Taskmaster jest postacią defensywną - średnio u niego z mixupami, ale ma niezłe futsis, dobry zoning i option selecty z rzutem albo przebijającym większość ciosów Shield Dashem (b+H). Najlepiej nim grać kiedy życie jest wyrównane, albo mamy jego przewagę - możemy wtedy zasypywać przeciwnika strzałami i karać próby podejścia
Normale
Trzeba mieć na uwadze, że ma dość wolnego poke'a, więc nie ukaramy nim wszystkiego co ukaralibyśmy Wolworyniem czy Weskerem. Poza combosami najczęściej będziecie używać cr.M (cr.MK Ryu), s.M i s.H. Dobry zasięg i dobre hitboxy (s.M i s.H to ciosy mieczem, więc mają dużo dłuższy hitbox aktywny od pasywnego). Najważniejsze są dwa cmd normale Taska - Shield Dash (b+H) i Spidey Swing (f+H).
Shield Dash ma bardzo dobry hitbox, przebija się przez projectile i dzięki temu spełnia zarówno rolę dobrego AA, jak i panic buttona. Zwłaszcza że jeśli stoimy blisko przeciwnika to jeśli on wciśnie przycisk, to się przebijemy, a jak nie wciśnie, to wyjdzie nam rzut. Jedyną wadą jest to, że cios jest mega karalny na bloku - ale jest cancelowalny w speciale, więc jak przeciwnik zrobi pushblocka, to cancelujemy w strzały (od 1 do 3 zależnie od odległości i tego ile zostało blockstuna), a jak nie zrobi, to w Sharp Stinga (qcf+S).
Spidey Swing jest przede wszystkim bardzo dobrym air-to-airem, do tego możemy go cancelować w strzały i umieszcza nas w powietrzu jeśli zrobimy go z ziemi, więc ma zastosowania w combosach czy przemieszczaniu się po ekranie (dash, SS, szybki cancel w strzałę, wypuszczasz i spadasz na ziemię). Jeśli ktoś w powietrzu dostanie SS, to robimy M, H (robiąc chwilę przerwy między ciosami) i powinniśmy opaść na ziemię, a wtedy kontynuujemy combo Shield Dashem.
Generalnie jeśli już wyrzucimy tego cr.M czy s.H to w większości wypadków warto scancelować w Shield Dasha i potem wysafe'ować strzałami lub Sharp Stingiem. Po rzutach za bardzo nie ma combosów (jest filmik na których koleś z odpowiednimi asystami je robi, ale dla mnie są za trudne), natomiast łatwo możemy podskoczyć i walnąć hypera. W powietrzu zależnie od wysokości walimy 1-3 strzały i również cancelujemy hypera.
Specjale
Aim Master (qcf+ATK) - taskmasterowe strzały. L strzela przed siebie, M pod kątem (na wysokość skoku z ziemi i ~45 stopni z powietrza), H w górę z podłoża lub w glebę z powietrza. Strzały wystrzelone pionowo w górę upadają po chwili w pewnej odległości od siebie przed Taskiem. W połączeniu z różnymi asystami można znacznie ograniczyć pole manewru niemal każdej postaci.
Sting Master (qcf+S) - cios użyteczny właściwie tylko w combosach. Blokowalny command grab, po trafieniu zadaje niewielki damage i zostawia przeciwnika w hard knockdownie.
Sword Master (dp+ATK) - praktycznie nieużywany cios. Przy trafieniu zadaje niewielkie obrażenia po których przeciwnik upada na ziemię z soft knockdownem zanim zdążymy cokolwiek zrobić. Natomiast po bloku możemy wyprowadzić nieblokowalne ciosy (dosłownie), po których możemy zlinkować normalnego chaina i normalne combo. Więc z niektórymi asystami można zrobić setup do unblocka, ale rzadko się to widzi na turniejach, osobiście nie zrobiłem tego chyba ani razu w walce.
Guard Master (qcb+ATK) - counter, L łapie ataki na mid i high, M lowy, a H odbija projectile (bądź kasuje beamy). Po złapaniu Task wykonuje podobną animację co przy Sharp Stingu i mamy podobne możliwości kontyunacji. W większości sytuacji lepiej po prostu użyć Shield Dasha.
Hypery
Legion Arrow (qcf+2xATK) - kierunki działają tak jak ze zwykłymi strzałami, tyle że strzał przed siebie to L+M, pod kątem to L+H, a pionowo M+H. Dużo dmg, przebija sporo rzeczy. Strzały pionowe i skośne (ale te ostatnie tylko z powietrza) zgarniają z ziemi.
Aegis Counter (qcb+2xATK) - kontruje każdy cios fizyczny, po animacji możemy podskoczyć i doładować z powietrza Legion Arrow.
Combosy
Task ma dwa BnB zależnie od tego jakim ciosem złapiemy przeciwnika. Pierwsze ładuje trochę więcej dmgu, drugie minimalnie więcej paska, ale tylko drugim zbijemy dwie postaci na raz. Zaczynamy czymkolwiek, air-to-air, LMH, nieważne.
1) b+H~S, M~f+H, delay, H, land, b+H, delay, S i dalej standardowy ender
2) f+H, MS, land, s.MH~f+H, MS, land, s.MH~b+H, delay, S i dalej standardowy ender
Ender: (w powietrzu) MMH~f+H, MHS, podskakujemy i blisko ziemi wypuszczamy trzy strzały i jak przeciwnika trafią wszystkie, to cancelujemy w Legion Arrow - najlepiej L+H bo mamy z tego najwięcej możliwości do DLC i przy dobrym timingu nawet jeszcze jednego hypera, ale jak widzicie, że przeciwnik jest nisko, to robicie M+H i tyle.
Z różnymi asystami możemy przedłużać kombo przed zrobieniem pierwszego hypera. Np. z Akumą robimy tak że podskakujemy, wołamy asystę, zgarniamy przeciwnika strzałami, kiedy jego bije Akuma to wsadzamy b+H~qcf+S. Z Weskerem po prostu asysta, b+H~qcf+S. Jak skończą nam się asysty to podskakujemy i robimy to samo co na koniec standardowego endera.
Taskmastera bardzo boli hitstun detoriation, więc niestety nie mamy zbyt dużej dowolności w robieniu combosów. Jeśli mamy dwie postaci, albo zaczęliśmy jakoś dziwnie, to dla bezpieczeństwa możemy zrobić f+H, MM~f+H, MMH, land, b+H i standardowy ender.
________________________________
Zainspirowany przez rozmowę z Hiryu i Qjonem na SB postanowiłem dorzucić swoją cegiełkę do uczynienia Backdasha legit źródłem wiedzy o bijatykach. W związku z tym będę pisał takie krótkie poradniki na wzór Ermaklopedii do postaci, którymi gram. Oczywiście nie jestem wyrocznią w tym temacie, więc jeśli się z czymś nie zgadzacie to piszcie i poprawię co będzie trzeba.