Autor Wątek: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]  (Przeczytany 35986 razy)

tejotl

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 763
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 12, 2011, 23:04:46 »
nie no bez przesady - gra sie tak jak przeciwnik pozwala
to akurat zrozumiale ze Sim ma lepsze wyniki zostajac na ziemii bo w powietrzu to on raczej dlugo zostaje (chociaz jakis czas temu Orkanmuoh23 pokazal mi kilka ciekawych zastosowan head i leg drilla)
tak czy inaczej - ja bym raczej unikal ogólnych stwierdzeń odnośnie jump'ów bo wiele zalezy od przeciwnika i danego matchupu
apes will rise
get your stinkin' paws off me, you damn dirty ape!
freedom has never been won except by the deeds of war

Snow

  • Poznań Dojo
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 270
  • Mx4Life
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Snow_B
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 12, 2011, 23:06:59 »
Jedna rzecz skakać dj'em z bliska albo po knockdownie a inna skakac bez sensu z daleka jako forma skrocenia dystansu. Zreszta to nie jest problem jakis specyficznie polski Slide ;) Raczej problem początkujących i slabszych graczy. Ale naprawde trudno sie powstrzymac od tego xDD Sam wiem po sobie.....
I love my daughters, they are so pretty!

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 13, 2011, 09:18:26 »
No i o to chodziło, filmik, krytyka, dyskusja.

Jeżeli już mowa o walce drugiej, to faktycznie część jumpów DeeJay'a była od czapy. Szczególnie myślę tu o tych gdzie skakałem licząc na psychic Air-2-Air fierce punch. Ale wydaje mi się, że jednak sporo skoków miało sens.

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 13, 2011, 10:51:48 »
Za mało footsies w tych filmikach , widzę że oboje raczej szukacie pojedynków A2A albo jakiś po jump-inie. Sporo niepotrzebnego ryzyka (Fazza nie blokował jak skakał na niego Apolon po knockdown'ie przez co DJ dostawał counter-hita , Apolon grając Boxer'em próbował zrobić throwa(?) na wake'upie Fazzy który miał załadowaną ultrę albo skakał na niego , Soul Spiral na blockstringi jest niebezpieczny i bardzo łatwo zrobić na niego reakcje). Mniej skakania , mniej niebezpiecznych rzeczy i więcej footsies (o wiele więcej).

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 13, 2011, 19:17:42 »
Cytuj
Za mało footsies w tych filmikach

Jak wygląda gra footsies DJem, bo serio nie wiem? oO

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 13, 2011, 19:21:50 »
Footsies nie oznacza karania tylko zwhiffowanych normali albo tych co mają duży delay... Oznacza to też dobry ground game i ograniczenie skoków do minimum , pisząc jak wygląda gra footsies DJ'em uważasz że DJ nie może chodzić do tyłu i przodu czy co xD?

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 13, 2011, 21:58:43 »
No tylko problem w tym, że widzę, że ludzie zaczynają uogólniać to pojęcie.

Ryu to co innego, można nim rewelacyjnie latać w przód i tył i mam do wybory milion opcji, kończąc na crMKxHDK. Natomiast DJ nie wyobrażam sobie takiej gry.

Zagłębiając się dalej w footsies karanie cisów - jakie ma normale DJ, hmmmm biedne. Chyba wślizg tylko jest groźny. Może się mylę, ale grałem sporo z Apolonem i tylko tym mnie zaskakiwał.

Patrząc dalej, zonowanie - porównując np do Guila też słabo wypada. Te Slashery są raczej biedne. Każdy przechodzi pod Tatsumaki, każdy jest karany np przez Setha U1 i w dodatku są raczej wolne.

Dred Kicks - nu tutaj bardzo pomocny przy fire wars, ale nie daje aż takiej przewagi by walczyć np z Ryu na HDk.

Moim zdaniem jedyną słuszną taktyką DJa jest dopadnięcie kolesia i zajechanie go mixupami z bliska, cross-nie cross itp

Oczywiście czyste skakanie bezsensu nie ma sensu żadną postacią, ale DJ moim zdaniem jest akurat taką postacią gdzie skoki odgrywają znaczącą rolę. Zwłaszcza, że może skracać dystans w jakiś chory sposób swoim kolankiem.

W związku z tym może się wydawać, że ktoś dużo skacze, ale moim zdaniem taka postać.

Dlatego serio pytam (bez ironii, po prostu chcę wiedzieć) jak widzisz grę footsies DJ np z takim Ryu, gdzie moim zdaniem nie ma szans. Nie wiem może Apolon mi to lepiej wyjaśni.

samo bezsensowne chodzenie w przód i tył to nie footsies :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2011, 22:01:04 wysłana przez Vipe »

tejotl

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 763
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 13, 2011, 22:19:19 »
Zagłębiając się dalej w footsies karanie cisów - jakie ma normale DJ, hmmmm biedne.
bez przesady - jego poke'i (lp i lk), c.MK (godlike), standardowy MK czy c.MP to bardzo fajne normale - do tego calkiem git HP, takze jak na moje oko nie ma sie czego wstydzic kiedy chodzi o podstawowe ciosy
specjale sprawiaja ze przeciwnik nie moze skakac (jacknife), lk dread kick tez potrafi ladnie zresetowac sytuacje  - jego projectile jest wolny, ale to przeciez tez otwiera pewne mozliwosci kiedy chodzi o pressing jak ktos do tego ogarnia ex-machinegun upper dash U2 to ma kompletną i ciekawą postać na ktora niewiele osób jest ogranych
a to, że akurat na tle innych chargerów (Bison, Honda, Chun) Deejay nie wypada aż tak świetnie to inna sprawa :D
tak czy inaczej - zrezygnowanie z ambigious cross-up'ów Deejay'a w imie "pro-footsies" to mniej więcej tak samo fajny pomysł jak zrezygnowanie z command throw'ów przy grze grapplerem
apes will rise
get your stinkin' paws off me, you damn dirty ape!
freedom has never been won except by the deeds of war

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 13, 2011, 22:38:07 »
Napisałeś że trzeba zajebać na mix'upie , jestem wręcz pewien że jego c.mk może spokojnie karać zwhiffowane normale typu slide Rose , o to mi właśnie chodzi że ten moment jest kluczowym momentem żeby porobić jakieś mixupy DJ'em albo okizeme , nie powiesz mi że lepszą opcją jest skakanie na kogoś z nadzieją a może nie dostane anti-air'a i uda mi się jakiegoś mixup'a zrobić potem? Dużo bardziej bezpieczna jest gra footsies.
Napisałem że dobry ground-game to jest footsies a nie bezsensowne chodzenie w tył , a dobry ground game może robić praktycznie każda postać w grze.

Grę footsies widzę sens z każdą postacią w grze oprócz postaci u których jeden c.rh może decydować o rundzie (Akuma)[Wtedy trzeba być na prawdę dobrym w footsies żeby ryzykować z takimi postaciami]. Nie wiem jak odbierasz footsies ale nie chodzi przecież tylko o knockdown'a albo jakiegoś move'a scancelowanego w speciala. Chodzi o mind-game'y , o prowokowanie , o dobry spacing i można by tak wymieniać ale głównie chodzi o to żeby nie skakać i robić coś na ziemi oprócz zoningu/blokowania.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2011, 22:43:14 wysłana przez maddest »

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 14, 2011, 00:38:29 »
tak, footsies jest fajne i dużo bardziej skuteczne.
Nigdy nie twierdziłem, że lepiej skakać bezensu.

Dla mnie footsies to spacing, zoning i przede wszystkim karanie whifow, które samemu się sprowokuje.

oczywiście że każdą postacią można skarać whiffy,

Tylko akurat w tym filmiku Apo może ze 3 razy za dużo koczył. Reszta skoków była IMO jak najbardziej na miejscu i pokazuje jak się gra DJem. Dlatego mówię, że taka jest specyfikacja tej postaci i może to wyglądać, że dużo skacze.

Ale oczywiście to tylko moje zdanie i nie trzeba się z nim zgadzać. :)



apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 14, 2011, 09:41:35 »
Co do grania footsies dj-em, to polega ono na puszczaniu fireballa i ślizganiu się za nim (skracasz dystans trzymając charge) i czajeniu się na knockdown (np light sobatem, który ma właściwości hop-kicka). DJ nie ma żadnego dobrego poke'a, ma tylko dobre counter poke-i (cr.mp, cr.mk) czyli ciosy o małym zasięgu ale fajnym hitboxie, dobrze stuffujące poke'i przeciwnika. A nie mając poke'ów to nie za bardzo jest czym prowokować whiffa u przeciwnika. Bujanie się tył przód deejayem to dla mnie pomyłka. Ale nie wiem, w sumie nigdy nie widziałem żadnych filmików z gameplayu high level deejaya, mogę więc się mylić.

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 16, 2011, 01:02:49 »
Żeby wam się nie nudziło oglądając lagującego stream'a WCW to zarzucę wam parę swieżych walk z XLIVE ; p

http://www.youtube.com/watch?v=Kpmh6hm6s7Y - Ryu (Epic Combo : DD)
http://www.youtube.com/watch?v=k4nA87WHTns - Dhalsim (Rushdown Style)
http://www.youtube.com/watch?v=ciSgbRtplQ4 - Dudley

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 16, 2011, 01:25:19 »
Yo, Garg exposed :0

Jakość mistrzów, a stream nie laguje xP

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 16, 2011, 01:45:35 »
Kręcone liczydłem , mi laguje strasznie - aktualizowałem Flash'a>nic , resetowałem kompa>nic , oglądałem na IE>nic / oglądam w 240p i się nie da oglądać >_>

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Nasze walki [tylko użytkowników Backdasha]
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 16, 2011, 04:23:33 »
1. Nie puszczaj muzy jak nagrywasz kalkulatorem, bo wtedy jest tylko skrzeczenie :/
2. Zostaw Dudka prawdziwym menszczyznom :*
3. Czemu Daigo ma wiedzieć, że trzymasz Syzyfa na własnym iksie? :[
4. Przestań słuchać metalliki -___-
5. lol ST Sim tactics ;d

Garg, czemu nie poszło herp derp po zablokowanym ex MGU w ostatniej rundzie? ;p