Autor Wątek: Stryker - taktyki i matchupy  (Przeczytany 3123 razy)

True_Mumin

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 412
  • Płeć: Mężczyzna
  • #TylkoTekken
    • Zobacz profil
  • Gamertag: N/A
  • Skąd: Łódź
Stryker - taktyki i matchupy
« dnia: Maj 11, 2011, 04:10:58 »
TACTICS


- b+3,2 to twój najlepszy przyjaciel. Wprawdzie nie ma po nim mocarnych akcji na midscreenie i jest wolne, ale ma to, czego Strykerowym normalom cholernie brakuje: ZASIĘG. Jak wytresujesz oponenta żeby wstawał po zablokowaniu b+3 (2 to jedyny overhead Strykera), to zaskocz go cancelem w Baton Sweep albo pistolet i kontynuuj napór.

- Zwykłe 3 i 4 to najlepsze narzędzia do poke'owania Strykerem. Po obu przeciwnik dostaje mały stagger i chociaż żaden special nie jest gwarantowany, to możesz dalej mieszać (np. cancel w pistolety, dash do przodu zamiast strzałów i zgadywanka).

- Uppercut i sweep Strykera są bardzo dobre i szybkie, używać używać!

- Granaty są biedne, ale czasami mogą czynić cuda używane na zmianę z pistoletami. Ich wersja EX jest niegłupia. Ogólnie zoning u Strykera jest całkiem niezły, chociaż nie topowy, jak u Sindel i Nooba.

- To, co się często zdarza: zablokowałeś teleport, przeciwnik się kręci w miejscu w powietrzu. Potraktuj to jako juggle starter, którego sam sobie założył. Czyli jedziesz z 1,2~b,f+1 i co tam dalej chcesz, albo z prostszą opcją 4~b,f+4, też jest solidna.
* Jest też opcja bardziej ryzykowna, czyli poczekanie aż spadnie na ziemię i dokładnie w tym momencie zaczęcie b+1,2,2. Wymagany dobry timing, ale warto potrenować.

- Co do juggle: jak bijesz oponenta w powietrzu i dojechaliście do ściany, nie rób typowego finiszu b,f+4, zamiast tego na przykład kolejny pistolet albo zwykłe 4. Niech zostanie w tym kącie, Stryker ma tam najmocniejsze akcje.



MATCHUPS

Wrzucę te postacie z którymi grałem trochę i mniej więcej mam pomysły co z nimi robić Strykerem.


Johnny Cage

- Flip Kick jest nie do ukarania praktycznie, nie próbuj.

- Za to na Shadow Kick odpowiadasz robiąc dash i full juggle jaki chcesz.

- Zoning działa na niego całkiem nieźle, pistolety głównie, pod granatami może zrobić Shadow Kick.

- Próbuj baitować jego X-Ray, skoki bez niczego na wake-up i tego typu numery. Trzeba poczekać aż Cage skończy mówić "Come on!", wtedy można go już prać po mordzie.


Kung Lao

- ten matchup to dramat. Uważaj i dużo blokuj, po divekickach jest kara. Przede wszystkim nie skacz na pałę na niego, bo pójdzie Spin i morderczy juggle.

- pistolet jest na niego bardzo dobry, może zgarnąć go ze startupu teleporta.

- jak już go zmusisz do teleportu, wyczekaj moment i sadź mu uppercuta.


Noob Saibot

- Nawet nie próbuj do niego strzelać z daleka, zoning na Nooba to samobójstwo. Zawsze cię przebije, to on jest od tego ekspertem. RUSHDOWN! Skacz i bij.

- Po zablokowanym Tele-Slamie robisz powietrznego punisha oczywiście.


Scorpion

- Dobry matchup. Roll Toss przebija mu linkę oraz palenie, a teleport punch cię nie trafi. Dużo się turlaj, dużo! Zoning odradzam, chyba że jako ostrożny baiting.

- Skakanie jest na tego dziada dobre, wyjątkowo. Jak nie trafi Spearem albo Hellfire to masz darmowego juggle'a.

- Tylko normalna wersja teleport puncha jest karalna, i TYLKO na bloku. Wersja EX jest dla niego bezpieczna.

- Oszczędzaj pasek na Breakery, Scorp ma dosyć mocarne juggle. Ewentualnie EXowe Roll Tossy, jako że działają na niego dobrze.


Smoke

- Ostrożnie i powoli, czekaj na błąd (czyli z reguły Teleport Attack, który blokujesz i jedziesz). Trzeba respektować jego Smoke Bomb.

- Gun cancel potrafi zdziałać cuda, jeśli dobrze go użyć. Smoke zacznie się trząść albo zrobi teleport punch, a tu zonk. Dobry mindfuck.

- Z jego "dymnego Akuma-dasha" można go chwytać. Przynajmniej z normalnej wersji, a nie będzie raczej chciał tracić paska na EXa.

- Oszczędzaj pasek na Breakery, Smoke kroi życie w szalonym tempie.

- X-Ray Smoke'a jest bezkarny na bloku.


Sub-Zero

- Podstawowa sprawa to karanie jego slide'ów: można po nich sadzić pełne juggle, siada zarówno b+1,2,2, jak i b+2,f+2 (to drugie ma łatwiejszy timing).

- Ostrożnie z Rollami. Dobre do karania Ice Balla, ale przegrywają ze slide'em, no i łatwo wpaść na Ice Clone'a i zebrać baty. Ewentualnie można próbować przebić się wersją EX, ale trzeba pamiętać że Super Armor jest tylko na początku animacji.

- Nie polecam zone'owania Sub Zero. Raz na ruski rok można sobie do niego postrzelać, a może się da zaskoczyć, ale odradzam, bo to straszliwie ryzykowne: zamrozi i zabije.



Edit: dodany Kung Lao, parę podstawowych spraw na tego drania.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2011, 01:57:07 wysłana przez True_Mumin »
Wakeup ex shoryu everyday :kapparyu:

pzdr dla kumatych ; )))))))

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Stryker - taktyki i matchupy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2011, 01:33:03 »
Fajny guide, dorzucę coś od siebie - może komuś się przyda :D
Nie jestem pewien czy doradzanie rushdownu vs Noob to taki dobry pomysł. Z moich obserwacji wynika że ciężko jest go pocisnąć dłużej niż "na 1 juggla" w jakimkolwiek MU, bo ma po prostu mocarne wakeupy (Shadow Upknee niemal nic go nie kosztuje, a jest świetnym "get off move" - max. co można pressingiem po knockdownie osiągnąć to sprowokowanie whiffa i sprzedanie mu projecta, ale jak się przyzwyczai to łykamy cień do przodu po którym ma gwarantowane rzucenie następnego). Ja bym sugerował raczej kombinowanie tak żeby go dwa razy dziabnąć czymś w miarę mocnym a potem zoning - Stryker jest generalnie na minusie, ale jak ma przewagę w HP powinien sobie poradzić. Do tego dochodzi jeszcze kwestia tego że Noob może się zwyczajnie bać dużej ilości cieni stojąc gorzej z HP z powodu EX-rolla - ogólnie nawet jakby miało wejść na blok, to czy na niego czy na Suba doradzałbym zrobić przynajmniej 1-2 na grę tylko po to żeby dać mu do myślenia i ewentualnie ułatwić sobie podejście do posadzenia czegoś mocnego. Z takich drobniejszych uwag - uważałbym ze skakaniem vs Scorpion, bo głupie AA j.3 może okazać się j.3~TP i łykamy pełne combo z setupem do 50/50 za jakieś 2/3 HP w sumie jak mu całość wejdzie... no i nie każdy Smoke będzie oszczędzał pasek na breakery w tym MU, zwłaszcza że ma nieco utrudnione podejście z powodu szybkiego uppera Strykera który ładnie kara nieostrożne jump-iny czy wejścia na whiffnięte TP.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2011, 01:34:52 wysłana przez Wombat »

sla

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: king-sla
  • Skąd: Kraków
Odp: Stryker - taktyki i matchupy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2011, 13:40:34 »
Całkiem spoko poradnik, ale z matchup vs Scorpion się nie do końca zgodzę, bo Scorp Hellfirem wyłapuje Strykera w trakcie Roll Tossa (chyba, że ja coś źle robię.)

Z Noobem u mnie działa atak, atak i atak.