Autor Wątek: Tekken 6 - temat ogólny  (Przeczytany 260440 razy)

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #255 dnia: Luty 18, 2010, 17:50:06 »
Tu masz break-down najszybszego Jetto:

F0- f
F1- n
F2- b+2
F3-F16 - jetto

Także niebuforowany JU ma i16

Tak jak w przypadku wcześniejszym, pierwsze f i n można buforować po zablokowaniu ciosu i dlatego karzemy nim ciosy na -14.

Peace  8)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #256 dnia: Luty 18, 2010, 18:00:55 »
Co oznacza mamuri? No bez kitu, oni ciągle tylko na komentarzu mamuri i mamuri :)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #257 dnia: Luty 18, 2010, 22:40:25 »
Cheese ma absolutną rację pisząc że w Tekkenie hitbox jest ściśle związany z aktywnymi klatkami danego ciosu, zazwyczaj ciosy mają dużo mniej aktywnych klatek w których "rozwija" się hitbox niż sugerowała by to animacja
Tak dla jasności. Aktywne klatki to tak naprawdę w pewnym sensie to samo co hit box ciosu. Nie byłoby sensu tworzyć hit box'a któryby nic nie robił bo dana klatka nie byłaby tą klatką aktywną. Tak samo bez sensu jest dawać aktywne klatki bez jakiegoś fizycznego miejsca w którym będą one aktywne, czyli hit box'a. Hit box to rozmiar i zasięg działania ciosu w danej jednej klatce (rzadziej robi się jednego hit box'a o tych samych parametrach i współrzędnych dla kilku aktywnych klatek, np flash yosha może być przykładem gdzie można coś takiego zrobić, ale w horyzontalach nigdy tak nie jest). A aktywne klatki informują tylko o przedziale klatkowym w którym te hit box'y się pojawiają.
Jedno bez drugiego nie ma sensu istnieć, tyle tego tematu.

Cytuj
Zapewne niewiele osób wie że ciosy typu f,f+2 wykonuje się w rzeczywistości inaczej niż sugerowała by to notacja.

Pisał o tym kiedyś Noodalls, a teraz sam mogę to w 100% potwierdzić.

To jest jedna z tych rzeczy która jest w tekkenie przynajmniej od T3. W T6 wiadomo było o tym już dość dawno, żeby to sprawdzić nie trzeba nic innego jak practice i strzałki (a że nie każdy wie jak sprawdzać cokolwiek bez programowalnego sprzętu i nie każdy o tym wiedział to inna sprawa).
Skoro w practice mimo tego że strzałki pokazują f,n,f+2 a tobie wychodzi zwykłe f+2, a ff+2 wychodzi tylko i wyłącznie wtedy gdy drugie F i 2 jest wpisane w innych klatkach, to znaczy że tak jest.
Poza tym we FD było od początku napisane że najszybsze ff+2 takiego Bryana z recovery trwa 14 klatek. A skoro jest buffeting a sam cios trwa 13 klatek to oznacza że na coś ta klatka musi iść. I idzie właśnie na tą 2 klatkową końcówkę. Wystarczyło trochę sprytu;].
Na początku grudnia wystawiłem też swój filmik z taunt mach breaker.
http://www.youtube.com/watch?v=gxxifpLT5yM
Wypisując przy okazji prawie najtrafniejszą notację pokazującą sposób wykonywania końcówki, fF.+2 (czyli przytrzymane drugie F i najszybciej w drugiej klatce + 2).

Jeden z siteów (chyba japoński) we frame datach podawał też notację ff+2 jako f,F+2 i samo to już mówi że jeżeli jest podane F+2 to oznacza przytrzymane F i trzymając, po chwili 2.

Informacji o tym było bardzo dużo, no ale część po prostu nie zwracała sobie nimi głowy.

Swoją drogą, taunt f,F+2 jest możliwe bo taunt daje +16 i f,F+2 trwa 16. Nie dlatego że po Taucie można buforować f,n bo nie można. Po tauncie przerywając go jesteśmy na neutralu a nie na recovery:P.

Cytuj
Nie da się zatem zrobić Jet Uppera "dwoma" imputami?
F0- f
F1- b+2
Nie da się. Nie da się zrobić żadnego z inputów typu f,f_b,b_f,b_b,f w 2 klatki. Nie da się tego zrobić jakiś 95% przypadków.
Sam byłem przekonany że system na to pozwala (nawet na początku się z tobą kłóciłem w tych kwestiach:P) i jak zaczął się T6 i dość precyzyjny input history to powoli zaczęło wychodzić że jednak nie (kiedy strzałki b,f bez neutrala dawały samo b). W sumie to nigdy system na to nie pozwalał, to nie tylko sprawa T6.
Jak zaczęło to burzyć moje teorie to siedziałem godzinami i testowałem na przemian T6 i T3 swoimi sposobami. W sumie wyszło na to że system jest w tej kwestii niekonsekwentny (a dokładniej przez niekonsekwentne, tak zwane przeze mnie ?małe klatki?). Bo dalej można doprowadzić do tego że b,f zaliczy w 2 klatki i zrobi to co trzeba, zdarzyło mi się to w T6. No i dawało radę też wpisać w T3 f,f czy b,f w 2 klatki i postać robiła co trzeba było robić, tyle że to było, raz, przy spowolnieniu gry do 10 klatek/s (co mogło powodować anomalie w inpucie), dwa, też po spełnieniu danego warunku.
Tak więc system na to nie pozwala, ale dzięki niekonsekwencji małych klatek można spowodować że to zadziała. Tyle że to już nie tekken a bardziej doświadczenia laboratoryjne:P.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2010, 22:44:57 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #258 dnia: Luty 18, 2010, 22:58:31 »
Racja, z tauntem zdałem sobie sprawę że głupotę napisałem dopiero później (jakoś mi uleciało że taunt daje właśnie +16  ??? )

Nie był to najtrafniejszy przykład (zwłaszcza że tam nie można przecież buforować) (>~<')

Wszystko testuję sam i zajmuję się tym dopiero od T6, dlatego wiele z moich nowinek może być od bardzo dawna znana.
Typowa postawa dla kogoś kto dopiero niedawno przyłączył się do "sceny"

Sorry za zamieszanie  8)

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #259 dnia: Luty 18, 2010, 23:12:35 »
Spoko, wiadomo że jeżeli coś takiego napiszesz to nie zaszkodzi bo zawsze znajdzie się ktoś kto o tym nie wiedział, bądź nie zdawał sobie z tego wcześniej sprawy. Żeby było zabawnie to Ci powiem że nawet taki Dinosaur z Anglii który jest uznawany za kogoś kto bardzo dobrze się zna na systemie i który gra od dość dawna, dopiero jakiś miesiąc temu to zauważył, ba nie jestem pewien ale chyba nawet chciał żeby ktoś to potwierdził:P.

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #260 dnia: Luty 19, 2010, 10:04:58 »
Hmm, a propo f,F+2, ta jedna klatka bierze się prawdopodobnie z tego, że gra musi wiedzieć, czy ktoś odpalił dasha (f,f). Bo ciosy z notacją f,f to jakby takie "ciosy z dasha", z większym zasięgiem (czy jakoś tak).
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #261 dnia: Luty 19, 2010, 10:41:24 »
No to jest faktycznie bardzo dobra interpretacja, że potrzebna jest przynajmniej 1 klatka żeby postać przeszła w status "dash", w końcu dasha można uznać za taką postawę bez przejścia w którą postać nie zrobi z niej ciosów.
Tak samo jest przecież z WR'kami, jak chcemy zrobić z miejsca iwr+3 to trzeba jej dać przynajmniej klatkę po trzecim f, na to żeby dać jej status "run".

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #262 dnia: Luty 19, 2010, 12:14:40 »
Zauważyliście, że większość homing moves (o ile nie wszystkie) mają na bloku -9, a na trafieniu/CH +2 lub inną właściwość (KND itd.)?

Rafimaru

  • TcT
  • Jr. Member
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Rafimaru_TcT
  • Skąd: Poznań TcT
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #263 dnia: Luty 19, 2010, 12:40:43 »
Z całą pewnością nie wszystkie homingi tak mają. Przynajmniej te Niny pod to nie podchodzą.  :P

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #264 dnia: Luty 19, 2010, 13:11:06 »
Leo BOK 3 +9 ;)

Rupert

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 285
  • Płeć: Mężczyzna
  • I dare you, i double dare you say what again!
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Rupert_is
  • Skąd: Bytom
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #265 dnia: Luty 19, 2010, 14:26:14 »
Miguel f+4 -7 a SAV 4 0 na bloku, więc nie u Miguela

Daimossan

  • Gość
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #266 dnia: Luty 24, 2010, 10:54:23 »
Chciałbym tylko powiedzieć że tekken 6 się dla mnie skończył. Już na online nie można pograć. Prawdopodobnie ten wcześniejszy patch to wielka lipa i ściema. Namco wykupiło na miesiąc płatny serwer i tyle. Od dłuższego czasu wszystko się chaczy i nie łaczy. Poróciła sytuacja z przed patcha kiedy to na 3 kreskach nie dało się grać :/ . Co do samego tekkena. To już rga 2D. Nudny i płaski taki jest ten tekken :p

blaugrana20

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 304
  • Płeć: Mężczyzna
  • what do you want
    • Zobacz profil
  • PSN ID: blaugrana20_PL
  • Skąd: Kamienna G�ra (okolice W-cha ) )
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #267 dnia: Luty 24, 2010, 14:55:09 »
:| ja nie narzekam na online ani na tekkena, co do online coz rozlacza ( czesto po twoich wygranych 2 rundach :P ) ale nic , gralem z polakami ostatnio ciagle 4-5  lacze , a co do gry to mniam mniam . I  on nie jest plaski tylko 3d , niestety  zamiast SS jest SSW trzeba sie do tego przyzwyczaic :)

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #268 dnia: Luty 24, 2010, 15:11:45 »
No, już w poprzednich tekkenach SW był dobry i często bardziej przydatny od SS ale teraz to bez SW na prawdę ciężko się gra. SS wciąż jakoś tam działa i jest przydatny, ale głównie jako krótki timingowy step z szybką kontrą, do szybkich liniowych poke'ów. Cała reszta to SW.

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« Odpowiedź #269 dnia: Luty 24, 2010, 15:12:41 »
Alisa sie fajnie stepuje. Ale ona w ogole movement ma lepszy... tylko niech mi namco to jakos uzasadni, bo to ze ma skrzydelka i jest sweet mi nie wystarczy...