Autor Wątek: Laura basics  (Przeczytany 1598 razy)

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Laura basics
« dnia: Maj 12, 2016, 15:58:59 »
Gameplan:
1. get in
2. pick a mixup
3. reset, goto 2

Punkt pierwszy to kluczowe wyzwanie - trzeba ostrożnie aby nie znaleźć się w defensywie, bo tam nie mamy narzędzi. Podstawowy get-in tool to cr.mk xx light elbow, jeżeli wejdzie na hit - jesteśmy na +2 i zaczyna się zabawa. Na bloku jest -2 i może być słabo, opcje w obronie ograniczają się do standing jab'a, bloku, tech'a, backdash'a i jumpa. Taka specyfika postaci - na przewadze rządzi, na stracie ssie jak mało kto. Skracać dystans możemy też surprise command dashem. Inna opcja to kampienie na crush counter hk i konwersja poprzez cr.mp xx medium elbow, follow-up grab.

Po trafionym light elbow rzucamy kostką w głowie i wybieramy:
- shimmie, cr.mk xx light elbow (trafiony? rinse and repeat)
- lp xx light elbow (trafiony? rinse and repeat)
- back throw
- fun starter combo (cr.mp xx ex fireball)

Po trafionym back throw robimy normal dash-up i wybieramy:
- back throw
- command backdash xx light elbow (taki tam wariant shimmie)
- cr.mp xx light elbow
- fun starter combo (cr.mp xx ex fireball)

Po trafionym fun starterze wybieramy:
- mk xx command dash (cross under)
- cr.mp xx command dash (fake cross under)
- step forward, mk xx meaty v-skill, lp xx light elbow

Po cross under albo fake cross under mamy wszystkie opcje jak wcześniej plus:
- godlike meaty mp, cr.mp xx ... whatever
- command grab (tu przewaga jest na tyle duża, że nas nie wyjabują)

Pokes:
cr.mk

Counter pokes:
hk
mk

Anti-air:
mp
heavy elbow

BnB:
cr.mk xx light elbow

Hit confirm:
crossup j.mk, lk, lp xx light elbow

Basic punishes:
(5 frame punish) cr.mp xx medium elbow, follow-up grab
(7 frame punish) cr.hp xx medium elbow, follow-up grab

1 bar + v-trigger combo:
mp xx mk xx v-trigger, cr.hp xx ex fireball, heavy elbow

super + v-trigger combo:
mp xx mk xx v-trigger, super

Stun combo:
charged heavy fireball, f+hp, (fireball hits), f+hp xx hp xx heavy elbow

Fun starter combo:
cr.mp xx ex fireball

Command grab stuff:
Dobrze jest użyć graba na postrach, bo może to wywołać pożądany dla nas odruch neutral jumpowania na stracie - ale generalnie gramy zwykły rzut.
Jak już bardzo nas ciśnie na graba, to najlepszym chyba setupem jest tick grab po lk (+3 na bloku).
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2016, 12:33:41 wysłana przez apolon »