Wow. Ale drama się zrobiła
No więc i ja dorzucę swoje 3 grosze...
Po pierwsze nie lubię takiego gadania w stylu "ta gra ssie" itp. Każda bijatyka i każda kolejna część danej bijatyki w jakimś tam stopniu różni się systemem od pozostałych. Zawsze jednym bardziej spasuje to, innym tamto. Taka dygresja - za dawnych czasów jakiś pokemon coś mi pisał na XBL, że SC IV to słaba gierka i powinienem się przerzucić na DOA4 O_o, mega irytujące.
Co do SC V to sam tutaj dużo hejtowałem, bo uważam zmiany w grze za w większości niekorzystne i chaotyczne. Wprowadzenie JG, GI zużywające 50% paska, input CE jak z SF, usunięcie wielu postaci, ograniczenie moveset'u u większości istniejących itp. Niektóre elementy to ewidentne zgapienie ze świata bijatyk 2D... Mam wrażenie, że autorzy nie mieli za bardzo pomysłu na grę, chcieli coś zmienić, a że bijatyki 2D były ostatnio na topie to stwierdzili, że się będą na nich wzorować. Soul zatracił swój charakter, jest teraz taką chaotyczną zlepką elementów ze świata SC i 2D. Szczytem chaosu są uniki - mamy 8wr, side step, quick step... Po co komuś takie zamieszanie? Dla początkujących to nic dobrego... Dla starych fanów Soula też chyba bez rewelacji. Skoro elementami charakterystycznymi SC były Gi i 8WR to moim zdaniem GI powinno się dać robić bez ograniczeń, a 8WR powinien być dużo bardziej skuteczny - teraz w 90% sytuacji da się uciec z jakiegoś stringa przy pomocy SS czy QS, ale 8WR nie działa... Jak dla mnie bez sensu, mamy grę z 8WR i trzeba się specjalnie pilnować żeby go przypadkiem nie użyć, bo jest tą "gorszą" opcją... Oczywiście okrojenie i osłabienie mojej Ivy też mi się nie bardzo spodobało. Jedyne pozytywne zmiany to lepszy movement, online, muzyka i areny (nie licząc totalnie zepsutego efektu łączenia tła z podłożem na arenach "tekken'owych"). Nie mam zamiaru rezygnować całkowicie z SC V, ale na pewno nie poświęcę mu już tyle czasu co SC IV. Zresztą póki co nawet nie znalazłem postaci, która by mi w 100% odpowiadała, a też średnio mam czas i ochotę uczyć się kolejnych z nadzieją, że któraś mi spasuje...
Podsumowując jak dla mnie zmiany nie wyszły jakoś bardzo na korzyść ani początkujących, ani doświadczonych graczy. Dla początkujących/niedzielnych graczy nauczenie się akcji z CE, BE itp. wcale nie będzie takie proste. GI zużywające pasek będzie mało atrakcyjne i zbyt ryzykowne. Tak samo zmiany w movesecie - o ile zmiany u Ivy faktycznie czynią ją grywalną dla zwykłych ludzi, o tyle dalej zostały takie postacie jak Alfa P., którymi ciężko się gra więc sukces połowiczny. Do tego takie ciosy jak 4A+B Natsu w połączeniu z lekkim lagiem, dalej czynią granie online strasznie niezbalansowane, szczególnie dla początkujących, nie umiejących blokować takich rzeczy na refleks. W SC IV taką rolę pełniło 1AAA Sophity (ludzie na tym na konwentowych turniejach prawie do finałów dochodzili
). Jak dla mnie system tej gry to chaos i mieszanina elementów wybitnych z totalnym partactwem (trochę jak CAPCOM, który kiedyś robił cudowne gry z beznadziejnym sterowaniem).
@Ring, Cheese - ja się akurat zgadzam z Araghem, że JG to porażka i powinni to wywalić, za to naprawić GI.
@Bolgan - możesz mieć swoje zdanie, ale też ktoś ma prawo uważać twoje zdanie za nic nie warte
@HiKrush - nie porzucaj tak szybko skilla w temacie masturbacji - dziewczyna Cie rzuci, nowej nie znajdziesz przez jakiś czas i zobaczymy czy dalej będziesz cfaniakował hahaha