Mini poradniczek do Jaszczura. Żeby nie było niedomówień jest to w dużej mierze przetłumaczony Guide Toma Brady'ego z forum TYM.
Ważniejsze normale:
1,2,2,1 - 4 hitówka bezpieczna na bloku; dwa ostatnie to overheady. Całość jedynie pod ścianą pozwala na pełne combo, w przypadku midscreena siedzi tylko XR lub slide.
1,2,b+1 - string zakonczony lowem, który daje przewagę na trafieniu zaś na bloku jest bezpieczny.
f+2,b+1 - wybijająca bepieczna dwuhitówka; drugi cios jest overheadem. Jedynie pod ścianą pozwala na posadzenie pełnego comba.
3,2,1 - bezpieczny podstawowy string; dobry zasięg i możliwość mocarnego comba na trafieniu (wyciągamy wtedy spokojnie około >= 40%); na bloku możemy linkować ze slidem lub AB (zgadywanka: karalny low lub bezpieczny overhead)
Specjale:
Acid Spit (d,f+1) [split] - bardzo szybki projectajl; bezpieczny z każdej odległości z wyjątkiem bardzo bliskiej; nie trafia jednak zarówno kucających jak i d+BLK
Elbow Dash (b,f+2) [ED] - jeden z najszybszych specjali w grze, niestety karalny na bloku; przydatny w jugglach jak również do skracania dystansu do przeciwnika gdyż na wiffie nie mamy praktycznie rzadnego recovery; świetnie sprawuje się jak wakeup attack.
Slow Force Ball (b,b,+1) [SFB] - wolna wybijająca kulka karalna jedynie z bardzo bliska; w odróżnieniu do wielu innych projectaili nie można pod nią kucnąć.
Fast Force Ball (b,b+3) [FFB] - patrz wyżej z tym że leci szybciej niż poprzednia.
Acid Ball (d,b+2) [AB] - bezpieczny overhead.
Slide (b,f+4) [slide]- szybki knockdownujący wślizg na low; karalny na bloku; w odpowiednich klatkach przechodzi pod projectailami; dobry wakeup attack.
Invisibility (d,u+4) - "prawie niewidzialność"; niektórzy mówią że w momencie aktywacji przechodzą przez nią projectaile jednak najprawdopodobniej jest to mit; stajemy się widzialnie gdy dostaniemy cios na trafieniu lub na bloku, jak również z upływem czasu.
EX Specjale:
EX Acid Spit (d,f+1+BLK) - strumień jadu sięgający na około 3/4 ekranu; idealny na ludzi spodziewających się projectaila i chcących nad nim przeskoczyć.
EX Elbow Dash (b,f+2+BLK) - bardziej damagująca wersja dająca gwarantowany slide na trafieniu; uderza 3 razy przy czym pierwszy hit nawet na bloku przechodzi przez przeciwnika, a Jaszczur zatrzymuje się dopiero w przypadku zablokowania drugiego ciosu; niektórzy mówią, że bezpieczny na bloku, ale muszę to jeszcze sprawdzić.
EX Slow Force Ball (b,b,+1+BLK) - jeszcze wolniejsza kulka niż jej podstawowa wersja; może być chargowana by zwiększyć jej średnicę; dobrze działa jako swoista tarcza (podobna do Yoga Catastrophy u Dhalsima z SF4) robiona z odległości całego ekranu, gdyż możemy wtedy spokojnie zbliżyć się do przeciwnika bez obawy, że nas wybije ponieważ nawet jeśli to zrobi nadlatująca kulka przeszkodzi mu w posadzeniu mocnej akcji; nie można jej przeskoczyć ani się pod nią schylić.
EX Fast Force Ball (b,b+3+BLK) - szybsza kulka niż jej podstawowa wersja; może być chargowana by zwiększyć jej średnicę; zdecydowanie nie warta 1/3 paska.
EX Acid Ball (d,b+2+BLK) - bezpieczny wybijający overhead; aby posadzić combo trzeba dobrze i szybko zdashować.
EX Slide (b,f+4+BLK) - dwuhitowa wersja wślizgu; również karalna.
EX Invisibility (d,u+4+BLK) - całkowita niewidzialność dająca damage boosta;
Combosy i juggle:
- f+2,b+1, slide_EX slide (14_19)
- 3,2,1~slide (21)
- EX ED, slide_EX slide (23_27)
- SFB, 3,2~FFB, 3,2,1~slide (30)
- FFB, 3,2~SFB, 3,2,1~slide (31)
- 1,2,2,1~slide_EX slide (18_22)
- 1,2,2~EX ED, slide_EX slide (28_31)
- 1,2,2,1, XR (38)
- 2_1,2,2~FFB, 3,2~SFB, 3,2,1~slide (34)
- 2_1,2,2~FFB, nJP, dash 3,2~SFB, 3,2,1~slide (39)
- 1,2,2~EX AB, dash 3,2~FFB, SFB, 3,2,1~slide (35)
- 1,2~EX FFB, 3,2~SFB, 3,2,1~slide (35)
- 3,2~EX AB, dash 3,2~FFB, SFB, 3,2,1~slide (32)
- 3,2~EX FFB, 3,2~SFB, 3,2,1~slide (40)
- 3,2,1~ED~3,2~FFB, SFB, 3,2,1~slide (40)
- 3,2,1~ED~nJP, 3,2~FFB, SFB, 3,2,1~slide (45)
- 3,2~EX FFB, nJP, dash 3,2~SFB, 3,2,1~slide (45)
Wiecej o strategii gry napiszę później.