykański , ideą tego plinkowania jest to że nie robimy go z dwóch buttonów tylko ze wszystkich (3) mniej więcej w przybliżeniu naciskamy 3 buttony od HP do LP bez puszczania tych wcześniejszych i dzięki takiemu czemuś mamy losowanie jaki z 3 plinków nam wyjdzie jednak niestety bardzo często to nie wychodzi tak więc odradzam. (Natomiast jeżeli komuś naprawdę zależy żeby to poznać bliżej proszę napisać to zeedytuję posta)
-------------------------
3. Co to jest i jak robić "Crouch Tech Throw Plinking"
-------------------------
Jak wszyscy wiemy Crouch Techowanie w tej grze ssie , jest na to rada
Co to jest Crouch Tech Throw Plinking? - użyję słowa że jest to Option Select pewnego rodzaju (czyt. pokrycie kilku sytuacji jedną akcją) , mianowicie jeżeli tech uje się throwa kucając każdy wie że naciska się LK + LP , jednak naciskanie tego kucając rzadko jest dobrym rozwiązaniem - dlaczego? - dlatego że czasami możemy wcisnąć za wcześnie LK + LP przez co nawet jeżeli wyczujemy throwa to i tak go dostaniemy właśnie przez to że wcisneliśmy za wcześnie , żeby temu zaradzić powstało właśnie coś takiego jak plinkowanie throwa z jakimś punchem/kickiem który ma najszybszy startup i dobry zasięg (u Ryu jest to c.mp , niestety u innych postaci nie mam pojęcia ale to jest tylko sprawa przejrzenia framedaty) tak więc jeżeli splinkujemy MP z LK+LP (throwem) kucając dostajemy plinka który wygląda tak :
tutaj zamiast MP ktoś użył MK , znaczy to że MK u jego postaci ma najszybszy startup i dość dobry zasięg , no dobra wszystko pięknie ale co nam to konkretnie daje? Już tłumaczę jak widzicie jeżeli przeciwnik nie stiminguje dobrze throwa w czasie pressingu to moment w którym będzie podchodził żeby go zrobić zostanie przerwany przez c.mk (patrząc na obrazek który podałem) jeżeli zaś go stiminguje dobrze to zaraz po c.mk widzimy throwa (patrz zdjęcie) czyli skończy się to poprostu techem , co do tego jak robić to jest to poprostu plinkowanie czegoś z throwem (jak plinkować patrz punkt wyżej).
-------------------------
4.Filmy które mogą pomóc
Na koniec podam wam filmy które mi osobiście bardzo pomogły kiedy się powyższych rzeczy uczyłem
-------------------------