BACKDASH FORUM
Tekken => Postacie => Tekken 6 / BR => Jin Kazama => Wątek zaczęty przez: Di w Maj 24, 2010, 16:46:43
-
Jak w temacie.
-
W sumie jin to dla mnie będzie druga postać, chociaż kompletnie nie mam manuala czy ogrania nim, ciekawi mnie wasza opinia a propos tej postaci.
Co o nim sądzicie, jak go plasujecie na tier liście, czemu praktycznie nikt nim nie gra (okazjonalnie rain etc ale na turniejach nikt, nawet rebeljin...)?
Ma dużo świetnych poków, część z przewagą, całkiem spoko chyba kary, sensowną ścianę. Brakuje mu troszku damagu i dobrego lowa ale to chyba tyle? Nawet keepout ma niezły.
-
Ile przewagi jest po parry?
-
Jeżeli dobrze kojarzę, to zależy to od recovery sparowanego ciosu.
2,4 siedzi po większości. :P
-
Nikt nim nie gra chyba ze względu na dmg, bo tak jak patrzyłem jego staple juggl po hopkicku kroi około 60 :o
-
Do tego mnóstwo p***dół, przynajmniej w moim odczuciu... Typu "k**wa, czemu ten cios nie bounduje/nie trafia leżącego/coś jeszcze innego". Irytuje mnie to w trakcie gry po prostu.
Poza tym - Postać do przemyślanego poke'owania przez całą rundę, IMO.
-
Pytanie: Jin<Feng?
Wydaje mi sie ze dosyc porownywalne postacie.
@Dadrot
Jinem gra niesmiertelny Daniel K.
-
No, Feng raczej troszkę większy.
Bati też pogrywa Jinem, z tego co słyszałem gra nim bardzo dobrze i zarazem skutecznie.
-
siedzą jeszcze juggle z t3? ;p
-
No, Feng raczej troszkę większy.
Ano, większy, większy, niektóre akcje łatwiej na nim siedzą...
Zgadzam się z Hate'm, kiedy odpaliłem na practice Jina w dniu premiery T6 aż ciężko mi było znaleźć jego ciosy dające B!
Po za tym ten jego dmg... W tym rzeczywiście jest podobny do Fenga, tu też trzeba polegać na cierpliwym poke'owaniu, z tym że chinol ma do tego zdecydowanie lepszy arsenał.
-
Według mnie jedyna zaleta Jina to to że wciąż jest bezpieczny no i karanie tez ma całkiem niezłe :)
10 klatkowe 2,4 wrzucające na ściane
12 klatkowe 1+2 również dające wall splata
no i z FC każe już od -14 swoim WS+2
-
Też mam dylemat między Jinem a Fengiem. Feng jest zdecydowanie prostszy manualnie, bezpieczne WS+2, ma więcej dobrych high crushy, lepszy hopkick, więcej lowów (jedne high-crushowe, drugie zasięgowe, trzecie niewidoczne), bar na mini-whiffy, SS+4 (odpowiednik Hella Jina, ale z uniku i schyla się pod highami), ciekawe mieszanie z postawami, b+4 nadal dobrze trafia stepujących (szybki prawie-homing na mid).
Jin ma w moim odczuciu trochę lepsze midy średniego dystansu, ale tez mniejszy zasięg punchy i mniej lowów (co nie znaczy że są złe, jest ich po prostu mniej i można się na nie ograć), poza tym bardzo dużo jego ciosów daje KND, co sprawia, ze dość łatwo jest kogoś wrzucić na ścianę.
To jest jednak trochę dylemat...
-
Jin ma kozacji strój 3p i elektryka - badass 8)
-
Prawda, sto procent wyk**wu. Szkoda tylko, że poza tym i kilkoma dobrymi poke'ami - nic specjalnego. :P
Z trochę konkretniejszych rzeczy:
3,1 nie jailuje na bloku, więc ssie jako poke.
Kończenie 3,1, ff+2 po B! jest inconsistent, zależy od dasha.
Na ścianie można sadzić mocne akcje, ale również są inconsistent, np. powersplat, backdash, b+4 (to nowe kolanko, mogłem podupcyć notację) W! d/f+4 B! czypłaskie.
Po 1,2 najlepiej wcinać się dółpanczem, lub jakimś szybkim high crushem - Gasi to obie kontynuacje.
d/f+1>4 można opóźnić, 2,1,4 już nie.
Dopiszę później więcej p***dół.
-
Jin ma kozacji strój 3p
Ty już dobrze wiesz kto ma najlepszy 3 strój :P
Dla mnie Jin to klimatyczna i unikatowa postać ale gram nim sporadycznie i czysto rekreacyjnie . Polecam wszystkim tekkenzaibatsu gdzie ta postać jest bardzo szczegółowo opisana . Ma świetne ciosy które wrzucają na ścianę (2,4 czy 1+2) , dobre karanie i kilka innych ciekawych rzeczy . Niestety juggle są strasznie słabe co bardzo utrudnia zabawę w króla żelaznej pięści tyle dobrze że troszkę tych juggle starterów jest . No i jego dużym plusem jest to że wydaje się całkiem bezpieczny .
-
Ze świetnych ciosów które wrzucają na ścianę wymieniłbym raczej ff+2, niż 2,4 lub 1+2. 2,4 ma -13 na bloku, i to dwa hity na high, 1+2 ma -12. ff+2 z daleka jest niekaralne, z bliska na -11.
IMO brak mu dobrych jugglestarterów.
-
No jak będziesz te ciosy na pałę walił pod ścianą to wiadome , jednak 10 klatkowiec który wrzuca na ścianę to coś bardzo dobrego .
-
Ale pewnie chodziło mu o to, że to są kary na -10 i -12 które wrzucają, dlatego są świetne. Taka Zafina splatuje od 16 klatki dopiero (patola...).
EDIT: Quickpost is quick.
EDIT2: 3,1 f+4 wchodzi mi zazwyczaj lepiej niż 3,1 ff2 po B! :)
-
Prawda, 1+2 i 2,4 jako kary są świetne. Tylko kto będzie walił coś co ma -10/-12 na bloku, stojąc plecami do ściany? :P
-
Ja, robiąc mid getupkicka ;D
-
Tylko kto będzie walił coś co ma -10/-12 na bloku, stojąc plecami do ściany?
Wiele osób w sytuacjach kryzysowych będzie próbowało się wydostać przy pomocy hopkicka na którego jest to (2,4) po prostu znakomita kara . 1+2 czasem warto użyć jeżeli przewidzimy że zcrashujemy tym cios który będzie wyprowadzał przeciwnik . Poza tym warto mieć tez na uwadze że nie każda postać ma 10 klatkowca dającego wallsplata i 12 klatkowego mida o tych samych właściwościach bo tak jak kujon zauważył taka zafina to ma straszna padake w tym temacie .
-
IMO brak mu dobrych jugglestarterów.
WS2?
-
-12 na bloku, 14 klatek. Jak schylisz się pod czymś na pałę to może dobre. :P
-
Odkąd pamiętam to Jin miał najlepsze WS+2 w grze ze względu na szybkość i zasięg 8). Teraz Leo i Alisa mają lepszy zasięgu z WS+2, ale nie zmienia to faktu że długość rąk Jin jest lekko nieproporcjonalna do reszty ciała :P
-
WS2 Jina w T5 i starszych miało gigantyczny hitbox po prostu, nie wiem jak w DR i T6 bo nie mam jak sprawdzić, ale aż tak dobrze już nie jest.
-
Zawsze zostaje nam wavedash do iWS+2 :D + wymiany 8)
-
Po co wavedash do iSW+2, skoro jest eCD+1, karalne na -10?
Niemniej, nie mam pojęcia po co się schylać przy wavedashującym Jinie. :P
-
Co to jest eCD? Electronic crouch dash? :o
-
Jak już, to electric.
Tak, electric crouch dash+1.
-
nie mam pojęcia po co się schylać przy wavedashującym Jinie
Może żeby kucnąć pod randomowym EWHFem :)
-
A, no tak, nie pomyślałem że chodzi o electric wave dasha.
Z tym electronic chodziło mi o co innego, taki żarcik ;]
Qjon - ale ryzyko jest zdecydowanie niewspółmierne do korzyści w tym przypadku : )
-
A teraz kolejne ważne pytanie... Po co? Randomowy EWHF to 30dmg w plecy + KND, łyknięcie eCD+1 to +/- 70dmg bez ściany, łyknięcie ws+3 z gwarantowanym d+4 lub d+2 (nie pamiętam, nie mam dostępu do konsoli), to też więcej niż 30dmg. Nie widzę sensu, może przy ścianie...
Sneju, jak Ty się lubisz przypierdalać...
-
Co? Gdzie ja się niby przypierdoliłem?
-
To ja się doczepiłem, przepraszam.
-
A teraz kolejne ważne pytanie... Po co? Randomowy EWHF to 30dmg w plecy + KND, łyknięcie eCD+1 to +/- 70dmg bez ściany, łyknięcie ws+3 z gwarantowanym d+4 lub d+2 (nie pamiętam, nie mam dostępu do konsoli), to też więcej niż 30dmg. Nie widzę sensu, może przy ścianie...
Hate, specjalnie nie wspominasz o CD+4(tak się robi Sweepa u Jina, tak)? Czyżby rzeczywiście łatwo to było zablokować na reakcję? Bo z gwarantem to chyba kroi niezły dmg, więc może warto czasem się schylić przy CD? Nie wiem, pytam, jestem noobem i też lubię się schylać na pałę, jak Qjon! :P
A co z tą postawą Jina, warte to to używania? Podcinka jest chyba teraz mniej(nie?) karalna, istnieje wciąż parry na ręce z tego? No i chyba, kiedyś pomagało to robić WR+3 z miejsca...
-
Z blokowaniem na reakcje cd+4 jana jest podobnie jak z ff+4,3 Larsa, czyli ciezko ale przy niezlej napince idzie zobaczyc.
Gajda ma bardzo dobrego Jina, nie sadze zeby ktos nim lepiej gral w Polsce.
-
A co z tą postawą Jina, warte to to używania?
Nowość z postawy - CDS+2 wymija liniowe ciosy, CDS+1,2 to splatujący NC, podcinka ma -18.
Z CDS można wykonywać ciosy z ff i fff tak samo jak zawsze (czyli CDS+f=ff); CDS~qcf=CD.
-
Podcinka jest megawidoczna IMO, przynajmniej ja ją blokuję w większości przypadków, a podcinkę Bryana łykam jak młody pelikan. I da się po niej wycisnąć +/- 50 bez ściany. ;p
Po podcince z CDS nie ma już juggli, jedynie ws+1,2 gwarantowane przy ścianie. CDS+2 jest fajne, szczególnie jako ucieczka od ściany.
CDS~d/f = CD.
Napisze ktoś coś o oki Jina? Tego jeszcze nie rozkminiłem, poza tym, że b+2>1 podnosi backroll. ;p
-
4~3_d+2 na leżących ;D
-
Shit yeah, dzięki, nie wpadłbym na to. :D
-
d+4 na każdą sytuację, d/b+2,2,3, CD+1 (trochę opóźnione) zbierze backrolla, sytuacyjnie bf+2,1 też. ff+4 dobija leżących.
Nie wiem co tu jeszcze możnaby wymyślić.
-
Na backroll lepsze jest b+2,1. Co na siderollerów po B! iws+1>2, da radę coś mocniejszego poza d+4? :P
-
(http://i31.tinypic.com/2dqbmr.gif)
-
Ty to nakręciłeś?
Widzę że ładnie wam zalało tunele w tej Wawce.
-
Nie. Znalazłem tego gifa na jakimś forum (nie pamiętam w sumie, czy było holenderskie czy nie :D ).
-
Aha. I tak piękny ; ]
-
Niestety musiala to by wczesniejsza wersja Tekken'a, bo nie ma prawa zeby siadlo :o
-
Niestety musiala to by wczesniejsza wersja Tekken'a, bo nie ma prawa zeby siadlo :o
Chodzi o ten gif? o_O
To jest rzut d/f+2+3.
-
Orajt, "za duzo gram Jin'em" -_-
-
Mam problem z Podstawowym jugglem. Robie ECD+1,EWHF, i nie wchodzi f+1,3~3. Za wolno to robie czy co ?
-
Jak elektryka zrobisz jak najszybciej po wybitce to wtedy robisz szybkie podejscie i ladujesz 1,3~3.
-
ok dzięki jak wróce to pobróbuje :)
-
Dante, po ECD+1 jest ciężko, na starcie próbuj po ws2.
-
oj jak diabli ciężko ale na 1000ąc prób przy 1001 udało mi się raz to wsadzić.
po ws 2 muszę spróbować.
-
Gdyby nie DMG to bylby prawie top. W dupu JS-ow na CH, niezle karanie i przede wszystkim pressure. Dawno zadna postac mnie tak nie zaintrygowala. Szkoda tylko ze ten dmg to chyba jakas pomylka programisty ;x.
-
Wcale nie jest aż tak zajebisty, rly.
-
Jinem można zatłuc ładując d/p+1,4 w dashującego, czy jakkolwiek podchodzącego typa. Nawet jak zablokuje, to się nic złego nie dzieje. No, chyba, że to Yosh, albo King.
-
Wybrałem dziś pierwszy raz Jina w T6 i przypomniałem sobie jak WS+2 wygląda pięknie ^^
-
Ile parry ma na whiffie?
-
A od której klatki zaczyna się już whiff?
-
Od momentu kiedy parry przestaje parrować, tzn. kończy się okienko w którym parry jest aktywne i zostaje reszta kletek animacji + ewentualne plecy, o ile są. Tak samo, jak z reversalem, nie?
-
Akurat parry jina na whiffie praktycznie zadnej kary nie ma, bardzo ciezko sie wbic miedzy parry, a blok. Czasami sie zdarzalo nawet, ze Jin mial jeszcze nawet podniesione rece a juz blokowal.
-
Też mi się wydaje, że zero, ale się zdarzało, że dostawałem hopkicka, dlatego pytam.