Autor Wątek: Kącik dla początkującego  (Przeczytany 136624 razy)

Slide

  • Gość
Kącik dla początkującego
« dnia: Marzec 01, 2010, 07:43:29 »
Legenda:
LP: Light Punch/Jab
MP: Medium Punch/Strong
HP: Heavy Punch/Fierce
LK: Light Kick/Short
MK: Medium Kick/Foward
HK: Heavy Kick/Roundhouse

Focus Attack - MP+MK
Focus Attack jest nowością wprowadzoną w SF4 wykorzystywany do ataków ofensywnych jak również w defensywie. Przytrzymując medium punch oraz medium kick postać przygotowuje specjalny cioś. W trakcie kiedy postać jest w pozycji posiadamy właściwość Super Armour, która może wchłonąć pojedynczy cios przeciwnika. Nie przechwytuje ona jednak wszystkich ciosów (choćby EX, Armour Breaking). W momencie puszczenia przycisków postać atakuje. Wyróżniamy trzy poziomy Focus Attack:
- Level 1 ? przytrzymujemy przyciski na 1 sek. Najsłabszy atak.
- Level 2 ? przytrzymujemy przyciski na 2 sek. Ten cios ogłusza przeciwnika.
- Level 3 ? przytrzymujemy przyciski na 2,5 ? 3 sekundy. Atak nieblokowany.

Rzuty:
n, LK+LP
LK+LP
t + LK+LP
Wykonujemy je będąc bardzo blisko przeciwnika. W ten sam sposób możemy wyrwać się przeciwnikowi z rzutu.

Ultra Moves
Każda z postaci posiada Ultra Moves, który możemy wykonać po naładowaiu się Revenge Meter. Możemy już go użyć po naładowaniu się 50% paska jednak siła ciosu będzie adekwatna do ilości % paska Revenge Meter

Revenge Meter
Pasek zwiększa się w momencie gdy otrzymujemy obrażenia lub absorbujemy obrażnia poprzez Focus Attack. Pasek Revenge Meter nie przechodzi na kolejną rundę!

Super Moves
Pasek Super Moves napełniamy zadając obrażenia przeciwnikowi. Kiedy na pasku zaświeci się napis Super Moves możemy wykonać specjalne combo.

Ex Moves
Wykonujemy podobnie jak Special Moves tylko zamiast jednego przycisku odpowiadającego za ręke czy nogę wciskamy dwa. Wykonanie Ex Move zabiera nam 1/4 paska Super.

Focus Attack Dash Canceling
Focus Attack jest wykorzystywany również do przerywania Special Moves. Możemy go również przerywać wykonująć dash do przodu/tyłu.

Wstawanie:
Naciskając dół podczas opadania na ziemię pozwoli postaci podnieść się szybciej z ziemi. (wyjątki to rzuty i Special Moves, po których nie da się szybciej wstać)

Taunts - HK+HP
Obraza przeciwnika

Kara Throws
Glitch pozwalajacy uzyć klatek animacji ruchu/ciosu do użycia rzutu. Cancel'ując cios wykorzystujesz jego klatki animacji do złapania przeciwnika. Prościej Kara Throws pozwala zwiekszyc zasieg Twojego rzutu. Pożyteczna technika, ktora pomaga ci zwiekszyć szanse na zlapanie przeciwnika.

Niestety nie wszystkie postacie w Street Fighter 4 mogą używać Kara Throwing.

Lista postaci:
- Akuma HP~LK+LP
- Blanka LP~LK
- Cammy MK~LP+LK
- Fei Long HK~LP+LK
- Gouken HK~LP+LK
- Guile MP~LP+LK lub HK~LP+LK
- Ken Przód+MK~LP+LK
- Vega HK~LP+LK
- Zangief HK~LP+LK
- Ryu HK~LP+LK
- Gen
A) Mantis Stance (PPP)
MP~LP+LK
MK~LP+LK
HP~LP+LK
B) Crane Stance (KKK)
MP~LP+LK


PS: Po wyjściu SSF4 jeżeli będą jakieś błędy pozmieniam je w tym poście. Stwierdziłem, że nie opłaca się już wrzucać tego tematu do SF4 jak niedługo przesiądziemy się na nową odsłonę.

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2010, 08:59:12 »
Ładny opis Slide. Jest kilka bugów, pozwolę sobie wymienić te, które zauważyłem.

/na temat FA/ Nie przechwytuje ona jednak wszystkich ciosów (choćby EX, Armour Breaking).
FA (i każdy inny cios wyposażony w Armour) nie przechwytuje po prostu ciosów o właściwości Armour Breaking. EX nie ma tu nic do rzeczy - np EX Rush Upper Balroga możesz zfokusować (bo upper nie ma Armour Breaka).

Rzuty:
n, LK+LP
LK+LP
t + LK+LP
Chyba nie rozumiem o co chodzi z tym "n, LK+LP". Byłem pewien, że rzuty to LP+LK lub przód+LP+LK oraz tył+LP+LK. Jaka jest różnica między "n, LK+LP" i "LK+LP"?

Focus Attack jest wykorzystywany również do przerywania Special Moves.
Nie wszystkie specjale można FADC-ować. Również należy zauważyć, że wiele normali da się FADC-ować.

Naciskając dół podczas opadania na ziemię pozwoli postaci podnieść się szybciej z ziemi. (wyjątki to rzuty i Special Moves, po których nie da się szybciej wstać)
Knockdown, którego nie można tech-ować zaliczamy przede wszystkim po rzucie, podcince i ultrze. Special daje taki mocny knockdown tylko jeżeli posiada właściwości podcinki, tak jak Dash Sweep u Balroga.

Kara Throws
Glitch pozwalajacy uzyć klatek animacji ruchu/ciosu do użycia rzutu.
Od SFIV nie jest już to glitch, umieszczono to w grze celowo.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2010, 09:41:01 wysłana przez apolon »

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 01, 2010, 12:48:00 »
- Level 1 ? przytrzymujemy przyciski na 1 sek. Najsłabszy atak.
- Level 2 ? przytrzymujemy przyciski na 2 sek. Ten cios ogłusza przeciwnika.
- Level 3 ? przytrzymujemy przyciski na 2,5 ? 3 sekundy. Atak nieblokowany.

FA ma się zmienić w SSF4, ale raczej nie w kierunku tego co powyżej.
Stan na dzień dzisiejszy to
L1: od 1 do 17 klatki, czyli do 0,28s; crumple tylko gdy wchodzi jako kontra
L2: od 18 do 50 klatki, czyli do 0,83s; crumple
L3: wychodzi automatycznie w 51 klatce, czyli po 0,83s; nieblokowalny crumple
FA może pozornie wydawać się dłuższy, bo do czasu przytrzymania przycisków niejako intuicyjnie doliczamy jeszcze początkową fazę ciosu. Tak czy inaczej dane powyżej są z SRK wiki - nie testowałem tego samemu (jeszcze).

Knockdown, którego nie można tech-ować zaliczamy przede wszystkim po rzucie, podcince i ultrze. Special daje taki mocny knockdown tylko jeżeli posiada właściwości podcinki, tak jak Dash Sweep u Balroga.
Untechable knockdown jest po prostu atrybutem ciosu (tak jak zresztą zwykły knockdown). Oczywiście można twierdzić, że palm strike z demon flipa Akumy (Hyakki Gousho) posiada właściwości podcinki d-:

Kara Throws
Glitch pozwalajacy uzyć klatek animacji ruchu/ciosu do użycia rzutu.
Od SFIV nie jest już to glitch, umieszczono to w grze celowo.

Kara to nie tylko throws. Chodzi o anulowanie początkowej fazy zwykłego ciosu w rzut, specjal, super czy na co tam jeszcze przyjdzie ochota (chyba nawet w taunt). Każda postać ma taką możliwość, ale nie u każdej ma to sens - m.in. zwykłe ciosy, które w początkowej fazie przesuwają ludzika, ale też np. Zugaihasatsu (overhead chop) Akumy, w którym można "schować" raging demona.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 21, 2010, 19:22:34 »
Tak mi się zebrało chyba na nauczenie się trochę tego nowego strit fjuczera. w SF4 bawiłem się Ryu i Ablem, mam + / - opanowane pierdołkowate zagrywki typu prostych linków do ultra czy proste przejścia z crossa do change of direction, albo roll -> tornado, ale tak generalnie to nie mam pojęcia czego się uczyć, żeby lepiej grać.

Może mi ktoś doradzić, jak ugryźć tę grę? Tak, jak pisałem wiem conieco z tego, co uczy sama gra (challenge mode), ale nic więcej.
Moje pięści krwawią śmiercią!

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2010, 19:41:20 »
Pooglądać walki dobrych graczy postaciami którymi grasz (Ryu - Daigo, pełno amerykanów, Abel - Shiro, Combofiend, Juicebox - każdy z nich gra trochę inaczej), obczaić tematy na srk (nie zawsze to czego uczy challenge mode jest dobre), no i przede wszystkim grać a ludźmi, ogranie i pojęcie jak mniej więcej powinno się w to grać imo samo przychodzi z czasem ; )

JuniOr_TLT

  • Gość
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2010, 11:54:39 »
Milo ze takie cos powstalo bo nie wiedzialem jak to ugryzc ^^

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2010, 10:01:46 »
Gram Akumą

Ja podglądam walki, ale cały czas w tyłek dostaję podczas najprostszego manewru, jakim to jest Gou Shoryuken na przeciwnika, który na mnie skacze/nadlatuje. Po prosu chybiam, a oponenci przebijają się czym chcą, przez co zwykle w takich momentach wolę blokować serię i kontrę dawać. Pytanie: kiedy ten cios mam wyprowadzać i czy lepiej z HP czy MP czy LP? :)
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2010, 10:21:34 »
Jak masz jaja, to późne 3hit HP SRK (korzystasz wtedy z klatek nieśmiertelności początku SRK), jak chcesz być super pewny to wczesne LP SRK, jak naskok z bliska (crossup albo ambiguous crossup), to cHP zamiast SRK.  Warto to potrenować w training mode używając fukcji record/playback oraz restart, choć w przypadku gry online trzeba odpowiednio wcześniej wykonywać dany ruch aby zrekompensować opóźnienie (szczególnie ważne dla późnego HP SRK).
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2010, 13:10:55 »
Dzięki :)

Jaj nie mam w sensie, że znam ryzyko i się na nie godzę, ale cały czas próbuję z HP. Jaja kompensuje brak strachu i ogólna jeszcze niewiedza z systemu (i jego poznawanie). To czasem działa lepiej na odwagę i mam atak skuteczny jak Leonidas na posła Persów  :)


Jeszcze jedno, bardzo lamerskie: można ustawić w profilu Ikonę, napis/tag koło ikony ... a jak wstawić opis? W sensie ten napis, który na dole się pojawia przed walką, bo mam tylko same kropki a chciałem dać pozytywne "Have a nice match" :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2010, 14:31:24 wysłana przez Scorpio »
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!

tejotl

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 763
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2010, 17:09:24 »
do tego opisu masz dostęp gdy jesteś w lobby - zdaje się, że to się nazywa "comment" czy jakoś tak
apes will rise
get your stinkin' paws off me, you damn dirty ape!
freedom has never been won except by the deeds of war

Scorpio

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 25, 2010, 17:24:29 »
Ha, faktycznie jest :) Dzięki :)
Even Akuma does not stand a chance againts Yiazmat!

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 27, 2010, 17:22:04 »
Proste jak cep pytanie : Jak grac na blanke? Gram Sagatem. To zielone ścierwo mnie strasznie irytuje.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 27, 2010, 17:36:50 »
Strzelaj. I karz.

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 27, 2010, 17:50:23 »
Słaba odpowiedź ;) Nie wiem czym karać w takim wypadku, daleko odskakuje po tych swoich obrotach.

Pytanie numer 2 :  Jak się blokuje kiedy przeciwnik w momencie jak wstajemy nas przeskakuje i atakuje przy użyciu j.lk jakby w plecy i kontynuuje kombo ? Czy zamiast blokować powinienem robić coś innego? Strasznie mi sie od tego kręci w głowie.

Pytanie numer 3 : Czy tiger knee , tiger uppercut i tiger shot zrobione przy użyciu lk/lp są karalne na bloku ? Czy tylko dają stratę na bloku ? Wersje robione z mp/mk już chyba są karalne , przynajmniej tak mi się wydaje .

Pytanie numer 4 : Czy jako anti air powinienem używać głównie f+hk i kontynuować tiger knee lub ultra czy jednak zamiast tego robić  tiger uppercut ? Inaczej ujmując kiedy używać pierwszej a kiedy drugiej opcji ?

Prośba numer 1 : Niech mi ktoś wyśle invitea na chata , mój psn id zajman666 .


Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Kącik dla początkującego
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 27, 2010, 17:53:08 »
Pytanie numer 2 :  Jak się blokuje kiedy przeciwnik w momencie jak wstajemy nas przeskakuje i atakuje przy użyciu j.lk jakby w plecy i kontynuuje kombo ? Czy zamiast blokować powinienem robić coś innego? Strasznie mi sie od tego kręci w głowie.

Rozumiem, że chodzi Ci o tzw. crossup. Po prostu blokujesz w drugą stronę.