Autor Wątek: X-Ray OS jako kontra na wakeupy  (Przeczytany 4361 razy)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« dnia: Luty 01, 2012, 02:01:57 »
Jak powszechnie wiadomo po kndownie mając 3 paski możemy użyć swoistego option select baitując wakeup atak przeciwnika za pomocą meaty stringu/pojedyńczego ciosu (najlepiej na mid, potem opiszę dlaczego) zcancelowanego w X-Reja. Dlaczego robi się z tego option select? Ano w sytuacji, gdy przeciwnik zdecyduje się na wakeup attack, nasz string/cios trafi go (istotne jest, by był na mid dlatego, że część ataków może crushować, ważne jest więc, żeby cios trafił w hitbox przeciwnika), a zbuforowany X-ray zniesie jego armor/invincibility i zrobi troszkę damedżu. W przypadku, gdy przeciwnik postanowi sobie poleżeć/wstać z blokiem/ztechować, string/cios zwhiffuje, a jak wiadomo w tej grze zwhiffowanego ciosu cancelować się nie da - X-ray więc nie wyjdzie, paseczków nie zmarnujemy. Do tego OSa możemy używać zarówno X-raya jak i EX Specjala (z armorem).

U Ermaka z racji, że nie ma on opancerzenia na żadnym ze swoich exów możemy do tego setapu używać wyłącznie X-raya. Jako meaty string najlepiej spisuje się 1,2 - drugi cios trafia dość nisko, dzięki czemu niewiele specjali jest w stanie go uniknąć. Jugglem, po którym możemy zakładać tę pułapkę jest: string of choice~TKS, j.K~TP, j.K~TP ff. Kombo to nie poświęca zbyt wiele obrażeń w stosunku do Ermakowych BnB (średnio 4% mniej), a zjada więcej niż opcja z resetem f4. Po dashu należy (timingowo) rzucić 1,2~Xray. Jeśli zrobiliśmy to we właściwym momencie, a przeciwnikowi zachciało się wakeupować, zobaczymy taką scenkę:

http://www.youtube.com/watch?v=DfVjZqjlqUo

35% dodatkowych obrażeń za karę za chciwość naszego przeciwnika. Jeśli ten postanowi jednak poleżeć lub ztechować, 1,2 zwhiffuje, X-ray nie wyjdzie, recovery jest na tyle w porządku że powinniśmy móc zablokować jakąś kolejną próbę ataku. Jedyne zagrożenie stanowi techroll i natychmiastowy wakeup atak, bo wtedy z powodu whiff recovery możemy nie zdążyć z blokiem; w takiej sytuacji możemy zbuforować TKP i liczyć na to, że uda się wyjść z tej sytuacji również obronną ręką.
Cały ten setup nie działa niestety na każdego specjala, uciec z niego można teleportami (mamy jednak szansę w takim przypadku na blok), więc nie nadaje się do użycia w każdym meczapie. Ponadto timing 1,2 jest trochę inny dla poszczególnych postaci, ale na pocieszenie dodam, że da się tym nawet zjadać spiny Kung Lao na wake'u :D (ciekawe tylko co za dureń by spinował na pałe).
Niemniej jest to ciekawa, relatywnie bezpieczna opcja na wyrwanie całkiem pokaźnych obrażeń dla Ermaka.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2012, 10:56:33 »
Widze obczailes filmik Vulcan Hadesa o Strykerze :D

Jak bede mial u siebie konsola to sprawdze takie cos subem

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2012, 11:55:15 »
A jak robiłem iksraja żeby wyjąć łejkap na armora to Furb się ze mnie śmiał :(

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2012, 12:06:24 »
Bo nie robiłeś tego jako Option Select :P Wtedy jest się pr0 i wszyscy ci klaszczą brawo, nawet kierowca autobusu.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2012, 12:17:21 »
Mi ten op śmierdzi. Dużo wakeupów ucieknie od tego - nie ma tam problemów z 1,2? Nie trafią nas w to? Dobrze rozumiem że 1,2 ma whiffować tak zeby zgrac x z wakeupem? Timing bardzo zalezy od rodzaju knd?

TasTer

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1102
  • Płeć: Mężczyzna
  • Opieka Społeczna
    • Zobacz profil
    • .
    • Email
  • PSN ID: TasTerPL
  • Skąd: Szczecin
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2012, 12:56:24 »
Wybaczcie, że się wtrącę ale coś mnie ciekawi - wakeup atak powoduje, że postać szybciej wstaje? (Proszę o odp. w formie tak/nie)

Bo w innym przypadku wystarczyłoby wstać z blokiem ai?

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2012, 13:27:23 »
Mi ten op śmierdzi. Dużo wakeupów ucieknie od tego - nie ma tam problemów z 1,2? Nie trafią nas w to? Dobrze rozumiem że 1,2 ma whiffować tak zeby zgrac x z wakeupem? Timing bardzo zalezy od rodzaju knd?
1,2 musi trafić w przeciwnika (choć tu podobno jest głębsza teoria mówiąca, że gra wypuszcza zbuforowany Xrej zawsze, jeśli zrobimy string z klatkami aktywnymi na startupie Wakeup ataka przeciwnika, jakaś bajka to jes), zbuforowany Xray automatycznie to scanceluje i przyjmie WA na armor. Tym setupem można pokonać każdy wakeup posuwający się do przodu/stojący w miejscu (nawet spin Kung Pały huehue), przeciwnik może uciec tylko teleportem; cały haczyk jest tylko w odpowiednim ztimingowaniu 1,2, co póki co jest trudne i nieznacznie różni się w zależności od oponenta. Dlatego rozpisałem ten setup dla jednego konkretnego juggla, by łatwiej było ten timing opanować (bo sytuacja zawsze będzie taka sama).

Cytuj
Wybaczcie, że się wtrącę ale coś mnie ciekawi - wakeup atak powoduje, że postać szybciej wstaje? (Proszę o odp. w formie tak/nie)

Bo w innym przypadku wystarczyłoby wstać z blokiem ai?
Tak, WA powoduje, że wstajemy troszkę szybciej, ale jeśli wstaniemy z blokiem, 1,2 whiffuje (mimo, że przenika przez postać lol), a zbuforowany Xray nie wychodzi, więc jesteśmy w miarę safe. Problemem jest tylko techroll+wakeup, ale szukam metody i na to; póki co wpadłem na pomysł, by robić 1,2(buforujemy Xray),1(buforujemy Xray), dzięki czemu w sytuacji techroll+WA, druga jedynka trafia i mamy Xray, ale timing jest chyba inny niż dla samego łejkapa, musielibyśmy więc przewidzieć techrolla i dostosować timing, co jest nierealne.
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2012, 13:29:10 wysłana przez Qjon »

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 01, 2012, 13:58:32 »
Dalej nie rozumiem - jeśli mamy robić 1,2 tak żeby trafić wstającego z WA przeciwnika to jak to ma się przebić przez np. spina KLolo? Chyba że 1,2 trafia w klatki inv przy wstawaniu w których nie można wprowadzić jeszcze łejka - to te klatki w których np. kluka Kano robiona w naszego WA przesunie naszą postać nie trafiając jej - w takim przypadku ten setup siądzie tylko po KND dających relatywnie dużo tych klatek inv na wakeupie i z późną możliwością wyprowadzenia WA.

Podpytam Łombata na priv jak ma skonfigurowane PSP pod obsługę makro na PS3 i sprawdzę to na labie.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2012, 14:53:10 »
O to właśnie chodzi Dae - trafiasz aktywną klatką 2 w startup WA, wychodzi zbuforowany Xray. Knd w tym przypadku jest zawsze taki sam, więc nie trzeba nic kombinować.
Poza tym i tak właśnie znalazłem lepszy setup na to:
TKS, j.K~TP ff 3~TP, d1~XRay.
Nie trzeba różnych timingów, w każdego siedzi tak samo, dodatkowo techroll nic nie daje, bo TP autokorektuje naszą odległość od przeciwnika. D1 ma dużo lepsze recovery, więc jesteśmy bezpieczni. Niestety dmg z juggla mniejszy:(
Opcja wciąż nie trafia w teleporty, trzeba też justfrejmowo posadzić d1 żeby pokonać te najszybsze wakeupy. Niemniej zawsze to jakiś nowy setup :D

TasTer

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1102
  • Płeć: Mężczyzna
  • Opieka Społeczna
    • Zobacz profil
    • .
    • Email
  • PSN ID: TasTerPL
  • Skąd: Szczecin
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2012, 15:06:58 »

Cytuj
Wybaczcie, że się wtrącę ale coś mnie ciekawi - wakeup atak powoduje, że postać szybciej wstaje? (Proszę o odp. w formie tak/nie)

Bo w innym przypadku wystarczyłoby wstać z blokiem ai?

Tak, WA powoduje, że wstajemy troszkę szybciej, ale jeśli wstaniemy z blokiem, 1,2 whiffuje (mimo, że przenika przez postać lol), a zbuforowany Xray nie wychodzi, więc jesteśmy w miarę safe. Problemem jest tylko techroll+wakeup, ale szukam metody i na to; póki co wpadłem na pomysł, by robić 1,2(buforujemy Xray),1(buforujemy Xray), dzięki czemu w sytuacji techroll+WA, druga jedynka trafia i mamy Xray, ale timing jest chyba inny niż dla samego łejkapa, musielibyśmy więc przewidzieć techrolla i dostosować timing, co jest nierealne.

Dzięki. Jeszcze tylko nie rozumiem jak można trafić w kogoś podczas klatek niewidzialności ale to pewnie super dopracowany system tej gry na takie rzeczy pozwala.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2012, 15:14:42 »
Nie trafiamy w te klatki sensu stricte - robiąc atak w te klatki możemy cancelować je do specjali/xraya mimo że nie wchodzą one nawet blok - w ten sposób mamy namiastkę meaty robiąc normala i cancelując go np. do specjala z armorem.

Robiłem coś takiego u Nooba robiąc d+4~UpKnee do stuffowania wakeupów przed patchem dodającym klatki.
Postacie z Armorami na specjalach mogą fajnie namieszać na wstawaniu - myślę że np. d+1~EX Spear u Scorpa może być niezłe w zależności od match upu.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2012, 15:16:20 »
Tu chodzi o to, że pierwszy cios setupu (d1) trafia na invincibility wakeupa i nic się szczególnego nie dzieje, ale wychodzi zbuforowany XRay - a on ma to do siebie, że neguje armory, dlatego przebija wakeupa ;)

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2012, 21:53:16 »
3,ExSpear u scorpa ladnie wchodzi

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2012, 22:11:18 »
3,ExSpear u scorpa ladnie wchodzi

Tak myślałem że EXLinka da radę - mimo wszystko bardzo ryzykowne zagranie... chyba kazda postac ma przynajmniej jeden WA który to przebije.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: X-Ray OS jako kontra na wakeupy
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 02, 2012, 17:42:56 »
Zawsze mi się wydawało że WA przebija jakieś c***owe normale a tu widać że jednak ta 2 z 1,2 wchodzi w postać robiącą WA. Dziwne ???

PS. Aha, Qjon mówiłem Ci już że jesteś NERDEM totalnym?  ;D