Autor Wątek: Dyskusja ogólna  (Przeczytany 12542 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Dyskusja ogólna
« dnia: Kwiecień 27, 2010, 06:52:45 »
Temat do dyskusji o tej postaci. Materiały tu zgromadzone będę starał się umieszczać w dziale SSF4 na stronie.

Jeśli będzie taka potrzeba, to wszystkie postaci dostaną osobne działy.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 23:32:14 wysłana przez cieslak »

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Blanka
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2010, 01:18:19 »
http://www.youtube.com/watch?v=w2Kq-STg9mQ

Myślę że każdemu się przyda ;]

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Blanka
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2010, 08:00:59 »
A couple of questions:

1) Jak dokładnie zrobić U1 po przeskoku przez przeciwnika?
2) Jaki jest standard po trafionym Focusie?
3) Które postaci nie karzą poziomych kulek na bloku? (bez ściany, oczywiście)
4) Czego używać do karania ciosów ze stosunkowo małym opóźnieniem?

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Blanka
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2010, 19:03:55 »
3/ RYU,KEN :)

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Blanka
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 15, 2010, 20:20:27 »
1/ http://www.youtube.com/watch?v=FZVusHiYf3c
2/ S.MP > S.LP xx roll
4/ Naucz się robić prąd bez mashowania jednego przycisku i karaj w stylu , c.lp xx prąd masz tu tutorial mój : http://www.youtube.com/watch?v=VbZ7KwfX05Q

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Blanka
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 16, 2010, 10:34:06 »
ad3/ ok zapomniałem że Ryu może Superem skarać, ale nie przeraża to jakoś ;)

manieq_TLT

  • TLT
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 912
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: manieq_pl
  • Skąd: Lodz
Odp: Blanka
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 16, 2010, 15:29:34 »
po focusie mozna zrobic s.mk,s.lp ,roll lub c.mk , s.lp , roll. Nie znam innych :P do rolla zawsze mozesz superke dokrecic jak bedziesz mial okazje.

Never give up no matter how bleak your situation is.

TasTer

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1102
  • Płeć: Mężczyzna
  • Opieka Społeczna
    • Zobacz profil
    • .
    • Email
  • PSN ID: TasTerPL
  • Skąd: Szczecin
Odp: Blanka
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 16, 2010, 17:16:47 »
1. NA practice posiedziałem chwilę i najczęściej mi wychodzi w taki sposób:
charge d/b,f+KKK (tutaj przeskok przez przeciwnika)f,b,f+PPP
Czyli 4 razy machamy gałką w przeciwnych kierunkach po charge'u. Jeden input jest nie potrzebny, ale ultra i tak wchodzi praktycznie zawsze przy odrobinie treningu.
A link do tutoriala od maddesta to uczy jak po zwykłym skoku zrobić co jest banalne raczej.

2. Poza tym co panowie powyżej napisali to rzut/podcięcie i "mixup na wakeup", co w wypadku Blanki chyba jest najbardziej sensownym wyjściem.

3. Łatwiej chyba odpowiedzieć które karzą ;P
Ibuki kara wślizgiem.
Abel ultrasami albo dash ,f+mk (to drugie ciężkie jest).
Rufus kara c.HP (ale tylko jak zablokuje rolla stojąc) i pewnie U2.
Chun ukara U1 lub superem.
Myślę, że taka lista bardziej Ci się przyda bo na wiele postaci można spamować rolla dopóki nie mają supera/ultrasa
Więcej napiszę może jak będę miał konsolę.

4. To co po focusie praktycznie. c.mk roll / s.lp roll / rzut / podcięcie

Ogólnie to nie gram Blanką więc pomagam na ile mogę ;p

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Blanka
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 16, 2010, 17:45:47 »
Rufus musi zablokować kulkę stojąc, a potem zrobić timingowe podejście do przodu i c.hp, więc myślę że na 99% Rufusów online możesz spokojnie tego używać ;p No i jest jeszcze U2, ale wydaje mi sie że wersja balla z lp też musi być zablokowana na stojąco, żeby można to było ukarać.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Blanka
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 16, 2010, 17:46:56 »
Dzięki za odpowiedzi, tylko szkoda, że wszyscy zaczęli pisać po Bursie, czyli już po tym, jak schowałem sticka do szafy ;D

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Blanka
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 17, 2010, 00:19:24 »
blanka i rufus sa siebie warci :P
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Blanka
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 17, 2010, 00:27:40 »
Co to znaczy? : (

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Blanka
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 17, 2010, 12:59:23 »
w sumie to wole walczyć z blanką i rufusem niż simem/guile/boxerem :P

btw pain is dead
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Blanka
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 17, 2010, 17:50:49 »
No to jest oczywiste że wolisz walczyć z Blanką i Rufusem, skoro masz z nimi dobry matchup, lol ;p A Rufus to jest pod względem gameplayu jedna z normalniejszych i bardziej standardowych postaci w tej grze.

Wiem że Pain is dead, chciałeś mi walnąć złośliwego spoilera, a w sumie tylko tobie wyszło na złe (wydało się że tylko czytasz tandetny komiks, a nie oglądasz jedynej słusznej wersji). :(

Kejim

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 212
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Kejim
  • Skąd: Krak�w
  • Steam ID: Kejim
Odp: Blanka
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2010, 18:15:51 »
#3
lista wszystkich kar na kulkę

Cytuj
Abel: Dash f.MK Dash-> c.HP on standing block, U1/U2 on hit/block (U2 has to be delayed a bit on block).

Adon: lk.JK on block. U1 on block. If it isn't timed correctly all Adon gets is 180 damage.

Akuma: Super/U1 on block.

Blanka: df.HP on block, HP Blanka Ball on block, U2 on hit/block.

Boxer/Balrog: lp Dash Punch on hit/block, super/U1 on block.

C. Viper: HP + EX Seismo on block.

Cammy: HK + EX Spiral Arrow on block, super/U1 on hit/block.

Chun-Li: Dash -> s.MP/EX Legs/b.MK/super on standing block, U1on hit/block.

Cody: LK Ruffian Kick on block. U2 seems to work on both hit and block, but it feels like it has to be timed really late unless Cody is hit crouching.

Dan: Nothing.

Dee Jay: EX Dread Kicks on hit/block.

Dhalsim: s.HP/c.HP on hit or block. For what its worth trading on hit is definitely in Blanka's favor, damage-wise.

Dudley: HP/EX MGB on block, U1 on block (U1 has to be delayed a bit).

E. Honda: HP + EX Headbutt on block, super/U1 on block.

El Fuerte: HP Command dash -> RH slide on block, super on block, walk forward + U1 on block.

Fei Long: Dash -> lp hp hp Rekka on standing block.

Gen: Dash -> Mantis s.MK xx Hands on standing block, Mantis super on hit/block, Mantis U1 on block.

Gouken: LP Palm Strike on standing block.

Guile: EX SB on standing block.

Guy: Run into slide on block.

Hakan: HP Slide and super on block.

Ibuki: MP/HP/EX Neckbreaker on block.

Juri: Nothing.

Ken: Nothing.

M. Bison/Dictator: Slide on standing block, HK + EX Scissor Kick on block, EX Psycho Crusher on block, super on standing block.

Makoto: HP/EX Hayate on block.

Rose: Super/U1 on standing block.

Ryu: Super on hit/block.

Rufus: Walk forward -> c.HP on standing block. U2 on hit/block.

Sagat: EX Low Tiger Shot on standing block.

Sakura: Dash into LP DP on standing block.

Seth: s.HP on block, EX Legs on block, super on block, U1 on hit/block.

T. Hawk: Nothing.

Vega/Claw: EX Claw Dive on block, U1 on block, U2 on hit/block.

Zangief: st. RH kara -> EX glove on block.

Note that some of these punishes are even less consistent than just being reliant on blocking high. Viscant pointed out in the matchup thread something that had me rather confused for a while (How some punishes would seemingly randomly fail, even when done "right"). It depends mostly on where the ball is blocked, whether mid flight or at the end of his flight (Occasionally a mid-flight ball with act like an end-flight ball). I've noticed this effect Gouken, Sagat, Guile, Seth and Blanka's main punishes, and I wouldn't be surprised if it affects more characters.

source : http://shoryuken.com/f252/moves-can-punish-blanka-balls-191438/
:kejim: