Autor Wątek: Sub-Zero - Combo's & Juggle  (Przeczytany 26185 razy)

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 22, 2011, 16:58:17 »
jak tam chcesz przeciez to nie moj interes ci podpowiadac :P

Mi możesz podpowiadać. Nie podpowiadaj tym z NetWarsów :D

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 22, 2011, 17:44:10 »
jestem neutralny
a przeginaja i jedni i drudzy
Ozinuka z niczym mi nie podpadł wiec dlaczego mam generalizowac:P
poza tym on i tak trzyma pasek i nie naduzywa klonow wiec mu nic nie powiedziałem czego by nie wiedział:P

Namierzyłem dobrego Suba psn:Rolabel ma mało walk ale jest w cholere dobry w ostaniej walce na finishim jak mnie konczyl wyskoczył desc. przeprosiłem go na chacie zeby nie myslał zem burak choc był zwykły dsc. i co ciekawe koles odpisał i mnie przepropsił ze to jego wina była z tym dsc. Pogadalismy troche. Pszukaj go przyda ci sie kilka mirrorow ma zupełnie inny styl grania wiec cos podpatrzysz. Nie wiem tylko czy podobnie bedzie grał w mirrorze no i nie da sie powiedzic na ile bedzie dobry z toba bo to zupelnie co innego jest.

ja patrze zeby pograc, choc mnie juz nerwy biora na to wszystko online dzis znow 2x cały wykaszanił a siedziałem moze 1h na 10 walk tylko w jednej nie było drop inputow. I coraz czesciej mis ie zdarza ze zaznacze kolesia i jak przetrzymam na łaczeniu zbyt długo to potrafi zwiesc i nie da sie dac cancela aby wyjsc z pokoju.


Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 22, 2011, 18:12:18 »
kowal: Spoko :) To był joke nawiązujący do tego cyrku, bo też mnie śmieszą te niektóre spinki (vide temat oskar vs Wombat). Niezrozumiałe jak nawalanki kibiców Gdańskich z Gdyńskimi (jak dla mnie to jedno miasto). Jestem tu z zaproszenia Di, a on z tego co widziałem nie odwala takich rzeczy.

Co do nadużywania klonów, to nie wiem co to takiego nadużywanie. Zły clon to taki, którego wyczuje przeciwnik i dostane np jakimś teleportem, kulką, bombą czy czymś innym co może clona ukarać. Jeśli nie jestem karany i prowadzi mnie to do zwycięstwa, to nie widzę powodu czemu miałbym nie clonować. Czasem coś głupiego i niespodziewanego też fajnie zrobić :) Zdecydowanie mi gorzej idzie z postaciami zonującymi i coś w tym musi być. Tak czy siak ja gram codziennie inaczej, więc trudno powiedzieć że popełniam jakieś zasadnicze błędy.

Co do tego Rolabela to matchup vs Sub0 mam trochę ogarnięty, więc duża szansa że dałbym sobie z nim radę. Dużo zależy od stylu gry, i na każdą postać się gra inaczej. Tak czy siak jeśli chodzi o Sub vs Sub to w tym meczapie wszyscy operatorzy lodziary grają praktycznie tak samo, więc dużo bym się nie nauczył.

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 22, 2011, 18:20:22 »
nie mowie o sytuacjach obronnych na atak
zły klon to stojacy za połowa ekranu bez potrzeby
widze walki bradego poszły w swiat klon i spam lodem za niego a to wuja daje chyba ze liczysz na teleport.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 22, 2011, 20:08:19 »
Być może coś w tym jest, a tego nie zauważyłem. Obadam to. Być może to jest rzecz którą w Subie mi brakuje.

Może czasem mój Sub jest trochę narwany, ale EX Slide wakeupy są świetne w niektórych sytuacjach. Na pewno nie można powiedzieć że używanie EXów się nie przydaje:

EX FREEZE: Jest świetny między innymi na wymiany kulkowe z Sub Zero, netem Cyraxa. Ewentualnie jeśli czujemy że przeciwnik che przeskoczyć nad kolejnym naszym zwykłym Freezem (a nie jest tak blisko żeby wpadł w clona), ewentualnie odskakuje.

EX SLIDE: Jest dobry jak przeciwnik po powaleniu Ciebie, czuje się bezpieczny i z drugiego końca ekranu chce trafić Cie jakimś wysokim projectilem. ( nie zawsze działa oczywiście. Nie radzę próbować na Cyraxa, Kabala, Nooba) Ze średniej odległości można armora też wykorzystać do łapania. Dobra jest też długość i szybkość tego slidu i można nim karać odskakujące postaci.

EX GROUND FREEZE: Ogólnie wolne to g.wno, ale poza używaniem tego w jugglach, czasem można walnąć sobie tak dla zabawy na samym początku gry, albo kiedy przeciwnik skupia się na defensywie i ma spóźniony zapłon :)

EX ICE CLONE: Dłużej trwa, ale tego to nie wiem jak skutecznie używać :P.

Właśnie to jest fajne w nowym MK, że możesz sobie wybrać styl gry, a używaniem EX'ów, możesz bardziej cisnąć przeciwnika. Gra "ofensywna+od czasu co czasu clon" jest fajna :)

w 90% przypadkow nie oplaca sie robic ex moves ;] jedyne uzycie to ex iceball vs reptile/sub/cyrax, lepiej chyba  zbreakerowac n45% juggla niz walnac slide za 12%, lub jebnac combo z xraya za 50% by zabic typa niz 20% z ex freeze

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 22, 2011, 20:10:22 »
gralem sub vs sub na tego rolabela i niestety srednio ten matchup ogarnia, ale suba ma dobrego to prawda

btw jestem z netwars ale nie uczestnicze w zadnych napinkach wiec nie generalizowac mi tutaj

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 22, 2011, 20:12:45 »
btw jestem z netwars ale nie uczestnicze w zadnych napinkach wiec nie generalizowac mi tutaj

Ulżyło mi, bo cała sprawa dotyczy kilku indywiduów a niektórzy robią z tego NW vs BD free for all...

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 22, 2011, 22:26:45 »
mirrory wygladaja inaczej niestety
ale ten koles naprawde gra zupełnie inaczej niz reszta subow, to jets zupełnie inny poziom nie chodzi o skila ale samo rozgrywanie i techy mase subow widziałem mozan jakis schemat zauwazyc wspolny on jest ewidentnie inny. To ze ta gra nie zapisuje replay to porazka totalna nawet nie idzie przeanalizowac nic na spokojnie czasem oczywiste rzeczy człowiek pomija bo ma adrenaline albo mysli o wałkowaniu swojej startegi.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 22, 2011, 23:02:12 »
a co on takiego innego robi? bo gralem z nim i ja i brat i nic nie zauwazylem

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 22, 2011, 23:21:53 »
OnizukaPM: Pamiętaj też że breaker to 2 paski, a EX Slide to 1 :) Poza tym mało jest takich combosów za 45% mimo wszystko, a często ludzie breakują ostatnie ciosy (wam też się ostatnio zdarzało - Niema sensu breakować jak się kombo już kończy). Jak dobrze wykorzystasz cios na EX Freeze np mrożąc dwa razy kogoś w powietrzu to masz powiedzmy 2x Combo za 28%, czyli 56% :)

Więc jakby nie patrzeć EXy/Breakery to sprawa sytuacyjna i nie można mówić że coś jest gorsze, a coś lepsze.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 22, 2011, 23:44:12 »
przeciwnik nie ma powodu by skakac nad iceballami, poniewaz to on zonuje ciebie nie ty jego, jezeli tak robisz subem to niestety nie jest to najlepszy pomysl.
Ex slide jest bez sensu daje w kombo 1-2% wiecej a 12% za pasek jest bezuzyteczne
clone/icepuddle - bez komentarza

Combo midscreen z Xrayem i masz 50% dmg
Breakujesz combo za 40% wiec masz 4/10 paska hp, co jest chyba lepsze niz jeden ex slide

Breakowane byly ostatnie comba poniewaz w Sub vs Sub kazdy dmg sie liczy a breakowalem zeby miec przewage zycia zebys ty musial isc do mnie nie ja do ciebie, wiec wcale nie jest to takie bez sensu jak sie wydaje

Spytaj KAZDEGO Sub-Zero i ci powie ze pasek = breaker + Xray, a slidem w rogu nie konczysz ;]

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 23, 2011, 10:44:35 »
OnizukaPM: Co do EX Freeza to uwierz że łapie tym skaczących ludzi, a kulkami da się czasem porzucać (nie na wszystkie postaci oczywiście i nie z każdej odległości, ale na takiego Nooba jak najbardziej).
Co do EX Slide zakańczającego kombo, czy X-RAYa zakańczającego kombo to rzeczywiście jest to marnotractwo (chyba że ostatnia runda, a ty chcesz dobić przeciwnika). Natomiast EX Slide jest świetny w niektórych sytuacjach.

Słuchaj. Ja się nie upieram przy tym że breaker jest bezużyteczny (bo używam go czasem głównie jak ktoś mocno juggluje po 50%), ale nikt mi nie będzie mówił że EXy są słabe. Tak jak pisałem już 2x łapiesz przeciwnika w powietrzu EX Freezem i masz 2x albo NjP,B+1,2 ,2,1,2+Slide, albo chociaż B+1,2 ,2,1,2+Slide jak koleś zmrożony jest dalej. Te comba na pewno zbierają co najmniej 25%
Inną sprawą też jest X-Ray, który dorzucany do komba jest totalnym marnotrawstwem pasków, ale jeżeli np. w walce Sub vs Sub ciężko o choćby odrobinkę życia zabranemu przeciwnikowi, to X-raya można... odpalić raz na kilka gier dla zabawy :D (Po słowie można myślałem że napiszę coś mądrego, ale przeliczyłem Xraya na 3 EX Freezy, i jednak wolę EXy :D )

Nie będę pytał KAŻDEGO Sub-Zero jak mam pasek wykorzystywać, bo po prostu gram dla zabawy, na swoją głowę, intuicje i w swoim stylu :) Dla mnie sytuacja w matchupie Sub vs Sub, w której mam dużo mniej życia, a do końca gry zostało powiedzmy 10 sekund, jest sytuacją przez chwilę zabawną (to jest coś w stylu - "Ej, kuwa... Mam przej*bane :D" ), a potem staje się wyzwaniem ("Ej zrobię to i będzie śmiesznie jak mi się uda :D"). Albo jak mam zjechany pasek do stopnia w którym jestem na jednego hita, a przeciwnik ma conajmniej 50-60% życia ("O Fak, jestem trupem :D ...nie zaraz, on jeszcze musi mnie trafić. Jak trafie go wcześniej dwa razy jakimś juggle starterem to wygram :D "). Z wami właśnie grało mi się fajnie w ten sposób i z tego co pamiętam akurat obie akcje były i mi się udało :)
Przy trzeciej grze stwierdziłem że teraz go pocisnę moim agresiv Subem i z miejsca wpadłem na clona i sam do siebie - "Boże ale Ty jesteś debil :D "

Ogólnie gra mi sprawia dużo radochy i chce się nią pobawić. Dlatego nie będę się ograniczał do sztywnych zasad. Tym bardziej że wiem, że EXy w niektórych sytuacjach są lepsze :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2011, 10:47:37 wysłana przez Drantzell »

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 23, 2011, 11:11:10 »
Kombo z Xrayem to najlepsze wykorzystanie paska, zdejmujesz najpier pierwsza polowe hp przeciwnika a pozniej 22freeze i runda dla ciebie.
Uzywanie paskow u Subzero ktory dosyc wolno buduje pasek nie jest dobra opcja, sprobuj uzywac go tylko do xraya/breakera a bedzie sie lepiej gralo, zreszta robiac kombo z xrayem masz 100% szans ze on wejdzie, a exfreeze musisz strzelac i liczyc ze trafisz ,tu jest roznica

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 23, 2011, 11:43:37 »
Z tym że Xray do kombo to jest dodatkowe góra 10%. Już lepiej użyć samego Xraya zaskakując przeciwnika tym armorem i zgarnąć na czysto 33% dmg (a trafia się dosyć łatwo). Już zdecydowanie wole zakończyć kombo slidem, a potem dorzucić Xraya oddzielnie. Jak ktoś rzuca kulkę, a ja Xraya to też mam 100% pewności że Xray wejdzie :)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Sub-Zero - Combo's & Juggle
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 23, 2011, 11:58:01 »
Według mnie od czasu do czasu EX Slide'a warto użyć jako wakeup, żeby zamienić się miejscami z przeciwnikiem i przycisnąć go przy ścianie. XR z racji szybkości i zasięgu dobrze sprawdza się na skaczących przeciwników, natomiast z Armorem trzeba uważać, bo nie aktywuje się w pierwszych klatkach. W juggle'ach XR dodaje niewiele obrażeń i opłaca się robić wtedy, gdy na pewno przeciwnika zabijemy.