Autor Wątek: Sub-Zero Guide by OnizukaPM  (Przeczytany 4765 razy)

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« dnia: Sierpień 13, 2011, 16:53:17 »
Sub-Zero Guide

Frame Data
Attack - Execution Frames:

1 - 16
2 - 9
3 - 18
4 - 24
d+1 - 7
d+2 - 13
d+3 - 7
d+4 - 8
f+4 - 24
b+1 - 12
b+2 - 42 (59 for maximum charge)
b+4 - 16

Throw - 10

Combos

1,1 - 16
1,3,f+4 - 16
1,3,b+4 - 16
b+1,2,1 - 12
b+1,2,4 - 12
2,1,2 - 9
2,1,4 - 9
f+4,1+2 - 24
2,2,2 - 9
2,2,4 - 9
3,f+4 - 18

Specials

d,f+3 - 22 (52 from full screen -- still need to get freeze time, sorry!)
b,f+4 - 10 (40 from full screen)
d,b+1 - 2 (39 frames before the block animation begins, 45 before Sub can attack, clone stays out for 150 frames)
d,b+3 - 55 (opponent is frozen for 116 frames)

EX Specials

d,f+3 - 20 (36 from full screen, opponent is frozen for 270 frames)
b,f+4 - 10 (32 from full screen)
d,b+1 - 2 (34 frames before the block animation begins, 40 before Sub can attack, clone stays out for 240 frames)
d,b+3 - 53 (opponent is frozen for 116 frames)

X-Ray - 17 (21 from full screen, can be charged for 240 frames, 254 max charge from full screen) .

Matchupy na podstawie tabelki z TYM.com:
]7-3 vs Baraka
6-4 vs Cyber Sub-Zero
5-5 vs Cyrax
4-6 vs Ermac
5-5 vs Jade
5-5 vs Jax
6-4 vs Johnny Cage
5-5 vs Kabal
6-4 vs Kano
5-5 vs Kitana
4-6 vs Kung Lao
6-4 vs Liu Kang
5-5 vs Mileena
5-5 vs Nightwolf
5-5 vs Noob Saibot
6-4 vs Quan Chi
5-5 vs Raiden
4-6 vs Reptile
5-5 vs Scorpion
5-5 vs Sektor
5-5 vs Shang Tsung
6-4 vs Sheeva
6-4 vs Sindel
6-4 vs Smoke
6-4 vs Sonya Blade
6-4 vs Stryker

Normals:
#1) 22 - swietny antiair, 9frames, safe na bloku, mozna linkowac w slide i po krotkiej pauzie w clona. mozna hitconfirmowac na iceballa
#2) 224 - safe na bloku, mozna linkowac w slide / clone, ma spory pushback, clone w rogu po tym stringu nie zadziala, mozna hitconfirmowac na ex iceballa
#3) 214 - safe na bloku, mozna linkowac w slide / clone, ma spory pushback, clone w rogu zadziala, mozna hitconfirmowac na ex iceballa
#4) 212 - safe na bloku, mozna linkowac w slide/clone, ma spory pushback, clone w rogu zadziala, mozna hitconfirmowac na iceballa
#5) B12 - safe na bloku, mozna linkowac w slide/clone, wolny string uzywany moze byc przy crossupach gdy mamy przewage, zadaje wiecej dmg niz 22, mozna hitconfirmowac na iceballa
#6) F+4 - Overhead, moze byc cancelowany w clone/slide, lub hitconfirm iceball
#7) D+3, D+4, D+1 - wszystkie poki subzero moga byc cancelowane w iceclona, wg. mnie najlepsze to D+3, D+4 tych wlasnie uzywam

Specials:
#1) Ice Ball D,F,3 - Unsafe na bloku, wolny startup i recovery, po hicie zamrazamy przeciwnika co zapewnia nam juggle, wersja ex jest dobrym antiairem, oraz trwa o wiele dluzej
#2) Ice Puddle D,B,3 - Unsafe, strasznie wolny startup i recovery, praktycznie bezuzyteczny special*, ex wersja zamraza cala mape, uzyteczna w resetach
#3) Ice Slide B,F,4 - unsafe na bloku, juggle ender, przechodzi przez duza czesc high projectili**, ex wersja zadaje wiecej dmg, oraz zmienia stronami
#4) Ice Clone D,B,1 - Mozna laczyc z praktycznie kazdym normalem subzero, swietny do trzymania przeciwnika w rogu, oraz do zastawiania trapow, kontolowania ekranu, ex wersja trwa dluzej.

*Narazie jest uzyteczny w jugglach ktore zaraz zamieszcze, jednak po patchu stanie sie w 90% przypadkow bezuzyteczny
**Po patchu slide bedzie przechodzil pod wszystkimi duckable projectiles

Zarządzanie paskiem:
Sub-Zero jest postacia ktora mocno swoj styl gry opiera na Xrayu ( prawie full screen zasieg, oraz Armor co sie swietnie przydaje vs zonerzy. ). Majac Xraya mamy mozliwosc zadania 50% comba,
oraz wylaczenie zonerow. Drugim uzyciem paska jest breaker ktory jest dla nas rownie istotny. W 90% przypadkow nie uzywamy ex moves bo to zwyczajna strata paska ktory dosyc wolno budujemy.

Juggle:
Midscreen:
JP, 22, freeze, NJP, dash1, dash,B12, 212, slide ( 35% )
JP, 22, freeze, NJP, dash, B12, 212 , slide ( 33% )
JP, 22, freeze, backdash, JP, 214, slide ( 33% )
JP, 22, freeze, backdash, JP, B121 ( 29% ) - daje nam duza przewage na bloku co pozwala na kontynuowanie pressingi

JP, B12, freeze, NJP, dash1, dash,B12, 212, slide ( 38% )
JP, B12, freeze, NJP, dash, B12, 212 , slide ( 35% )
JP, B12, freeze, backdash, JP, 214, slide ( 35% )
JP, B12, freeze, backdash, JP, B121 ( 31% ) - daje nam duza przewage na bloku co pozwala na kontynuowanie pressingi

JP, F+4, freeze, NJP, dash1, dash,B12, 212, slide ( 35% )
JP, F+4, freeze, NJP, dash, B12, 212 , slide ( 33% )
JP, F+4, freeze, backdash, JP, 214, slide ( 33% )
JP, F+4, freeze, backdash, JP, B121 ( 29% ) - daje nam duza przewage na bloku co pozwala na kontynuowanie pressingi

JP, 212, freeze, dash, (B1)2, 22, slide ( 29% ) - B1 musi whiffnac
JP, 212, freeze, Ex ice Puddle, dash, dash, B+2 full charge, dash, dash, 214, slide*

JP,224, Exiceball, dash,dash, 212, slide  ( 38% )
JP, 214, Exiceball, dash, dash, 22, slide

B+2, dash, B12, 212, slide ( 35% )
B+2, dash1,dash, B12,212,slide ( 37% )

Corner:
JP, 22, freeze, NJP, NJP, B12, 214, slide ( 38% )
JP, 22, freeze, NJP, NJP, 4, 222 ( 30% )

JP, 22, freeze, NJP, NJP, B12, 214, slide ( 41% )
JP, 22, freeze, NJP, NJP, 4, 222 ( 32% )

JP, 212, freeze, 4, 222
JP, 214, freeze, (B1)2, 224, slide ( 41% )
JP, 214, freeze, 4, 224, slide ( 41% )

JP, 224, freeze, (B1)2, 214, slide ( 41%)
JP, 224, freeze, (B1)2, 214, slide ( 40% )

B+2, NJP, B12, 214, Slide ( 41% )

Xray Combos:
Midscreen:
JP, 22, freeze, backdash, JP, 214, Xray ( 49% )

JP, B12, freeze, backdash, JP, 214, Xray ( 53% )

JP, F+4, freeze, backdash, JP, 214, Xray ( 50% )

B+2, dash, B12, 214, Xray ( 50% )
Corner:
JP, 22, freeze, NJP, NJP, B12, 214, Xray ( 49% )

JP, B12, freeze, NJP, NJP, B12, 214, Xray ( 53% )

JP, F+4, freeze, NJP, NJP, B12, 214, Xray ( 50% )

JP, 224, freeze, (B1)2, 214, Xray ( 53% )

JP, 214, freeze, (B1)2, 224, Xray ( 53% )

B+2, NJP, B12, 214, Xray ( 53% )

Resety:
Do robienia resetow u subzero uzywamy B+2, oraz ex Ice Puddle

Jezeli po freezie przeciwnik bedzie probowal blokowac/pokowac/specjalami zostanie ponownie zamrozony przy uzyciu B+2, jezeli nie kliknie nic nasze B+2 ponownie go nie zamrozi, jednak
mozemy cancelowac B+2 w dowolny normal trzymajac 2 i klikajac dasha, stwarza nam to 50/50 mindgames. Przyklad B+2 resetu

JP,22, freeze, B+2, dash, B12, 212, slide ( jezeli przeciwnik trzyma blok i dobrze zgadlismy )
JP,22, freeze, B+2 cancel, 22, freeze ( jezeli przeciwnik nic nie klika wiec ponownie go zamrozilismy i jestesmy w punkcie wyjscia, teraz mzoemy normalnego juggla lub kolejne 50/50 )

Teraz troszke z Ex Ice Puddle
JP, 212, freeze, Ex Ice Puddle, dash, dash, B+2, dash, dash, 214, slide ( ten reset jest nie do unikniecia bez roznicy czy przecwinika trzyma blok czy nie, po patchu ma dzialac jak zwykle B+2, wiec nie polecam. )\

Corner setup z Ex Ice Puddle
JP,22,freeze, NJP, NJP, NJP, Ex ice puddle, B+2, NJP, B12, 214, slide - mozna z niego uciec szybkimi wakeupami.

Antiair:
Po 22, freeze jako antiair

22,freeze, (B1)2, 212, slide ( 26% )
22,freeze, Ex Ice Puddle, B+2, dash, dash, 214, slide - po patchu ex ice puddle bedzie escapable.

Air to Air:
Po air to air wygranym przez nas mzoemy zrobic dash, 22, slide ( 13% ) lub prostsza wersja, slide ( 9% ) w rogu po air to air mozemy dash, 22, freeze, juggle )

Punishowanie:
Specjale ktory na bloku maja air rolling ( smoke tp, scorp tp itp. ), F+4 trzeba ztimingowac do momentu kontaktu z ziemia przeciwnika, doslownie ulamek sekundy, mozemy tez punishowac 22,freeze,
jako antiair, jednak zadamy mniej dmg

F+4, freeze, backdash, JP, 214, Slide ( 31% )
F+4, freeze, NJP, dash1, dash, B12, 212, Slide ( 33% )
F+4, freeze, NJP, dash, B12, 212, Slide ( 31% )

Freezy:
Przeciwnik wskakuje na naszego clona
NJP, B12, 212, slide ( 26% ) - wersja z dash1 zadaje tyle samo dmg.

W trakcie tradowania iceballami udalo nam sie zamrozic przeciwnika:
dash, dash, JP, 214, Slide ( 26% )

Zamrozilismy skaczacego przeciwnika ktory jest daleko od nas
dash,dash,dash,B12,212,Slide ( 22% )


Plan gry:
Wszystko sprowadza sie do umieszczenia przeciwnika w cornerze, wtedy malo co moze zrobic, wyglada to nastepujaco, dashujemy robimy 224, clone i ucinamy tym clonem czesc ekranu, nastepnie
mozemy tradowac na projectile i przy udanej probie zrobic JP,214,Slide by zepchnac przeciwnika dalej do rogu. Gdy juz jest w rogu, robimy clone i pushujemy go zza klona, poniewaz 22 ma potezny
zasieg, gdy widzimy ze klon zaczyna znikac, ustawiamy go ponownie np. 212 clone i znowu pushujemy, mozemy mixowac ze sweepami, throwami itd. Tu nie ma zadnego schematu trzeba wiedziec co
i kiedy uzyc. Juggli w corneru nie konczymy slidem chyba ze widzimy ze zabije to przeciwnika. Jezeli nie skonczymy slidem mamy duzo czasu na ustawienie klona i kontynuowanie pressingu.
Oszczedzamy pasek na Breakery i Xraya. Najwiekszym problemem jest zabranie pierwszej polowy paska zycia przeciwnika, pozniej robimy Xray Combo za 50% i przeciwnik z glowy.
Nigdy, ale to nigdy nie probujemy zonowac subzerem, uzywamy Iceballa tylko zeby podbudowac pasek, oraz kiedy mamy przeczucie ze przeciwnik rzuci swojego projectile i wygramy ten trade.
Sub-Zero ma potezna ofensywe wiec gramy nim bardziej jako rushdown postaci, ktora dodatkowo odcina droge ucieczki clonem, a w rogu wrecz masakruje przeciwnika.

Wydaje mi sie ze pokrylem wiekszosc askepktow gry subzerem, jak macie jakies sugestie to pisac smialo.

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2011, 16:59:06 »
Ja sie nie zgadzam tylko z tym zarzadzaniem paskiem. EX wersje ciosow sa uzyteczne, a uzywanie Xraya (az 3 paskow) do juggla za 50% to marnotractwo. Sam Xray rzeczywiscie jest dobry w niektorych sytuacjach na zonerow, ale uzycie go do komba jest bezsensu. Mozna uzyc wtedy kiedy jest to ostatnia runda i mamy szanse skonczyc przeciwnika, dzieki temu, ale tak to szkoda. Nawet na zakonczenie pierwszej rundy szkoda mi by bylo tak marnowac pasek.

Mam nadzieje ze zrezygnuja z tego glupiego pomyslu zeby zabrac komba z Ice Puddlem. Polubilem te juggle za 50-60% z uzyciem jednego paska :D

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2011, 18:12:24 »
Potwierdzone oficjalnie jest ze tego juggla juz nie bedzie.

Mam ciekawy corner setup ( Brady o tym dzisiaj pisal )

212 clone, i teraz ex slide jezeli trafi to mamy free juggle 30%

e. szkoda ci 3 paskow za 50% a za 33% to juz nie szkoda? Ja tam wole 50% za 3 paski niz 3 ex slidy ktore sa punishable lub ex freezy ktore tez nie sa gwarantowane. Biore 50% i mam to z glowy, a nie musze sie meczyc i miec szczescie zeby exfreeze trafil lub jakis exslide za 12%
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2011, 18:24:52 wysłana przez OnizukaPM »

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2011, 23:30:19 »
To nie jest 50%, bo Xray dorzuca góra 10-15% do tego DMG'u, w porównaniu do juggla zakończonego slidem. Czyli koło 3% do max 5% za jeden pasek. Po wyczajeniu i trafieniu np. odskakującego przeciwnika EX Iceballem, masz juggla za koło 30% DMG za jeden pasek. Normalną kulką nie da się takiego trafić. Ewentualnie jak jakiś koleś odskakuje na sam róg planszy, to też można użyć EX Slidu, i wtedy za jeden pasek jest 12% (gdzie normalny slide nic by nie zabrał, bo nawet by nie dojechał do kolesia).

Jeśli chodzi o tego setupa, to robiłem to niedługo po premierze, więc to akurat nie nowość ;) Gdzieś nawet pisałem o tym z Di. Przestałem to robić, bo koleś w kornerze raczej dosyć często spodziewa się slajdu... Ale fajnie to wygląda.

Może zmienią jeszcze. Oni będą bufowali EX Slide?

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 15, 2011, 23:53:41 »
PODOBNO ma miec armor ex slide

Amer

  • [Warszawa]
  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Amerazzz
  • PSN ID: AmerazzzPL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 16, 2011, 17:08:28 »
Dobry opis IMO.

Wspominasz o patchu, który ma wprowadzić zmiany. Poproszę o link do źródła.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 16, 2011, 17:19:32 »
Dobry opis IMO.

Wspominasz o patchu, który ma wprowadzić zmiany. Poproszę o link do źródła.

Dziekuje :)
Linka nie posiadam, ale jakis tam z NRS o tym pisal i Brady tez

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 16, 2011, 22:21:20 »
PODOBNO ma miec armor ex slide

Jakby nie patrzeć Subowi brakuje takiego armora na zonerów. Czasami z nimi jest koszmar. Tym bardziej że ta kulka tak wolno leci, że przeciwnicy mogą strzelić na wymianę i zdążyć zablokować naszą kulkę.

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 16, 2011, 22:40:30 »
czy mowa tu o tym patchu co to niby już w stanach jest ale jeszcze nie w Europie? ten co to niby usuwa bomb reset combo cyraxa?
feel death's cold embrace

MoonSpell

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • = Nomad Dash Devastation =
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Moonspell/WolfBogard
  • PSN ID: MoonSpell83
  • Skąd: Warszawa/Zoliborz
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 16, 2011, 22:50:55 »
Te i inne zmiany prawdopodobnie beda w patch 1.05.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero Guide by OnizukaPM
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 16, 2011, 23:06:45 »
PODOBNO ma miec armor ex slide

Jakby nie patrzeć Subowi brakuje takiego armora na zonerów. Czasami z nimi jest koszmar. Tym bardziej że ta kulka tak wolno leci, że przeciwnicy mogą strzelić na wymianę i zdążyć zablokować naszą kulkę.

Armor na exslidzie nie jest potrzebny vs zonerzy, wystarczy wiedziec kiedy i jak rzucic iceballa, a nie bezmyslnie nimi spamowac i wygramy 90% tradow na projectile
Armor na Xrayu wystarcza vs zonerzy