Autor Wątek: REGULAMIN FORUM  (Przeczytany 2917 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
REGULAMIN FORUM
« dnia: Sierpień 09, 2011, 13:15:22 »
Cytuj
I. Tworzenie nowego tematu:
a) Przed założeniem nowego tematu sprawdź, czy:
- czy dział, którego ma dotyczyć, jest odpowiedni. Nie pytaj o juggle do Larsa z Tekken 6 w dziale Street Fightera IV.
- nie istnieje podobny temat do tego, który ma zostać utworzony. Pomóc w tym może Ci opcja SZUKAJ. W przypadku wątpliwości możesz wysłać pytanie do jednego z Administratorów lub Global Moderatorów.
b) Podczas zakładania wątku napisz, czego on dotyczy. Jeśli chcesz zadać jakieś pytanie, zadaj je dostatecznie jasno - nie używaj tzw. "skrótów myślowych", pamiętając o tym, że nie każdy może się domyślić tego, co miałeś na myśli.


II. Odpowiadanie na istniejące tematy:
a) Pisz na temat. Pamiętaj o tym, że inni użytkownicy forum zaglądają do danego wątku po to, żeby przeczytać o czymś, co jest związane z tematem.
b) Nie zamieszczaj niepotrzebnej treści, wliczając w to linki, grafiki itp.
c) Na forum obowiązuje kultura odpowiedzi. Szanuj innych, a sam będziesz szanowany. Nie stosuj wulgaryzmów.


III. Avatar oraz sygnatura:
a) Twój awatar/sygnatura nie może przedstawiać żadnych motywów pornograficznych, wulgarnych,  religijnych, rasistowskich oraz nie powinien obrażać innych użytkowników poprzez jego karykaturę.
b) Nie wolno umieszczać w nich żadnych linków do stron pornograficznych, jak i do stron internetowych, gdzie mamy do czynienia z przemocą, treściami obscenicznymi, wulgarnymi lub zakazanymi przez prawo.
c) Maksymalny rozmiar sygnatury to 550 pikseli szerokości oraz 300 pikseli wysokości. Maksymalny rozmiar grafiki: 500 kB. Lekkie przekroczenie tych wymagań nie będzie karane, ale prosimy o rozwagę.


IV. Umieszczanie grafiki oraz filmików:
1. Grafika:
a) Pamiętaj, by nie umieszczać bezpośrednich linków do danej grafiki, której rozmiar może utrudnić przeglądanie tematu. Inaczej mówiąc, nie zamieszczaj dużych obrazków. Zmiana rozmiaru obrazka to funkcja choćby programu MS Paint.
b) Staraj się korzystać z takich stron jak: www.imageshack.us, gdzie masz możliwość do skopiowanie linku do miniaturki zdjęcia.
c) Nie powinna przedstawiać żadnych motywów pornograficznych, rasistowskich, religijnych, wulgarnych, obscenicznych itp.
d) Dozwolone są posty zawierające wyłącznie obrazek (na przykład komentujące dany wątek w sposób satyryczny), ale prosimy o rozwagę – starajcie się nie robić z forum drugiego 4chana.
2. Filmiki:
a) Nie powinny przedstawiać żadnych motywów pornograficznych, rasistowskich, religijnych, wulgarnych, obscenicznych itp.


V. Ogólne zasady pisania:
a) Staraj się pisać tak, aby każdy zrozumiał o co ci chodzi. Wystrzegaj się literówek! Są one pokazem nie tylko braku umiejętności pisania na klawiaturze, ale również niechlujstwa i braku szacunku dla użytkowników którzy potem będą musieli się z tym męczyć. Z tych samych przyczyn przestrzegaj innych zasad języka polskiego. Błędy sporadyczne będą tolerowane, „1337 speak” jak i „p15/\/\0 poKeMonKuff })i({„ - nie.
b) Jeśli chcesz poprawić swój wpis lub coś dopisać, nie pisz nowego postu, tylko użyj przycisku "EDYTUJ". Pisanie postu pod swoim własnym jest możliwe w przypadku, gdy:
- minęły co najmniej 24h od poprzedniej wiadomości w danym temacie.
- informacja, którą chcesz podać, jest bardzo ważna; przykład: odwołano turniej niedługo przed jego rozpoczęciem, a post ma przestrzec niedoszłych uczestników przed wyjazdem.
c) Zabrania się umieszczania tej samej informacji wielokrotnie.
d) Nie wolno nawoływać do waśni na jakiejkolwiek płaszczyźnie. Dopuszczalne są sprzeczki tak długo, jak wymiana zdań nie opiera się o wyzwiska lub nie jest sprowadzona do obrażania się nawzajem dwóch użytkowników. Nie wolno jednak takich sprzeczek przeciągać.
e) Cytuj fragmenty innych wypowiedzi, na które odpowiadasz, a nie inne. Nie wprowadzaj zamieszania.
f) Pisanie cały czas dużymi literami jest zabronione
g) Spamowanie na forum jest zabronione - posty takie mogą zostać usunięte bez podania przyczyn, a ich autor ukarany.
h) Umieszczanie na forum adresów do nielegalnego oprogramowania jest zabronione.
i) Nie wolno obrażać jakiegokolwiek użytkownika forum.
j) Wulgaryzmy są automatycznie cenzurowane. Jeśli jakieś przekleństwo nie zostało dodane do bazy na forum (słowo nie zostało ocenzurowane), to lista słów zostanie uzupełniona. Próba ominięcia cenzury (przez stosowanie BBCode) jest zabroniona - jeśli zaistnieje taka sytuacja, użytkownikowi zostanie zwrócona uwaga lub zostanie on ukarany ostrzeżeniem.
k) Nie wolno zamieszczać wiadomości, które są niezgodne z prawem RP.

VI. Ostrzeżenia oraz bany:
a) W przypadku łamania regulaminu przez użytkownika, może zostać ukarany upomnieniem, ostrzeżeniem, lub wyciszeniem, z zaznaczeniem przyczyny kary  i terminu wygaśnięcia wyciszenia.
b) Użytkownik, który złamał regulamin w poważny sposób (naruszając prawo RP, spamując zabronione treści), lub regularnie naruszający go w mniejszym stopniu podlega karze zbanowania na czas określony, lub nieokreślony.


VII. Uprawnienia moderatora oraz administratora:
1.  Moderator/Administrator ma prawo modyfikować lub usuwać treści niezgodne z wyżej przedstawionymi punktami regulaminu w całym serwisie bez informowania o tym użytkownika.
2. Mają prawo usunąć lub zmienić sygnaturę na forum bez powiadamiania, gdy rozmiar sygnatury przekracza podane w III punkcie wymiary lub rozmiar, lub jeśli zawiera treści niezgodne z regulaminem.
3. Mają prawo stosować upomnienia słowne przed zastosowaniem poważniejszych kar. Upomnienia takie należy traktować z całą powagą.
4. Wszyscy moderatorzy są zobowiązani do przestrzegania regulaminu tak samo, jak zwykli użytkownicy.
5. Funkcja moderatora zobowiązuje do egzekwowania regulaminu względem wszystkich użytkowników w takim samym stopniu.
6. Moderatorzy interpretują regulamin zgodnie z własnym sumieniem i wiedzą, ich decyzje są ostateczne.
7. W przypadku podejrzenia naruszenia regulaminu przez moderatora, sprawa winna być zgłoszona innym moderatorom, lub bezpośrednio administratorowi.
8. Decyzje administratora są bezwzględnie wiążące dla wszystkich użytkowników forum.
9. Moderatorzy mają obowiązek udzielić pomocy użytkownikowi, jeśli zwróci się do nich z prośbą o pomoc.


# Uwagi końcowe:
0. Regulamin dotyczy również użytkowania shoutboksa, który jest widoczny również dla niezalogowanych użytkownków. Nieprzestrzeganie regulaminu może poskutkować banem na pisanie w tym miejscu oraz dalszymi konsekwencjami.
1. Wymagając szacunku na forum, okaż szacunek innym jego użytkownikom.
2. Staraj się nie pisać pod wpływem emocji, szczególnie negatywnych.
3. Zanim zatwierdzisz swój post, przeczytaj go jeszcze raz, sprawdź błędy i zastanów się, czy twoja wypowiedz zawiera przekaz, który wyraża twoje poglądy i z którym chcesz być identyfikowany przez czytelników.
4. Pamiętaj, że wbrew powszechnej opinii nie jesteś anonimową postacią w internecie!
5. Powyższe zasady powinny być przestrzegane przez wszystkich użytkowników.
6. Osoby nie przestrzegające regulaminu, będą karane.
7. W szczególnych przypadkach, gdy użytkownik nagminnie łamie regulamin, może zostać na stałe zbanowany na forum.
8. Jeśli masz jakieś uwagi co do przestrzegania regulaminu na forum, skontaktuj się z moderatorem.
9. Jeśli masz jakiś problem nie kontaktuj się z osobami prowadzącymi przez komunikatory typu gg/icq itp, ponieważ jest to postępowanie zupełnie odwrotne do idei forum. Opisz swój problem na forum, a może z rozwiązania skorzystają też inni, dzięki czemu nie będzie konieczności tłumaczenia każdemu z osobna o co chodzi.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2011, 21:21:13 wysłana przez Di »