Jak powszechnie wiadomo po kndownie mając 3 paski możemy użyć swoistego option select baitując wakeup atak przeciwnika za pomocą meaty stringu/pojedyńczego ciosu (najlepiej na mid, potem opiszę dlaczego) zcancelowanego w X-Reja. Dlaczego robi się z tego option select? Ano w sytuacji, gdy przeciwnik zdecyduje się na wakeup attack, nasz string/cios trafi go (istotne jest, by był na mid dlatego, że część ataków może crushować, ważne jest więc, żeby cios trafił w hitbox przeciwnika), a zbuforowany X-ray zniesie jego armor/invincibility i zrobi troszkę damedżu. W przypadku, gdy przeciwnik postanowi sobie poleżeć/wstać z blokiem/ztechować, string/cios zwhiffuje, a jak wiadomo w tej grze zwhiffowanego ciosu cancelować się nie da - X-ray więc nie wyjdzie, paseczków nie zmarnujemy. Do tego OSa możemy używać zarówno X-raya jak i EX Specjala (z armorem).
U Ermaka z racji, że nie ma on opancerzenia na żadnym ze swoich exów możemy do tego setapu używać wyłącznie X-raya. Jako meaty string najlepiej spisuje się 1,2 - drugi cios trafia dość nisko, dzięki czemu niewiele specjali jest w stanie go uniknąć. Jugglem, po którym możemy zakładać tę pułapkę jest: string of choice~TKS, j.K~TP, j.K~TP ff. Kombo to nie poświęca zbyt wiele obrażeń w stosunku do Ermakowych BnB (średnio 4% mniej), a zjada więcej niż opcja z resetem f4. Po dashu należy (timingowo) rzucić 1,2~Xray. Jeśli zrobiliśmy to we właściwym momencie, a przeciwnikowi zachciało się wakeupować, zobaczymy taką scenkę:
http://www.youtube.com/watch?v=DfVjZqjlqUo35% dodatkowych obrażeń za karę za chciwość naszego przeciwnika. Jeśli ten postanowi jednak poleżeć lub ztechować, 1,2 zwhiffuje, X-ray nie wyjdzie, recovery jest na tyle w porządku że powinniśmy móc zablokować jakąś kolejną próbę ataku. Jedyne zagrożenie stanowi techroll i natychmiastowy wakeup atak, bo wtedy z powodu whiff recovery możemy nie zdążyć z blokiem; w takiej sytuacji możemy zbuforować TKP i liczyć na to, że uda się wyjść z tej sytuacji również obronną ręką.
Cały ten setup nie działa niestety na każdego specjala, uciec z niego można teleportami (mamy jednak szansę w takim przypadku na blok), więc nie nadaje się do użycia w każdym meczapie. Ponadto timing 1,2 jest trochę inny dla poszczególnych postaci, ale na pocieszenie dodam, że da się tym nawet zjadać spiny Kung Lao na wake'u
(ciekawe tylko co za dureń by spinował na pałe).
Niemniej jest to ciekawa, relatywnie bezpieczna opcja na wyrwanie całkiem pokaźnych obrażeń dla Ermaka.