TACTICS
- b+3,2 to twój najlepszy przyjaciel. Wprawdzie nie ma po nim mocarnych akcji na midscreenie i jest wolne, ale ma to, czego Strykerowym normalom cholernie brakuje: ZASIĘG. Jak wytresujesz oponenta żeby wstawał po zablokowaniu b+3 (2 to jedyny overhead Strykera), to zaskocz go cancelem w Baton Sweep albo pistolet i kontynuuj napór.
- Zwykłe 3 i 4 to najlepsze narzędzia do poke'owania Strykerem. Po obu przeciwnik dostaje mały stagger i chociaż żaden special nie jest gwarantowany, to możesz dalej mieszać (np. cancel w pistolety, dash do przodu zamiast strzałów i zgadywanka).
- Uppercut i sweep Strykera są bardzo dobre i szybkie, używać używać!
- Granaty są biedne, ale czasami mogą czynić cuda używane na zmianę z pistoletami. Ich wersja EX jest niegłupia. Ogólnie zoning u Strykera jest całkiem niezły, chociaż nie topowy, jak u Sindel i Nooba.
- To, co się często zdarza: zablokowałeś teleport, przeciwnik się kręci w miejscu w powietrzu. Potraktuj to jako juggle starter, którego sam sobie założył. Czyli jedziesz z 1,2~b,f+1 i co tam dalej chcesz, albo z prostszą opcją 4~b,f+4, też jest solidna.
* Jest też opcja bardziej ryzykowna, czyli poczekanie aż spadnie na ziemię i dokładnie w tym momencie zaczęcie b+1,2,2. Wymagany dobry timing, ale warto potrenować.
- Co do juggle: jak bijesz oponenta w powietrzu i dojechaliście do ściany, nie rób typowego finiszu b,f+4, zamiast tego na przykład kolejny pistolet albo zwykłe 4. Niech zostanie w tym kącie, Stryker ma tam najmocniejsze akcje.
MATCHUPS
Wrzucę te postacie z którymi grałem trochę i mniej więcej mam pomysły co z nimi robić Strykerem.
Johnny Cage
- Flip Kick jest nie do ukarania praktycznie, nie próbuj.
- Za to na Shadow Kick odpowiadasz robiąc dash i full juggle jaki chcesz.
- Zoning działa na niego całkiem nieźle, pistolety głównie, pod granatami może zrobić Shadow Kick.
- Próbuj baitować jego X-Ray, skoki bez niczego na wake-up i tego typu numery. Trzeba poczekać aż Cage skończy mówić "Come on!", wtedy można go już prać po mordzie.
Kung Lao
- ten matchup to dramat. Uważaj i dużo blokuj, po divekickach jest kara. Przede wszystkim nie skacz na pałę na niego, bo pójdzie Spin i morderczy juggle.
- pistolet jest na niego bardzo dobry, może zgarnąć go ze startupu teleporta.
- jak już go zmusisz do teleportu, wyczekaj moment i sadź mu uppercuta.
Noob Saibot
- Nawet nie próbuj do niego strzelać z daleka, zoning na Nooba to samobójstwo. Zawsze cię przebije, to on jest od tego ekspertem. RUSHDOWN! Skacz i bij.
- Po zablokowanym Tele-Slamie robisz powietrznego punisha oczywiście.
Scorpion
- Dobry matchup. Roll Toss przebija mu linkę oraz palenie, a teleport punch cię nie trafi. Dużo się turlaj, dużo! Zoning odradzam, chyba że jako ostrożny baiting.
- Skakanie jest na tego dziada dobre, wyjątkowo. Jak nie trafi Spearem albo Hellfire to masz darmowego juggle'a.
- Tylko normalna wersja teleport puncha jest karalna, i TYLKO na bloku. Wersja EX jest dla niego bezpieczna.
- Oszczędzaj pasek na Breakery, Scorp ma dosyć mocarne juggle. Ewentualnie EXowe Roll Tossy, jako że działają na niego dobrze.
Smoke
- Ostrożnie i powoli, czekaj na błąd (czyli z reguły Teleport Attack, który blokujesz i jedziesz). Trzeba respektować jego Smoke Bomb.
- Gun cancel potrafi zdziałać cuda, jeśli dobrze go użyć. Smoke zacznie się trząść albo zrobi teleport punch, a tu zonk. Dobry mindfuck.
- Z jego "dymnego Akuma-dasha" można go chwytać. Przynajmniej z normalnej wersji, a nie będzie raczej chciał tracić paska na EXa.
- Oszczędzaj pasek na Breakery, Smoke kroi życie w szalonym tempie.
- X-Ray Smoke'a jest bezkarny na bloku.
Sub-Zero
- Podstawowa sprawa to karanie jego slide'ów: można po nich sadzić pełne juggle, siada zarówno b+1,2,2, jak i b+2,f+2 (to drugie ma łatwiejszy timing).
- Ostrożnie z Rollami. Dobre do karania Ice Balla, ale przegrywają ze slide'em, no i łatwo wpaść na Ice Clone'a i zebrać baty. Ewentualnie można próbować przebić się wersją EX, ale trzeba pamiętać że Super Armor jest tylko na początku animacji.
- Nie polecam zone'owania Sub Zero. Raz na ruski rok można sobie do niego postrzelać, a może się da zaskoczyć, ale odradzam, bo to straszliwie ryzykowne: zamrozi i zabije.
Edit: dodany Kung Lao, parę podstawowych spraw na tego drania.