Autor Wątek: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie  (Przeczytany 14671 razy)

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 02, 2010, 00:39:56 »
Ha, blender jest zabawny. Kiedyś się pobawiłem ze 3-4 dni. Behold my masterpiece!

http://img69.imageshack.us/img69/447/gandam10xr8.jpg

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 02, 2010, 02:26:59 »
Ringu. Ja bym ci polecał utworzyć tymczasowy folder , całą animację zapisywać w pojedynczych klatkach np. w formacie PNG i potem złożyć to do kupy w odpowiednim programie. Nie stracisz wtedy tak na jakości jak w przypadku kiedy to od razu zapisujesz do AVI a przy okazji nie będzie to zajmowało tyle miejsca. Bo kiedy robisz dużo tych animacji to potem rzeczywiście jest spory problem.

Tylko czy to się naprawdę opłaca? Być może trochę mniej miejsca takie pojedyncze pliki PNG by zabierały, ale wtedy wydłużył by się czas robienia całości - no i nie wiem, czy później przed montażem nie trzeba by było tego znowu "sklejać" do pliku video.
Akurat "sklejanie" jest bardzo proste i nie zajmuje dużo czasu. Po prostu z PNG robisz AVI i to wszystko, nic więcej nie trzeba robić i nie obawiaj się, że znów rozpadnie się na PNG :P

Co do Blendera to zaskoczę was - to nie jest program-zabawka ::)
Jest dobry na początek dlatego, że jest min. DARMOWY. I jak już się umie co nieco a starasz się o fuchę w branży to często niestety musisz się przesiadać na 3dsmax bo firmy są już w niego  wyposażone bo to standard. Ale znam przypadki gdzie nie musieli się przesiadać bo cuda robili na Blenderze. Poza tym Blender nie odstaje znacznie możliwościami od innych tego typu programów. Czy jest prostszy w opanowaniu? To zależy od Ciebie. Blender ma po prostu inny interface, moim zdaniem bardziej przyjazny niż np. Maya czy 3ds. Więc jak Blenderowcy wchodzą do 3dsmax to nie wiedzą o co chodzi i na odwrót  :)
Ha, blender jest zabawny. Kiedyś się pobawiłem ze 3-4 dni. Behold my masterpiece!
Tja 3-4 dni...


Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 02, 2010, 10:49:40 »
Mam znajomego, który się profesjonalnie zajmuje grafą 3d i też potwierdza, że blender to dobre narzędzie. Nie miałem styczności z innym programami, ale interfejs blendera jest (albo był, bo od 3 lat nie zaglądałem) dość wkurzający.

Cytuj
Tja 3-4 dni...

O co kaman? Mieliśmy blendera w liceum - najpierw jakąś dziadowską latarnię machnąłem, a potem tego pseudo gundama (3-4 dni robiłem mecha, z blenderem miałem kontakt ze 2 tygodnie).

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 02, 2010, 13:53:18 »
Nom ostatnio Blender przeszedł bardzo duży lifting wszystkiego i od wersji 2.5.0 czułem się jak w zupełnie innym programie :(  Ale wszystko zmienia się na lepsze i jeszcze lepsze więc zmiany są nieuniknione.
Cytuj
Tja 3-4 dni...
Cytuj
O co kaman?

Nie ważne :P

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 03, 2010, 22:50:08 »
Powoli kończę scenkę z pierwszego screena - dodałem więcej ludzi i zmieniłem też trochę rzeczy. Jeszcze zostało parę rzeczy do poprawy m.in będę eksperymentować z odbiciem na wodzie,a także poprawić trochę ludzików, bo statek jest przechylony pod kątem ok 40 stopni a niektórzy sobie wbiegają pod górę jakby to było nic, podczas gdy inni wiszą lub czołgają się,a jeszcze inni biegną w miejscu ;p na gotowe video wrzuciłem lekki efekt trzęsienia kamery, żeby dodać ciut "realizmu".

Zrobiłem plik video jakby ktoś chciał to zobaczyć w akcji: http://www.megaupload.com/?d=BK9UL4YT  haslo do rara: backdash (wrzuciłem haslo, bo nie chce, zeby to sie jakims cudem rozprzestrzenilo) dwie uwagi:

- plik jest dość mocno skompresowany więc jakość poszła nieźle w dół, ale zajmuje tylko 2,5MB
- audio wrzuciłem na szybko, w finalnej wersji będzie pewnie inne

Nie wiem co jeszcze zrobić, żeby to wyglądało bardziej realistycznie (o ile w ogóle można w tym przypadku mówić o jakimś "realizmie" )

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 03, 2010, 23:08:48 »
Jest nieźle, naprawdę spoko!  Tylko moim skromnym zdaniem zbyt duży efekt "glow"  ;)
Na statycznym renderze jest to fajne(bardzo artystyczne) ale na animacji jest już z Tym  gorzej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2010, 23:11:08 wysłana przez SAMEWISE »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 03, 2010, 23:39:32 »
Dzięki za opinię:) No, sam glow pewnie ograniczę tylko do części elementów, ale też trochę celowo z nim przesadziłem tutaj - to się dzieje tuż przed tym jak zupełnie gasną światła, moment ten ludzie opisywali jako "blazing city of light" i jakoś tak chciałem to przełożyć na swoją animację  :P

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 03, 2010, 23:56:32 »
ludzik za szybko chyba spada patrząc na wielkość statku, o ile końcowa prędkość może jeszcze jest ok tak początkowa nie powinna być taka sama jak końcowa. Wiem że detal, ale przy dłuższym spadaniu lepiej jest oddać wielkość statku, no i z jakimś początkowym przyśpieszeniem będzie to wyglądało chyba bardziej realistycznie

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 04, 2010, 00:20:12 »
Chyba masz rację. Robiłem to "na oko" bo naturalnie nie wiem dokładnie ile czasu spada człowiek z takiej wysokości (obstawiam, że tył statku mógł osiągnąć ok 100m nad poziomem wody) Postaram się to poprawić, w ogóle dodam jeszcze paru spadajacych ludzików, musi być max dramatycznie:P

@SAMEWISE, używasz monitora CRT czy LCD? Ja mam CRT, jeszcze nie sprawdzałem tego na na LCD. Jutro podłącze telewizor do kompa, i zobacze jak to wygląda. Możliwe, że przez większy kontrast na LCD całość wygląda oczojebnie.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 04, 2010, 00:25:08 »
Nie wygląda. Ale to może kwestia gustu czy wizji tego co się chciało uzyskać.

Jeżeli chodzi o prędkość spadania to sprawdź ile klatek trwa spadanie z tamtego miejsca mniej więcej w tym momencie w filmie, jest tam trochę takich scenek a po co obliczać coś co już zostało dobrze przez kogoś obliczone:P.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 08, 2010, 19:15:00 »
Trochę zaniedbałem temat. Przez ostatnie 2 dni stworzyłem coś takiego, moja pierwsza 3D scenka ever  biggrin



Ukończona mniej więcej w 50%. Wiele rzeczy jest strasznie płaskich, brakuje ok 60-70 obiektów ale tak to na razie wygląda. Paru rzeczy nie chciało mi się robić w 3D wiec sobie je.. namalowałem na teksturze  biggrin dlatego wiele rzeczy jest płaskich ale w finalnej wersji postaram się zredukować ten efekt. Brakuje min ok 50 ludzików, ludzi w wodzie, dymu, iskier, paru elementów statku, lin itp

Video poglądowe: http://www.megaupload.com/?d=7RU799KA

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 08, 2010, 19:39:11 »
Dobre, dobre:). Musi być tam strasznie ślisko, ten jeden ludzik tak fajnie sobie sunie na boku ; D.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 08, 2010, 19:55:48 »
Hehe chodzi o tego, który leży na ziemi i jedzie do dołu a później zakręca w lewo?;p nie sądziłem, że ktoś to zauważy. Niezłe masz oko.

Ludziki to moja największa zmora, nie przykładałem się do nich bo nie planowałem robić scen z dużymi zbliżeniami ale w końcu się trochę pozmieniało a teraz nie chce mi się ich poprawiać lub robić od nowa.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 08, 2010, 21:04:23 »
No na pewno ludziki to najcięższa sprawa jeżeli chce się żeby się jakoś ruszały.
Na dodatek planujesz jakieś flary które prawdopodobnie oświetlą statek, wtedy jeszcze bardziej będzie widoczne to że każdy ludzik jest taki sam i każdy jest czarny:P. No chyba ze flara nie rozświetli statku, albo rozświetli także ludziki (tyle że wtedy jak, na szaro?).
Nie wiem jak to się będzie prezentować jak dodasz jeszcze 50 felków.

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 16, 2010, 00:45:27 »
To teraz ja pokażę coś od siebie. Jestem fanatycznym wyznawcą Władcy Pierścieni więc nie mogłem postąpić inaczej i musiałem zrobić swój własny  Pierścień Władzy ;) Wymodelowane i oteksturowane w Blenderze(po kliknięciu w obrazek można zobaczyć go w oryginalnym rozmiarze). Mam tego dużo ale wybrałem trzy wersje:

Tu chciałem uchwycić ostatnie chwile pierścienia

Tu jak się zerwał z łańcuszka ^ ^

A ten na początku miał leżeć na środku ruchliwej ulicy ale ostatecznie dodałem tylko odbijające się w pierścieniu budynki :)