Do Amy nie potrzeba specjalnych tutoriali, to jest jedna z najprostszych postaci w tej grze. Tzw braindead character xD
Najlepsze ciosy:
6BB - 11 klatkowy cios o sporym zasiegu, może go używać z FC. IIRC przez swoją szybkość 6BB może ukarać najwięcej ciosów w grze.
33B - bezpieczna wybitka z klatkami TC/TJ, sciągająca jakimś cudem z jednej strony i trafiająca leżących.
3A - 15 klatkowy horizontal mid, ze świetnymi klatkami TC i przewagą na trafieniu.
2B+K - najlepszy low Amy.
66A+B - wybitka TC z silnym gwarantem, lekko karalna, trafia leżących.
1A - niewidzialny, trackujący low TC, którego nie da się obejść. Jest bardzo karalny na bloku a na trafieniu ma -1 ale mimo wszystko w większości przypadków jest to po prostu "free hit".
6:6B - 16 klatkowy, bezpieczny mid do karania ciosów -16 i więcej. Silny gwarant na NH.
3BA - kombinacja mid/low. Większość Amy playerów używa tego do "zgadywanek" np 3B -> 2B+K, 3B -> 6BB itp
4A - cios z wbudowanym SS, gwarant na CH.
44B - cios z unikiem do tyłu, gwarant na NH/CH.
Inne:
B+K - aGI na wszystkie midy z gwarantem
A+B - aGI na wszystkie ciosy na high z gwarantem
To są mniej więcej te ciosy, które trzeba znać.
Amy jest tak silna dzięki najlepszemu w grze wake up'owi (imba), zgadywankami low/mid i temu, że jest przy tym bardzo bezpieczna. Granie nią polega na tym, żeby doprowadzić przeciwnika do KND, po czym przejść do zgadywanki. Większość jej gwarantów kończy się przy pomocy 236KK, które zostawia przeciwnika tuż przy niej. Wtedy Amy ma na wstającego 2B+K (którego nie da się zablokować na reakcje ani wyrollować), a które znowu przewraca albo wybitkę, która ściąga z ziemi. Przez to, albo przeciwnik musi zgadywać albo dać się trafić w rezultacie czego Amy może zjeść 1/3 ~ 1/2 życia po zwykłym KND kończącym sie na 236KK (a co drugi jej cios przewraca) Nawet jak przeciwnik zgadnie i zablokuje kolejny cios, to Amy nie ryzykuje zbyt wiele (jej wybitki są bezpieczne a 2B+K ma -18 i trudno to ukarać przez krótki blockstun)
Dzięki 11 klatkowym 6BB ma przewagę nad wieloma postaciami i jest "niewrażliwa" na wiele frametrapów, może też spokojnie atakować tym na stracie w klatkach (-1~2). Ten cios sam w sobie też karze więcej ciosów niż prawdopodobnie jakikolwiek inny w tej grze. Amy ma też 16 klatkowe 6:6B, które karze za ponad 50dmg z gwarantem.
Jej przykładowe combosy:
33B, 66B+K, 236KK + wakeup
66A+B, B+K, 236KK + wakeup
3BA, 33B
2B+K, 8A+B
6:6B, 6:6BA
B+K~K, 6:6BA
A+B~B, 66A+B, B+K, 236KK +wakeup
66A -> rzuty lub 33B/66A+B/3BA
CH 4A, 236KK + wakeup
CH 6:6B, 6:6B, 6:6BA
CH 6:6B, 66B+K, 236KK +wakeup
CH 1KA, 6:6B, 66B+K, 236KK + wakeup
* Każde 236KK można zastąpić przez 236K:A, które daje RO lub wrzuca na ścianę.
W sumie to wiele można by było mówić, co ona ma dobrego. Chyba jej jedyna wadą jest mały zasięg rzutów.