Autor Wątek: Dyskusja ogólna lol  (Przeczytany 13202 razy)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Dyskusja ogólna lol
« dnia: Luty 07, 2010, 18:39:56 »
ff4 jest boskie, mówisz tenszi, że wolny? ile to ma klatek? z 15, 16? Można tym whiff punishować, można wiele rzeczy zrobić, a jeśli uf3 jest średnie to ja chce z powrotem b+1 jugglujące on hit bryanem :P Ten cios autentycznie crushuje większość opcji, jaby to standard. No i nie zapomnijmy o back stance (jak to się nazywa u yoszka?), może z tego nieźle namieszać.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Tenshimitsu

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2010, 09:42:31 »
Nie pozostaje Ci nic innego jak zacząć grać Yoshem :)
u/f+3 to zwykły Yoshowski hopkick, jedyne co go różni od hopkicków to wyprowadzenie ciosu z kolana i mniejszy zasięg. To jaby NIE crushuje, a jeżeli już się zdarzy (co jest rzadkością), to nie tak jak w TDR.
Wolę stare f,f+4, ale nowe też niczego sobie. Ma 16 klatek bez f,f motion. I NIE jest bezpieczne. To popularny błąd ludzi nie znających Yosha. Yoshi musi zgadywać.
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2010, 09:44:27 »
Wg inatekken ma chyba -4 czy coś więc jakim cudem ten cios nie jest bezpieczny?
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Tenshimitsu

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2010, 09:49:48 »
Ano takim cudem, że Yoshi musi się obrócić. (-6 a nie -4, tak w ogóle). Czyli dostaje w gębę jaby gdy się odwraca prosto, ale nie dostaje ciosów 12-klatkowych i wyżej. Z kolei aby uchronić się przed jabami, musi kucać, a wtedy może dostawać nadkomplety na mid.

Polecam filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=4-4KhjCtkJ4
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2010, 10:02:06 »
Muszę to w domu obczaić, ale generalnie nadal mam wrażenie, że to ja muszę zgadywać a nie yoshi, a -6 nadal jest bezpieczny, ale dokładnie sprawdzę w domu jak kumpel wpadnie (cholerny practice).
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2010, 10:58:06 »
No można powiedzieć że musisz zgadywać. Tak samo jak w przypadku każdej straty przeciwnika bądź twojej przewagi, musisz zgadywać czy przeciwnik będzie stał i czekał z blokiem na jakiegoś mida, czy się schyli, czy puści jakiegoś high/mid krasza, musisz zgadywać czy przeciwnik mając -6 straty nie zechce zrobić puncha czy czegoś podobnie szybkiego w razie gdybyś chciał podejść i puścić mind game'a.
Problem w tym że przeciwnik w tym samym momencie też zgaduje tyle że przy większości tych zgadywanek bardziej ryzykuje, no i nie ma żadnej super bezpiecznej opcji, a ty masz.
W przypadku josha jest podobnie tyle że gorzej dla josha bo stojąc tyłem ma ograniczoną ilość opcji i nie może sobie czekać z blokiem, czyli jest pozbawiony tej opcji najbezpieczniejszej.

Tenshimitsu

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2010, 12:38:41 »
No i właśnie o to chodzi, Cheese :) Odwrócenie tyłem nie sprzyja Yoshowi. Dlatego f,f+4 jest nazywany "semi-safe", i nie zgadzam się gdy ktoś mówi że jest zupełnie bezpieczny. Bezpieczny JGstarter to ma Yosh tylko w NSS - czyli stary uppercut.

W ogóle Yosh pełen jest randomów wynikających z naprawdę błahych spraw, trzeba nim grać, grać i jeszcze raz grać aby zniwelować wszystkie niespodzianki.
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

Tenshimitsu

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 19, 2010, 13:27:07 »
Rozpoczął się tydzień Yoshimitsu. Więc pijemy sake i zadajemy pytania :D

Kto pierwszy? :)
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 20, 2010, 19:32:15 »
IMHO Yoshi, Eddy i Kuma/Roger powinni być zbanowani na turniejach :o W sumie to w ogóle to takie postacie nie powinny powstać... Jak te postacie wchodzą na ring to robi się istny cyrk. Wracając do Josza. Przegrywam praktycznie każde starcie i kompletnie nie wiem co się dzieje. Karanie mi nie wychodzi bo łudzę się ciągle, że już skończył jakieś combo a tu dupa, jego customy/stringi się chyba nie kończą. Atakowanie mi też nie wychodzi bo zaraz lecę w chmury za pomocą u/f+3 albo f,f+4 czy jeszcze coś dziwniejszego jak np. 1+4(chodzi mi o zbicie mieczem, nie pamiętam czy to ta notacja więc nie ukrzyżujcie mnie od razu bo ostatni raz grałem nim w T4). Pytanie brzmi: jak go od siebie odkleić jak się przyssie i jak skutecznie atakować by się nie nabierać na  dziwaczne rzeczy? Jak dla mnie to pressing przynajmniej moimi postaciami nic nie daje, nie każdy gra Lawem(w sumie to chyba większość nim gra heh) żeby nie dać się komuś nawet ruszyć... Naprawdę irytuje mnie ten Yoszek i chcę w końcu stawić czoło temu podstępnemu kosmicznemu ninja  :)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 20, 2010, 19:37:38 »
Polecam Tobie (i innym) przed zadaniem pytania o stringi itp. sprawdzić chociaż command list :) I nie chodzi mi tylko o Yosha.

Tenshi, w którą stronę powinno się obchodzić Yosha? Jak szybkimi ciosami można przerwać poszczególne akcje z DGF-a po przejściu tam z tych nóżek z sidestepa?

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 20, 2010, 20:09:01 »
Wiem, że powinienem sprawdzić command ale ja nie tykam takich postaci, nawet kijem  :)

Tenshimitsu

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 21, 2010, 08:23:08 »
@Di
1. W którą stronę obchodzić Yosha...? Hmmm... z daleka raczej w każdą z małym naciskiem w lewo (SSL) z powodu jednego ciosu: f,f+2, który zbiera SSR.
Z bliska... Yoshi raczej nieźle zbiera ze stepa.
2. Po nóżkach na bloku i przejściu do DGF (3~4~U), jugglujesz Yosha bardzo szybkim punchem (Yoshi nie zdąży zejść). Na hicie lepiej się z niczym nie ruszać bo można dostać CH.

@Samewise
- Jeśli się nie zna postaci, to latasz z każdym, niezależnie czy to jest Yoshi czy ktokolwiek inny.
- Lawem powinieneś go zakatować. A jeśli jeszcze grasz Bobem to lol... używaj jego sławetnych seryjek i wszystko.
- "Skonczył combo ale wciąż są kontynuacje"? Yoshi jest znany z krótkich serii, to nie Asuka. Tak jakbyś mi opowiadał o innej postaci.
- Skoro nie tykasz command list tej postaci, to czego się spodziewasz? Gdybyś jednak pokusił się o prostą frame datę i zobaczył kary od -14 wzwyż, to byś zobaczył, ile ciosów nie karasz, ile razy Yoshi jest przy Tobie bezkarny. Gdybym ja się zorientowała, że nikt mnie nie karze, to byłby "sajgon, wietnam i kambodża", robiłabym co chciała, ryzykowała aż miło.

Za mało mi mówi Twój opis gry, nie wiem co robisz, jakimi ciosami atakujesz, jaki trzymasz dystans. Jeśli trzymasz średni dystans, to jest dystans najsilniejszy dla Yosha. Yoshi jest niezłym zasięgowcem. Może godzinami czekać na odpowiedni ruch.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 08:40:07 wysłana przez Tenshimitsu »
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 21, 2010, 11:06:41 »
@Samewise
- Jeśli się nie zna postaci, to latasz z każdym, niezależnie czy to jest Yoshi czy ktokolwiek inny.
- Lawem powinieneś go zakatować. A jeśli jeszcze grasz Bobem to lol... używaj jego sławetnych seryjek i wszystko.
Szczerze napisawszy to akurat Bobem nie za dużo grałem na Yoshimitsu. Grając z innymi postaciami to nie mam akurat problemów za bardzo(no chyba, że jest to Law) i bardzo lubię grać z topami bo przynajmniej stoją prosto na nogach a nie np. się wiją po ziemi  ;) Ostatnio non stopem gram Bryanem i staram się trzymać dystans za pomocą np. 3+4 bo jak się dopuści go do siebie to się dopiero zaczyna skrobanie b/d+3,3,3... podcinka mieczem z FC której się jeszcze nie spodziewam za bardzo ale to się powoli zmienia ;) No i inny Yoszkowy stuff.
Cytuj
Po nóżkach na bloku i przejściu do DGF (3~4~U), jugglujesz Yosha bardzo szybkim punchem (Yoshi nie zdąży zejść). Na hicie lepiej się z niczym nie ruszać bo można dostać CH.
Przyda się ta informacja ;D

Tenshimitsu

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 21, 2010, 12:04:26 »
Jeśli nauczysz się widzieć/spodziewać podcinkę mieczem, a Yoshi nie będzie umiał wymieniać z innymi opcjami, to gra przeciw niemu nagle stanie się łatwa. :)
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

Tenshimitsu

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Dyskusja ogólna lol
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 09, 2010, 14:27:42 »
Chodzą słuchy że Souten wraca do Yosha, nareszcie! Będzie się działo. :) (O ile da radę)
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."