Nie oglądałem całego bo LOL 3 godziny, ale poruszę jeden temat, bo uważam, że Vesper trochę mazgai.
W podcaście implikują, że jedna zmiana systemowa była wdrożona tylko po to, zeby znerfić Ryu. Mowa o cancelowaniu Crush Counter sweepa w V-Triggera. Jak powszechnie wiadomo, w SFV mamy bardzo niewiele hard knockdownów. W Beta3 wprowadzono nowość - crushcounterowy sweep daje nam również harda. U Ryjka dzięki temu dostawaliśmy potencjalnie mocną opcję na paniszowanie - sweep xx trigger, stajmowany denjin na unblok. Podobno więc Capcom widząc to i będąc Capcomem, w nowszym buildzie usunął właściwość hard knd z CCH sweepa cancelowanego w Trigger. Tym samym wprowadził nerfa dla całego systemu gry tylko po to, żeby dojebać Ryu.
A gówno tam.
Jeszcze w becie, dosłownie 2 minuty zajęło mi znalezienie setapa na Denjin unblok po sweepie, a następnie odpalonym Triggerze na raw.
Sweep, V-trigger niecancel, c.hp cmp, Super - setup na meaty Denjina, który był bezpieczny względem reversali (nie testowałem co prawda wszystkich), na bloku pozwalał na guardkrasza i kontynuację.
Wcale nie trzeba cancelować sweepa w Triggera, żeby mieć czas na setup na anbloka. Zmiana systemowa zabierająca hard knd w ogóle nie miała wpływu na możliwość setapowania anbloka. Vesper obsrał gacie bez powodu.
Większym problemem jest raczej to, że Denjin na blok tak naprawdę mało dawał - sam z siebie nie robił prawdziwego demejdża ani stuna, tylko rozbijał gardę. Gracz używający setapa na anbloka nie jest względem przeciwnika point blank (inaczej setup ciężko zrobić safe na niektóre reversale), przez co nie ma czasu/przestrzeni na użycie c.hp/s.mp żeby pozwolić sobie na jakieś dobre kombo. Na dodatek Capcom będąc Capcomem zabrał Tatsu trafiające kucających (co było nowinką systemową wspominaną nawet mocno przy pierwszych pokazach gry, no ale niehonest). Z tego powodu setap na anbloka daje nam co najwyżej gwarantowane c.mk xx hadókę, moooooooooże dp jeśli akurat byliśmy bliżej, a na pewno sweepa. Jest to żałosny potencjał obrażeń za zużycie w całości dwóch postawowych resource'ów w grze, tak więc tym bardziej nie ma co płakać o gimika, który niewiele nam ofiarowywał.
Sleep Fighter V