Autor Wątek: Mortal Kombat kiedyś i dziś  (Przeczytany 8347 razy)

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 18, 2011, 10:50:23 »
eee a mi sie MK4 bardzo podobało, jedna z pierwszych gier przy której siedziałem nad combosami bo można był fajne sadzić.
Ale, że nie miałem w to z kim grać to inna sprawa...

MoonSpell

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • = Nomad Dash Devastation =
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Moonspell/WolfBogard
  • PSN ID: MoonSpell83
  • Skąd: Warszawa/Zoliborz
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 18, 2011, 16:32:00 »
@Drantzell:

Wiesz oco chodzi? przekaze to najprosciej jak potrafie: na prosty rozum - zeby sie wypowiadac na jaki kolwiek temat to trzeba miec pojecie a czytajac taki komentarz automatycznie sie generuje image mlodego czlowieka ktory wypil drugie piwo w swoim zyciu i mowi wsrod pijakow, ze browary to kiepska opcja.

MK9 pomimo dobrej grafiki i kilku addon'ow to dalej jest prosty, a dlaczego? Go takie bylo zalozenie. Zeby dac fanom stary browar z lekko modyfikowana receptura tak aby kazdy mogl czerpac z niego przyjemnosc w nowej ladnej butelce.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2011, 16:34:11 wysłana przez PolishBastard »

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 18, 2011, 17:50:25 »
Nie chce się kłócić, ale od takiego pisanie o mnie bez żadnego szacunku i porównywania do dziecka które wypiło drugie piwo, budzi mi się mój diabełek w mózgoczaszce. Grałem dużo w poprzednie Mortale. Może i były grywalne, ale też archaiczne i proste. Nowy Mortal jest dalej prosty, ale archaiczność zamienili na oldschoolowość. Gra jest bardziej dynamiczna, a pojedynki ciekawsze ze względu na breakery, xraye i ex Specjale. Poza tym jak oni mogli patchować grę na każdym automacie, jak one żadnego dostępu do netu nie miały (tym bardziej że jak grałem w MK to w ogóle internetu to w Polsce były całkowite początki).

MoonSpell

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • = Nomad Dash Devastation =
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Moonspell/WolfBogard
  • PSN ID: MoonSpell83
  • Skąd: Warszawa/Zoliborz
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 18, 2011, 20:10:23 »
Alez nie, dobry czlowieku ja tutaj nie zdzieram z ciebie zadnego szacunku. We cool bro ;]

Wiesz ja tez gralem duzo w stare mortale w latach 90 i jak i wielu z nas, ale wtedy to czlowiek gral ze tak to ujme "prymitywnie" No i niestety na podstawie tego to tak naprawde gowno wszyscy widzelismy. Jak ktos robil fatala to byl Dzolero. Competitive gameplay dopiero sie zaczol jak swiat ujzal kaillere w 2003/2004. W tedy tak naprawde mozna bylo poznac gre inside out.

Mortale 1/UMK3 = oldschool.
Dynamicznosc - faktycznie 1 i II nie sa tak szybkie aczkolwiek nie jeden Pro by powiedzal, ze 1 na poziomie Competitive jest dynamiczna, ale tutaj niestety wydaje mi sie, ze UMK3 i RUN button sprawia, ze gra jest duzo szybsza. A co za tym idzie jak mozna podpatrzec jest mniejszy spam. W UMK3 jest wieksze cisnienie poniewaz w wiekszosci starc jest pressing (runjaby)

Kazda z czesci byla aktualizowana (revisions) roznily sie dosc drastycznie.
A co ciosow EX, brejkerow i X-rayow no tak, no to jest ten nowy element ktory zawital. Bez tego mielibysmy klasyke w oprawie 2.5D.

A co do mojego przykladu...
Przyklad jest dobry jako, ze ani taki mlody czlowiek majacy na koncie kilka piw ani czlowiek ktory gral w Mortale w latach 90 nie moze powiedziec czegos co by sie pokrywalo z faktem. Poprostu brak wiedzy/ogrania w tym przypadku.

Ja w latach 99-2004 gralem w Tekkena zatrzymujac sie na 4. Po mimo, ze mase czasu i kasy spedzilem grajac to naprawde patrzac pryzmatem dzsiejszych czasow gdzie jest Tekkenzaimbatsu, YT etc to gralem niezle, ale nie znalem gry na tyle dobrze abym dzis mogl mowic ze gra jest "kiczem" czy jest tam chujowa.
W srodowisku Pro Tekkenowcow odpowiedz zapewne by sie duzo nie roznila.

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 18, 2011, 21:10:16 »
Problem UMK3 jest taki ze z jest do grania gra prosta a do maestrowania trudna. I tu lezy pies pogrzebany.
Uwazam ze nie ma sensu bawic sie w maestrowanie gier tak starych.

Wolf nie jest tak do konca jak mowisz i pomimo ze dzis graja na wyzszym poziomie niz wtedy, nie zmienia faktu ze poziom wcale nie skoczył o jakas niebotyczna wartosc. Runjaby nie jest wynalazkiem kaillery to ze dzis kazdy o tym wie a wtedy wiedziała garstka nie zmianie faktu ze ta garstka miała poziom. Mysle ze za długo z Adeptem siedzisz. A teraz sam sobie odpowiedz na pytanie jaki on ma poziom i czy ktos kto ma taki powinien głos zabierac i jeszcze w ojca kombatantow sie bawic? Osoba ta jest skrajnie niewiarygodna. Jesli on w ogole gral w to na arcade w realnych czasach to był własnie takim mistrzem od fatala. On nie miał poziomu ani na arcade ani teraz po latach, to bardzo łatwo zauwazyc kto sie nauczył grac w to wtedy a teraz po latach bo istnieje mase wskazowek ku temu, i pisałem wczesniej o tych rzeczach o ukrywaniu bufora itp na arcade stałes obok przeciwnika i słyszał i widział wszystko co klepiesz i to juz wymagało korekty w gameplayu stad maindgamesy i rozne inne smieszne rzeczy co sie robiło dla zmyły, jak ich nie widze to bankowo koles nie gral na arcade a jak nie grał na arcade to niech sobie odpusci prelekcje odnosnie poziomu teraz i dzis.

Spam jest zwiazany tylko z mniejsza karalnoscia. Poza tym teleporty w MK9 a UMK3 to nie sa te same bo tamte sa fullkaralne i duzo łatwiej ich unikac. Co do szybkosc UMK3 jest naprawde do dzis porazajaca najlepszym przykładem ze tylko GG jest szybsze i tylko to powoduje ze ta gra jeszcze sie trzyma. Mysle ze gdyby combostartery miał zdjeta blokade na goround only to by ta gra zyła dłuzej ale pewnie max bajzel byłby :)

trudno tez wyczajnie buga nazywac przejsciem na competitive poziom
na pewno swiadczy to o znajomosic systemu i jego wad i zalet ale nie ma to nic wspolnego z competitive  play


a tutaj przykład tego ze kadza gre mozna dostatecznie długo katujac rozbic na atomy i mortal nie jets tutaj wyjatkiem
http://www.youtube.com/watch?v=txd8yBb53GI
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2011, 21:25:29 wysłana przez kowal »

MoonSpell

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • = Nomad Dash Devastation =
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Moonspell/WolfBogard
  • PSN ID: MoonSpell83
  • Skąd: Warszawa/Zoliborz
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 18, 2011, 22:07:29 »
Problem UMK3 jest taki ze z jest do grania gra prosta a do maestrowania trudna. I tu lezy pies pogrzebany.
Uwazam ze nie ma sensu bawic sie w maestrowanie gier tak starych.

Wolf nie jest tak do konca jak mowisz i pomimo ze dzis graja na wyzszym poziomie niz wtedy, nie zmienia faktu ze poziom wcale nie skoczył o jakas niebotyczna wartosc. Runjaby nie jest wynalazkiem kaillery to ze dzis kazdy o tym wie a wtedy wiedziała garstka nie zmianie faktu ze ta garstka miała poziom. Mysle ze za długo z Adeptem siedzisz. A teraz sam sobie odpowiedz na pytanie jaki on ma poziom i czy ktos kto ma taki powinien głos zabierac i jeszcze w ojca kombatantow sie bawic?

Spam jest zwiazany tylko z mniejsza karalnoscia. Poza tym teleporty w MK9 a UMK3 to nie sa te same bo tamte sa fullkaralne i duzo łatwiej ich unikac. Co do szybkosc UMK3 jest naprawde do dzis porazajaca najlepszym przykładem ze tylko GG jest szybsze i tylko to powoduje ze ta gra jeszcze sie trzyma. Mysle ze gdyby combostartery miał zdjeta blokade na goround only to by ta gra zyła dłuzej ale pewnie max bajzel byłby :)

trudno tez wyczajnie buga nazywac przejsciem na competitive poziom
na pewno swiadczy to o znajomosic systemu i jego wad i zalet ale nie ma to nic wspolnego z competitive play


a tutaj przykład tego ze kadza gre mozna dostatecznie długo katujac rozbic na atomy i mortal nie jets tutaj wyjatkiem
http://www.youtube.com/watch?v=txd8yBb53GI

Widzisz dla ciebie gra jest trudna do masterowania i jest pies pogrzebany. A masa ludzi ja masterowala i w nia gra. Prosty przyklad - do dzis wchodzisz na serwery kaillery i widzisz od hambuksow po ruskow w Kombat Grounds siedza i graja. Mi to pasi, tak samo jak jest w SSF2T gdzie zasadzenie komba z powietrza z zbufforowanym superem wymaga timingu i precyzji a samo wykonanie jest przytlaczajace i 1/10 cos takiego zrobi.

Kolejna sprawa. Ranjaby byly w latach 90, ale nie bylo to wszystko tak rozwiniete jak po latach 2003 (kaillera)
Chlopie co do poziomu to tutaj bym sie z toba klucil, bo jednak z tego co ja widzalem a gralem wtedy w MK a to co jest teraz to jest jednak kosmiczna roznica.

Adept - znajomy z forum ktory ze mna i z Vertem trenowal. Chlopak poziom ma sredni jesli chodzi o gameplay. To nie jest tak, ze on jest jakis PRO i uczy ludzi grac. Nigdy sie tak nie zachowywal. Jedynie tylko pisal i mowil o Polskiej scenie MK i o ludziach ktorzy dalej cos robia w tym kierunku. (swoja droga to nie powinienes czlowieka w to mieszac)

Prawda jest taka, ze wszyscy podobnie gralismy w tamtych czasach. Tak jak mowisz, nie bylo wskazowek YT etc.
Zabawa dla wiele zaczela sie wlasnie po 2xxx roku i nie wydaje mi sie, ze jest w tym cos zlego. Ja w mortala to pamietam Arcade przechodzilem Jump+kick, hak, wslizg etc. Dzis gram inaczej, dzieki Vertowi i paro osobowej Radzieckiej ekipie fanow ktora gdzies tam tlucze sie dalej na serwerach. A co do samego tematu poziomu wtedy i dzis to ja sie do tego odnioslem - nikt inny.

Idziemy dalej - SPAM

W MK9 niestety nie jest to tylko problem teleportow, ale tez naduzywania prodzektli. Z dsdhem zanim dojdziesz do Nooba to napi****li Ci chipa, lykniesz klona i jak juz wkoncu sie zblizysz to on ma 50% paska. (jeden z przykladow)

Szybkosc UMK3

"szybkosc UMK3 jest naprawde do dzis porazajaca..." Seriously, thats it?

Mortal Kombat

kowal, wszystko mozna masterowac, nawet k**wa zakladanie skarpetek jedna reka. Pytanie tylko, czy ktos to bedzie robil chociaz przez nastepne 2 lata???

Bottom line
Ty Kowal widzisz rzeczy przez swoj skrystalizowany pryzmat. And thats okey, kazdy ma prawo do swojego zdania. Zawsze mowie "jeden lubi zapach miodu, a drugi jak mu skarpety smierdza" Ty kazdemy zarekomendujesz GG. Ja zarekomenduje UMK3. A Bronek poleci Gieroya 0.5l za 14zl z Lidla i tak to bedzie wygladalo i tyle.


« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2011, 22:13:23 wysłana przez PolishBastard »

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 18, 2011, 22:29:30 »
Ok, ok, ale porównajmy raczej MK do MK. Przykro mi Wolf, ale GG to zwyczajnie inna liga. I proszę od razu, żeby po moim poście trzymać się tematu.
Moje pięści krwawią śmiercią!

MoonSpell

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • = Nomad Dash Devastation =
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Moonspell/WolfBogard
  • PSN ID: MoonSpell83
  • Skąd: Warszawa/Zoliborz
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 18, 2011, 22:30:20 »
Sir yes, Sir!

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 19, 2011, 01:08:53 »
Nigdy sie tak nie zachowywal. Jedynie tylko pisal i mowil o Polskiej scenie MK i o ludziach ktorzy dalej cos robia w tym kierunku. (swoja droga to nie powinienes czlowieka w to mieszac)
Kwestionujac poziom wtedy, kwestionuje graczy ktozy w to grali tylko dlatego ze najwyrazniej do tej elity nie nalezał. Teraz jak jak tej elity nie ma z oczywistych powodow to mozna stwierdzic ze jej nigdy nie było albo ze wuja potrafili. Poczekaj nastepne 15 lat i przyjdzie gosc i ci powie ze nie umiesz w to grac bo po 15 (a w sumie 30) latach graja w to inaczej albo lepiej po czym okazuje sie ze koles ssie. Wiec jak chcesz sie kłucic to poczekaj 15 lat az sie klient narodzi.

naprade dajecie z tym ostro po garach i nie da sie tego czytac ani sie z tym w jakimkolwiek stopniu zgodzic.

Arcade przechodzilem Jump+kick, hak, wslizg etc.
ja tak nie grałem, i wiele osob od ktorych sie uczyłem, tak sie grało na CPU a nie na zywego. Wslizg byl uzywany tylko jako punisher albo na koniec komba. To sa techy PC towych graczy a nie arcadowych. I to jest to o czym mowiłem ze scena MK na arcade a konwersji głownie PC to sa 2 rozne rzeczy. Ja nawet tej gry nie przeszedłem nigdy na hardzie bo nigdy nie grałem z CPU dla mnie UMK3 miało sens tylko w versusie. Nie miałem z kim zagrac to nie grałem wcale został mi gra po zagraniu brałem pierwszy bloczek i jak najszybciej do domu.

Przykład ze SF ktory sam podałes potwierdza tylko to o czym jest mowa od dawna choc wczesniej twierdziłes ze tylko MK dotyczy. Kazda gre mozna maestrowac do bolu ale nie znaczy to ze tytuł był udany i ponadczasowy. Dokładnie to samo jest w UMK3 to ze gra ma od groma glitchy i dziwnych techow nie swiadczy o jej rozbudowaniu i potencjale niedokrytym. MK był prosty, szablonowy i prymitywny plusem była szybkosc i precyzja ktora wynikała bardziej ze sztywnosci niz z zamiezenia tworcow.

Ja tez uwazam ze 9 jest najlepsza choc jako grze dałbym jej max 6,5/10 nie wiecej. Generalnie wiece gier bym chciał widziec w takiej oprawie i stylistyce ale z innym systemem. W MK podobało mi sie to ze w jakims stopniu był/jest realistyczny i naturalny tzn nie latały wieloryby i krzaki nie wyrastały i nie było grubasow kung fuu.

MoonSpell

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • = Nomad Dash Devastation =
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Moonspell/WolfBogard
  • PSN ID: MoonSpell83
  • Skąd: Warszawa/Zoliborz
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 19, 2011, 01:23:43 »
Super, to juz sobie to wyjasnilismy - ty powiedzles swoje a ja swoje i niech tak zostanie. Ja tu juz nie chce wiecej pisac na ten temat bo mnie Hiryu zninczuje i da bana 5-dniowego :D



« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2011, 01:32:42 wysłana przez Hiryu »

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 19, 2011, 04:25:50 »
A propos patchowania Mortali za czasów sprzed epoki internetu, tutaj w drugiej części macie obraz jak wyglądały wczesne wersje MKII (druga część filmu):

http://www.youtube.com/watch?v=bGbOeO5etTI

Nie wiem, jak było z patchowaniem arcadów.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2011, 04:34:30 wysłana przez Nevan »


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

ornit paweł pierwszy

  • Gość
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 19, 2011, 07:07:40 »
Nie wiem, jak było z patchowaniem arcadów.
Wsadzali w pudło nowe bebechy

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 19, 2011, 07:57:53 »
 akurat midway miał PCB w miare ok pod tym wzgledem wystarczyło dołozyc lub wymienic kosc. zreszta z zwykłej MK3 mozna/trzeba zrobic UMK3

a MK2 ma sporo hackow w tym z kombosami ala MK3 albo ze znacznie podkreconym zegarem

Manior

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Assassin's Fist
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Manior
  • Skąd: Wrocław
Odp: Mortal Kombat kiedyś i dziś
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 19, 2011, 14:52:33 »
A propos patchowania Mortali za czasów sprzed epoki internetu, tutaj w drugiej części macie obraz jak wyglądały wczesne wersje MKII (druga część filmu):

http://www.youtube.com/watch?v=bGbOeO5etTI

Nie wiem, jak było z patchowaniem arcadów.

Świetny filmik, niektóre combosy z wczesnej wersji MKII wyglądają jak żywo jak te z Mortal Kombat 9.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2011, 15:30:57 wysłana przez Manior »
Nawet świnka potrafi wejść na drzewo kiedy jest chwalona :O