Autor Wątek: Zafina - dyskusja ogólna  (Przeczytany 12721 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 16, 2010, 08:07:25 »
Tokis, nie śpij... ;)

Tokis_TLT

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 16, 2010, 11:13:01 »
Nie śpię, obserwuję! Moja wina, że wszyscy widocznie umieją grać na Zafinę? Ja umiem, więc pytań nie mam! Zresztą, ona jest tak słaba że nie ma co jeszcze ludziom pomagać grać na nią, nie? :P

Nie no, na serio, co, mam napisać anty-strat?

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 16, 2010, 11:16:35 »
Nie no, na serio, co, mam napisać anty-strat?
Tak.











 ;)

Ja poproszę o linki do kilku walk dobrej Zafiny.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 16, 2010, 11:18:44 »
Dołączam się do prośby.
Kto gra najlepiej MDJ, Ccer...??

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 16, 2010, 11:30:27 »
Nie wiem czy to prawda bo nie grałem z żadną zafiną poza komputerową (i raczej prędko nie zagram) ale wydaje mi się że w tym maczapie jeszcze bardziej przydaje się dobry szybki bakdasz jako że ona nie jest aż tak w swoich postawach, po prostu najgorzej jest stać przy niej i zgadywać nie potrafiąc się szybko wycofać do tyłu.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 16, 2010, 11:45:52 »
Tokis zapodaj standardowe mixupy których używasz. Ew frame date do podstawowych ciosów, które są najczęściej używane.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Tokis_TLT

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 16, 2010, 13:33:06 »
Dołączam się do prośby.
Kto gra najlepiej MDJ, Ccer...??
Dokładnie - jeśli ktoś gra Zafiną na poziomie to tylko oni, choć nie wiem czy MDJ grał na poważnie tą postacią w BR. Dorzucę jeszcze kilka walk Chanela z GreenArcade.

http://www.youtube.com/watch?v=L3SryqoXCVo - MDJ(Hwo) vs Chanel(Zaf)
http://www.youtube.com/watch?v=bH81czITflM&feature=related - MDJ(Hwo) - Chanel(Zaf)
http://www.youtube.com/watch?v=jFXa3NwjHKg - Sae-rom(Ali) - Ccer(Zaf)
http://www.youtube.com/watch?v=fgvjqBy9O2c - vs King(1/2)
http://www.youtube.com/watch?v=5Flssy3hIyA&feature=related - vs King(2/2)
http://www.youtube.com/watch?v=CoFbBVDJihg vs Baek

Co do postaw Zafiny, to pokrótce - cuda działa step, z backdashem trochę gorzej, bo z reguły stringi przenoszące do postaw zostawiają przeciwnika w pobliżu Zafiny lub na ziemi(KND), więc czasem trzeba zgadywać. W SCR trzeba uważać głównie na dobre midy(SCR 1+2_4), są też dostępne high i low crush, więc uwaga z próbą wcięcia się jabami/low punchami. MNT unika highów i niektórych midów, ma do dyspozycji sporo low poke'ów i tylko jedną wybitkę na mid z karą -14. Jest to też jedyna postawa, gdzie Zaf może blokować, posiada też niezły step. TRT unika wszystkich highów, większości midów, ma też w arsenale low crusha, bezpieczną, choć wolną wybitkę na mid, i wywracającego lowa. W TRT można poruszać się naprawdę szybko, ale jedynie do przodu - nie ma stepa, nie ma wycofania się, zaś wyjście z postawy trwa wieki.

« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2010, 00:58:02 wysłana przez Tokis_TLT »

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 16, 2010, 13:54:02 »
Dodam też, że gdy Zafa rzuci nas na ziemię przechodząc do postawy warto nie wstawać od razu - jeśli jesteśmy nieograni narażamy się na mixupy, a leżąc nie zaatakuje nas z żadnej postawy niczym potężnym ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2010, 13:59:02 wysłana przez Qjon »

Tokis_TLT

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 17, 2010, 16:18:11 »
^ Dokładnie, lepiej poleżeć niż rollując łyknąć np. MNT d+3,1... + ew. ścianę lub kolejną zgadywankę, max dmg z postaw na leżącego to MNT u/f+3[25], SCR 1+2[28], TRT d+1+2[20].

Kilka uwag - na co uważać, gdzie się wciąć/schylić/SS, jak karać najważniejsze zagrania:

- 1,2>3~SCR - na bloku -1, 3 x h, można się schylić pod ostatnim, nawet jak dostaniemy 1,2. Nie trzeba przechodzić do SCR.

- f+2>3~SCR - na bloku -1, na NH +8, co czyni SCR 1+2 nieprzerywalnym(i17, nie liczę flesza i b+1 X) i jest to najlepsza opcja dla Zaf - łowi step(ale nie sidewalk), daje +6 na bloku, na NH KND, na CH juggle, dodatkowo bounduje hopkickowców. :) Można oczywiście wymienić z jakimś lowem, ewentualnie cancel postawy i rzut. Drugi cios to high, więc można się schylić na bloku!

- f+2>3,4 - między 2. a 3. ciosem można zrobić ss.

- d/b+4,2 - na CH gwarantowane całe za solidny dmg(2 to JS). Oba hity, zablokowane mają taką samą karę (-13), przy czym, jeśli Zaf odpali kontynuację, próba ukarania d/b+4 skończy się wyprawą w powietrze. Można się wciąć jedynie generic d+1.

- WS+1>2 - postrach Ryana Harta!  :D A na serio - nieograny przeciwnik często się na to nadziewa, drugi hit można naprawdę mocno opóźnić i jest JS. Kary to odpowiednio: -15/-14.

 - f,f+3+4 - "latający" low crush, cios z zasięgiem na całą długość stage'a. Niewiele osób wie, ale tu też jest kara(-10), jednak można skończyć w MNT(wtedy -13), które unika highów, czyli tym samym jabów i można wybić próbującego ukarać przeciwnika(MNT d/f+2).

- d+4>3 - pierwszy low na CH gwarantuje wybijające 3, które jednak jest na high, czyli zablokowawszy pierwszy hit można się schylić pod drugim. Próba ukarania d+4(-19!) może się skończyć tragicznie, jeśli Zaf odpali kontynuacje bez opóźniania. Można przerwać d+1.

- d/f+2 - podstawowy JS, high crush, niezły zasięg, kara -12.

- SCR 4 - JS(mocne akcje!), high crush, kara -15(uwaga na pushback) + Zaf w SCR.

- b+1+2 - dalekosiężny high-mid crush, ale kara na -22(!).

- u/f+1_f,f+2 - dwa ciosy z przewagą(2 x high), odpowiednio +2_+1.

- f,f+1+2 - rzut, wyrwanie 1+2, 40 dmg. Po nim setup na backrollerów - d+2,4,3, b+3 za łącznie 75 dmg, więc lepiej poleżeć i dostać max 20 dmg. Chyba że się nie ma tych 20 HP! :P

- (wall) f+2,3~SCR 3 - IMO, najlepiej po tym rollować i od razu wysoki blok, bo z reguły dalej odpala się SCR 1+2, które trafia leżących za 28 dmg, bądź zablokowane daje Zaf przewagę +6 i przeciwnika pod ścianą. 8) Można też zamiast SCR 1+2 użyć jakiegoś lowa, więc trzeba być czujnym i blokować podcinki na reakcję.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2010, 16:20:18 wysłana przez Tokis_TLT »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 17, 2010, 17:00:31 »
Dzięki Toki-san. Z ciekawości wieczorkiem przy tym usiądę i posprawdzam:).

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 17, 2010, 22:07:26 »
- (wall) f+2,3~SCR 3 - IMO, najlepiej po tym rollować i od razu wysoki blok, bo z reguły dalej odpala się SCR 1+2, które trafia leżących za 28 dmg, bądź zablokowane daje Zaf przewagę +6 i przeciwnika pod ścianą. 8) Można też zamiast SCR 1+2 użyć jakiegoś lowa, więc trzeba być czujnym i blokować podcinki na reakcję.
A tu na techtrapie nie siedzi U/F+4? Widziałem na YT jakąś walkę, w której Zafina robiła U/F+4 po ścianie.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 17, 2010, 22:18:34 »
Właśnie, jak to jest z tym U/F+4 po techrollu na ścianie? widziałem sporo walk w których (różnymi postaciami) było to odpalane, czy to jest pełnoprawny techtrap?

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 17, 2010, 22:37:07 »
Jest. Jak dobrze zrobisz to wchodzi. Przynajmniej u mojej postaci.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 17, 2010, 22:55:11 »
Cytuj
A tu na techtrapie nie siedzi U/F+4? Widziałem na YT jakąś walkę, w której Zafina robiła U/F+4 po ścianie.
Próbuję i jakoś nie siedzi, hopkik Zafy ma skopanego hitboksa ;p Poza tym najlepszą ściana Zafiny jest f+2,3 SCR + kontynuacja: 4_3 i polowanie na 1+2, mixy z TRT (pod ścianą ludzie nie wiedzą jak wstawać ; D ), a z postawy hopki się nie zrobi ;)
Można oczywiście kombinować ze słabszą ścianą (u/f+1, d/f+1,2), ale po co? :)

Tokis_TLT

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Zafina - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 17, 2010, 23:51:35 »
Tak, zapomniałem o tym techtrapie(bo tak to wygląda i działa) - robi się W! f+2,3~B (tech) U/F+4, ~30 dmg i przeciwnik plecami do nas, na stracie chyba. Nie robię, bo wymagany jest dobry timing,a przestrzeliwszy Zaf jest w tarapatach, zaś opcja SCR 1+2 na blok pod ścianą jest dobrą alternatywą. Niemniej, warte używania.